بخش‌های پنهان و ناامن خانه برای کودکان

بخش‌های پنهان و ناامن خانه برای کودکان

کودکان در مواجهه با برخی لوازم در منزل از نظر جسمانی آسیب‌پذیرند و در همین باره، چند توصیه به مادرها داریم، بعضی مکان‌ها و تجهیزات خطرناک در همه خانه‌ها هستند که کمتر مورد توجه هستند. در ستون بانوان امروز، علاوه بر معرفی بخش‌های پنهان و ناامن خانه برای کودکان به راهکارهای بی‌خطر‌کردن آن‌ها هم اشاره خواهیم‌ کرد. همراه ما باشید.



ماشین ظرف شویی


نوع خطر: با توجه به قرار داشتن این وسیله در ارتفاع پایین، کودک بدون هیچ تقلایی می‌تواند به ماشین ظرف شویی پر دسترسی یابد و ابزارهای تیز آشپرخانه‌ای مثل چاقو و چنگال را بردارد. ضمن این‌که مواد شوینده و جلا دهنده این ماشین در صورت بلعیده شدن توسط کودک، او را دچار مسمومیت شدید می‌کند.
راهکار: ظروف برنده و خطرناک را در صورت امکان در آخرین لحظات درون دستگاه جاسازی کنید. مواد شوینده را تا زمانی‌که هنوز قصد ندارید ماشین را راه‌اندازی کنید در مخزن دستگاه نریزید.


بادکنک‌های پلاستیکی


نوع خطر: هر ساله تعداد زیادی از کودکان هنگام جویدن بادکنک‌های پلاستیکی بعد از ترکیدن‌شان، دچار خفگی می‌شوند چون این بادکنک‌ها با ورود به گلوی کودک راه تنفسش را مسدود و او را دچار خطر می‌کند. همچنین ترکیدن بادکنک در نزدیکی کودک، آسیب زیادی به شنوایی او وارد می‌کند.
راهکار: توصیه می‌شود به جای بادکنک‌های پلاستیکی، از بادکنک‌های فویلی یا کاغذی که در صورت سوراخ شدن عوارضی ندارد، استفاده کنید. اجازه ندهید که کودکان تا 8 سالگی از این بادکنک‌ها استفاده یا ‌آن را باد کنند، در غیر این‌صورت کودک در حال بازی با این نوع بادکنک‌ها را به حال خود تنها نگذارید و مراقبش باشید.


محدوده پخت و پز


نوع خطر: بیشترین علت سوختگی در کودکان با آب جوش یا دست زدن به قابلمه یا ماهی‌تابه روی شعله‌های جلویی اجاق است.
راهکار: درحالی‌که خودتان در آشپزخانه حضور ندارید از ورود کودکان به داخل این بخش از خانه خودداری کنید. درحال آشپزی، کودک را در آغوش نگیرید. برای راحتی کار او را روی یک صندلی بلند و جلوی چشم قرار دهید. در اجاق گاز را همیشه بسته نگه ندارید و به کودک اجازه ندهید که روی در فر بنشیند یا تکیه بدهد. با وجود داشتن کودک در خانه ، فکر استفاده از سماور، چای‌ساز و قهوه‌ساز را از سرتان بیرون کنید. مواظب باشید تا سیم برق وسایل از روی کابینت آویزان نباشد چون کودک با کشیدنش دچار حادثه می‌شود. موقع پخت و پز، دسته ماهی تابه را به سمت بیرون گاز نگذارید و ترجیحا ظروف را روی شعله‌های عقبی بگذارید.


رختخواب نرم


نوع خطر: اگرچه کودک با بالشت و ‌‌ملافه های نرم، خوابی راحت خواهد داشت اما به خطرش نمی‌ارزد. کودک با فرو رفتن در بالشت خیلی نرم ممکن است برای نفس کشیدن دچار مشکل شود.
راهکار: تا یک‌سالگی بی‌خیال بالشت، تشک یا حتی اسباب‌بازی‌های نرم در تخت و گهواره او شوید. یک تشک محکم با ‌ملافهای مناسب روکش شده، برای خواب آرام و راحت کودک کافی است. همچنین از انداختن پتوی سنگین روی او هم خودداری کنید زیرا ممکن است موقع غلتیدن روی صورتش قرار بگیرد و مانع از نفس‌کشیدنش شود. بهتر است هنگام خواب دمای اتاق را مناسب خواب او تنظیم کنید یا او را با لباسی متناسب با دمای اتاق بخوابانید.

مترجم : فاطمه قاسمی | منبع: parents

این مطلب در تاریخ دوشنبه 22 تير 1399منتشر شده است

اشتراک گذاری مطلب
فیسبوک توییتر تلگرام
امتیاز:4.5
دسته بندی
امور تربیتی کودکان و نوجوانان
تعداد بازدید
3351





نظر شما در مورد مطلب بخش‌های پنهان و ناامن خانه برای کودکان چیست



بازی شهر عشق
کانال تنظیم خانواده


بخش مشاوره و پرسش و پاسخ


شناسه کاربری 

رمز عبور             


   عضویت در سایت

دسته بندی مطالب


خدمات عمومی


 

در مورد ایدز بیشتر بدانیم

معرفی و دانلود کتاب

مطالب سایت جهت موبایل

بررسی وضعیت تناسب اندام

تخمین زمان زایمان




ازدواج فامیلی خوب است یا بد
ازدواج فامیلی خوب است یا بد

خواستگارم می‌گوید بعد از ازدواج، هفته‌ای یک شب به خانه نمی‌آید!
خواستگارم می‌گوید بعد از ازدواج، هفته‌ای یک شب به خانه نمی‌آید!

چه مدت بعد از زایمان قاعدگی شروع می شود
چه مدت بعد از زایمان قاعدگی شروع می شود

راه های سرایت ویروس HIV
راه های سرایت ویروس HIV

انواع اختلالات شخصیتی
انواع اختلالات شخصیتی

نکات مهم برای ازدواج فامیلی
نکات مهم برای ازدواج فامیلی










کانال سایت تنظیم خانواده در تلگرام

بازی شهر عشق کلینیک لیزر شفا

 افراد آنلاین :

2020

بازدید امروز:

27715

بازدید دیروز:

266465673

آمار کل:

مشاوره ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

دنبال کردن تنظیم خانواده صفحه فیسبوک سایت تنظیم خانواده صفحه توئیتر سایت تنظیم خانوادهگروه تنظیم خانواده در تلگرام