مواردی که قبل از ازدواج باید مشخص شود

توافقات مهم قبل از ازدواج

موضوعاتی وجود دارد که دو طرف باید قبل از ازدواج بر سر آنها به تفاهم رسیده باشند و تعیین تکلیف کرده باشند توافقات مهم قبل از ازدواج شاید حرف زدن در مورد این اصول، شما را در آغاز مضطرب یا نگران كند و اختلاف‌نظر‌هایی كه در این موارد با آنها مواجه می‌شوید، میانه‌تان را چند ساعت یا چند روزی شكرآب كند  اما مطمئن باشید این دلخوری‌های كوچك می‌تواند مانع روبه‌رو شدن‌تان با مشكلات بزرگ‌تر شود.

مواردی که قبل از ازدواج باید تعیین تکلیف شوند

توافق اول ازدواج : تعداد فرزند

فكر می‌كنید هنوز زود است و از اینكه در مورد صاحب فرزند شدن در آینده یا تعداد بچه‌ها با همسر آینده‌تان صحبت كنید خجالت می‌كشید؟ رودربایستی را كنار بگذارید! این سنگی است كه همین امروز و قبل از نشستن پای سفره عقد باید آن را وا بكنید. به خواستگارتان بگویید آیا تمایلی به مادر شدن دارید یا نه و حتی در مورد زمان تقریبی كه برای صاحب فرزند شدن در نظر گرفته‌اید با او گفت‌وگو كنید. اگر بچه‌دار نشدید چطور؟ آیا دوست دارید سرپرستی كودكی را به عهده بگیرید یااینكه ترجیح می‌دهید در آن شرایط فكر مادر خطاب شدن را از سرتان بیرون كنید؟

هشدار: هنوز برای اینكه در مورد نوع تربیت فرزندتان با همه جزئیاتی كه در ذهن‌تان است صحبت كنید كمی زود است اما باید اصول كلی كه به آن باور دارید را با همسر آینده‌تان مطرح كنید. مشاركت در انجام كارهای مربوط به فرزندتان، وضعیت شغلی شما پس از صاحب فرزند شدن و.. . از اصولی است كه حتما باید پیش از ازدواج‌تان در مورد آنها به حدودی از توافق برسید.

توافق دوم ازدواج : سقف بالا سر

قرار است زندگی را چطور شروع كنید؟ خانواده‌تان برای كمك به شما در زمینه‌های مالی اعلام آمادگی كرده‌اند یااینكه قرار است خودتان و همسر آینده‌تان آستین‌ها را بالا بزنید و به حال هزینه‌های عروسی، اجاره خانه، خرید وسایل و... فكری كنید؟ آینده مالی شما قرار است چطور پیش برود؟ شما یك كارمند ساده با ماهی یك و نیم، دو میلیون تومان درآمد هستید یااینكه وارد بازار شده‌اید و چشم‌انداز بهتری برای پول درآوردن دارید؟ قرار است در یكی از طبقات خانه پدری‌تان و در كنار آنها زندگی كنید یا اینكه در خانه سازمانی قدیمی كه اداره‌تان به شما می‌دهد زندگی مشترك را شروع می‌كنید؟ همه این موضوعات را با همسر آینده‌تان در میان بگذارید و او را برای شرایطی كه قرار است به آن وارد شود آماده كنید.

هشدار: خیالبافی ممنوع! هرگز با رویاپردازی آینده‌ای شیرین‌تر و مرفه‌تر از آنچه قرار است برایش بسازید را پیش روی او به تصویر نكشید. این حق همسر شماست كه به حرف‌ها و وعده‌های شما تكیه كند و پایش را به قصری خیالی نگذارد.

توافق سوم قبل از ازدواج : مسائل مالی مشترک

مواردی که قبل از ازدواج باید تعیین تکلیف شوند

توافق چهارم پیش از ازدواج : حد و مرز وابستگی به خانواده

میزان وابستگی شما به خانواده‌تان از دیگر موضوعات اساسی است كه باید با همسر آینده خود در مورد آن صحبت كنید. اگر خط قرمز مادر شما برای ازدواج كردن‌تان این است كه در یكی از طبقات خانه‌اش ساكن شوید و اگر شما هم به درست بودن این اصل باور دارید، باید خواستگارتان را در جریان این موضوع قرار دهید. گذشته از این اگر شرایط خاصی در روابط خانوادگی‌تان وجود دارد، باید همسر آینده‌تان را تاجایی كه به او مربوط می‌شود از آن شرایط باخبر كنید. درصورتی كه قرار است به خانواده‌تان كمك مالی كنید یا اگر یكی از اعضای خانواده‌تان به مراقبت خاصی نیاز دارد و شما در این مراقبت سهم دارید، باید كسی كه می‌خواهد زیر یك سقف با شما زندگی كند را در جریان موضوع بگذارید. البته نیازی نیست كه برای همسر آینده‌تان همه راز‌های زندگی خانوادگی خود را فاش كنید و اگر موضوعی وجود دارد كه گفتن یا نگفتنش تغییری در زندگی مشترك شما و رابطه‌ای كه با همسرتان دارید ایجاد نمی‌كند، می‌توانید در موردش سكوت كنید.

هشدار: وعده واهی به همسر آینده‌تان ندهید و نگویید در آینده قرار است زندگی‌تان به شكلی تغییر مسیر دهد كه خودتان هم می‌دانید عملی نیست.

توافق پنجم قبل از ازدواج: اگه خوبم، بدم، اینم كه هستم! حجاب كامل از نظر شما چه تعریفی دارد؟ مرز شما برای برقراری رابطه با دیگران چقدر شبیه مرز‌هایی است كه خواستگارتان به آنها باور دارد؟ باور‌های مذهبی‌تان تا چه اندازه به باور‌های او نزدیك است و هر كدام از شما تا چه اندازه سنتی رفتار و زندگی می‌كنید؟ این موضوعات اساسی هم ازجمله اصولی هستند كه پیش از ازدواج باید در موردشان با همسر آینده خود صحبت كنید و با این كار جلوی بسیاری از دعواهای بعد از ازدواج را بگیرید.

هشدار: به دنبال تغییر دادن شریك زندگی‌تان نباشید؛ او همانی است كه امروز می‌بینید و اگر خود امروزش را نمی‌پسندید، به جای برنامه‌ریزی كردن برای تغییر دادن او همین امروز عقب بكشید و خوشبختی را در كنار فرد دیگری جست‌وجو كنید.

توافق ششم پیش ازا دزواج : اهداف و رویاها

تكلیف اهداف و آرزوهای‌تان را با خواستگارتان روشن كنید. آرزوی دكتر شدن دارید و می‌خواهید برای درس خواندن در یكی از دانشگاه‌های معتبر در كشوری دیگر اپلای كنید؟ شاید همسر آینده شما میلی به خروج از كشور حتی برای یكی، دو سال را هم نداشته باشد. پس قبل از آنكه او را وارد زندگی‌تان بكنید، در این مورد با هم صحبت كنید. اگر قرار است در شهر دیگری كار كنید، اگر آرزوی وارد شدن به گروه سیاستمداران را دارید و برای رسیدن به این هدف برنامه‌ریزی كرده‌اید و حتی اگر اهل كوه‌پیمایی‌های چند روزه یا هر جمعه فوتبال بازی كردن با دوستان‌تان هستید، همسر آینده‌تان را از این اهداف و علایق باخبر كنید. شاید او دوست داشته باشد مرد زندگی‌اش هر صبح جمعه با خانواده صبحانه بخورد و اگر همین حالا سنگ‌های‌تان را با او وا نكنید، ممكن است از همان هفته بعد از عقد، هرجمعه را با اوقات تلخی بگذرانید.

هشدار: وقتی نامزدتان در مورد این اهداف، آرزو‌ها، عادت‌ها یا علایق با شما صحبت می‌كند، حرف‌هایش را جدی بگیرید. حتی اگر تصور كنید بعد از ازدواج مانع او برای رسیدن به این خواسته‌ها می‌شوید و بعد از عروسی هم به این هدف‌تان برسید، نمی‌توانید تاثیر منفی كور كردن علایق همسرتان را از زندگی مشترك خود پاك كنید.

منبع: سایت زندگی ایده آل / بیتوته

مطلب پیشنهادی سایت تنظیم خانواده

سوالات مهم پیش از ازدواج

توصیه های مهم قبل از ازدواج

چطور ازدواج موفقی داشته باشیم

تردید در انتخاب همسر

انتخاب همسر مناسب

رابطه جنسی

مشاوره ازدواج،مشاوره جنسی

آموزش زناشوئی

آموزشهای جنسی

مشاوره جنسی،مشاوره آنلاین

فیلم رابطه جنسی

رابطه جنسی

رابطه جنسی

امکانات فوق شامل خریدارای سی دی مقالات سایت و مجموعه آموزشی زوج خوشبخت نیز می شود

این مطلب در تاریخ 2015-06-17 07:45:34منتشر شده است

اشتراک گذاری مطلب
فیسبوک توییتر تلگرام
امتیاز:5
دسته بندی
مطالب قبل از ازدواج
تعداد بازدید
25556





نظر شما در مورد مطلب توافقات مهم قبل از ازدواج چیست



بازی شهر عشق
کانال تنظیم خانواده


بخش مشاوره و پرسش و پاسخ


شناسه کاربری 

رمز عبور             


   عضویت در سایت

دسته بندی مطالب


خدمات عمومی


 

در مورد ایدز بیشتر بدانیم

معرفی و دانلود کتاب

مطالب سایت جهت موبایل

بررسی وضعیت تناسب اندام

تخمین زمان زایمان




موارد اساسی در مرحله شناخت
موارد اساسی در مرحله شناخت

چرا خانم ها برخی مردان را رد میکنند
چرا خانم ها برخی مردان را رد میکنند

تغییر آلت تناسلی مردان در طول زندگی
تغییر آلت تناسلی مردان در طول زندگی

بارداری بعد از سقط جنین
بارداری بعد از سقط جنین

شناخت تیپ شخصیتی شما
شناخت تیپ شخصیتی شما

قد و وزن مناسب برای زنان و مردان
قد و وزن مناسب برای زنان و مردان










کانال سایت تنظیم خانواده در تلگرام

بازی شهر عشق کلینیک لیزر شفا

 افراد آنلاین :

7170

بازدید امروز:

27715

بازدید دیروز:

266470823

آمار کل:

مشاوره ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

دنبال کردن تنظیم خانواده صفحه فیسبوک سایت تنظیم خانواده صفحه توئیتر سایت تنظیم خانوادهگروه تنظیم خانواده در تلگرام