ازدواج با دختر شاغل یا غیر شاغل

ازدواج با دختر شاغل یا غیر شاغل

ازدواج با زنان شاغل داراي جنبه هاي مثبت و منفي است و نمي توان يك حكم كلي در اين مورد ارائه داد بلكه دختر و پسري كه مي خواهند با يكديگر ازدواج كنند بايد اولا در مورد اشتغال زن خارج از خانه به توافق برسند و ثانيا بعد از به توافق رسيدن، جوانب مسأله را با دقت ارزيابي كنند و با بكارگيري راهكارهاي مناسب و استفاده از تجارب خانواده هايي كه در اين زمينه مجرب هستند و مشورت با مشاورين خانواده برنامه اي را تنظيم كنند و راهي را در پيش بگيرند كه اين اشتغال كمترين آسيب را براي زندگي مشترك آنها داشته باشد تا از آسيب هايي در آينده براي فرزندان آنها ممكن است پيش بيايد جلوگيري كنند.

طبيعي است كه نفس اشتغال براي خانم ها گرچه از نظر اقتصادي و بعضي جنبه هاي ديگر ممكن است مفيد باشد اما بدون ترديد عدم حضور فعال زن در خانواده و زمين ماندن برخي از مسؤوليت ها از قبيل خانه داري و شوهرداري از يك سو و خستگي ها و استرس هايي كه براي خانم ها ايجاد مي كند از سوي ديگر براي خانواده ضررهايي را به دنبال دارد و استحكام خانواده را با مشكل مواجه مي كند. اما بكارگيري تدابير لازم مي تواند اين آسيب ها را به حداقل برساند. در هر صورت اگر زنان اصل را بر حضور فعال در خانه قرار دهند و ساير مسائل از جمله اشتغال را فرع قرار دهند و همچنين زن و شوهر علاوه بر توافق با يكديگر در اداره زندگي هر دو مشاركت فعال داشته باشند و با هم همكاري كنند تا حدودي مي توان برخي از نواقص را جبران كرد والا استحكام خانواده دچار آسيب خواهد شد.

نكته ديگري كه توجه به آن ضروري است اين است كه نوع كار، مقدار زماني كه زن بايد صرف آن كار كند، محل و نوع همكاران همه اينها در تدابير اوليه بايد لحاظ شود.

طبيعي است اگر كار سخت باشد و با ساختار جسماني و رواني زن ناسازگار باشد آسيب هاي بيشتري دارد و همينطور اگر همكاران زن همه يا اكثر آنها مرد باشند مي تواند در روابط عاطفي او با همسرش اثر منفي بگذارد و همچنين هر چه مقدار زماني كه بايد صرف آن كار شود بيشتر باشد بيشتر باعث عدم حضور فعال زن در خانه مي شود و نوع كار حداقل در برخي از دوره ها مانند دوره بارداري كه زن بيشتر به استراحت نياز دارد و همچنين او به آرامش بيشتر و محيط سالمتر و تغذيه مناسبتر نياز دارد، بيشترين ضرر را براي خانم ها و فرزندشان دارد اينها چيزهاي مهمي است كه بايد مورد توجه قرار گيرد و الا ضررهاي جبران ناپذيري را به دنبال خواهد داشت.

منبع :  noorportal.net

این مطلب در تاریخ 2014-05-23 21:34:11منتشر شده است

اشتراک گذاری مطلب
فیسبوک توییتر تلگرام
امتیاز:5
دسته بندی
مطالب قبل از ازدواج
تعداد بازدید
19346





نظر شما در مورد مطلب ازدواج با دختر شاغل یا غیر شاغل چیست



بازی شهر عشق
کانال تنظیم خانواده


بخش مشاوره و پرسش و پاسخ


شناسه کاربری 

رمز عبور             


   عضویت در سایت

دسته بندی مطالب


خدمات عمومی


 

در مورد ایدز بیشتر بدانیم

معرفی و دانلود کتاب

مطالب سایت جهت موبایل

بررسی وضعیت تناسب اندام

تخمین زمان زایمان




تصورات اشتباه دختران قبل از ازدواج
تصورات اشتباه دختران قبل از ازدواج

بهترین سنّ ازدواج برای دختر و  پسر ؟
بهترین سنّ ازدواج برای دختر و پسر ؟

چطور بفهمیم چه ویتامینی کم داریم
چطور بفهمیم چه ویتامینی کم داریم

در مورد ایدز HIV بیشتر بدانیم
در مورد ایدز HIV بیشتر بدانیم

علائم ابتلا به اختلالات شخصیتی
علائم ابتلا به اختلالات شخصیتی

رفتار زنانه که باعث دوری مردان میشود
رفتار زنانه که باعث دوری مردان میشود










کانال سایت تنظیم خانواده در تلگرام

بازی شهر عشق کلینیک لیزر شفا

 افراد آنلاین :

14616

بازدید امروز:

17146

بازدید دیروز:

266292379

آمار کل:

مشاوره ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

دنبال کردن تنظیم خانواده صفحه فیسبوک سایت تنظیم خانواده صفحه توئیتر سایت تنظیم خانوادهگروه تنظیم خانواده در تلگرام