مشاور سنتر
چطور اعنماد به نفس داشته باشیم

چطور اعماد به نفس خود را بالا ببریم

چطور اعنماد به نفس داشته باشیم
افزایش اعتماد به نفس
ایجاد اعتماد به نفس، کشمکشی بی‎پایان است و ترویج آن فرایندی تدریجی‎ست. اما این‎جا ۹ روش برای تقویت اعتماد به نفس وجود دارد که به شما کمک می‎کند احساس ارزشمند بودن کنید:

برای بالا بردن اعتما دبه نفس،دیگران را آزار ندهید

تا قبل از این فکر می‎کردم شادی و اعتماد به نفس تنها در افراد مشهور و محبوب وجود دارد، اما موضوع این نیست. مقایسه زندگی‎تان با دیگران خطرناک است. چون باعث احساس بی‎ارزش بودن در برخی جنبه‎ها می‎شود. آن‎ها چیزی دارند که شما ندارید یا به گونه‎ای زندگی می‎کنند که فکر می‎کنید می‎خواهید آن گونه زندگی کنید. به خاطر داشته باشید که همه انسان هستیم و بخشی از انسانیت سروکار داشتن با ناملایمات است. خیلی از چهره‎های موفق هم مسائل شخصی دارند که هر روز اعتماد به نفس آنان را به چالش می‎کشد. به جای تمرکز بر چیزی که ندارید، بر اهداف، استعدادها و چیزهایی که از آنجام آن‎ها لذت می‎برید، متمرکز شوید. به جای تلاش برای تغییر اشتیاق و علاقه خود، آن‎ها را ترویج دهید.

برای بالا بردن اعتما دبه نفس،خوب است که در سکوت کار کنید

به هر دلیلی، باور عمومی این است که افرادی که جار می‎زنند، خودنمایی می‎کنند و خود را باشکوه جلوه می‎دهند، بیشترین اعتماد به نفس را در افراد دارند. بر این باوریم که اگر برای کاری در اجتماع سرشناس نباشی، به ارزش‎هایت بی‎توجهی می‎شود. موضوع مهم، این هم نیست. اغلب افرادی که بیشترین اعتماد به نفس را دارند، بیشترین فروتنی را دارند که ترجیح می‎دهند به دور از نورافکن عموم به کار خود بپردازند. کسی که چهره‎ی حقیقی قدرت، عمق و اعتماد به نفس را به نمایش می‎گذارد، همان کسی‎ست که می‎تواند رویایی را بدون ستایش دیگران دنبال کند.

برای بالا بردن اعتما دبه نفس،همه منتظر گرفتن مچ شما نیستند

اطمینان می‎دهم که تنها شما نیستید که فکر می‎کنید سیبل و هدف متحرک برای دیگران هستید. شما تنها کسی نیستید که نگران تفکر یا شناخت دیگران نسبت به خودش است. همه ما چنین هستیم. متاسفانه و در این مورد خدارا شکر که ما همگی مجذوب خویشتن هستیم. گفتگوی درونی‎مان، وقتی که متحیر از قضاوت دیگران نیستیم، اغلب با قبض‎هایی که باید بپردازیم، کارهایی که می‎خواهیم دوست‎مان انجام دهد و غذایی که این هفته برای پنجمین بار می‎خوریم، فراموش می‎شوند.

برای بالا بردن اعتما دبه نفس،خوب است با خنده‎ای آن را کم‎اهمیت جلوه دهید

هرکسی گاهی خرابکاری می‎کند. این امر اجتناب‎ناپذیر است مگر این‎که به زیر زمین بروید یا در جنگلی دوردست پناه ببرید که برخلاف موجودیت اجتماعی انسان است. راه آسان برای تقویت اعتماد به نفس این است که کاستی‎ها و نقاط ضعف خود و همچنین شکست در گام‎های بلند را بپذیریم و همچنین درک کنیم که آن اشتباهات شخصیت ما را می‎سازند. هر انکار یا مانع موقعیتی برای یادگیری، رشد و موفقیت در تلاش بعدی‎ست. اگر وقت افتادن نمی‎توانید کلی بخندید، حداقل یک لبخند بزنید.

برای بالا بردن اعتما دبه نفس،هرچه را که نمی‎توانید کنترل کنید، رها کنید

هرکسی می‎خواهد که مسوولیت زندگی خودرا بر عهده داشته باشد. اتفاقاتی که می‎افتند، افرادی که ملاقات می‎کنیم، روش اتمام چیزها، هرچیز و همه چیز در رابطه با زندگی‎مان این است که می‎خواهیم تحت کنترل‎مان باشد. متاسفانه، این ممکن نیست. هیچ کس نمی‎تواند کنترل کاملی بر هرچیزی که برایش اتفاق می‎افتد، داشته باشد. آن‎چه که می‎توانید کنترل کنید، بدون توجه به اتفاقات بیرونی، طرز برخورد و واکنش‎تان است. به عنوان پژواکی بر نکته قبل، اتفاقات منفی ناشی از بلندپروازی را با امید به رشد و شکرگزاری برای این موقعیت یادگیری بنگرید.

برای بالا بردن اعتما دبه نفس،از دیگران تعریف کنید

منفی‎گرایی درونی منجر به عادت‎های منفی بیرونی همچون سخن‎چینی، توهین و تهاجمات منفی می‎شود. راهی موثر برای کمک به تغییر مکالمه درونی منفی‎تان این است که آگاهانه عادت خود را به ستودن افراد تغییردهید. در جایگاهی بایستید که علیه تمرکز بر چیزهای ناراحت‎کننده‎ای است که افراد انجام می‎دهند، و در عوض به بهترین چیزها درون آنان بنگرید. همچنین در تعاریف خود صادق و بی‎ریا باشید. دیگران حرف اجباری و ساختگی را به خوبی درمی یابند. اگر سعی کنید که بهترین نکات را در افراد بیرون بکشید، شما هم به نوبه خود محبوب خواهید شد.

برای بالا بردن اعتما دبه نفس،با دیگران همکاری کنید

ما همیشه خیلی به خودمان سخت می‎گیریم. وقتی که پروژه‎ای را برای اولین بار آغاز می‎کنیم، یا سعی می‎کنیم کاری را انجام دهیم، احساس تنهایی می‎کنیم و تنها خودمان را مسوول نتیجه آن می‎دانیم. این هم به نوبه خود باعث می‎شود که بر بخش‎هایی از پروژه تمرکز کنیم که در آن کاستی داریم و اعتماد به نفس خود را هرچه بیشتر پایین می‎آوریم. خوب، چه می‎شود اگر به فکر جمع کردن افرادی با افکار مشابه باشید که مهارت‎های تخصصی برای انجام کاری در حد عالیداشته باشند؟ این به شما اجازه می‎دهد که بر چیزی که در آن به خوبی مهارت دارید متمرکز شوید. نه تنها در چیزی که به آن باور دارید شرکت خواهید کرد، بلکه استعدادهای‎تان توسط دیگران شناخته و ستوده می‎شوند.

برای بالا بردن اعتما دبه نفس،با خودتان خلوت کنید

ما در دوره‎ای با بیشترین ارتباطات در تاریخ بشر زندگی می‎کنیم. با اختراع شبکه‎های رسانه‎ای اجتماعی، احساس می‎شود که ما شش مکالمهدر هر زمان داریم. اگرچه انبوهی از اظهارنظرها، لایک‎ها و پست‎ها می‎توانند باعث بالابردن احترام به نفس‎تان شوند، علاوه بر آن ممکن است وقتی در هیچ رسانه اجتماعی شرکت نداریم، در ما احساس بی‎ارزش بودن ایجاد کنند. متاسفانه بسیاری از افراد، بخصوص در هزاره سوم، شادی خود را با میزان لایک‎های دریافتی در پست اینستاگرام خود می‎سنجند. این از سلامت عقل به دور است. سعی کنید یک قدم به عقب بردارید، تلفن خود را در محلی امن بگذارید و زمانی را فقط به انجام فعالیت‎های مورد علاقه تان اختصاص دهید.

برای بالا بردن اعتما دبه نفس،مهربان باشید

این ایده‎ای ساده است که اغلب انجام آن سخت‎ترین کار است. رفتن یک مایل بیشتر برای کمک به دوستی که دچار مشکل شده یا یک ساعت بیشتر ماندن برای کمک به همکاری که در انبوه گزارش‎ها گیر افتاده باعث می‎شود احساس اعتماد به نفس کنید و مانند نکته شماره شش در بالا، مهربانی و ارتعاشات خوب همیشه راه خود را برای بازگشتن به سمت‎تان می‎یابند. به بیان ساده‎تر، اگر مطابق با قانون طلایی رفتار کنید، افکار بلندتری نسبت به خود خواهید داشت.

کلیک کنید و بخوانید: شگردهای افزایش فوق‌العاده اعتماد به نفس در مجله خلاقیت شماره جدید
اعتماد به نفس فرار است، اما می‎توانید آن را بازیابید. به کاربردن نکات و مراحل ذکر شده در بالا می‎تواند نقطه آغاز باشد. وقتی که پاسخ‎ها معلوم باشند، اعتماد به وجود نمی‎آید بلکه وقتی اعتماد ساخته می‎شود که برای مواجهه با پرسش خود را آماده می‎کنید.
منبع: مجله حلاقیت
مطلب پیشنهادی سایت تنظیم خانواده
این مطلب در تاریخ 2016-07-23 06:47:39منتشر شده است

اشتراک گذاری مطلب
فیسبوک توییتر تلگرام
امتیاز:5
دسته بندی
مطالب قبل از ازدواج
تعداد بازدید
10667





نظر شما در مورد مطلب چطور اعتماد به نفس داشته باشیم چیست



بازی شهر عشق
کانال تنظیم خانواده


بخش مشاوره و پرسش و پاسخ


شناسه کاربری 

رمز عبور             


   عضویت در سایت

دسته بندی مطالب


خدمات عمومی


 

در مورد ایدز بیشتر بدانیم

معرفی و دانلود کتاب

مطالب سایت جهت موبایل

بررسی وضعیت تناسب اندام

تخمین زمان زایمان




تجربه ازدواج سفید چگونه است، نظر افرادی که ازدواج سفید داشته اند
تجربه ازدواج سفید چگونه است، نظر افرادی که ازدواج سفید داشته اند

تفاوت سنی زیاد را جدی بگیرید
تفاوت سنی زیاد را جدی بگیرید

دستگاه تناسلی زن
دستگاه تناسلی زن

دیر ارضا شدن مردان نشانه چیست؟
دیر ارضا شدن مردان نشانه چیست؟

کابوس شبانه نشانه چیست
کابوس شبانه نشانه چیست

با اعتیاد شوهرم چه کنم
با اعتیاد شوهرم چه کنم










کانال سایت تنظیم خانواده در تلگرام

بازی شهر عشق کلینیک لیزر شفا

 افراد آنلاین :

2396

بازدید امروز:

25654

بازدید دیروز:

266968891

آمار کل:

مشاوره ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

دنبال کردن تنظیم خانواده صفحه فیسبوک سایت تنظیم خانواده صفحه توئیتر سایت تنظیم خانوادهگروه تنظیم خانواده در تلگرام