وقتی زوجها نمیتوانند درست با هم حرف بزنند چکار کنند

نامه عاشقانه به همسر

گاهی پیش می‌آید كه به هر دلیلی همسران نمی‌توانند به‌خوبی با یكدیگر صحبت كنند، آداب گفت‌وگو را بلد نیستند یا سبك مفاهمه و ادبیات گفت‌وگویشان به‌گونه‌ای است كه فضای تفاهم و همدلی و حل مسئله در صحبت‌ها پیش نمی‌آید. در چنین مواقعی چه باید كرد؟ اگر صحبت‌كردن‌ها به نتیجه مطلوبی ختم نشود كم‌كم همسران از گفت‌وگو با یكدیگر ناامید می‌شوند و به نوعی راه برای حل مسائل مشترك بین آنها بسته می‌شود. در این مطلب سعی داریم یك راه میانبر به شما معرفی كنیم تا به بن‌بست در گفت‌وگوها نرسید. یك راه ساده... نامه بنویسید. با ما همراه باشید تا فوت و فن این راه میانبر و ساده را بررسی كنیم.

وقتی حرف زدن جواب نمی‌دهد!

اینكه چرا شما و همسرتان نمی‌توانید با هم گفت‌وگو كنید دلایل مختلفی می‌تواند داشته باشد. شما وقتی نامه می‌نویسید می‌توانید در فضایی به دور از هیجانات و احساس، موضوع مورد نظرتان را با همسرتان مطرح كنید و حتی بارها و بارها قبل از تحویل آن به همسرتان آن را بخوانید و اصلاح كنید تا به نقطه مطلوب برسید. همین مزیت، یكی از مهم‌‌ترین دلایل به شكست انجامیدن گفت‌وگوها را از بین می‌برد. بسیاری از همسران به‌دلیل اینكه روش‌های گفت‌وگوی موفق را نمی‌دانند هنگام گفت‌وگو به جای طرح مسئله و تلاش برای حل آن یا نقد رفتار طرف مقابل، شخصیت او را مورد نقد قرار می‌دهند و ناخودآگاه باعث به‌وجود آمدن یك گارد دفاعی در ذهن او می‌شوند كه حل مسئله را پیچیده‌‌تر می‌كند. اما در نامه‌نوشتن با كمی دقت می‌توان این نقطه‌ضعف گفت‌وگو را تبدیل به نقطه‌قوتی برای حل مسئله كرد.

لطفا از فضای مجازی فاصله بگیرید

وقتی می‌گوییم نامه بنویسید یعنی هدفمان این است كه در فضایی آرام و اختصاصی برای همسرتان بنویسید و او هم در فضای آرام و اختصاصی بنشیند و نامه شما را بخواند و به قول معروف به گوش دل نیوش كند. فضای مجازی اما از جی‌میل و واتس‌آپ گرفته تا تلگرام و اینستاگرام تنها چیزی كه ندارد آرامش است و اختصاصی بودن. خاصیت فضای مجازی این است كه با انبوهی از اطلاعات در هر لحظه، ذهن مخاطب را بمباران كند و در وسط یك میدان جنگی در حال بمباران، فرصتی برای آرامش و طمأنینه پیش نمی‌آید. تصور كنید كه با صرف كلی وقت نامه‌ای را برای همسرتان نوشته‌اید و حالا آن را روی تلگرام برای همسرتان می‌فرستید. همسرتان نامه شما را می‌بیند و مشغول خواندن می‌شود، هنوز 2 خط نخوانده در فلان گروه مورد خطاب قرار می‌گیرد و نوتیفیكیشن یا اعلام هشدار دریافت می‌كند. فلان همكارش در پی‌وی بحث كاری را مطرح می‌كند یا خبر فوری فلان حادثه در كانال خبری به دستش می‌رسد. به‌نظرتان در چنین موقعیتی چه بلایی بر سر نامه شما می‌آید؟ بهتر است در یك فضای بسیار نوستالژیك و آرام، مثل قدیم‌تر‌ها نامه‌تان را روی كاغذ و با دستخط خودتان بنویسید تا همسرتان هم در فضایی آرام و به دور از هیاهو نامه‌تان را سر صبر بخواند.

نامه نوشتن هم مثل هر روش ارتباطی دیگر راه و رسمی دارد. اشتباه نكنید، قرار نیست اصول نگارشی را اینجا برایتان آموزش بدهیم. منظور از راه و رسم، روشی برای طرح موضوع و مسئله است كه احتمال رسیدن به نتیجه مطلوب و دلخواه را برای شما و همسرتان بیشتر می‌كند.

نامه را چطور شروع كنیم؟

نامه نوشتن هم مثل هر روش ارتباطی دیگر راه و رسمی دارد. اشتباه نكنید، قرار نیست اصول نگارشی را اینجا برایتان آموزش بدهیم. منظور از راه و رسم، روشی برای طرح موضوع و مسئله است كه احتمال رسیدن به نتیجه مطلوب و دلخواه را برای شما و همسرتان بیشتر می‌كند. پیش از هر چیز در ابتدای نامه با یك كلمه محبت‌آمیز همسرتان را مورد خطاب قرار دهید، «عزیز دلم، عشقم، مایه آرامشم، زیبای من» یا هر كلمه محبت‌آمیز دیگری كه بلدید در ابتدای نامه فضای ذهنی همسرتان را از مقابله و تضاد به مفاهمه و عشق‌ورزی تغییر می‌دهد. در ادامه نامه از خوبی‌های زندگی مشتركتان بگویید. از زیبایی‌هایی كه اگر كمی با دقت به زندگی‌تان نگاه كنید، در هر شرایطی كه باشید حتما وجود دارند. از زیبایی‌های زندگی بگویید و از اینكه خوشحالید با همسرتان زیر یك سقف هستید. گام بعدی این است كه از زحمات و تلاش‌های همسرتان در زندگی تشكر كنید. همه این مقدمه‌چینی‌ها برای این است كه فضای گفت‌وگوی مكتوب بین شما برای تفاهم و حل مسئله آماده شود و به فضای درگیری و اختلاف و تخریب نزدیك نشود.

چطور مسئله را مطرح كنیم؟

حالا بعد از این مقدمات وقت رفتن سراغ اصل موضوع است. باید مشكل را مطرح كنید اما در طرح مشكل و مسئله هم باید نكاتی را رعایت كنید. اول اینكه به جای نقد كلیت شخصیت همسرتان، رفتار او را مورد نقد قرار دهید؛ یعنی مثلا ننویسید: « تو آدم عصبی‌ای هستی، تو سهل‌انگاری، تو به من اهمیت نمی‌دهی و...» بلكه بنویسید «فلان رفتار تو، برخورد تو در فلان موقعیت، عكس‌العملی كه در فلان موقعیت نشان دادی» این كار باعث می‌شود به جای تخریب شخصیت همسرتان، رفتار او مورد نقد قرار بگیرد و واكنش بهتری‌نشان دهد. نكته بعدی اینكه خیلی صریح و شفاف و شسته‌رفته موضوعی را كه باعث ناراحتی‌تان شده مطرح كنید و از حاشیه‌ها بپرهیزید. فرض كنید شما از نوع رفتار همسرتان با شما در برابر خانواده‌‌اش ناراحتید، برای بیان این مشكل لازم نیست همه سوابق برخورد با خانواده همسر و بدرفتاری‌های احتمالی خانواده‌ها را مطرح كنید. صریح و مستقیم همان رفتار همسرتان را هدف بگیرید و خواسته‌تان را با عبارت: «من دوست داشتم یا كاش...» بیان كنید؛ مثلا بگویید: «من دوست داشتم تو هنگام تصمیم‌گیری برای دعوت از برادرت، نظر من را هم می‌پرسیدی» یا مثلا «كاش تو در برابر اهانت مادرت به من سكوت نمی‌كردی و محترمانه از من دفاع می‌كردی». در گام بعدی راهكارهایی كه برای حل مسئله به‌نظرتان می‌رسد را با عنوان: «پیشنهاد من این است كه...» مطرح كنید و از او هم بخواهید تا درباره این موضوع فكر كند و نظرش را برای شما بنویسید.

ریزه‌كاری‌های نامه‌بازی

نامه‌فرستادن در روزگار ما یك كار رمانتیك و نوستالژیك به‌حساب می‌آید و با كمی ریزه‌كاری و ظرافت، شما می‌توانید این فضای نوستالژیك و عاشقانه را تقویت كنید. از ظاهر نامه شروع كنید. می‌توانید از كاغذهای ابر و باد استفاده كنید یا كاغذهای كاهی را انتخاب ‌كنید یا حتی اگر هیچ امكاناتی در دسترس نبود، لبه‌های كاغذ معمولی‌تان را با فندك بسوزانید و حالتی زیبا به نامه‌تان بدهید.

پاكت‌های نامه مختلفی هم به قیمت‌های بسیار ارزان و با ظاهری عاشقانه و صمیمی وجود دارند كه می‌توانید از آنها استفاده كنید و یا اگر خواستید خلاقیت بیشتری به خرج دهید با استفاده از لوازم آرایشی طرحی از بوسه یا قلب را روی پاكت ساده نامه به‌وجود بیاورید. چند گلبرگ گل‌سرخ هم می‌تواند ظاهر زیباتری به نامه‌تان بدهد. و خیلی كارهای دیگر كه با كمی خلاقیت حتما به ذهن خودتان هم خواهد رسید. برای تحویل نامه هم سعی كنید به هیچ وجه نامه را مستقیم به‌دست همسرتان ندهید. قرار دادن نامه در جیب لباس، داخل كیف، زیر سوئیچ روی اپن آشپزخانه یا حتی نصب شده روی در یخچال و فریزر، هیجان بیشتری برای همسرتان ایجاد می‌كند. همراه‌شدن نامه با یك شاخه گل یا هدیه كوچك هم دیگر ترفندی است كه ذهن همسرتان را برای پذیرش مطالب نامه آماده‌تر می‌كند.

 

رابطه جنسی
مشاوره ازدواج،مشاوره جنسی
آموزش زناشوئی
آموزشهای جنسی
مشاوره جنسی،مشاوره آنلاین
فیلم رابطه جنسی
رابطه جنسی
رابطه جنسی
امکانات فوق شامل خریدارای سی دی مقالات سایت و مجموعه آموزشی زوج خوشبخت نیز می شود
این مطلب در تاریخ 2017-09-15 20:56:03منتشر شده است

اشتراک گذاری مطلب
فیسبوک توییتر تلگرام
امتیاز:5
دسته بندی
مسائل جنسی و روابط زناشویی
تعداد بازدید
12382





نظر شما در مورد مطلب نامه عاشقانه به همسر چیست



بازی شهر عشق
کانال تنظیم خانواده


بخش مشاوره و پرسش و پاسخ


شناسه کاربری 

رمز عبور             


   عضویت در سایت

دسته بندی مطالب


خدمات عمومی


 

در مورد ایدز بیشتر بدانیم

معرفی و دانلود کتاب

مطالب سایت جهت موبایل

بررسی وضعیت تناسب اندام

تخمین زمان زایمان




ازدواج با مبتلایان به هپاتیت b بی
ازدواج با مبتلایان به هپاتیت b بی

توانایی های لازم برای ازدواج موفق
توانایی های لازم برای ازدواج موفق

چطور در کمتر از یک دقیقه بفهمید قلب سالمی دارید یا نه
چطور در کمتر از یک دقیقه بفهمید قلب سالمی دارید یا نه

دلایل خیس شدن و ترشحات زیاد واژن
دلایل خیس شدن و ترشحات زیاد واژن

چه کسانی فرزندشان بیش فعال می شود
چه کسانی فرزندشان بیش فعال می شود

آیا حق چک کردن تلگرام همسر را داریم
آیا حق چک کردن تلگرام همسر را داریم










کانال سایت تنظیم خانواده در تلگرام

بازی شهر عشق کلینیک لیزر شفا

 افراد آنلاین :

95

بازدید امروز:

27715

بازدید دیروز:

266463748

آمار کل:

مشاوره ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

دنبال کردن تنظیم خانواده صفحه فیسبوک سایت تنظیم خانواده صفحه توئیتر سایت تنظیم خانوادهگروه تنظیم خانواده در تلگرام