تشابه فکری راجع به مسئله جنسی در ازدواج

تشابه فکری راجع به مسئله جنسی در ازدواج



تحقیقاتی که در مورد ازدواج شده نشون می ده که مسئله جنسی از لحاظ اهمیت، در ردیف مسائل درجه اول قرار داره. اگرچه در زندگی زناشوئی رضایت مندانه، داشتن روابط لذت بخش جنسیه يکی از علل احساس خوشبختی يا عدم خوشبختی به حساب میاد، اگر اين روابط قانع کننده  نباشن،  باعث احساس محروميت، ناکامی و عدم  احساس ايمنی می شن.
در روابط زناشوئی سه عامل اصلی وجود داره که سبب ارضاء لذت جنسی می شه: يکی از اين عوامل، داشتن اطلاعات کافی در مورد امور جنسیه، یکی ديگه آزاد بودن از ترس ها، تعصبات وانحرافات مربوط به موضوعات جنسیه و سومی توازن ميان مقدار نیاز جنسی مرد و زنه.
اطلاعات صحيح درباره امور جنسی بايد به وسيله مراکز علمی، مسولین بهداشت عمومی، مؤسسات صالح اجتماع و رسانه های گروهی معتبر و مجاز در اختيار نوجوانان وجوانان به (تناسب سنشان) قراربگيره.
جامعه از جوانان انتظار داره که  بتونن تمايلات جنسی خودشون رو تا  موقع ازدواج کنترل کنن، برعکس بعداز ازدواج انتظارمی ره که تمايلات جنسیشون رو که تا اون موقع کنترل می کردن، به خوبی ابراز کنن . ولی اکثر آدما نمی تونن در این زمینه بدون اینکه آموزش های لازم رو ببینن، تغییرات سریعی ایجاد کنن. طرز تفکری که نسبت به امور جنسی تا رسیدن به سن ازدواج در هر فرد پرورش پيدا کرده، در طی سال ها شکل گرفته وعمل برخلاف این تفکر، به آسونی و در کوتاه مدت (مخصوصاً در مورد خانوما) اتفاق نمی افته و با آموزش های لازم وسعه صدر امکان پذیره.

گروههای در معرض مشکل



دو گروه از جونا که از لحاظ تعداد زياد نيستن در اين بين بيشترين مشکل رو دارن .یه گروه جونایی که در خانواده خود ياد گرفتن که عمل جنسی شرم آور و کثيفه، که طبیعتاً بعد از ازدواج نمی تونن با آسودگی خیال و آزادانه، رابطه جنسی معتدلی با همسرشون بر قرارکنن ویه گروه دیگه کسایی که قبل از ازدواج دچار افراط وعدم تعادل جنسی و انحرافات اون بودن، که معمولاً این افراد هم در برقراری رابطه سالم جنسی در زندگی زناشوئیشون مشکل دارن .
تناسب وتعادل در تعداد و طول مدت رابطه جنسی در زن ومرد هم از عوامل مهم موفقيت زناشويیه.
وديگر سخن اينكه آدم ها در طول ساعات مختلف شبانه روز توانايي بهتر وبیشتری برای انجام یه دسته از کارها دارن یعنی در مورد هر آدم، علاوه بر نوع کار که به استعداد ها و توانایی هاش ربط داره، ساعت انجام هرکاری، در طول شبانه روز هم مهمه.
توان و ظرفیت و وضعیت بدنی فرد در ساعات مختلف متفاوته وجالب اینه که این موضوع در مورد افراد مختلف با هم فرق می کنه. در حقیقت“ ساعت زيستي“ بدن انسان كه هويتي ذاتي  و دروني داره، همه فعاليت هاي زيستي  آهنگين هركسي رو از درون كنترل مي كنه، فرآيندهايي مثل  تنفس، درجه حرارت بدن، فشار خون، توليد وترشح هورمون ها و....
درواقع ساعت زيستي كه موجودي ذاتي و”خودبقا” محسوب می شه، یه دستگاه کنترل درونیه که مشخص می کنه، فرد در چه ساعتی خواب آلود، كم انرژي، بي اشتها وسست باشه وچه زماني هوشيار، فعال، سرزنده وآماده براي تحرك وفعاليت باشه، این تنظیمات به وسیله ميزان وزمان ترشح هورمون ها اتفاق می افتن.
آدم ها  رو بر اساس نوع عملکرد ساعت زیست شون مي شه به دودسته چكاوكهاي بامداد و پرندگان شب تقسيم كرد. گروه اول صبح های زود، موقع طلوع آفتاب بيدار می شن ودر ساعات صبح خیلی با نشاط و پر انرژي به كارو فعاليت هاشون مي پردازن وشب ها انرژی خیلی کمی دارن ودر ساعات اولیه شب به خواب میرن.
درست برعکس اینا گروه دوم شب بيدار بوده، از هوشياري وانرژی زیادی در ساعات شب برای انجام کارهاشون، برخوردارن وبيشترين فعاليت ها شون رو در اواخر شب انجام می دن درعوض صبح ها، زود بیدار نمی شن واستراحت مي كنن. در ساعات اولیه صبح کم انرژی هستن واگه صبح خیلی زود بیدارشون کنی، در فعالیت هاشون دچار اشکال می شن.
در خیلی از موارد نارضایتی زناشویی اين جمله شنیده می شه:“معمولاًوقتي من احساس نياز جنسي مي كنم وآمادگي دارم اون خوابه، اگر بيدارش كنم هم نتيجه چنداني حاصل نمي شه!” درواقع
ساعت زیستی چنین زوج ها یی با هم هماهنگ نیست، یکی صبح بیداره و اون یکی شب بیدار.


به این ترتیب معلوم می شه كه تا چه اندازه اهميت داره كه در زمان انتخاب همسردقت بشه، از لحاظ عملکرد ساعت زيستی، زن ومرد از يك گروه باشن تا زندگی مشترک خوبی داشته باشن.
در زندگی زناشويی که يکی از طرفين احتياج شديد به رابطه جنسی داشته باشه ولی طرف مقابل ميل کمتری را حس کنه، هم اشکالاتی ايجاد می شه ولی اگه اين اختلاف کم باشه، باکمی صبر وحوصله و رعايت حال همدیگه می شه رابطه جنسی لذت بخش و آرامش دهنده اي رو تجربه کرد.

منبع : مرکز مشاوره و ارتقاء سلامت زنان

این مطلب در تاریخ 2014-04-15 07:26:37منتشر شده است

اشتراک گذاری مطلب
فیسبوک توییتر تلگرام
امتیاز:5
دسته بندی
مطالب قبل از ازدواج
تعداد بازدید
15068





نظر شما در مورد مطلب تشابه فکری راجع به مسئله جنسی در ازدواج چیست



بازی شهر عشق
کانال تنظیم خانواده


بخش مشاوره و پرسش و پاسخ


شناسه کاربری 

رمز عبور             


   عضویت در سایت

دسته بندی مطالب


خدمات عمومی


 

در مورد ایدز بیشتر بدانیم

معرفی و دانلود کتاب

مطالب سایت جهت موبایل

بررسی وضعیت تناسب اندام

تخمین زمان زایمان




رفتارهای نادرست در دوره نامزدی
رفتارهای نادرست در دوره نامزدی

ریشه حساسیت و حسادت در نامزدی
ریشه حساسیت و حسادت در نامزدی

افزایش خطر سکته در شب یلدا
افزایش خطر سکته در شب یلدا

انواع بیماریهای پروستات
انواع بیماریهای پروستات

افرادی که «آه» می‌کشند کمتر افسرده می‌شوند
افرادی که «آه» می‌کشند کمتر افسرده می‌شوند

اجباری شدن مشاوره قبل از طلاق
اجباری شدن مشاوره قبل از طلاق










کانال سایت تنظیم خانواده در تلگرام

بازی شهر عشق کلینیک لیزر شفا

 افراد آنلاین :

11223

بازدید امروز:

17146

بازدید دیروز:

266288986

آمار کل:

مشاوره ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

دنبال کردن تنظیم خانواده صفحه فیسبوک سایت تنظیم خانواده صفحه توئیتر سایت تنظیم خانوادهگروه تنظیم خانواده در تلگرام