مشاور سنتر

تاثیر شرم وحیا در رابطه جنسی

تاثیر شرم وحیا در رابطه جنسی
در مردها نداشتن یا كاهش قدرت يا هر رفتاري كه اين شائبه قوي نبودن را در آن ها ايجاد كند منجر به شرم مي شود. در زنان معمولا احساس مسئوليت بیشتر و اينكه انگار آن ها هستند كه در رابطه جنسي بايد همه كاري انجام دهند و كامل باشند حس شرم ايجاد مي شود؛ اما اين شرم چه تاثيري بر روي چرخه جنسي مي گذارد؟


 شرم در اولين مرحله رفتار جنسي تداخل ايجاد مي كند و باعث مي شود در روند شروع رفتار جنسي اختلال رخ دهد،

 افزود: معمولا كساني كه شرمگينند و احساس شرم مي كنند فاقد خيال پردازي هاي لازم براي ايجاد ميل هستند. در مرحله ميل، به خيال پردازي نیاز است. اين خيال پردازي، روند طبيعي و بهنجاری است كه در هر زن و مردي وجود دارد، اما برخی باورها و افکار بیمارگونه، مثل افسردگي و وسواس، ممکن است روي اين خيال پردازي ها تاثير بگذارند.
‎این روانشناس ادامه داد: از عوامل ديگري كه روي اين خيال پردازي تاثير مي گذارد حس شرم است. مرد يا زني كه شرمگين است در آن لحظه اي كه مي خواهد رابطه اي را آغاز كند بيش از آن چيزي كه به احساسات بدني مثبت خود بیندیشد و به انديشه هايي كه بتواند اين خيال پردازي ها را بال و پردهد و آن را وارد مرحله ميل كند دارد به افكار منفيی دامن می زند كه در او ایجاد شرم می کنند
 امام صادق(علیه السلام) : بهترین زنان شما کسی است که چون با شوهرش خلوت کند، پیراهن حیا از تن بکند، اما هرگاه بیرون از خانه رود، لباس و زره حیا بپوشد

 بسياري از خانم ها مي گويند كه مثلا من اگر خيلي راحت باشم با حجب و حيای زنانه جور در نمي آيد و اين نوع نياز يا خواسته به هرحال، غير منطقي است و ممكن است همسرم فكر كند كه مردها بايد خيلي تمايل به رابطه داشته باشند. این طرز فکر، ميل را از همان ابتدا سركوب مي کند. پس آن شرم از همان ابتدا نمي گذارد ميلي رخ بدهد.


 شروع ميل در زن و مرد با تغييرات فيزيولوژيكي همراه است، افزود: اگر اين تغييرات رخ ندهند اولين مرحله چرخه، دچار اشكال می شود.

 بنابراين، خود اين مساله، بي ميلي ايجاد مي كند. برای مثال، زناني هستند كه به اصطلاح مي گوييم سردمزاجند ولي از لحاظ علمي ما واژه سردمزاج نداريم، زيرا وقتي ميگوييم زني سردمزاج است يعني مشكلي دارد و نمي تواند رابطه برقرار كند. درحالي كه كه امروزه اگر با زني روبرو شويم كه بي ميلي جنسي دارد بخش مهمي از اين علت شناسي ميتواند به مرد برگردد.

وی با تاکید بر اینکه سردمزاجي در واقع يك معلول است و اگر علت را معلوم بكنيم اين سردمزاجي هم از بين مي رود، بیان کرد: وقتي حرف از سردمزاجي مي شود انگار با موقعيت تغييرناپذیری مواجهيم. پس شرم در ابتدا بي ميلي جنسي ايجاد مي كند و زن و مرد را از هم فراری مي دهد. در این موقعیت ها هر یک از زن و مرد، سعي مي كنند دلايلي را به عنوان دلايل منطقي مطرح كنند و پشت آن ها پنهان شوند.
این روانشانس در پایان اظهارداشت: اگر مردی شرم زده باشد ممكن است با مطرح کردن خستگي يا استرس شغلي و موارد ديگر، خود را از زن دوركند و زن هم شايد با فرار و يا برقراری يك رابطه بسيار كوتاه و اندك و در حداقل زمان ممکن كه ميل مرد ارضا شود به اين مساله تن بدهد. شمار خانم های این چنینی بسيار است كه فقط به مرد توجه مي كنند و به ارضاي جنسي خود اهمیت نمی دهند.
دكتر ليلا حيدري نسب
 
این مطلب در تاریخ 2017-09-18 20:45:29منتشر شده است

اشتراک گذاری مطلب
فیسبوک توییتر تلگرام
امتیاز:5
دسته بندی
مسائل جنسی و روابط زناشویی
تعداد بازدید
17233





نظر شما در مورد مطلب تاثیر شرم و حیا در رابطه زناشویی چیست



بازی شهر عشق
کانال تنظیم خانواده


بخش مشاوره و پرسش و پاسخ


شناسه کاربری 

رمز عبور             


   عضویت در سایت

دسته بندی مطالب


خدمات عمومی


 

در مورد ایدز بیشتر بدانیم

معرفی و دانلود کتاب

مطالب سایت جهت موبایل

بررسی وضعیت تناسب اندام

تخمین زمان زایمان




نحوه برخورد با خواستگار سمج
نحوه برخورد با خواستگار سمج

معیارهای مهم در ازدواج
معیارهای مهم در ازدواج

ویروس کرونا تا چه مدت در ایران است
ویروس کرونا تا چه مدت در ایران است

آموزش شيوه صحيح باردار شدن خانمها
آموزش شيوه صحيح باردار شدن خانمها

چرا هر کاری می کنید باز آرامش ندارید
چرا هر کاری می کنید باز آرامش ندارید

7 نکته ظریفی که باید در انتخاب هر استایلی رعایت کنیم
7 نکته ظریفی که باید در انتخاب هر استایلی رعایت کنیم










کانال سایت تنظیم خانواده در تلگرام

بازی شهر عشق کلینیک لیزر شفا

 افراد آنلاین :

11130

بازدید امروز:

25654

بازدید دیروز:

266977625

آمار کل:

مشاوره ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

دنبال کردن تنظیم خانواده صفحه فیسبوک سایت تنظیم خانواده صفحه توئیتر سایت تنظیم خانوادهگروه تنظیم خانواده در تلگرام