حفظ حریم شخصی در نامزدی و ازدواج

حفظ حریم شخصی در نامزدی و ازدواج

 

حفظ حریم شخصی در ازدواج

تلفن های گاه و بیگاه نامزدتان آزارتان می دهد. دوست دارید به گوشه گوشه زندگی اش سرک بکشید و بدانید کی، کجاست و چه کاری می کند. آنقدر دوستش دارید و برای با او بودن هیجان زده اید که نمی توانید یک لحظه تنهایش بگذارید. صدای زنگ خطر را نمی شنوید؟ شما با این کار همسر آینده تان را از همین امروز از دست خواهید داد!

حریم شخصی در روابط دو طرفه چیزی است که نمی توان از آن چشم پوشید. حریم شخصی یعنی فضایی که شما به آن نیاز دارید تا تنها باشید، بتوانید در خودتان فرو بروید، برای امور شخصی تان وقت بگذارید یا با دوستان تان و هر چیزی که مربوط به دنیای فردی شما است تنها باشید.

حد و مرز حریم شخصی را خصوصیات فردی شما، درونگرایی و برونگرایی و الگوهای خانوادگی تان مشخص می کند. حریم شخصی می تواند شامل اتاق یا کمد شخصی و وسایلی مثل موبایل و لپ تاپ و... هم باشد. یعنی شما یا نامزدتان احساس کنید برای حفظ فردیت تان نیاز دارید چیزهایی داشته باشید بدون آنکه درباره آنها به کسی توضیح دهید.

مسلم است که منظورمان روابط خارج از چهارچوب و... نیست. منظورمان آن چیزی است که به شما «آرامش در خلوت بودن» را می دهد.

 

فضای کم و فضای زیاد

برخی افراد، فضای شخصی کمی نیاز دارند. می توانند همه چیزشان را با دیگران به اشتراک بگذارند، هیچ رازی در دل نگه نمی دارند. همه لوازم شما را لوازم عمومی تلقی می کنند. درباره مسایل خصوصی همه افراد می توانند نظر بدهند و... در خانواده این دسته از آدم ها، همه از مسایل هم خبر دارند و همه می توانند در خلوت یکدیگر سرک بکشند. در مقابل افرادی هم هستند که زبانشان به راحتی باز نمی شود. دوست دارند گهگاهی با خودشان خلوت کنند. «کیف من»، «کتاب من»، «موبایل من» و هر چیز شخصی را با پسوند «من» به زبان می آورند و در یک کلام، حفاظی دور خودشان دارند که باید به آرامی به آن نزدیک شوید. در خانواده این افراد مرزها مشخص تر، سفت و سخت تر و حریم ها محکم تر است. طوری که آدم ها می توانند برای خودشان رازهای شخصی داشته باشند و از مشکلاتشان با بقیه صحبت نکنند.

داشتن حریم شخصی به معنی پنهان کاری نیست. موضوعاتی که افراد در حریم شخصی شان محفوظ می دارند الزاما موارد «مگو» و خلاف شرع و عرف و اخلاق نیست. صرفا مسایلی است که دوست دارند فقط خودشان از آن باخبر باشند. بنابراین، باید بتوانید میان افراد تو دار و افراد پنهانکار مرز قایل شوید

 

به طور کلی افراد درونگرا نیاز بیشتری به فضای شخصی دارند و آنهایی که در خانواده هایی با مرزهای پررنگ تر بزرگ شده اند، عادت کرده اند اوقات و مکان هایی برای خودشان داشته باشند. آنها سخت تر با دیگران «ما» می شوند و همیشه چیزهای کشف نشده ای دارند که ممکن است کم کم برای شما رو کنند.

داشتن حریم شخصی به معنی پنهان کاری نیست. موضوعاتی که افراد در حریم شخصی شان محفوظ می دارند الزاما موارد «مگو» و خلاف شرع و عرف و اخلاق نیست. صرفا مسایلی است که دوست دارند فقط خودشان از آن باخبر باشند. بنابراین، باید بتوانید میان افراد تو دار و افراد پنهانکار مرز قایل شوید.

 

چطور به او نزدیک شویم؟

اگر نامزد شما جزو افرادی است که نیاز زیادی به فضای شخصی دارد، اولین شرط این است که به حریم شخصی افراد احترام بگذارید. سوال پیچش نکنید و مدام شکوه سر ندهید که چرا من را به خلوتت راه نمی دهی؟ چرا با من نیستی و با دیگران وقت می گذرانی؟ چرا بدون من به ورزش یا خانه پدر و مادرت می روی و... اجازه دهید خودش مسایل را برای شما تعریف کند و خودش کم کم شما را به حریمش و دنیای خصوصی اش راه دهد.

او را با دیگران مقایسه نکنید و از او نخواهید خیلی زود به مفهوم ما برسد. برای این اشخاص همیشه بخشی از وجودشان مربوط به خودشان است و به محض احساس خطر به این بخش ناشناخته و شخصی پناه می برند. مثل لاک پشتی که به لاکش بخزد.

اگر دوست دارید از وسایل شخص او استفاده کنید از او بخواهید در حضور خودش به شما اجازه این کار را بدهد اما مراقب باشید این کار حالت سرک کشیدن به فضای شخصی او را نگیرد.

 

این توصیه را جدی بگیرید

با گرفتن فضای شخصی فرد مقابل، نه تنها او را از خودتان خسته می کنید بلکه عزت نفس او را هم گرفته، و به او می فهمانید که برای با شما بودن، باید آدم وابسته ای باشد و در یک کلام خودش نباشد. این چیزی نیست که افرادی با فضای شخصی گسترده بتوانند تاب بیاورند.

سر و کله زدن دو نفر که فضاهای شخصی متفاوتی دارند و کنار آمدنشان با قواعد یکدیگر کار سختی است. پس در درجه اول درست انتخاب کنید و در درجه بعد،  به حریم هم و زمان و مکان شخصی همسرتان احترام بگذارید.

منبع : تبیان

 

رابطه جنسی

مشاوره ازدواج،مشاوره جنسی

آموزش زناشوئی

آموزشهای جنسی

مشاوره جنسی،مشاوره آنلاین

فیلم رابطه جنسی

رابطه جنسی

رابطه جنسی

امکانات فوق شامل خریدارای سی دی مقالات سایت و مجموعه آموزشی زوج خوشبخت نیز می شود

این مطلب در تاریخ 2014-07-06 19:42:02منتشر شده است

اشتراک گذاری مطلب
فیسبوک توییتر تلگرام
امتیاز:5
دسته بندی
مطالب قبل از ازدواج
تعداد بازدید
18274





نظر شما در مورد مطلب حفظ حریم شخصی در نامزدی و ازدواج چیست



بازی شهر عشق
کانال تنظیم خانواده


بخش مشاوره و پرسش و پاسخ


شناسه کاربری 

رمز عبور             


   عضویت در سایت

دسته بندی مطالب


خدمات عمومی


 

در مورد ایدز بیشتر بدانیم

معرفی و دانلود کتاب

مطالب سایت جهت موبایل

بررسی وضعیت تناسب اندام

تخمین زمان زایمان




چگونه به پسر مورد علاقه مان پیشنهاد ازدواج دهیم
چگونه به پسر مورد علاقه مان پیشنهاد ازدواج دهیم

به کدام رفتارهای نامزدمان توجه کنیم
به کدام رفتارهای نامزدمان توجه کنیم

رابطه استرس قبل بارداری و جنسیت فرزند
رابطه استرس قبل بارداری و جنسیت فرزند

صبحانه ای که بیش از 50 درصد از وزن را کاهش می دهد
صبحانه ای که بیش از 50 درصد از وزن را کاهش می دهد

رابطه بوی عطر با ویژگی شخصیتی
رابطه بوی عطر با ویژگی شخصیتی

انتقام زن از شوهری که سرش تو گوشی بود
انتقام زن از شوهری که سرش تو گوشی بود










کانال سایت تنظیم خانواده در تلگرام

بازی شهر عشق کلینیک لیزر شفا

 افراد آنلاین :

13239

بازدید امروز:

17146

بازدید دیروز:

266291002

آمار کل:

مشاوره ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

دنبال کردن تنظیم خانواده صفحه فیسبوک سایت تنظیم خانواده صفحه توئیتر سایت تنظیم خانوادهگروه تنظیم خانواده در تلگرام