مشاور سنتر

با پدرو مادرم صمیمی نیستم

با پدرو مادرم صمیمی نیستم




نمی‌دانم چرا با پدر و مادرم خیلی صمیمی و راحت نیستم. دیپلم دارم. دختری 19 ساله‌ام و نمی‌توانم حرفم را راحت به پدر و مادرم بگویم البته با پدرم راحت‌تر هستم ولی شغلی مد نظرم است که می‌ترسم اگر راهی پیدا کنم و با پدرم در میان بگذارم، او عصبانی شود. از طرفی هم نزدیک به سه ماه است که این کار ذهنم را مشغول کرده است. لطفا راهنمایی‌ام کنید.



مخاطب گرامی، ظاهرا تمایل دارید که کار کنید و از طرفی نگران هستید که این موضوع را چگونه و با کدام یک از والدین‌تان مطرح کنید که آن‌ها ناراحت یا عصبانی نشوند و برخورد شدیدی نداشته باشند. بیایید این موضوع را با هم بررسی کنیم.


تجربیات گذشته‌تان را مرور کنید


تجربیات خود را در زمینه حل مسئله مرور کنید و ببینید تاکنون چطور مسائل خود را با خانواده مطرح و حل می‌کردید و سبک حل مسئله شما چقدر کمک کننده بوده است. پیشنهاد در این زمینه این است که ابتدا با والدی که راحت‌تر هستید؛ برای مثال پدرتان صحبت کنید. زمانی را برای صحبت انتخاب کنید که پدر شما هم آمادگی صحبت و شنیدن حرف‌هایتان را داشته باشد.
بعد موضوعی را که ذهن شما را درگیر کرده است، بیان کنید و اگر کار کردن هدف شماست، دلایل آن را مطرح کنید و بعد نظر پدر خود را در این باره جویا شوید. اگر موافق بود که هیچ ولی اگر مخالف بود دلایل او را بشنوید و درباره آن تامل کنید و بعد از چند روز فکر کردن می‌توانید دوباره صحبت کنید تا این گفت‌و‌گو به نتیجه برسد.


نظر آن‌ها را حدس نزنید


نوشته‌اید از عصبانی شدن پدرتان می‌ترسید. اگر شما این موضوع را مطرح نکنید ذهن شما همچنان درگیر این موضوع می‌ماند. شما یا باید این موضوع را فراموش کنید یا با پدر خود درمیان بگذارید و هر کدام از این راهکارها هم پیامد خود را دارد. ولی باید بدانید مطرح کردن این موضوع به این معنی نیست که آن‌ها الزاماً موافق باشند ولی تا شما مطرح نکنید، نمی‌دانید که نظر آن‌ها درباره کار کردن شما در این سن چیست؛ بنابراین بدون پیشخوانی ذهنی با آن‌ها گفت‌و‌گو کنید.


چرا به فکر کار کردن افتادید؟


شما درباره شرایط کنونی خود چیزی ننوشته‌اید که هم اکنون مشغول به تحصیل یا فعالیتی هستید یا نه. با توجه به سن‌تان چه شده است که به کار کردن فکر می‌کنید؟ به جز کار کردن هدف گذاری دیگری هم دارید یا نه؟ اگر والدین‌تان به هر دلیل با کار کردن شما مخالفت کنند، چه کاری انجام می‌دهید؟ درباره توانمندی‌ها و علایق خود فکر کنید و آن‌ها را بنویسید، این نکته مهم است که بدانید شما چه کارهای دیگری می‌توانید انجام دهید، وقتی شما انتخاب‌های بیشتری داشته باشید، بهتر می‌توانید تصمیم‌گیری کنید.

مطلب پیشنهادی سایت تنظیم خانواده

نویسنده : احترام اسماعیل‌زاده| روان‌شناس عمومی

 

این مطلب در تاریخ 2020-01-07 06:52:04منتشر شده است

اشتراک گذاری مطلب
فیسبوک توییتر تلگرام
امتیاز:5
دسته بندی
امور تربیتی کودکان و نوجوانان
تعداد بازدید
3560





نظر شما در مورد مطلب با پدرو مادرم صمیمی نیستم چیست



بازی شهر عشق
کانال تنظیم خانواده


بخش مشاوره و پرسش و پاسخ


شناسه کاربری 

رمز عبور             


   عضویت در سایت

دسته بندی مطالب


خدمات عمومی


 

در مورد ایدز بیشتر بدانیم

معرفی و دانلود کتاب

مطالب سایت جهت موبایل

بررسی وضعیت تناسب اندام

تخمین زمان زایمان




نحوه رفتار با دختران در رابطه عاطفی
نحوه رفتار با دختران در رابطه عاطفی

چرا باید قبل از ازدواج مشاوره بریم
چرا باید قبل از ازدواج مشاوره بریم

رابطه جنسی با فرد مشکوک به کرونا
رابطه جنسی با فرد مشکوک به کرونا

چه غذاهایی برای زنان لازم است
چه غذاهایی برای زنان لازم است

آیا درون گرایی مانع لذت از زندگی می شود؟
آیا درون گرایی مانع لذت از زندگی می شود؟

دلیل احساس شرم و پشیمانی بعد ازخودارضایی
دلیل احساس شرم و پشیمانی بعد ازخودارضایی










کانال سایت تنظیم خانواده در تلگرام

بازی شهر عشق کلینیک لیزر شفا

 افراد آنلاین :

13559

بازدید امروز:

20514

بازدید دیروز:

267117096

آمار کل:

مشاوره ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

دنبال کردن تنظیم خانواده صفحه فیسبوک سایت تنظیم خانواده صفحه توئیتر سایت تنظیم خانوادهگروه تنظیم خانواده در تلگرام