برای داشتن ازدواج موفق چکار کنیم

برای موفقیت در ازدواج چکار کنیم

ازدواج موفق تجریه موفقیت در ازدواج

ازدواج خوب و موفقيت‌آميز وجود دارد، اما ازدواج بي‌عيب و نقص ممكن نيست. هر ازدواج موفق و پايداري شامل متعهد گشتن بي‌قيد و شـرط نـسبت به يك فرد ناكامل است. اين كه همسرتان كامـل و فـاقـد هـرگـونه عيبي باشد، انتظار نابجايي است...

امروزه كه جدايي‌ها با كوچك‌ترين اختلاف اتفاق مي‌افتند مهم است كه از خودتان سوال كنيد تعهد شما نسبت به ازدواج چيست؟ تعهد به ازدواج بـه اين مفهوم است كه زن و شوهر به يكديگر چنين گفته باشند: "مـا نسبت به زندگي مـشترك‌مان بي‌اعتنا و بي‌اهميت نيستيم. ما ازدواج‌مان را بر پايه عشق، احترام، شرافت و عـلاقـه دو سويه و خالصانه با يكديگر آغاز كرده‌ايم. ما اعتقاد داشتيم و داريم كه به يكديگر وفادار بمانيم، صادق بـوده و دروغ نگوييم و به يكديگر اعتماد داشته باشيم. چـه در حضور يكديگر، چه در غياب يكديگر." رعايت نكات زير سبب تحكيم تعهد به زندگي مشترك مي‌شود:


سازگاري معنوي
سازگاري شخصيتي
خودشناسي آگاهانه
توانايي در ارتباط برقرار كردن با يكديگر
علاقه دو سويه به يكديگر

رموز ازدواج موفق


1- زوج‌هاي موفق خواسته‌ها و انتظارات خود را به صراحت مي‌گويند. آن‌ها قبل از ازدواج، توقعاتي را كه از يكديگر دارند مطرح مي‌كنند، اگر توافق اساسي با هم ندارند (براي مثال مرد فرزند مي‌خواهد ولي خانم مخالف است)، مي‌توانند به شروع و يا خاتمه ازدواج به طور جدي فكر كنند. بعد از ازدواج، زوج‌هاي موفق به طور منظم در مورد توقعات و انتظارات‌شان با هم صحبت مي‌كنند و اگر اختلافي پيش آمد، آن را به زمان ديگري موكول مي‌كنند تا همديگر‌ ‌را درك كرده و به توافق برسند.

2- زوج‌هاي موفق فرديت خود را حفظ مي‌كنند. بعد‌ ‌از ازدواج، استقلال زوج‌ها كم مي‌شود اگر افراد فرزند داشته باشند روز به روز‌ ‌وابستگي بيشتر مي‌شود و گاهي افراد احساس خستگي مي‌كنند. زوج‌هاي موفق مي‌دانند حتي‌ ‌اگر به هم علاقه داشته باشند، گاهي احساس خستگي مي‌كنند. آن‌ها يكديگر را تشويق مي‌كنند تا هميشه ما نباشند و زماني را هم براي خود داشته باشند و به كارهاي مورد علاقه خود بپردازند. بدين ترتيب زوج فرديت خود را حفظ مي‌كند و زندگي، شاداب مي‌شود‌.

3- زوج‌هاي موفق همديگر را مركز توجه قرار مي‌دهند. آن‌ها يكديگر را دست كم‌ ‌نمي‌گيرند و هميشه به فكر خوشبختي همسر خود و خانواده هستند. معمولا افراد چند سال‌ ‌پس از ازدواج مانند سال‌هاي اول به هم توجه نمي‌كنند. ولي زوج‌هاي موفق، كارهاي‌ ‌كوچك نظير در اولويت قرار دادن نيازها و كارهاي همسر و كارهاي بزرگ نظير احترام و گوش‌ ‌كردن به حرف‌هاي يكديگر را مدنظر قرار مي‌دهند. ازدواج، درياي تغييرات است. شما اغلب‌ ‌فراموش مي‌كنيد همسرتان مهم است و به او توجه نمي‌كنيد. در عوض به كار، سرگرمي‌ و‌ ‌دوستان اهميت مي‌دهيد ولي زوج‌هاي موفق همديگر را مركز توجه قرار مي‌دهند.

4- زوج‌هاي موفق روش‌هاي حل اختلاف را مي‌آموزند. جان گاتمن روان‌شناس كه 20 سال‌ ‌زندگي زوج‌ها را مطالعه كرده، عامل اصلي موفقيت يا شكست ازدواج را توانايي، يا عدم‌ ‌توانايي حل اختلافات مي‌داند. حتي اگر شما و همسرتان كاملا با هم يكي باشيد، گاهي‌ ‌با نظر هم موافق نيستيد و اين مخالفت باعث ناراحتي مي‌شود. نبايد به اعتياد، خشونت‌ ‌و ... رو بياوريد. اگر خواسته شما و همسرتان با هم فرق دارد، بايد آن را حل كنيد. زوج‌هاي موفق با هم صحبت مي‌كنند، حتي اگر احساس بدي نسبت به هم دارند. آن‌ها در‌ ‌مورد اختلافات و مخالفت‌ها با هم مذاكره مي‌كنند تا به نتيجه عادلانه برسند. آن‌ها‌ ‌از يكديگر حمايت مي‌كنند و غر نمي‌زنند و مي‌پذيرند در مواردي عشق، برتر از پيروزي است.

5- زوج‌هاي موفق با هم رشد مي‌كنند. مسلما فردي كه امروز با او ازدواج مي‌كنيد10 سال آينده متفاوت خواهد بود. شما هر دو تغيير مي‌كنيد، به ويژه‌ ‌در شرايط سخت زندگي مانند از دست دادن والدين. زوج‌هاي موفق مي‌دانند كه يكي يا هر‌ ‌دو در طول زندگي تغيير مي‌كنند و قواعد عوض مي‌شود. پس لازم است تغيير كنيد تا‌ ‌بتوانيد روابط در حال تغيير را عوض كنيد.

6- زوج‌هاي موفق براي حفظ روابط مي‌كوشند. زوج‌هاي موفق به طور منظم وضعيت زندگي خود را بررسي كرده و با هم صحبت مي‌كنند تا از شادي و رضايت هر دو از زندگي مشترك مطمئن شوند. اگر يكي، يا هر دو ‌از زندگي مشترك ناراضي هستيد، مشكل‌تان را حل كنيد‌.

7- از مراجعه به مشاور خجالت‌ ‌نكشيد. زوج‌هاي موفق قبل از مراجعه به مشاور، سند طلاق را امضا نمي‌كنند. آن‌ها مي‌كوشند تا در اولين فرصت مشكلات را حل كنند.

ازدواج موفق يکي از مهم‌ترين فاکتورهاي کاهش افسردگي محسوب مي‌شود

قواعد ازدواج موفق


1- سعی كنید بیشتر از آن كه انتظار داشته باشيد چيزي از همسرتان دريافت كنيد، چیزی به او ببخشید. اگر هدف شما ایجاد حس رضایت و خوشبختی در همسرتان است، مطمئن باشید فرصت‌های بی شماری برای رسیدن به این هدف پیدا خواهید كرد. در این صورت شما نیز از لطف و محبت همسرتان برخوردار خواهید شد. زیرا انسان‌ها همواره سعی می‌كنند خوبی‌های دیگران را جبران كنند.

2- از همسرتان انتظارات غیرواقعی نداشته باشید. اجتناب از انتظارات غیرواقعی می‌تواند از بروز بسیاری درگیری‌ها، عصبانیت‌ها و سرخوردگی‌ها جلوگیری كند. انتظار نداشته باشید همسرتان كامل و بی نقص باشد. در ضمن هیچ‌گاه او را با دیگران مقایسه نكنید.

3- سعی كنید نسبت به همه چیز دیدی مثبت داشته باشید.

4- به راه‌هایی فكر كنید كه می‌توانید همسرتان را نسبت به انجام كارهایی كه دوست دارید، ترغیب كنید. اگر این روش موثر نبود روش‌های دیگر را امتحان كنید و به یاد داشته باشید كه تحسین و تعریف به موقع می‌تواند یك انگیزه قوی باشد.

5- اهداف خود را طبقه‌بندی كرده و افكار خود را بر مهم‌ترین هدف‌تان یعنی داشتن یك محیط خانوادگی آرام و شاد متمركز كنید.

6- هیچ‌گاه با همسرتان وارد جنگ قدرت نشوید؛ به جای این كار با او به توافق برسید.

7- همسرتان را به خاطر اشتباهاتش سرزنش نكنید. در عوض سعی كنید روشی در پیش بگیرید كه از تكرار این اشتباهات جلوگیری كند. وقتی شما همسرتان را به خاطر اشتباهاتش سرزنش می‌كنید، احساسات او را جریحه‌دار می‌كنید و باعث آزار او می‌شوید.

8- اگر همسرتان به شما توهین کرد، سكوت كرده و با او مقابله به مثل نكنید. با این كار از بروز بسیاری از بحث‌های غیر ضروری جلوگیری می‌كنید. این لحظات به سرعت سپری خواهند شد و شما می‌توانید در زمان بهتری با همسرتان درباره رفتارش صحبت كنید (البته این بدان معنا نیست که تصور کنید الزاما باید با یک همسر بد زبان و بدخو کنار بیایید و همیشه تمام کج‌رفتاری‌های او را تحمل کنید؛ این مشکل دیگری است و راه‌حل‌های دیگری دارد).

9- در زمان حال زندگی كنید. اشتباهات و وقایع تلخ گذشته را فراموش كنید و سعی كنید شرایط زندگی امروزتان را تغییر دهید.

10- همواره از همسرتان بپرسید: برای این كه زندگی ما شاد و دلپذیر باشد، من چه كاری می‌توانم انجام بدهم؟

ازدواج موفق از مهم‌ترين فاکتورهاي کاهش افسردگي


زندگي توام با عشق و محبت در کنار همسر، مهم‌ترين فاکتور ايجاد آرامش روحي است.مطالعات اخير پژوهشگران حاکي از آن است: افراد متاهل نسبت به کساني که مجردند زندگي شادتري دارند.

اين مطالعات نشان مي‌دهد: ازدواج موفق يکي از مهم‌ترين فاکتورهاي کاهش افسردگي محسوب مي‌شود. بر اين اساس افرادي که با همسرشان زندگي توام با عشق و محبت را تجربه مي‌کنند از آرامش روحي قابل توجهي برخوردارند.

منبع: مجله موفقیت

گرداوری از : پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده

 

مطلب پیشنهادی سایت تنظیم خانواده

ویژگیهای لازم برای ازدواج موفق

چطور ازدواج موفقی داشته باشیم

رازهای ازدواج موفق

رابطه جنسی

مشاوره ازدواج،مشاوره جنسی

آموزش زناشوئی

آموزشهای جنسی

مشاوره جنسی،مشاوره آنلاین

فیلم رابطه جنسی

رابطه جنسی

رابطه جنسی

امکانات فوق شامل خریدارای سی دی مقالات سایت و مجموعه آموزشی زوج خوشبخت نیز می شود

این مطلب در تاریخ 2015-11-03 20:42:49منتشر شده است

اشتراک گذاری مطلب
فیسبوک توییتر تلگرام
امتیاز:5
دسته بندی
مطالب قبل از ازدواج
تعداد بازدید
18535





نظر شما در مورد مطلب برای موفقیت در ازدواج چکار کنیم چیست



بازی شهر عشق
کانال تنظیم خانواده


بخش مشاوره و پرسش و پاسخ


شناسه کاربری 

رمز عبور             


   عضویت در سایت

دسته بندی مطالب


خدمات عمومی


 

در مورد ایدز بیشتر بدانیم

معرفی و دانلود کتاب

مطالب سایت جهت موبایل

بررسی وضعیت تناسب اندام

تخمین زمان زایمان




پذیرش مهریه سنگین: اثبات عشق یا اثبات حماقت
پذیرش مهریه سنگین: اثبات عشق یا اثبات حماقت

باورهای منطقی در مورد انتخاب همسر
باورهای منطقی در مورد انتخاب همسر

افزایش بیماری‌های مقاربتی میان زوج‌های ایرانی
افزایش بیماری‌های مقاربتی میان زوج‌های ایرانی

ترشحات قهوه ای قبل و بعد از قاعدگی
ترشحات قهوه ای قبل و بعد از قاعدگی

روش هایی برای رهایی از استرس
روش هایی برای رهایی از استرس

آموزش های پیش از ازدواج افزایش یافت
آموزش های پیش از ازدواج افزایش یافت










کانال سایت تنظیم خانواده در تلگرام

بازی شهر عشق کلینیک لیزر شفا

 افراد آنلاین :

10354

بازدید امروز:

27715

بازدید دیروز:

266474007

آمار کل:

مشاوره ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

دنبال کردن تنظیم خانواده صفحه فیسبوک سایت تنظیم خانواده صفحه توئیتر سایت تنظیم خانوادهگروه تنظیم خانواده در تلگرام