بازسازی اعتماد در زندگی زناشویی

بازسازی اعتماد در زندگی زناشویی

همه انسانها جایز خطا هستند و گاهی در شرایطی قرار می گیرندکه بر خلاف میل قبلی‌شان مجبور می‌شوند دست به اعمالی بزنند که چندان خوشایند به نظر نمی‌آید در صورتیکه بر حسب اتفاق زوجی توافقی را زیر پا بگذارند باید هر چه سریع تر جهت رفع کدورت و بازگرداندن اعتماد از بین رفته بکوشند برای برگرداندن اعتماد طرف مقابل می‌توان با گذراندن یک برنامه چهار مرحله‌ای به شریک زندگی نشان داد که ناراحتی وی منجر به دلشکستگی و آزردگی دو طرف می‌شود.

 


برنامه هدفمند برای برگرداندن اعتماد طرفین


1- مسئولیت رفتار و عملکردتان را بپذیرید

در ابتدا بهتر است هر کدام از زوجین که قراری را زیر پا گذاشته و یا دست به عملی زده که منجر به ناراحتی دیگر شده است مسئولیت عمل خود را بپذیرد این تنها راهی است كه باعث می‌شود طرف مقابل به حرف‌های دیگری گوش فرا دهد.

پذیرش مسئولیت عمل و رفتارتان و اعتراف به اشتباه دریچه‌ای تازه برای از بین بردن کدورت‌هاست. متاسفانه برخی از افراد هنگامی که مرتکب اشتباهی می‌شوند چه در زندگی مشترکشان و یا در زندگی اجتماعی و شغلی به جای پذیرش سعی در توجیه و انکار اشتباه خود دارند و با این عمل طرف مقابل خود را عصبانی و رنجیده خاطر می‌سازند.

شاید گاهی لازم باشد غرورها کنار رفته و تک تک افراد با خود و شریک زندگی‌شان صادقانه برخورد کنند آنچه اهمیت دارد نگرش افراد به حفظ زندگی است اینکه فرد غرور اش را اولویت زندگی خود سازد و یا حفظ روابط عاطفی را؟!

2- عذرخواهی کنید

این رفتار کمک بسیاری می‌کند افراد وقتی كه ضربه‌ای می‌خورند یا از چیزی ناراحت می‌شوند، انتظار شنیدن یك معذرت خواهی از ته دل را دارند.

یك عذرخواهی صمیمانه می‌تواند اعتماد از بین رفته را بازگرداند از آنجایی كه افراد كمی مایل به انحام این كار هستند این كار ارزش و قدرت بیشتری پیدا كرده است.

یك عذرخواهی از ته دل چیزهای زیادی را تغییر می‌دهد از دید همسرتان این كار منجر به بالا رفتن شخصیت‌تان می‌شود برعکس برخی که تصور می‌کنند با عذر خواهی تحقیر می‌شوند.

نباید فراموش کرد که تمامی افرادی که از نظر عقلی رشد یافته‌اند آموخته‌اند زمانی که سهواً و یا عمداً مرتکب اشتباه می‌شوند بهترین رفتار عذرخواهی کردن و پذیرفتن اشتباه است.

نکته مهمی که زنان در این مورد باید رعایت کنند توجه به این مسئله است که مردان زمانی که ناراحت و دلخور می‌شوند نیاز دارند زمانی را تنها باشند و زمانی که زن عذرخواهی می‌کنند نباید سریعاً منتظر واکنش مثبت از شریک زندگی خود باشد باید به مردها فرصت داد که مسائل را تجزیه و تحلیل کنند و از سویی آنچه مردان باید مد نظر قرار دهند این است که زنان نیاز دارند چنانچه همسرشان اشتباه کرد سریعاً‌ از ایشان عذرخواهی کرده و مورد حمایت عاطفی قرار گیرند در این مواقع تنها گذاشتن زنان به آنها احساس عدم امنیت داده و رنجیده خاطرشان می‌سازد.


3- اشتباهاتتان را جبران کنید

ممکن است اشتباه شما قابل جبران نباشد ولی پرسیدن این سؤال تأثیر شگفت انگیزی در نگرش شریک زندگی‌تان ایجاد خواهد کرد.

از همسرتان بپرسید آیا از دست شما كاری بر می‌آید كه حال وی بهتر شود؟ یا آیا الان چیزی از من می‌خواهی؟ با این سؤالات همسرتان درك می‌کند شما واقعاً به فكر او هستید و از اتفاق پیش آمده ناراحتید.

فقط پرسیدن سؤال مهم نیست به پاسخ وی خوب گوش كنید و هر كاری كه از دستتان بر می‌آید برای رضایت وی انجام دهید.


4- متعهد شوید

و در مرحله آخر برای بدست آوردن اعتماد همسرتان نیاز است كه به قول و قرارتان متعهد شوید.

با یك تعهد جدید می‌توانید دل همسر خود را بدست آورید البته تعهداتی كه بتوانید به آن عمل كنید. فراموش نکنید تعهداتی معقول که قادر به انجاماش باشید و عدم انجام آنها سبب خدشه دار شدن روابطتان نشود.

بکار بردن چهار مرحله ذکر شده سبب تحکیم روابط زوجین می‌شود درکنار تمامی مسائلی که ذکر شد یکی از رفتارهایی که سبب خشم فرد آسیب دیده می‌شود این است که زن و یا مردی که اشتباه کرده کار خود را بی اهمیت جلوه داده در واقع این فرد کار خود را بی اهمیت جلوه نمی‌دهد آنچه برایش بی اهمیت است احساس ناخوشایندی است که در شریک زندگی است برانگیخته فارغ از این که با این ترفند نمی‌تواند شریک زندگی خود را آرام سازد بلکه بی احترامی به احساس شریک زندگی منجر به خشم و عصبانیت بیشتر در طرف مقابل می‌شود پذیرش احساسات شریک زندگی یکی از مهم‌ترین راه‌های تحکیم روابط و صمیت پایدار زوجین است.

ستاره حمیدی روان درمانگر / زندگی آنلاین

مطلب پیشنهادی سایت تنظیم خانواده
 
رابطه جنسی
مشاوره ازدواج،مشاوره جنسی
آموزش زناشوئی
آموزشهای جنسی
مشاوره جنسی،مشاوره آنلاین
فیلم رابطه جنسی
رابطه جنسی
رابطه جنسی
این مطلب در تاریخ 2018-05-12 18:47:12منتشر شده است

اشتراک گذاری مطلب
فیسبوک توییتر تلگرام
امتیاز:5
دسته بندی
مسائل جنسی و روابط زناشویی
تعداد بازدید
5463





نظر شما در مورد مطلب بازسازی اعتماد در زندگی زناشویی چیست



بازی شهر عشق
کانال تنظیم خانواده


بخش مشاوره و پرسش و پاسخ


شناسه کاربری 

رمز عبور             


   عضویت در سایت

دسته بندی مطالب


خدمات عمومی


 

در مورد ایدز بیشتر بدانیم

معرفی و دانلود کتاب

مطالب سایت جهت موبایل

بررسی وضعیت تناسب اندام

تخمین زمان زایمان




در محیط کار عاشق شویم یا نه؟
در محیط کار عاشق شویم یا نه؟

دلیل تمایل مردان به زنان بزرگ‌تر از خودشان چیست؟
دلیل تمایل مردان به زنان بزرگ‌تر از خودشان چیست؟

بیماریهای که سلامت مردان را تهدید میکند
بیماریهای که سلامت مردان را تهدید میکند

تاثیر سزارین روی شیردهی
تاثیر سزارین روی شیردهی

آزارجنسی زنان در شرکتهای خصوصی
آزارجنسی زنان در شرکتهای خصوصی

مشکل ازدواج دختران
مشکل ازدواج دختران










کانال سایت تنظیم خانواده در تلگرام

بازی شهر عشق کلینیک لیزر شفا

 افراد آنلاین :

18412

بازدید امروز:

27715

بازدید دیروز:

266482065

آمار کل:

مشاوره ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

دنبال کردن تنظیم خانواده صفحه فیسبوک سایت تنظیم خانواده صفحه توئیتر سایت تنظیم خانوادهگروه تنظیم خانواده در تلگرام