اصول مهم در ابتدای زندگی مشترک و ازدواج

اصول مهم در ابتدای ازدواج
اگر می خواهید ازدواج سالم و موفقی  داشته باشید باید حواستان را خوب جمع کنید و سنگ بنای زندگی تان را درست بگذارید. این سنگ بنا چیزی به جز انتخاب همسر مناسب است. داریم از دوران بعد از عقد  صحبت می کنیم که همه چیز شفاف و روشن شده، شما زن و شوهر هستید و حالا باید مسیر زندگی تان را بسازید.

به تفاوت ها توجه کنید


بخشی از تفاوت های شما و همسرتان به جنسیتتان برمی گردد. زن ها و مردها تفاوت های اساسی دارند که صرف نظر از تجربه و تربیت شان، آنها را از هم جدا می کند. نسبت به جنس مخالف اطلاعات به دست بیاورید و یاد بگیرید که کجاها اختلاف نظرهای شما ناشی از تفاوت های جنسیتی تان است و کجاها مربوط به تفکراتتان. تفاوت های فکر و عقیده قابل حل هستند اما تفاوت های ناشی از جنسیت (مثل کل نگری مردان و جزءنگری زنان، نتیجه گرایی مردان و فرایند گرایی زنان و...) هضم نمی شوند، فقط با درک متقابل پذیرفته می شوند.


مسئولیت ها را تقسیم کنید


اگر از همان ابتدای زندگی مشترک مسئولیت ها  و وظایفتان را تعیین و تقسیم نکنید، تا پایان عمر باید با آشفتگی، انتظارات برآورده نشده و تنش زندگی کنید. خیلی مهم است که از همان ابتدای زندگی مشترک، مشخص کنید که هر کدام از شما چه وظایفی در زندگی دارند، چطور باید به دیگری کمک کنند، درآمدهای خانم و آقا چطور در زندگی صرف یا پس انداز شود، مسئولیت رسیدگی به امور خانه چطور تقسیم شود و.... تکلیفتان را با این ها مشخص کنید تا بعدها، احساس نکنید که یکی از شما بیش از حد مسئولیت به دوش گرفته و دیگری بیش از حد سرویس گیرنده است. این تقسیم مسئولیت، نه تنها در مقام حرف که در عمل هم باید رعایت شود.

روش دعوا کردن را تعریف کنید


در هر زندگی مشترکی تنش و دعوا اتفاق می افتد. مهم این است که توانایی مدیریت این تنش ها  را داشته باشید. قواعد دعوای خودتان را مشخص کنید. مثلا قرار بگذارید که هیچ گاه یک روز کامل قهر نباشید، موقع عصبانیت، آن کسی که کمتر عصبانی است سکوت کند، موقع دعوا حتما یکی از شما اتاق را ترک کند تا دو طرف آرام شوند، در بحث و جدل به هیچ وجه حرف گذشته ها یا حرف خانواده های یکدیگر را پیش نکشید و...


حد و مرزهای خانوادگی تان را تعیین کنید


اوایل زندگی مشترک، دختر و پسر هنوز به طور کامل از خانواده های خود مستقل نشده اند. از سوی دیگر، خانواده ها به بهانه این که دختر و پسر کم تجربه هستند سعی دارند در تصمیم گیری های آنها اثرگذار باشند. دختر و پسر هم گاهی به دلیل این که نیاز به این حمایت ها دارند یا هنوز خود را به قدر کافی توانمند نمی بینند، راه را برای دخالت والدین باز می کنند. اما اگر با همین فرمان جلو بروید و از همان ابتدا، هویت خانواده دو نفره خود را تعیین نکنید هیچ وقت نمی توانید خانواده خود را شکل دهید. برای آنکه هویت زندگی مشترکتان را تعریف کنید باید در تصمیم گیری ها مستقل  باشید. مشورت کنید اما تصمیم نهایی را خودتان دو نفر بگیرید. علایق خود را در زندگی تان پیاده کنید، شبکه ارتباطی جدید برای خود تعریف کنید (مثلا دوستان و خانواده جدید) و نشان دهید که مستقل شده اید. مهم تر از همه این که وابستگی مالی تان را به خانواده ها قطع کنید تا استقلال شما به رسمیت شناخته شود.

منبع: سایت تبیان

بازنشر : سایت بیتوته

رابطه جنسی
مشاوره ازدواج،مشاوره جنسی
آموزش زناشوئی
آموزشهای جنسی
مشاوره جنسی،مشاوره آنلاین
فیلم رابطه جنسی
رابطه جنسی
رابطه جنسی
امکانات فوق شامل خریدارای سی دی مقالات سایت و مجموعه آموزشی زوج خوشبخت نیز می شود
این مطلب در تاریخ 2016-03-11 20:14:16منتشر شده است

اشتراک گذاری مطلب
فیسبوک توییتر تلگرام
امتیاز:5
دسته بندی
مطالب قبل از ازدواج
تعداد بازدید
15648





نظر شما در مورد مطلب اصول مهم در ابتدای ازدواج چیست



بازی شهر عشق
کانال تنظیم خانواده


بخش مشاوره و پرسش و پاسخ


شناسه کاربری 

رمز عبور             


   عضویت در سایت

دسته بندی مطالب


خدمات عمومی


 

در مورد ایدز بیشتر بدانیم

معرفی و دانلود کتاب

مطالب سایت جهت موبایل

بررسی وضعیت تناسب اندام

تخمین زمان زایمان




اگر نامزد شکاک دارید بخوانید
اگر نامزد شکاک دارید بخوانید

دودلی در مورد ازدواج با کسی که با او رابطه داریم
دودلی در مورد ازدواج با کسی که با او رابطه داریم

تبخال ناحیه تناسلی
تبخال ناحیه تناسلی

مواد غذایی موثر بر نیروی جنسی
مواد غذایی موثر بر نیروی جنسی

کارهای ساده ای که به مغز شما آسیب میزند
کارهای ساده ای که به مغز شما آسیب میزند

طلاق و آثار سوء آن به روی فرزندان
طلاق و آثار سوء آن به روی فرزندان










کانال سایت تنظیم خانواده در تلگرام

بازی شهر عشق کلینیک لیزر شفا

 افراد آنلاین :

6182

بازدید امروز:

17146

بازدید دیروز:

266283945

آمار کل:

مشاوره ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

دنبال کردن تنظیم خانواده صفحه فیسبوک سایت تنظیم خانواده صفحه توئیتر سایت تنظیم خانوادهگروه تنظیم خانواده در تلگرام