صحبت در زمینه مسائل جنسی در دوره شناخت

صحبت در زمینه مسائل جنسی در دوره شناخت
من با این سوال روبرو میشم منی که به خواستگاری دختر خانمی میرم کی و چه موقع از رابطه جنسی صحبت کنم.


ایا صبر کنم تا معیار های دیگر رو در خانمی مناسب دیدم و بعد مطرح کنم در جلسات خواستگاری مطرح کنم یا در دوران نامزدی ؟


ایا باید در مورد کلیات رابطه جنسی صحبت کرد یا در مورد جزئیات هم حرف زد (مثلا دیدی که طرفین نسبت به رابطه جنسی دارند و یا مثل اقایی که میخواست در مورد رابطه دهانی با نامزدش حرف بزنه).
لطفا در مورد چگونگی این گفتگو بیشتر بنویسید .مثلا خودتون شخصا چه موقع و چگونه با همسر تون صحبت کردید در مورد چه مسائلی صحبت کردید؟ البته اگر جسارتی نیست و این مسئله رو تجسس در زندگی خصوصی تون نمیدونید.
در مورد گرم مزاجی و سرد مزاجی زن و شوهر ها حرف زدید و من شخصا این مشکل رو در تمامی دوستانم میبینم که از میل جنسی بالا یا کم همسرشون شاکی هستند و دچار نگرانی در روابط بین خودشون و همسرشون هستند.
من از کحا بفهمم که گرم مزاجم یا سرد مزاج من تا حالا رابطه جنسی نداشتم واقعا نمیدونم توی رابطه جنسی از روابط عاطفی و ارضا شدن هر کدومشون رو چقدر میخوام طبیعتا کسی که روابط عاطفی براش از طرف مقابل از اهمیت بیشتری بر خوردار باشه احساس رضایت نخواهد داشت و بد تر از عدم ارضای جنسی است.

ایا خود ارضایی یک نفر و تعداد دفعاتی که انجام داده میشه بیانگر سرد مزاجی یا گرم مزاجی فرد هست؟


من شخصا در خودم میل بالایی احساس میکنم و به رابطه عاطفی هم اهمیت میدم .
چون فکر میکنم بدون یک رابطه عاطفی خوب و قوی در رابطه جنسی دوام و استحکام کل رابطه خدشه دار میشود. البته میل بالای خودم را به دلیل منعی که خودم رو میکنم. میدونم. تمامی افراد مجرد که رابطه جنسی نداشتند از میل بالای خود حرف میزنند حال چگونه بعد ازدواج بعضی از افراد دیگر اون میل بالا رو ندارند.
بعضی از روان شناس ها توصیه به برقراری رابطه جنسی قبل از تصمیم نهایی ازدواج میکنند تا طرفین به شناخت همدیگر بهتر نایل بشند. البته من بدلیل اعتقاداتی که دارم تحت هیچ عنوانی نمیتونم زیر بار رابطه جنسی قبل از ازدواج برم.نظر شما چیه؟
در پاسخ به این دوست عزیز باید بگویم همانگونه که قبلا نیز گفتم قبل از تشکیل زندگی باید در مورد مسایل جنسی با طرف مقابل نیز صحبت کرد تا برخی مشکلات که زندگی زناشویی را با خطر مواجه می سازد پیش نیاید. بهترین زمان برای سخن گفتن در این زمینه بعد از طی مراحل آشنایی و قطعی شدن سایر ملاکها می باشد. وقتی دو نفر از نظر سایر ملاکها همدیگر را پسندیدند و تقریبا انتخابشان قطعی شد و تصمیم نهایی برای ازدواج را گرفتند می توانند در مورد کلیات مسایل جنسی با هم سخن بگویند و مسایل جنسی را نیز برای هم تشریح کنند و دیدگاه طرف دیگر را در این رابطه جویا شوند. این صحبت باید حول و حوش اصول رابطه جنسی صحیح باشد. یعنی طرفین عقاید خود را در مورد بهترین زمان یک رابطه یا شرایطی که در یک رابطه باید حاکم باشد و دیدگاهی که هر یک از طرفین در مورد رابطه دارند بیان می کنند و در کلیات با هم توافق میکنند. در دوران نامزدی نیز طرفین در مورد مسایل ریزتر رابطه جنسی با هم سخن می گویند. در مورد قسمت آخر نظر این دوست یعنی داشتن رابطه جنسی قبل از ازدواج برای شناخت بهتر من به هیچ وجه چنین چیزی را توصیه نمی کنم و معتقدم کمکی به شناخت افراد نمی کند و تاثیری هم نمی گذارد. وقتی افراد در بسیاری از ملاکها با هم به توافق برسند و اشتراک فکری بالایی با هم داشته باشند در مسایل جنسی نیز قاعدتا اشتراک خواهند داشت. گرم مزاجی یا سرد مزاجی افراد در رفتار و گفتار آنها در مورد کلیت روابط جنسی نمود پیدا می کند.
مسایلی که می توان در کلیات رابطه جنسی مطرح کرد شامل این موارد است. چه کسی آغازگر رابطه جنسی باشد. در رابطه جنسی نقش فعال بر عهده کدامیک می باشد یا هر دو باید نقش فعال داشته باشند. چقدر برای رابطه جنسی در زندگی زناشویی ارزش قایلند. اطلاعات جنسی آنها چقدر است و چقدر در مورد رابطه جنسی مطالعه داشته اند. و سوالات کلی دیگری که می تواند کمک کند تا طرفین ارزیابی کاملی از اطلاعات جنسی طرف مقابل داشته باشند. در دوران نامزدی و زمانی که محرم شدند نیز وارد مسایل جزیی تری از رابطه جنسی می شوند و در مورد تعداد دفعاتی که تمایل به رابطه جنسی دارند و نقاط تحریک پذیر جنسی طرفین و … نیز صحبت می کنند.
گرم مزاجی و سرد مزاجی افراد ربطی به دفعات رابطه جنسی یا خود ارضایی آنها ندارد بلکه به تمایل جنسی آنها بر می گردد. زن و مردی که تمایل بالایی برای رابطه جنسی دارند گرم مزاجند و زن و مردی که تمایل بالایی برای رابطه جنسی ندارند یا تمایلی ندارند که در رابطه جنسی نقش فعالی داشته باشند سرد مزاج محسوب می شوند. معمولا افراد سرد مزاج اطلاعات جنسی کمتری دارند و افراد گرم مزاج اطلاعات جنسی بیشتری دارند. افراد گرم مزاج معمولا نقش فعالی برای خود در رابطه جنسی قایلند و افراد سرد مزاج نقشی منفعل.   در واقع بصورت غیر مستقیم و از روی پاسخهایی که به سوالات کلی داده می شود می توان فهمید فردی سرد مزاج است یا گرم مزاج.
مقاله از : دکتر علی شیخ الاسلامی
منبع : doctorsheikh.com
این مطلب در تاریخ 2016-04-01 18:44:27منتشر شده است

اشتراک گذاری مطلب
فیسبوک توییتر تلگرام
امتیاز:5
دسته بندی
مطالب قبل از ازدواج
تعداد بازدید
37620





نظر شما در مورد مطلب صحبت در زمینه مسائل جنسی در دوره شناخت چیست



بازی شهر عشق
کانال تنظیم خانواده


بخش مشاوره و پرسش و پاسخ


شناسه کاربری 

رمز عبور             


   عضویت در سایت

دسته بندی مطالب


خدمات عمومی


 

در مورد ایدز بیشتر بدانیم

معرفی و دانلود کتاب

مطالب سایت جهت موبایل

بررسی وضعیت تناسب اندام

تخمین زمان زایمان




عشق به مرد متاهل
عشق به مرد متاهل

روش نادرست امتحان کردن نامزد یا همسر
روش نادرست امتحان کردن نامزد یا همسر

قاعدگی دردناک-Dysmenorrhea
قاعدگی دردناک-Dysmenorrhea

برای زیبا شدن و جوان ماندن چی بخوریم
برای زیبا شدن و جوان ماندن چی بخوریم

چطور افکار منفی را از خود دور کنیم
چطور افکار منفی را از خود دور کنیم

پیامدهای اجبار جنسی
پیامدهای اجبار جنسی










کانال سایت تنظیم خانواده در تلگرام

بازی شهر عشق کلینیک لیزر شفا

 افراد آنلاین :

6449

بازدید امروز:

17146

بازدید دیروز:

266284212

آمار کل:

مشاوره ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

دنبال کردن تنظیم خانواده صفحه فیسبوک سایت تنظیم خانواده صفحه توئیتر سایت تنظیم خانوادهگروه تنظیم خانواده در تلگرام