تغییرات زندگی زناشویی بعد از 40 سالگی

تغییرات زندگی زناشویی بعد از 40 سالگی


۱. ارتباط با شخص خودتان ممکن است سخت‌تر شود

برای این‌که رابطه درونی با خودتان را در سطح درستی حفظ کنید، باید احساس خوبی نسبت به زندگی خودتان داشته باشید. با این‌حال، این مساله فقط در سطح گفتنش راحت است و اجرای آن در زندگی به تلاش نیاز دارد. توضیح مشکل با کمک منحنی U نیز می‌تواند تصویر روشن‌تری به شما در این زمینه بدهد.


وقتی که ما وارد دهه ۲۰ سالگی می‌شویم، در بالای منحنی U قرار داریم، اما با حرکت به سمت انتهای دهه ۲۰ سالگی، ‌میزان شادی و احساس خوش‌بختی نیز در ما کاهش می‌یابد و به قسمت پایینی منحنی U می‌رسیم. با این‌حال، نکته این‌جاست که وقتی وارد دهه ۵۰ سالگی می‌شویم، دوباره رو به قسمت بالایی منحنی U حرکت می‌کنیم و احساس شادی نیز در ما بیشتر می‌شود.
راه‌حل: ابتدا باید روی همه داشته‌های مفید، مثبت و خوب‌تان تمرکز کنید. حتی بهتر است که داشته‌های مهم‌تان را روی کاغذ بنویسید. درواقع، شما باید تمرکزتان را از روی عوامل غیرقابل کنترل بردارید و به امور مثبت اختصاص بدهید.

۲. شاید تصمیم بگیرید که «طلاق خاکستری» داشته باشید

بعضی از افراد با ورود به دهه ۵۰ سالگی،‌ تصمیم به متوقف کردن زندگی مشترک و اصطلاحا «طلاق خاکستری» ‌می‌گیرند. آمارها نشان می‌دهند که شکاف‌های منجر به طلاق خاکستری عمدتا توسط زنان شروع می‌شوند و به‌گفته محققان، بخشی از این قضیه به طول عُمر افراد برمی‌گردد. درواقع، زنان در جهان امروزی بیشتر عُمر می‌کنند و امید به زندگی بیشتری دارند. بنابراین، بعضی از آنان به این نتیجه می‌رسند که هنوز زمان کافی برای انتخاب‌های متفاوت و دلخواه دارند و همین کار را هم انجام می‌دهند.


راه‌حل: اگر در اواخر دهه ۴۰ سالگی و دهه ۵۰ سالگی تصمیم به طلاق گرفتید، حتما وضعیت افرادی که چنین کاری را انجام داده‌اند، بررسی کنید. آشنایی با پیامدهای این کار و نظر افرادی که چنین کاری انجام داده‌اند، واقعا به شما کمک می‌کند تا در تصمیم‌گیری خودتان دقت کنید. اطلاع دادن این تصمیم به فرزندان و نحوه برخورد اطرافیان با تصمیم شما،‌ فقط بخشی از هزاران مساله‌ای است که با آن‌ها مواجه خواهید شد.

۳. برای‌تان روشن می‌شود که همه روابط با همدیگر یکسان نیستند

محققان می‌گویند، تعداد دوستانی که زنان انتخاب می‌کنند، در دهه ۲۰ سالگی به اوج خودش می‌رسد و گروه نزدیکان و دوستان در دهه ۴۰ سالگی آنان شدیدا محدود می‌شود. درواقع، زنان در دهه ۴۰ سالگی نسبت به روابط اجتماعی سخت‌گیر هستند و با انسان‌های کمتری در ارتباط باقی می‌مانند. از طرف دیگر، انسان‌ها در میان‌سالی اساسا با دقت بیشتری در انتخاب دوستان و نزدیکان عمل می‌کنند و انتخاب‌های سالم‌تری هم انجام می‌دهند. این مساله در بعضی از افراد به قطع ارتباط با دوستان یا حتی همسر منجر می‌شود.


راه‌حل: اگر با چنین حالت‌هایی مواجه شدید و احساس کرید که درحال فاصله‌گیری از همه هستید،‌ بهتر است در روابط خودتان تجدید نظر کنید و با همسرتان و دوستان‌تان وقت بیشتری بگذرانید تا بتوانید لحظات جدیدی را تجربه کنید.

۴. ممکن است که کیفیت وقت‌گذرانی با همسرتان پایین بیاید

مطالعات نشان می‌دهند زوج‌هایی که وقت بیشتری را با همدیگر می‌گذرانند، رضایت بیشتری از زندگی خودشان دارند. البته وقت‌گذرانی با همسر در صورتی نتیجه مثبت دارد که کیفیت مطلوبی داشته باشد. درواقع، بعضی از زوج‌ها فقط موقع تماشای تلویزیون در کنار هم قرار می‌گیرند، درحالی که چنین اتفاقی اساسا وقت‌گذرانی با همدیگر محسوب نمی‌شود.


راه‌حل: ‌حداقل یک شب در هفته را به دور از تلویزیون و موبایل بگذرانید. اگر گردش در بیرون از خانه برای‌تان سخت است، برای یک شب جذاب در خانه برنامه‌ریزی کنید.

منبع:prevention / سلامتیسم

 

این مطلب در تاریخ 2018-04-24 18:42:08منتشر شده است

اشتراک گذاری مطلب
فیسبوک توییتر تلگرام
امتیاز:5
دسته بندی
مسائل جنسی و روابط زناشویی
تعداد بازدید
5592





نظر شما در مورد مطلب تغییرات زندگی زناشویی بعد از 40 سالگی چیست



بازی شهر عشق
کانال تنظیم خانواده


بخش مشاوره و پرسش و پاسخ


شناسه کاربری 

رمز عبور             


   عضویت در سایت

دسته بندی مطالب


خدمات عمومی


 

در مورد ایدز بیشتر بدانیم

معرفی و دانلود کتاب

مطالب سایت جهت موبایل

بررسی وضعیت تناسب اندام

تخمین زمان زایمان




 ازدواج در سنین کم و مشکلات آن
ازدواج در سنین کم و مشکلات آن

مردهایی که مناسب ازدواج نیستند
مردهایی که مناسب ازدواج نیستند

نحوه مصرف قرص اورژانسی
نحوه مصرف قرص اورژانسی

علائم بالا بودن هورمون زنانه و عوارض آن
علائم بالا بودن هورمون زنانه و عوارض آن

به دیدن تصاویر مستجهن اعتیاد دارم چکار کنم
به دیدن تصاویر مستجهن اعتیاد دارم چکار کنم

علت علاقه پسرها به زنان مطلقه
علت علاقه پسرها به زنان مطلقه










کانال سایت تنظیم خانواده در تلگرام

بازی شهر عشق کلینیک لیزر شفا

 افراد آنلاین :

11074

بازدید امروز:

17146

بازدید دیروز:

266288837

آمار کل:

مشاوره ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

دنبال کردن تنظیم خانواده صفحه فیسبوک سایت تنظیم خانواده صفحه توئیتر سایت تنظیم خانوادهگروه تنظیم خانواده در تلگرام