5 اشتباه زنان در مقابل شوهرشان

5 اشتباه زنان در مقابل شوهرشان

شاید کارهایی را انجام می دهید که همسر خوب شما را به همسری بد تبدیل می کند. آیا شما هم این پنج اشتباه را انجام می دهید؟

اشتباه اول : به او ارزش قائل نمی شوید

اینکه وجود کسی را بی اهمیت بدانیم کاملا راحت است. قبلا وقتی که برای اولین بار او را ملاقات کرده بودید، کارهای کوچکی برای او انجام می دادید که بسیار جالب بودند : در را برایش باز می کردید، او را می خنداندید و ... . شاید قبلا به جای اینکه از او قدردانی کنید، کارهایی را انجام می داده اید که او از شما انتظار داشته است. وقتی هیچ کدام از این موارد اتفاق نمی افتد، می تواند موجب به وجود آمدن اختلاف در رابطه شما شود.


با ارج نهادن به همسر خود، نه تنها می توانید به خودتان کمک کنید، بلکه از این به بعد او از شما تشکر می کند. شاید متوقف کردن چنین کاری بسیار سخت باشد، اما زندگی شما را آسان تر می کند. این کار شما به او کمک می کند تا بفهمد که وقتی که شما به او احتیاج دارید، واقعا کنار شما باشد.
وقتی کسی احساس قدردانی نمی کند، برخی اختلاف ها می توانند شدت یابند. او نیازی ندارد که با صدای بلند از او تشکر و قدردانی کنید، اما فراموش نکنید که قدر چیزهای کوچک را بدانید، مهم نیست که چه مدت طول کشیده است تا آن کار را برای شما انجام دهد.

اشتباه دوم : بیش از حد از همسرتان انتقاد می کنید

شاید با انتقاد بیش از حد از یک مرد می خواهید که او آن کار اشتباه را انجام ندهد، اما اینطور نیست. توجه به اینکه او کاری را اشتباه انجام می دهد یا بیان عدم رضات از کاری که او انجام می دهد، طبیعی است. قبل از آنکه چیزی را بر زبان بیاورید، دو برابرآن فکر کنید.


شاید از این ناراحت هستید که برای پنجمین بار از او خواسته اید تا جوراب کثیف اش را دربیاورد. او می داند که جوراب هایش کثیف است و می داند که باید دربیاورد. اما او می خواهد خودش تصمیم بگیرد که چه زمانی جوراب هایش را دربیاورد.
با گذشت زمان، انتقاد بیش از حد واقعا می تواند بر یک مرد تاثیر بگذارد. او ممکن است یک کلمه بگوید و سپس، روز بعد منفجر شود. شاید حتی بارها با این اتفاق روبرو شده اید، اما سعی کنید در مورد آن آگاهانه تر رفتار کنید. هیچ کس دوست ندارد به طور دائم انتقاد بشنود.

اشتباه سوم : وظایف او را مهم نمی دانید

نقش یک مرد آشکار تر از آن چیزی نیست که بوده است. قبلا، یک مرد می دانست که شغل او در بیرون از خانه است و رفاه را برای خانواده خود فراهم می کرد. اکنون ، اینطور نیست. دیگر خیلی از زوجین پا به پای هم در بیرون از خانه کار می کنند، یا حتی فقط زن در بیرون از خانه کار می کند و مرد در خانه می ماند. نقش زن هم دیگر مثل گذشته نیست. او قبلا مراقب خانواده محسوب می شد، اما اکنون اگر هر دو زوجین در بیرون از خانه کار کنند، وظایف خانه نیز بین آنها تقسیم می شود.


باید همسر خود را متقاعد کنید که وظایف خود را در خانه بداند. اکثر مردان دوست دارند که کسی به آنها نیاز داشته باشد و دوست دارند کاری متفاوت را در خانه انجام دهند. وقتی کاری را انجام نمی دهند، ممکن است دست از تلاش بردارند. خیلی زود همه وظایف بر عهده شما خواهد بود، پختن، تمیز کردن، کار کردن آن هم به صورت تمام وقت، رسیدگی به بچه ها و با اینکه همه کارها را شما انجام می دهید، شوهر شما مشغول تماشای تلویزیون است.
زنان بسیار قوی هستند و معلوم است که برای زندگی کردن و حتی موفق شدن به هیچ مردی احتیاج ندارند. اما فراموش نکنید که اگر این کارها را انجام می دهید ، مرد شما باید به شما ارزش بگذارد.

اشتباه چهارم : سازش نمی کنید

اگر خوب به اوایل ازدواج خود فکر کنید، حتما به یاد می آورید که خیلی خوب با همه چیز سازش می کردید، اما حالا اینطور نیست. شاید مجبور باشید هر روز سازش کنید. اگر سازش کردن به خاطر چیزهای کوچک را متوقف کنید، دیرتر به نتایجه می رسید. کارهایی را انجام دهید که همسرتان هم از آن لذت ببرد ، همانطور که خودتان از انجام آنها لذت می برید.

اشتباه پنجم : انتظارات شما بیش از حد است

شاید با کامل ترین مردی ازدواج کرده اید که او را می شناسید، اما اگر از او انتظار داشته باشید که کامل باشد، رابطه شما سریعا با مشکلات جدی روبرو می شود. هر چقدر که داشتن انتظارات زیاد را شروع کنید، مشکلات خود را نشان می دهند. حتی خیلی مواقع او نمی داند که شما از او چه انتظاراتی دارید .


بهترین روش برای حل این مشکل ، برقراری ارتباط است. با آنچه که به آن نیاز دارید، آنچه که می خواهید و آنچه که به آن میل دارید، شفاف باشید، چون در آن موقع ، همسرتان هم می داند که شما از او چه انتظاری دارید.به جای اینکه از او انتظار داشته باشید ذهن شما را بخواند، واقعیت را به او بگویید و به یاد داشته باشید هیچ کس کامل نیست. هیچ کس نمی تواند رفتار کسی را بد کند، این اعمال ماست که باعث چنین رفتارهایی می شویم. اگر بدانیم که در حال حاضر کسی را آزرده خاطر می کنیم، می توانیم آن را جبران کنیم و برعکس.

منبع : سلامت نیوز


 

مطلب پیشنهادی سایت تنظیم خانواده
 
 
 

 

این مطلب در تاریخ 2017-12-20 21:10:18منتشر شده است

اشتراک گذاری مطلب
فیسبوک توییتر تلگرام
امتیاز:5
دسته بندی
مسائل جنسی و روابط زناشویی
تعداد بازدید
11756





نظر شما در مورد مطلب 5 اشتباه زنان در مقابل شوهرشان چیست



بازی شهر عشق
کانال تنظیم خانواده


بخش مشاوره و پرسش و پاسخ


شناسه کاربری 

رمز عبور             


   عضویت در سایت

دسته بندی مطالب


خدمات عمومی


 

در مورد ایدز بیشتر بدانیم

معرفی و دانلود کتاب

مطالب سایت جهت موبایل

بررسی وضعیت تناسب اندام

تخمین زمان زایمان




آسیب های ازدواج زیر 18 سال
آسیب های ازدواج زیر 18 سال

آیا دوستی دختر و پسر برای ازدواج مفید است ؟
آیا دوستی دختر و پسر برای ازدواج مفید است ؟

نحوه کاهش احتمال سقط جنین
نحوه کاهش احتمال سقط جنین

شایع ترین بیماری جنسی در ایران
شایع ترین بیماری جنسی در ایران

رابطه بوی عطر با ویژگی شخصیتی
رابطه بوی عطر با ویژگی شخصیتی

طلاق خلع چیست
طلاق خلع چیست










کانال سایت تنظیم خانواده در تلگرام

بازی شهر عشق کلینیک لیزر شفا

 افراد آنلاین :

6734

بازدید امروز:

17146

بازدید دیروز:

266284497

آمار کل:

مشاوره ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

دنبال کردن تنظیم خانواده صفحه فیسبوک سایت تنظیم خانواده صفحه توئیتر سایت تنظیم خانوادهگروه تنظیم خانواده در تلگرام