مشکلات زوجها در اوایل ازدواج

مشکلات زوجها در اوایل ازدواج

مشکلات زوجها در اوایل ازدواج

ازدواج فقط شما را به عشق زندگی‌تان نمی‌رساند و باید باور كنید همراهی شریكی كه امروز در كنار شما سند ازدواج را امضا می‌كند، به معنای محو شدن همه مشكلات نیست. نمی‌خواهیم ناامیدتان كنیم اما همین اتفاق شیرین با خود مشكلاتی جدی هم به همراه می‌آورد كه اگر آمادگی مقابله با آنها را نداشته باشید، شیرینی بله گفتن هر روز در كام‌تان كمتر می‌شود. اگر می‌خواهید مشكلات ناگزیر زندگی مشترك، به ارتباط زن و شوهری شما آسیب نزند این مطلب را بخوانید.



انتظارات غیرواقعی


شاید بتوانیم ادعا كنیم كه انتظارات بیهوده و غیرواقعی، دلیل اصلی شكست زن و شوهرها باشد. اگر شما ندانید با مشكلات مالی، تربیت فرزندان و هر رخداد تازه‌ای كه در این شرایط اتفاق می‌افتد چه باید بكنید، یعنی از همان روز امضای سند ازدواج، زمینه جدا شدن‌تان را هم فراهم كرده‌اید. چاره‌ای ندارید؛ باید در مورد اینكه دنیای زندگی زناشویی واقعا چه دنیایی است با خودتان صادق باشید.
اگر فكر می‌كنید با ازدواج هیچ چیز دیگری جز هدیه‌های شاعرانه، گل رز و قرار شام عاشقانه به زندگی‌تان وارد نمی‌شود،‌اتفاق خوبی در انتظارتان نیست. پیش از آنكه بله را بگویید، باید باور كنید كه روزهای سخت هم در كنار روزهای خوب جریان خواهند داشت و برخلاف زندگی قبلی‌تان، این بار خود شما مسئول كنترل شرایط و آسان كردن دشواری‌ها هستید.



چالش‌های مالی


تا سر خانه و زندگی‌تان نروید، نمی‌دانید كه سامان دادن به مشكلات مالی یعنی چه. اگر تجربه زندگی مستقل را نداشته‌اید، قطعا معنای دقیق سر و كله زدن با صاحبخانه را نمی‌دانید و در مورد اینكه پرورش یك فرزند برای‌تان چقدر خرج برمی‌دارد هم اطلاعی ندارید. اگر شما بدون آمادگی برای مواجهه با این مشكلات به خانه مشترك‌تان پابگذارید، دور از ذهن نیست كه گاهی كم بیاورید و از خود بپرسید:«این همان زندگی‌ای است كه می‌خواستم؟!» اما باور كنید اگر كمی از ریاضی و حساب و كتاب سر در بیاورید و بتوانید نیازها و انتظارات‌تان را با جیب‌تان هماهنگ كنید، مشكلات مالی در آخرین ردیف مشكلات زندگی‌تان طبقه‌بندی خواهد شد.



دخالت خانواده‌ها


فرقی نمی‌كند در كجای دنیا زندگی كنید. اغلب خانواده‌ها در گوشه‌گوشه جهان باور نمی‌كنند كه فرزند ازدواج كرده‌شان،‌ خودش از حساب و كتاب زندگی‌اش به خوبی سر در می‌آورد و بدون نظارت لحظه به لحظه می‌تواند از پس مشكلات و حتی شكست‌ها بربیاید. اگر شما تصور می‌كنید اجرای بی‌چون و چرای حكم خانواده‌ها یعنی وفاداری به آنها؛ در اشتباهید! بعد از ازدواج شما باید در درجه اول به همسرتان، فرزندتان و خانواده‌ای كه می‌سازید وفادار باشید و حق ندارید نیازهای خانواده خودتان را به‌خاطر دیگران قربانی كنید. اما مراقب باشید!
مرز میان بی‌اعتنایی و دل شكستن و داشتن استقلال، باریك است و اغلب زوج‌ها به‌خاطر نشناختن همین مرز كارشان به جدایی می‌كشد. پس نگذارید كسی برای‌تان تصمیم بگیرد و زندگی‌تان را اداره كند و در مقابل به خانواده‌تان هم ثابت كنید كه دوست‌شان دارید و اگر نظر آنها را به صلاح زندگی‌تان تشخیص دهید، می‌توانید پذیرای توصیه‌های‌شان باشید.
فرقی نمی‌كند در كجای دنیا زندگی كنید. اغلب خانواده‌ها در گوشه‌گوشه جهان باور نمی‌كنند كه فرزند ازدواج كرده‌شان،‌ خودش از حساب و كتاب زندگی‌اش به خوبی سر در می‌آورد و بدون نظارت لحظه به لحظه می‌تواند از پس مشكلات و حتی شكست‌ها بربیاید



اختلافات دونفره


مهم ترین اختلافات دو نفره ای که در زندگی مشترک باید در انتظارش باشید، به تفاوت های فردی، خانوادگی و جنسیتی برمی گردد. شما دو نفر از دو دنیای متفاوت هستید و هر قدر هم که به هم شباهت داشته باشید، باز از جهاتی با هم فرق می کنید. مهم تر از همه این که دو جنسیت متفاوت دارید و این یعنی خواسته های درونی، طبیعت و روحیاتتان از اصل و اساس با هم متفاوت است. شما دوست دارید خلوتتان را در تنهایی بگذرانید و همسرتان دوست دارد با شما درد دل کند. سبک ارتباطتتان با دوستانتان متفاوت است و حتی مفهوم خانواده ممکن است برای شما با همسرتان فرق کند. همه این ها می تواند باعث ایجاد اختلاف شود بنابراین مهارت کنار آمدن با یکدیگر و سازگاری می تواند کمک تان کند تا به این اختلافات غلبه کنید.



تقسیم وظایف


درست است که نقش زن و مرد به شکل سنتی تعریف شده اما این به معنای بی اهمیتی تقسیم وظایف نیست. شما باید بتوانید از کارهای خانه تا بیرون و بعدتر، مسئولیت فرزندان را شفاف بین خودتان مشخص کنید و این میسر نمی شود مگر آنکه پیش از ازدواج و نامزدی همه چیز را شفاف بین خودتان مطرح کرده باشید. از میزان مشارکت مالی تا همکاری در خانه و رسیدگی به خانواده پدری تان. در غیر این صورت، تقسیم وظایف می تواند تبدیل به یک بحران جدی میان شما شود.

منبع : تبیان

رابطه جنسی

مشاوره ازدواج،مشاوره جنسی

آموزش زناشوئی

آموزشهای جنسی

مشاوره جنسی،مشاوره آنلاین

فیلم رابطه جنسی

رابطه جنسی

رابطه جنسی

امکانات فوق شامل خریدارای سی دی مقالات سایت و مجموعه آموزشی زوج خوشبخت نیز می شود

این مطلب در تاریخ 2014-08-16 20:06:52منتشر شده است

اشتراک گذاری مطلب
فیسبوک توییتر تلگرام
امتیاز:5
دسته بندی
مطالب قبل از ازدواج
تعداد بازدید
22509





نظر شما در مورد مطلب مشکلات زوجها در اوایل ازدواج چیست



بازی شهر عشق
کانال تنظیم خانواده


بخش مشاوره و پرسش و پاسخ


شناسه کاربری 

رمز عبور             


   عضویت در سایت

دسته بندی مطالب


خدمات عمومی


 

در مورد ایدز بیشتر بدانیم

معرفی و دانلود کتاب

مطالب سایت جهت موبایل

بررسی وضعیت تناسب اندام

تخمین زمان زایمان




رمز موفقیت در انتخاب همسر
رمز موفقیت در انتخاب همسر

چطور بفهمیم دختری تمایل ازدواج دارد ؟
چطور بفهمیم دختری تمایل ازدواج دارد ؟

نشانه های ابتلا به کرونا روی پوست،تاثیر کرونا روی پوست
نشانه های ابتلا به کرونا روی پوست،تاثیر کرونا روی پوست

علل شایع کاهش باروری در مردان
علل شایع کاهش باروری در مردان

با اضطراب کرونا چه کنیم
با اضطراب کرونا چه کنیم

آیا مردها به چند همسری علاقه دارند ؟
آیا مردها به چند همسری علاقه دارند ؟










کانال سایت تنظیم خانواده در تلگرام

بازی شهر عشق کلینیک لیزر شفا

 افراد آنلاین :

15326

بازدید امروز:

17146

بازدید دیروز:

266293089

آمار کل:

مشاوره ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

دنبال کردن تنظیم خانواده صفحه فیسبوک سایت تنظیم خانواده صفحه توئیتر سایت تنظیم خانوادهگروه تنظیم خانواده در تلگرام