پنهان کاری در نامزدی و ترس از دست دادن

پنهان کاری در نامزدی و ترس از دست دادن

پنهان کاری در نامزدی و ترس از دست دادن

پنهان كردن يك راز آزارتان مي‌دهد و به خواب‌هاي هر شب‌تان وارد مي‌شود؟ دوست داريد هر چه در زندگي‌تان مي‌گذرد را با همسرتان در ميان بگذاريد اما مي‌ترسيد آشكار شدن اين واقعيت‌ها به زيان رابطه‌تان تمام شود و ميان‌تان فاصله بيندازد؟ روانشناسان مي‌گويند اگر پنهان كردن اين واقعيت‌ها به دغدغه‌اي آزاردهنده براي‌تان تبديل شده، بهتر است با گفتنش باري از دوش خود برداريد و به آرامش برسيد اما يادتان نرود كه فاش كردن رازها، هميشه به سود زندگي مشترك‌تان تمام نمي‌شود. گاهي مي‌توانيد گفتن حرف‌هايي كه در دل‌تان انباشته شده را به تعويق بيندازيد و در برخي موارد هم مي‌توانيد از مطرح كردن‌شان صرفنظر كنيد. اگر با اين جملات متناقض كمي ذهن‌تان را آشفته كرده‌ايم و نمي‌دانيد كدام راز را بهتر است با همسرتان درميان بگذاريد و در چه موردي مي‌توانيد واقعيت را از او پنهان كنيد، ادامه اين مطلب را بخوانيد. هراير دانليان، روانشناس و زوج درمانگر به شما براي درك بهتر اين موضوع كمك مي‌كند.



رد پاي كسي پيداست؟



بايد به همسرم بگويم كه پيش از او فرد ديگري در زندگي‌ام بوده؟
سابقه يك ازدواج يا نامزدي شكست خورده را در كارنامه داريد؟ شكي نيست كه بايد اين موضوع را با همسر آينده‌تان در ميان بگذاريد. در يك رابطه صادقانه، همسرتان حق دارد از گذشته عاطفي شما باخبر باشد و از رابطه‌اي تا مرز عشق، نامزدي و ازدواج پيش رفته آگاه شود اما اگر پيش از آشنايي با او، تنها به خواستگاري چند نفر رفته‌ايد و به نتيجه مطلوب نرسيده‌ايد، انتخاب با خودتان است. مي‌توانيد در صورت تمايل چنين موضوعي را با همسر آينده‌تان در ميان بگذاريد و اگر فكر مي‌كنيد دليلي براي گفتن تاريخچه رابطه‌اي كه چندان عميق نبوده وجود ندارد، مي‌توانيد از گفتنش صرفنظر كنيد.
همسرتان محرم همه رازهاي‌تان است يا اينكه مي‌توانيد برخي موضوعات را از او پنهان كنيد؟



جيب‌تان خالي شده؟



بار ورشكستگي يا بيكاري را بايد يك تنه به دوش بكشم؟
مطرح كردن مشكلات مالي درخانه، به ظرفيت همسرتان بستگي دارد. اگر شريك زندگي‌تان از ورشكستگي، بيكاري يا بدهكاري‌تان باخبر شود با شما همدلي و همفكري مي‌كند، يا اينكه دچار اضطراب، افسردگي و آشفتگي مي‌شود؟ در صورتي كه به توانايي همسرتان در پذيرفتن و درك اين موضوعات شك داريد و فكر مي‌كنيد با گفتن چنين خبرهايي مشكلي بر مشكلات‌تان اضافه مي‌شود، مي‌توانيد اين رازها را تا مدتي پيش خود نگه داريد.درست است كه او حق دارد از اتفاقاتي كه در زندگي‌اش تاثير مي‌گذارد باخبر باشد، اما در اين مورد، مي‌توانيد در صورت نياز تا مدتي سكوت كنيد و آرام آرام او را براي روبه‌رو شدن با حقيقت آماده كنيد.


پاي‌تان لغزيده؟



واقعيت‌هاي تاريخ‌گذشته را بايد برايش آشكار كنم؟
خيانت تنها به رابطه خارج از چارچوب با جنس مخالف محدود نمي‌شود. خط‌قرمزهايي كه عبور از آنها خيانت تلقي مي‌شود، از فردي به فرد ديگر متفاوت است. درحالي كه فكر كردن براي يك زن گذشتن خيال فرد ديگري از ذهن همسرش خيانت تلقي مي‌شود، براي زن ديگري پنهان كردن موضوعي مثل اخراج شدن از اداره مي‌تواند مصداق خيانت باشد. اگر در سال‌هاي قبل رفتاري را بدون اطلاع همسرتان انجام داده‌ايد و اين روزها عذاب وجدان رهاي‌تان نمي‌كند، مراقب باشيد. شايد اولين راه خلاص شدن از عذاب وجدان در ذهن شما گفتن موضوع باشد اما بيان واقعيت با چنين دليلي، نشانه ضعف شما خواهد بود و مي‌تواند زندگي زناشويي‌تان را به هم بريزد. اگر تصور مي‌كنيد حق همسرتان است كه واقعيت را بداند، اول بر احساس ضعف و عذاب وجدان خود غلبه كنيد. قدم بعدي براي روشن كردن موضوع، سنجيدن توانايي خود شما و همسرتان است. آيا قدرت پذيرش عواقب آن را داريد؟ آيا همسرتان قدرت شنيدنش را دارد؟ اگر پاسخ شما به اين دو سؤال مثبت است و تصور مي‌كنيد توان مديريت اين ماجرا را داريد، مي‌توانيد موضوع را همين امروز با او در ميان بگذاريد.



با مادرش نمي‌سازيد؟



بايد اختلافم با خانواده‌اش را از او پنهان كنم؟
رابطه زن و شوهري، از آغاز شكل‌گيري مستعد درگيري است. جرقه‌هاي درگيري از همان روز اول اين رابطه زده مي‌شود اما گاهي آنقدر خفيف و پنهاني است كه متوجه‌شان نمي‌شويد. اين جرقه‌ها مي‌توانند با گفتن يك جمله يا نشان دادن يك رفتار شعله‌ور شوند اما تصور نكنيد كه اين آتش تنها به‌خاطر همان حرف يا رفتار ايجاد شده است. شما مي‌توانيد دوستانه در مورد رفتار خانواده همسرتان با او صحبت كنيد يا از آنها بدون جبهه گرفتن انتقاد كنيد. اگر همسرتان در مقابل انتقادهاي شما خشم يا مقابله به مثل را نشان مي‌دهد،؛ يا اينكه رفتارها و احساس‌هايي كه از قبل در رابطه شما به وجود آمده‌اند، كار رابطه‌تان را به اينجا رسانده‌اند، يا اينكه او طاقت شنيدن هيچ مخالفت و انتقادي را نسبت به خانواده‌اش ندارد و بايد با كمك يك متخصص درمان فردي را آغاز كند.


حال‌تان خراب است؟


حق دارم به‌خاطر نگران نكردنش در مورد بيماري‌ام به او چيزي نگويم؟
پيش از ازدواج بيماري جدي سلامت شما را تهديد مي‌كرده؟ شك نكنيد كه اين موضوع را بايد با همسر آينده‌تان در ميان بگذاريد. حق اوست كه بداند در چه شرايطي به زندگي شما پا مي‌گذارد، پس با پنهان كردن واقعيت‌هاي مهمي چون بيماري يا سابقه اعتياد، آينده خودتان و او را به مخاطره نيندازيد. حتي اگر با سلامت كامل پا به اين زندگي گذاشته باشيد و چند سال بعد به مشكلي جسمي يا رواني دچار شده باشيد، باز هم بايد شنيدن واقعيت را حق همسرتان بدانيد. نگفتن چنين موضوعاتي انرژي منفي زيادي را به زندگي مشترك‌تان وارد مي‌كند.



سرديد؟



بي‌ميلي‌ام به رابطه زناشويي را مي‌توانم مثل يك راز حفظ كنم؟
اگر پيش از ازدواج از ابتلاي‌تان به مشكلاتي كه ممكن است رابطه زناشويي‌تان را در آينده تحت تاثير قرار دهند باخبر شده‌ايد، مي‌توانيد اين موضوع را تا مدتي از خواستگارتان پنهان كنيد اما نمي‌توانيد از كنار آن ساده بگذريد. شما بايد با كمك متخصصان براي درمان مشكل‌تان قدم برداريد و تا از پس درمان آن برنيامده‌ايد، بله را نگوييد. در صورتي كه ميلي به درمان مشكل نداريد يا روانشناسان و پزشكان هم نتوانسته‌اند مشكل شما را كاملا حل كنند، بايد ماجرا را با همسر آينده‌تان در ميان بگذاريد. رابطه زناشويي در آينده زندگي مشترك شما، مي‌تواند بر عشق و احساس‌تان هم تاثير بگذارد، پس ابتلا به چنين مشكلي را بي‌اهميت تلقي نكنيد. البته اين ارتباط، يك رابطه توافقي است و شايد شما با شرايط فعلي‌تان، بتوانيد با فردي كه تمايلات مشابهي دارد ازدواج كنيد، به عبارت ديگر مشكل شما ممكن است در زندگي با فردي مشابه، چندان هم آزار دهنده تلقي نشود. پس اگر نمي‌دانيد تفاوتي ميان شما در اين زمينه وجود دارد يا خير مي‌توانيد همراه با او به جلسات مشاوره پيش از ازدواج برويد و از يك روانشناس براي روشن شدن موضوع كمك بگيريد. اگر هم بعد از ازدواج دچار مشكلاتي شده‌ايد كه زندگي زناشويي‌تان را تحت تاثير قرار مي‌دهد، باز هم مي‌توانيد مراحل درمان را يك تنه طي كنيد يا اگر ظرفيت پذيرش اين موضوع را در همسرتان مي‌بينيد، او را هم در روند درمان مشاركت دهيد.


منبع:مجله سیب سبز

 

 

این مطلب در تاریخ 2014-06-21 07:56:13منتشر شده است

اشتراک گذاری مطلب
فیسبوک توییتر تلگرام
امتیاز:5
دسته بندی
مطالب قبل از ازدواج
تعداد بازدید
17739





نظر شما در مورد مطلب پنهان کاری در نامزدی و ترس از دست دادن چیست



بازی شهر عشق
کانال تنظیم خانواده


بخش مشاوره و پرسش و پاسخ


شناسه کاربری 

رمز عبور             


   عضویت در سایت

دسته بندی مطالب


خدمات عمومی


 

در مورد ایدز بیشتر بدانیم

معرفی و دانلود کتاب

مطالب سایت جهت موبایل

بررسی وضعیت تناسب اندام

تخمین زمان زایمان




فشار جنسی در دوران مجردی
فشار جنسی در دوران مجردی

آسان کردن خرید جهیزیه
آسان کردن خرید جهیزیه

روشهای درمان اختلال نعوظ
روشهای درمان اختلال نعوظ

پریاپیسم چیست
پریاپیسم چیست

چرا همش عصبانی هستیم
چرا همش عصبانی هستیم

با اعتیاد شوهرم چه کنم
با اعتیاد شوهرم چه کنم










کانال سایت تنظیم خانواده در تلگرام

بازی شهر عشق کلینیک لیزر شفا

 افراد آنلاین :

10093

بازدید امروز:

17146

بازدید دیروز:

266287856

آمار کل:

مشاوره ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

دنبال کردن تنظیم خانواده صفحه فیسبوک سایت تنظیم خانواده صفحه توئیتر سایت تنظیم خانوادهگروه تنظیم خانواده در تلگرام