اصول مهم در دوران نامزدی

اصول مهم در دوران نامزدی
اگرچه شیوه آشنایی افراد در مراحل قبل از ازدواج متفاوت است اما مهم تر از آن روندی است که دختر و پسر برای تشکیل زندگی مشترک و به دست آوردن شناخت از یکدیگر طی می کنند.
زوج مراجعه کننده ای داشتم که از طریق یک اتفاق ساده با هم آشنا شده بودند. خانمی به اشتباه با شماره آقایی تماس گرفته بود و بعد از آن، این مکالمه باز هم تکرار شده بود و در نهایت آشناییشان ۶ ماه ادامه داشت تا سرانجام تصمیم گرفته بودند با هم ازدواج کنند و برای مشاوره مراجعه کردند.

افراد می توانند به شیوه های مختلفی باهم آشنا شوند و در این زمینه محدودیتی وجود ندارد اما زمانی که برای ازدواج تصمیم می گیرند، مهم است از نظر اعضای خانواده بهره بگیرند. اگر فکر می کنند ممکن است تصمیم آن ها هیجانی باشد، توصیه می شود از مشاور کمک بگیرند. نباید تصور کنند خودشان قادر به حل همه مشکلات هستند. قبل از ازدواج تعهدی وجود ندارد، اما اگر انتخاب صحیح نباشد در آینده مشکلاتی ایجاد می شود.


رفت و آمد برای شناخت بیشتر


زوج ها قبل از ازدواج به منظور آشنایی با خصوصیات رفتاری و اخلاقی هم باید باهم رفت و آمد کنند. در گذشته برخی از خانواده ها برای اینکه بفهمند پسری برای ازدواج مناسب است، تحقیقاتی را انجام می دادند. تا زمانی که رفت و آمد وجود نداشته باشد، رفتارهای افراد و خانواده ها نامعلوم باقی می ماند.

وسیله ارتباطی انسان ها زبانشان است. پس بهتر است دختر و پسر قبل از ازدواج و شروع زندگی مشترک درباره مهریه، نحوه زندگی، برقراری ارتباط با خانواده ها و... با هم صحبت کنند. متأسفانه در مواردی می بینیم به دلیل باور ها یا تعصبات خانواده ها، تا قبل از برگزاری مراسم عقد، رفت و آمدهای کمی انجام می شود.

ممکن است پدر اجازه ندهد دختر با خواستگارش بیرون برود. در چنین شرایطی خانواده ها و دختر و پسر می توانند با همین میزان ارتباط یا ارتباطات تلفنی از هم پرس و جو کنند و سؤالاتشان را بپرسند. حتی دختر و پسر می توانند در حضور خانواده در گوشه ای صحبت کنند.

والدین دختر باید بدانند غرض ازدواج است و هیچ پسری برای آزار و اذیت برای خواستگاری به خانه کسی نمی رود. مادر ها می توانند در این زمان تلفنی باهم حرف بزنند، دختر و پسر در محل کار همدیگر را ببینند و.... به هر حال راه های مختلفی برای حرف زدن هست اما در برخی خانواده ها به دلیل وجود تعصبات، بعضی از دختران ازدواج نمی کنند یا پس از ازدواج به دلیل نداشتن شناخت کافی، با مشکلات مختلفی رو به رو می شوند.


پرسیدن عیب نیست


یکی از مهم ترین نکات در زمینه آشنایی های قبل از ازدواج که به شناخت رفتارهای فردی کمک می کند «سؤال پرسیدن» است. در واقع رفتار ها تا زمانی که درباره آن ها صحبت نشود، ناشناخته می مانند بنابراین بهتر است افراد هنگام آشنایی های قبل از ازدواج باهم صحبت کنند و ارتباط بیشتری داشته باشند. آن ها باید درباره هر موضوعی که برایشان مهم است از همسر آینده شان سؤال کنند.

شاید قبل از ازدواج فرد خودش را از هر نظر خوب نشان دهد، اما وقتی حرف می زند، رفتار هایش معلوم می شود. وقتی افراد قبل از ازدواج باهم حرف می زنند بهتر است بدانند خیلی از حرف ها و نظرات قبل از ازدواج، در رفتارهای پس از ازدواج ظاهر می شوند، به طور مثال آقایی که می گوید مخالف کار کردن خانم در محیط مردانه است، پس از ازدواج فکرش عوض نمی شود.

با صحبت های پیش از ازدواج خیلی از رفتار ها معلوم می شوند. ازدواج مهم است و باید انجام شود اما درباره آن نباید خیلی زود تصمیم گرفت. وقتی مورد مناسبی پیدا شد باید روی آن فکر کنید و با عجله تصمیم نگیرید. اگر ازدواج بدون شناخت کافی و عجولانه انجام شود، تصمیم درستی نیست. در چنین شرایطی اگر ازدواج به طلاق منجر شود اثرات بدتری بر جای می گذارد و اگر بچه ای هم به دنیا آمده باشد مشکلات به مراتب بیشتر می شوند.

وسیله ارتباطی انسان ها زبانشان است. پس بهتر است دختر و پسر قبل از ازدواج و شروع زندگی مشترک درباره مهریه، نحوه زندگی، برقراری ارتباط با خانواده ها و... با هم صحبت کنند.
با صحبت های پیش از ازدواج خیلی از رفتار ها معلوم می شوند

شناسایی مرد خسیس


یکی از خصوصیاتی که ممکن است برخی از مرد ها داشته باشند، خساست است، این ویژگی در رفتارهای قبل از ازدواج هم خودش را نشان می دهد. وقتی خانواده ای به دختر و پسر اجازه می دهند باهم معاشرت داشته باشند و بیرون بروند، خانم ها می توانند با توجه به چند رفتار به ظاهر ساده به این خصوصیت رفتاری پی ببرند. به طور مثال به این نکته توجه کنند که پسر آن ها را کجا می برد، تعارف می کند یا نه و غیره.

مناسبت هایی مانند روز تولد یا روز زن وجود دارد که بهتر است مرد ها به عنوان خواستگار هدیه ای برای زنان بخرند. به هر ترتیب نوع خرج کردن مهم است و افراد خسیس زود خودشان را لو می دهند. پس از ازدواج هم رفتار هایشان در قالب خرجی ندادن بروز می کند.

خیلی از افرادی که برای مشاوره مراجعه می کنند به دلیل خساست شوهرانشان افسردگی گرفته اند. مرد به مادر خودش نگاه می کند که در شهر کوچکی زندگی کرده و هر چند سال یکبار فقط یک چادر می خریده است. در نتیجه توقع چنین رفتاری را از همسرش دارد و خیلی از انتظارات دختران امروزی را نادیده می گیرد. به هر حال زندگی با مرد خسیس مشکلات زیادی را ایجاد می کند.


هشدار در زمینه اعتیاد و بیکاری


برخی از افرادی که برای مشاوره مراجعه می کنند درباره رفتارهایی حرف می زنند که قبل از ازدواج از همسرشان دیده و چشم پوشی کرده بودند به طور مثال از قبل می دانستند همسرشان معتاد است یا شغلی ندارد، اما بازهم با او ازدواج کرده بودند. گاهی اوقات هم خانواده ها می گویند پسر ازدواج می کند، بعد مشکلاتش حل می شود. اگر فردی قبل از ازدواج فردی تنبل و بیکار است، پس از ازدواج هم چنین رفتاری را ادامه می دهد. لازم است قبل از ازدواج به وجود چنین رفتارهایی دقت شود.

برخی افراد در خانه پدری راحت بوده اند و خرجشان را با حمایت های خانواده تأمین می کرده اند، به همین دلیل پس از ازدواج نمی خواهند سر کار بروند. البته گروهی از مرد ها اصلا دوست ندارند همسرشان در محیط های مردانه کار کند و برخی دلشان می خواهد همسر آن ها شغل و در آمدی داشته باشد. به هر حال بهتر است دختر و پسر قبل از ازدواج درباره این موضوع باهم صحبت کنند و حتی درباره اینکه درآمد خانم در چه بخش از خانواده و چطور تقسیم شود هم حرف بزنند تا درآینده مشکلاتی برایشان پیش نیاید.

اشتغال مرد ها اهمیت زیادی دارد. مهم است مرد قبل از ازدواج توانایی مالی لازم را داشته و مستقل باشد. خانواده ها می توانند تا حدودی کمک کنند، اما نه خیلی زیاد. وقتی کمک های مالی خانواده بیشتر می شود فرد از خانواده اش تأثیر می گیرد و شاید دخالت هایی پیش بیاید که زوج ها را با مشکلاتی رو به رو کند.


رفت و آمد با مجرد ها


گروهی از افراد به ویژه زنان نسبت به رفت و آمد شوهرانشان با دوستانشان حساس هستند و چنین رفتاری را مناسب نمی دانند. به همین دلیل تصور می کنند چنین ارتباطاتی باید محدود یا قطع شود. در صورتی که آنان باید بدانند وقتی همسرشان دوستانی دارد که مدت هاست با آن ها رفت و آمد می کند، نمی تواند این ارتباط را قطع کند. چنین روابط و رفتارهایی باید مدیریت شود، هر دو طرف شرایط را در نظر بگیرند و قبل و بعد از ازدواج درباره این رفت و آمد ها، درخواستهای نامعمول نداشته باشند

منبع : ایسنا
بازنشر : بیتوته
مطلب پیشنهادی سایت تنظیم خانواده
رابطه جنسی
مشاوره ازدواج،مشاوره جنسی
آموزش زناشوئی
آموزشهای جنسی
مشاوره جنسی،مشاوره آنلاین
فیلم رابطه جنسی
رابطه جنسی
رابطه جنسی
امکانات فوق شامل خریدارای سی دی مقالات سایت و مجموعه آموزشی زوج خوشبخت نیز می شود
این مطلب در تاریخ 2016-03-22 07:23:00منتشر شده است

اشتراک گذاری مطلب
فیسبوک توییتر تلگرام
امتیاز:5
دسته بندی
مطالب قبل از ازدواج
تعداد بازدید
17153





نظر شما در مورد مطلب اصول مهم در دوران نامزدی چیست



بازی شهر عشق
کانال تنظیم خانواده


بخش مشاوره و پرسش و پاسخ


شناسه کاربری 

رمز عبور             


   عضویت در سایت

دسته بندی مطالب


خدمات عمومی


 

در مورد ایدز بیشتر بدانیم

معرفی و دانلود کتاب

مطالب سایت جهت موبایل

بررسی وضعیت تناسب اندام

تخمین زمان زایمان




اهداف انحرافی در ازدواج
اهداف انحرافی در ازدواج

روند آشنایی و نحوه شناخت قبل از ازدواج
روند آشنایی و نحوه شناخت قبل از ازدواج

افزایش سایز سینه
افزایش سایز سینه

آیا سایز سینه با سرطان پستان ارتباط دارد
آیا سایز سینه با سرطان پستان ارتباط دارد

آیا افسردگی در زنان و مردان متفاوت است
آیا افسردگی در زنان و مردان متفاوت است

تازه ترین آمار تعداد افراد مجرد
تازه ترین آمار تعداد افراد مجرد










کانال سایت تنظیم خانواده در تلگرام

بازی شهر عشق کلینیک لیزر شفا

 افراد آنلاین :

4337

بازدید امروز:

17146

بازدید دیروز:

266282100

آمار کل:

مشاوره ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

دنبال کردن تنظیم خانواده صفحه فیسبوک سایت تنظیم خانواده صفحه توئیتر سایت تنظیم خانوادهگروه تنظیم خانواده در تلگرام