موارد مهم در دوره نامزدی

نامزدی

دوران آشنایی یكی از ضروریات برای شروع زندگی مشترك است در این دوران زن و مرد نسبت به خصوصیات اخلاقی تفاوت‌های فرهنگی، اجتماعی و فكری یكدیگر شناخت بیشتری كسب

می‌‌كنند متاسفانه برخی خانواده‌ها زمان محدودی را درنظر می‌‌گیرند.

جهت بدست آوردن اطلاعات صحیح زن و مرد باید دقت نظر بیشتری به خرج دهند این دوران برای جوانان بسیار با ارزش بوده و آنان می‌‌توانند بر خصوصیات اخلاقی، تفاوت‌ها فرهنگی، اجتماعی و فكری یكدیگر آشنایی پیدا كنند. در این برهه دختران و پسران در تكاپوی شناخت بیشتر یكدیگر خواهند بود برخی معتقدند دوران نامزدی از شیرین‌ترین دوران‌های زندگی زن و مرد می‌‌باشد البته باید حساسیت آن را مد نظر قرار داد و توجه نمود در صورتی كه هدف تشكیل زندگی مشترك باشد بیشتر تمركز بر روی شناخت ابعاد وجودی طرفین خواهد بود.

رسیدن به یك نتیجه قاطع و انتخاب همسر تصمیمی مشكل و آینده‌ساز است و جوانان در این مسیر نیاز به حمایت خانواده و مشاوران متبحر دارند با توجه به این مسئله كه هیچ انسانی كامل نیست همه زنان و مردان در كنار جذابیت‌ها و ابعاد وجودی مثبت شان دارای نقاط ضعفی نیز هستند كه باید در مراحل اولیه زوجین نسبت به آن‌ها آگاهی یابند. برخی از این ضعف‌ها قابل حل و برخی دیگر طبیعی به نظر می‌‌رسد ولی نباید فراموش كرد خصوصیات، اعتقادات و باورهای نیز وجود دارند كه ممکن است سبب آزار و اذیت شریك زندگی شده و در نهایت منجر به ایجاد تنش در زندگی آینده زن و مرد شود. روانشناسان معتقدند در زمان آشنایی باید مواردی را كه ممكن است در زندگی آینده مشكل‌ساز شود را جستجو و در صورت حل آن اقدام  كنند و چنانچه موضوع لاینحل باشد هر چه سریع‌تر به رابطه عاطفی پایان داد. آنچه مسلم است نامزدی به معنای وابستگی عاطفی و فقط سپری کردن روزهای خوش نیست بلكه هدف تنها شناخت بیشتر است.

نكات مهمی كه روانشناسان بر آن تاكید و بیان می‌‌دارند در صورت مشاهده هر كدام از این موارد باید بر رابطه تجدید نظر کرد عبارتند از:
عزت‌نفس پایین: شخصی که خود دارای عزت‌نفس پایین است مسلماً در روابط‌شان با شریک زندگی به مشکل بر خواهند خورد و این مسئله زمانی نمود بیشتری می‌‌یابد که شریک زندگی دارای عزت نفس بالایی باشد. داشتن عزت نفس و احترام به خود تاثیرات شگفت‌آوری در تعاملات با دیگران خواهد داشت. مسلماً هیچ‌كس نمی‌خواهد فردی ضعیف، فاقد اعتماد و عزت نفس را به همسری برگزیند. میزان عزت نفس تاثیر مستقیمی بر روابط، نقش‌های اجتماعی و شغلی فرد بر جای می‌‌گذارد.

عدم كنترل خشم:

هیجانات بخشی اجتناب‌ناپذیر از زندگی بشر است، هدایت و بروز هیجانات به روشی مناسب منجر به سازگاری فرد با دنیای اطراف و داشتن زندگی آرام می‌‌گردد. شخصی كه نتواند هیجانات خود را كنترل و به صورت صحیح بروز دهد به راحتی كنترل خود را از دست داده و رفتارهای تكانشی منفی از خود بروز می‌‌دهد مسلماً هیچ كس نمی‌خواهد در كنار یك فرد مضطرب، نگران و تكانشی روزگار را سپری نماید این اشخاص انرژی‌های منفی خود را به اطرافیان‌شان منتقل می‌‌کنند، یكی از اهداف ازدواج رسیدن به آرامش است فردی كه هنوز به بلوغ عاطفی، هیجانی نرسیده است و نمی‌تواند هیجانات خود را شناسایی كند به سختی قادر خواهد بود با زندگی روزمره خود سازگاری ایجاد كند و مدام در جنگ و جدال با محیط بیرون از خود خواهد بود.

پیشینه خانوادگی منفی:

اغلب این جمله شنیده می‌‌شود «می‌خواهی با خودش زندگی كنی نه خانواده‌اش» در واقعیت این‌گونه نیست پیوند دو جوان به واقع پیوند خانواده‌های‌شان است نمی‌توان شخصی را برگزید بدون در نظر گرفتن خانواده، بدیهی‌ست وی نیز در همان شرایط و محیط خانواده رشد یافته و بسیاری از خلق‌وخو، عادات، باورها، اعتقادات‌اش همانند اعضای خانواده می‌‌باشد. بررسی پیشینه خانوادگی طرف مقابل در تمامی حیطه‌ها، شناخت دقیق‌تری از خانواده و خود فرد ارائه می‌‌دهد. در انتخاب همسر پیشینه خانوادگی منفی باید مد‌نظر قرار گیرد گاهی نمی‌توان با برخی از امور منفی سازگاری ایجاد کرد برخی مسائل و پیشینه‌های خانوادگی منفی فرد تا پایان عمر همراهش بوده و بر زندگی آینده وی تاثیرگذار خواهد بود .

اختلالات رفتاری و جنسی:

شاید همه انسان‌ها به نوعی دچار رفتارهای نابهنجار و عادات‌های ناخوشایند باشند اما زمانی این مسئله شدت می‌‌یابد كه مداوم فرد رفتارهای ناسازگارانه از خود بروز دهد و در هماهنگ شدن با محیط اطراف دچار مشكل گردد. در كنار اختلالات رفتاری و ناسازگاری‌ها، اختلالات جنسی نیز تاثیرات مخربی بر روابط می‌‌گذارد بهتر است از سلامت جنسی فرد كسب اطلاع نمود و زندگی جنسی‌اش را مورد تحلیل و بررسی قرار داد. بررسی روابط عاطفی و جنسی گذشته فرد اطلاعات بسیار مفیدی در اختیارتان می‌‌گذارد و می‌‌توان تصمیم‌گیری دقیق‌تری داشت.

نابالغ بودن از نظر احساسی، سرد و غیر قابل دسترس بودن:

هر دختر و پسری هدف‌اش از ازدواج بدست آوردن منبع عاطفی قوی می‌‌باشد اگر بنا بر هر دلیلی یكی از طرفین نتواند از نظر روحی، روانی و جسمی شریك زندگی را پشتیبانی نماید آن رابطه به مرور زمان از بین خواهد رفت. در ابتدا باید مطمئن شد وی قابلیت پشتیبانی و حمایت همه جانبه را دارا هست یا خیر؟ رفتارهای حمایتی دوران نامزدی به دو طرف نشان خواهد داد آیا این همان رابطه‌ای که می‌‌خواستند هست یا خیر؟ در صورتی که افراد خود واقعی شان را به یکدیگر نشان دهند.
منبع:‌ دنیای زنان

 

رابطه جنسی

مشاوره ازدواج،مشاوره جنسی

آموزش زناشوئی

آموزشهای جنسی

مشاوره جنسی،مشاوره آنلاین

فیلم رابطه جنسی

رابطه جنسی

رابطه جنسی

 

امکانات فوق شامل خریدارای سی دی مقالات سایت و مجموعه آموزشی زوج خوشبخت نیز می شود

 

 

این مطلب در تاریخ 2013-11-09 16:23:37منتشر شده است

اشتراک گذاری مطلب
فیسبوک توییتر تلگرام
امتیاز:5
دسته بندی
مطالب قبل از ازدواج
تعداد بازدید
17318





نظر شما در مورد مطلب موارد مهم در دوره نامزدی چیست



بازی شهر عشق
کانال تنظیم خانواده


بخش مشاوره و پرسش و پاسخ


شناسه کاربری 

رمز عبور             


   عضویت در سایت

دسته بندی مطالب


خدمات عمومی


 

در مورد ایدز بیشتر بدانیم

معرفی و دانلود کتاب

مطالب سایت جهت موبایل

بررسی وضعیت تناسب اندام

تخمین زمان زایمان




آیا پسر برای ازدواج کم داریم
آیا پسر برای ازدواج کم داریم

خواستگارم ازمن میخواهد حجابم و تغییر بدم چکار کنم
خواستگارم ازمن میخواهد حجابم و تغییر بدم چکار کنم

خوراکی هایی که بمب چربی سوزی در بدن هستند
خوراکی هایی که بمب چربی سوزی در بدن هستند

تاثیر تیروئید برقاعدگی ومیل جنسی
تاثیر تیروئید برقاعدگی ومیل جنسی

5 هزار مشاور و روان شناس تقلبی
5 هزار مشاور و روان شناس تقلبی

حسرت یک «دوستت دارم» را به دل همسرم گذاشته‌ام
حسرت یک «دوستت دارم» را به دل همسرم گذاشته‌ام










کانال سایت تنظیم خانواده در تلگرام

بازی شهر عشق کلینیک لیزر شفا

 افراد آنلاین :

5333

بازدید امروز:

17146

بازدید دیروز:

266283096

آمار کل:

مشاوره ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

دنبال کردن تنظیم خانواده صفحه فیسبوک سایت تنظیم خانواده صفحه توئیتر سایت تنظیم خانوادهگروه تنظیم خانواده در تلگرام