نامزدم از ازدواج پشیمان شده

نامزدم از ازدواج پشیمان شده

نامزدم از ازدواج با من پشیمون شده آنهم زمانی که همه چیز برای رسمی شدن رابطه ما و اعلام نامزدی به فامیل آماده است. شما سنگ هایتان را با هم واکنده اید و قرار و مدارهای جدی را گذاشته اید. اما یک دفعه ورق بر می گردد و آقای داماد اعلام می کند که آمادگی ازدواج ندارد. پشیمانی و عقب کشیدن مرد، اتفاق رایجی نیست اما در برخی موارد شاهد آن هستیم.

چه اتفاقی می افتد که مردها یک دفعه از دختری که برای ازدواج انتخاب کرده اند، کناره گیری می کنند؟ از بین هزاران دلیل برای فراری دادن آقا پسرها که خانم ها مرتکب آن می شوند این چند دلیل شایع ترین بوده است. توجه کنید که شاید بعضی از این دلایل به نظر شما خانم ها اصلا ناراحت کننده نباشد اما به دلیل تفاوت های شخصیتی بین خانم ها و آقایان این موضوعات می تواند برای آقایان غیرقابل تحمل باشد.

ترس از مسئولیت

گاهی وقت ها همه چیز برای نامزد شما ساده و خوشایند و عاشقانه به نظر می رسد. اما وقتی رابطه رسمی می شود، توقعات جدی مطرح می شود و پسر خود را در یک شرایط دشوار از نظر اجتماعی و اقتصادی می بیند، احساس می کند توانایی تشکیل زندگی مشترک را ندارد. احساس تنهایی و ناتوانی بزرگترین عاملی است که باعث می شود یک مرد، از رابطه عاطفی اش فرار کند و بخواهد همه چیز را به هم بزند. در چنین شرایطی چه باید کرد؟ قدم اول این است که شما و خانواده تان به همراه خانواده پسر او را مطمئن کنید که در کنارش هستید و در تنگناها کمکش می کنید. اما اگر باز هم پسر تردید کرد و حاضر نشد با وجود حمایت های اطرافیان ازدواج کند، کنار بکشید. این مرد  به احتمال زیاد آمادگی روحی برای ازدواج ندارد و در زندگی مشترک با او باید مدام بار زندگی را به دوش گرفته و نارضایتی او را از زندگی مشترک تحمل کنید.

ازدواج اجباری

اگر رابطه تان رسمی و سنتی شروع شده یا از طریق یک معرف با هم آشنا شده اید، احتمال زیادی دارد که پس کشیدن پسر به دلایل پیچیده از جمله نارضایتی اولیه او از این ازدواج باشد. اگر پسر تحت فشار خانواده تن به آشنایی و نامزدی با دختری بدهد، ممکن است هر جایی از میانه راه پشیمانی سراغش بیاید و بخواهد رابطه را یک باره تمام کند. پسرهایی که گزینه ازدواجشان مورد تایید خانواده شان قرار نمی گیرد یا برخلاف میل درونی شان خانواده آنها را وادار به ازدواج در سن خاصی می کند، ممکن است به شیوه صوری به خواستگاری بروند، با دختری آشنا شوند به این امید که فشار خانواده از دوش آنها برداشته شده و بتوانند آنها را قانع کنند که شما به درد هم نمی خورید.

توقع زیاد دختر

معمولا ما انسان ها همانطور بادیگران رفتار می کنیم که تمایل داریم با خودمان رفتار شود با این امید که آنچه را می خواهیم از آنها دریافت کنیم. برخی دختران نیازهای عمیق خود را که برطرف نشده است بارها و بارها در ذهن می پرورانند به این امید که مرد رویاهای شان سر برسد و این نیازها و آرزوها را برآورده کند.وقتی این اتفاق برای دخترخانم نمی افتد و آرزوها برآورده نمی شود به این دلیل که حتی اگر یک «آقای همه چیز تمام» هم سر راه خانم قرار بگیرد باز هم کاستی و نقصی در وجودش به عنوان یک انسان دیده می شود، آن وقت است که دختر خانم زمین و زمان را به هم می ریزد که چرا به دست آوردن عشق واقعی این قدر سخت و دست نیافتنی است و به تدریج آقا پسر که اصلا از ماجرا خبر ندارد به دشمنی تمام عیار تبدیل می شود.

برملا شدن واقعیت ها

عامل شماره یک قطع هر نوع ارتباطی نداشتن صداقت است. در نظر سنجی ها بی اعتمادی به طرف مقابل عامل 50 درصد جدایی ها بوده است اما بسیاری از مردم درک نمی کنند که حتی دروغ های کوچک هم به اندازه یک خیانت بزرگ رابطه را به هم می زند. به خصوص در اوایل آشنایی اگر روی واقعیت سرپوش گذاشته شود همیشه این شک را ایجاد می کند که نکند به طرف مقابل نتوان اعتماد کرد. اگرچه این موضوع برای خانم ها هم حیاتی است اما برای آقایان که کمی جدی تر به قضایا نگاه می کنند مرگ آور است. مثلا دروغی کوچک، نگفتن سن و سال درست حتی در حد چند ماه، اگرچه برای خانم ها هم ناراحت کننده است اما برای آقایان غیرقابل تحمل به حساب می آید، چون حس می کنند به شعورشان توهین شده کفری می شوند و با تکرار این روند در نخستین فرصت تصمیم می گیرند بدون توضیح از خیر این رابطه بگذرند.

رفتارهای مسموم

بسیاری از زنان نمی دانند که باید بگذارند نامزدشان خودش در روند آشنایی پیش برود و به عبارتی برای بودن در کنار همسرش برنامه بریزد چون به این واقعیت آشنا نیستند که مردان به صورت دوره ای باید خلوت خصوصی خود را داشته باشند. بعد از ساعت ها با هم بودن اگر نامزدتان می خواهد به خلوت خود برود نباید آن را به هم بزنید یا بخواهید دائما نامزدتان در ارتباط دورادور با شما باشد. وقتی آقا در این مرحله است باید بگذارید تنها باشد. این مسئله در مراحل آغازین ارتباط که معمولا دخترخانم ها دوست دارند بسیار گرم باشد برای آقایان جوان خسته کننده و عذاب آور است و گاهی کاسه صبرشان را لبریز می کند.

ازدواج نیاز به درک متقابل دارد

در اکثر موارد خانم ها شاکی هستند که آقا به نیازها، درددل ها و علائق آنها توجه کافی نشان نمی دهند و بسیاری از مسائلی را که برای آنها مهم است فراموش می کند. خانم ها باید توجه کنند نیازهای اساسی آقایان و خانم ها کاملا متفاوت است و آنچه برای زنان نیازی اساسی است برای آقایان در رده های پایین تر اولویت است. آقایان به پذیرش، تحسین و تشویق نیاز دارند و خانم ها به درک، احترام و تایید اهمیت می دهند. به همین دلیل بی احترامی به خواست ها یا حساس نبودن به خواسته هایشان ناراحت کننده است و اگر دائم از این موضوع شاکی باشند رابطه به هم می ریزد مگر اینکه تفاوت نیازها را بشناسند و از راهش وارد شوند.

منابع : سیب سبز،خانواده سالم،سیمرغ

رابطه جنسی

مشاوره ازدواج،مشاوره جنسی

آموزش زناشوئی

آموزشهای جنسی

مشاوره جنسی،مشاوره آنلاین

فیلم رابطه جنسی

رابطه جنسی

رابطه جنسی

امکانات فوق شامل خریدارای سی دی مقالات سایت و مجموعه آموزشی زوج خوشبخت نیز می شود

این مطلب در تاریخ 2014-09-29 08:59:15منتشر شده است

اشتراک گذاری مطلب
فیسبوک توییتر تلگرام
امتیاز:5
دسته بندی
مطالب قبل از ازدواج
تعداد بازدید
16809





نظر شما در مورد مطلب نامزدم از ازدواج پشیمان شده چیست



بازی شهر عشق
کانال تنظیم خانواده


بخش مشاوره و پرسش و پاسخ


شناسه کاربری 

رمز عبور             


   عضویت در سایت

دسته بندی مطالب


خدمات عمومی


 

در مورد ایدز بیشتر بدانیم

معرفی و دانلود کتاب

مطالب سایت جهت موبایل

بررسی وضعیت تناسب اندام

تخمین زمان زایمان




ترس دختران از مجرد ماندن
ترس دختران از مجرد ماندن

مقابله با پایان یافتن یک رابطه
مقابله با پایان یافتن یک رابطه

نحوه مصرف قرص اورژانسی
نحوه مصرف قرص اورژانسی

مشکلات زنان باردار
مشکلات زنان باردار

چطور با حرف زدن دیگران را جذب کنیم
چطور با حرف زدن دیگران را جذب کنیم

وقتی در خانه بیکاریم چکار کنیم
وقتی در خانه بیکاریم چکار کنیم










کانال سایت تنظیم خانواده در تلگرام

بازی شهر عشق کلینیک لیزر شفا

 افراد آنلاین :

14205

بازدید امروز:

17146

بازدید دیروز:

266291968

آمار کل:

مشاوره ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

دنبال کردن تنظیم خانواده صفحه فیسبوک سایت تنظیم خانواده صفحه توئیتر سایت تنظیم خانوادهگروه تنظیم خانواده در تلگرام