رفتارهایی در ابتدای رابطه که باعث دوری طرف مقابل می شود

رفتارهایی در ابتدای رابطه که باعث دوری طرف مقابل می شود

اگر دوست دارید با رفتارهایی که در ابتدای رابطه می توانند طرف مقابل تان را از شما دور کنند آشنا شوید، در ادامه مطلب همراه مان باشید.

حسادت

بعضی چیزها را نمی شه پنهان کرد، حسادت یکی از همان موارد است. شاید حسادت در روابط بلند مدت و زمانی که احساسی در شما جرقه زده، امری طبیعی باشد اما در ابتدای دوستی، تازه زمانی که شما می خواهید یکدیگر را ملاقات کنید و بشناسید، کمی عجیب است و ممکن است که طرف مقابل تان را از شما دور کند.
بنابراین اگر در ابتدای رابطه این حس به شما دست داد، سعی کنید که آن را کنترل کنید. البته حسادت در مواقعی که احساس کنید رابطه تان به خطر افتاده، طبیعی ست اما در غیر این صورت می تواند بر رابطه تان تاثیر منفی بگذاردم.

وابسته شدن عاطفی

در ابتدای رابطه، عواطف نقش مهمی را ایفا می کنند. این که شما به طرف مقابل تان نشان دهید که به او علاقه دارید، خوب است اما نباید در این کار افراط کنید. اگر طرف مقابل احساس کند که حال شما به رفتارهای او وابسته است، خودش را تحت فشار می بیند و دیگر نمی تواند در کنار شما خود واقعی اش باشد و این رفتار به مرور زمان او را از شما می راند. بنابراین بهتر است که در ابتدای رابطه انتظارات خود را بالا نبرید.

مقایسه کردن

اگر چه آقایان از بیرون به نظر بی تفاوت و خونسرد به نظر می رسند اما آنها نسبت به برخی از موضوعات بسیار حساس اند. به عنوان مثال دوست ندارند که شما آنها را با دیگران با حتی افرادی که در گذشته در زندگی تان بوده اند، مقایسه کنید. زمانی که یک مرد تصور کند که با فرد دیگری مقایسه می شود، احساس خطر کرده و ترچیح می دهد که میدان را خالی کند.
بنابراین اگر نمی خواهید در ابتدای رابطه حس بدی را به طرف مقابل تان منتقل کنید، او را همانگونه که هست دوست بدارید و دست از مقایسه های بی جا بردارید.

توجه بیش از حد

شاید این که شما پس از آشنایی با مردی، تمام زندگی تان را کنار بگذارید و وقت تان را تنها صرف او کنید برای خودتان جذابیت داشته باشد اما برای طرف مقابل تان ندارد. داشتن اولویت های دیگری در زندگی تان، نه تنها شما را پیش او جذاب تر می کند، بلکه به خود شما نیز اعتماد به نفس بالاتری می دهد. از این رو بهتر است که از برنامه های دیگرتان، جز در مواقعی محدود، نگذرید در غیر این صورت او خیلی زود از شما دلزده می شود.

تغییر دادن او

مطمئنا شما به فردی که قصد آشنایی با او را دارید جذب شده اید اما طبیعی ست که برخی از رفتارهای او را هم نپسندید. اما آیا درست است که از همان روزهای اول رابطه او را برای تغییر رفتارهایش تحت فشار بگذارید؟ شاید آنقدر خوش بین باشید و فکر کنید که به مرور زمان می توانید او را تغییر دهید اما حقیقت این است که هیچوقت از آن چیزهایی که آزارتان می دهد به طور کامل رها نخواهید شد. بنابراین اگر رفتارهای روی اعصاب طرف مقابل تان به گونه ای ست که نمی توانید تحمل کنید، بهتر است که در انتخاب تان تجدید نظر کنید.

حس مالکیت

شما تا 3 ماه اول رابطه در تلاش برای شناخت طرف مقابل تان هستید. پس از آن دوران است که به تدریج از برنامه روزانه او، افرادی که با آنها سر و کار دارد و جزییات خانوادگی اش آگاه می شوید. در این زمان طبیعی ست که شما حس مالکیت به او پیدا کنید اما در این کار هم باید تعادل داشته باشید.
هیچکس دوست دارید که کنترل امورش دست دیگری باشد. اگر این حس به او دست دهد که شما او را چون برده ای خریده اید، خیلی زود از رابطه با شما جا خواهد زد. بنابراین زندگی شخصی محدوده ای ست که نباید پایتان را، در هر مرحله ای از رابطه که هستید، از آن فراتر بگذارید.

عدم اعتماد به نفس

حتما شما هم به افرادی که اعتماد به نفس بالاتری دارند، بیشتر احترام می گذارید و آنها را بیشتر قبول دارید. طبیعی ست، اگر شما برای خودتان ارزش بیشتری قائل شوید، طرف مقابل تان نیز اینگونه با شما رفتار خواهد کرد. اما اگر برعکس، نشان دهید که اعتماد به نفس کافی ندارید و به عنوان مثال نیازهای طرف مقابل را به خودتان ارجحیت می دهید، او نیز از شما سواستفاده و پس از مدتی ترک تان خواهد کرد. بنابراین اگر می خواهید که برای او همیشه جذاب بمانید، اعتماد به نفس تان را بالا نگه دارید.

نادیده گرفتن تلاش های او

بسیاری از خانم ها اعتقاد دارند که آقایان به احساسات آنها توجهی نمی کنند. از این رو از یک جایی به بعد سعی می کنند که به طور کل طرف مقابل شان را نادیده بگیرند. این در حالتی ست که آقایان معنی این کار را درک نمی کنند.
بنابراین این که به جای درست کردن مشکل، تلاش های طرف مقابل را نادیده بگیرید، نه تنها چیزی را درست نمی کند بلکه باعث می شود که او اعتماد به نفس اش را نسبت به خودش از دست داده و برای این که بیش از این آزارتان ندهد، از شما دور شود.

اصرار به رابطه بلند مدت

اگر شما وارد رابطه ای شدید تنها به این هدف که طرف مقابل تان را برای همیشه کنار خود نگه دارید، بدانید که راه اشتباهی را در پیش گرفته اید. این رفتار به طرف مقابل تان این حس را می دهد که شما تنها به فکر منافع خود هستید.
بنابراین بهتر است که در اوایل رابطه تنها روی زمان حال تمرکز کنید و از اصرار به این که از رابطه تان رابطه ای بلند مدت بسازید، خودداری کنید. به جای آن سعی کنید که به شریک زندگی تان انرژی خوب و مثبتی را منتقل کنید تا همه چیز به مرور زمان بر وفق مراد شما پیش رود.

فاش کردن تمام رازها

برای این که یک رابطه عاطفی رشد پیدا کند، شما باید تمام گاردهایتان را در مقابل طرف مقابل پایین بیاورید اما افراط در این کار هم می تواند خود دردساز شود. به عنوان مثال خوب است که در ابتدای رابطه واقعیت های زندگی تان را بیان کنید اما این که پرده از تمام رازهایتان بردارید نیز کار خوبی نیست، زیرا در این شرایط طرف مقابل تان احساس می کند که او هم باید مانند شما تمام حقایق زندگی اش را نزدتان بازگو کند اما شاید این کار برای او زود باشد، در این شرایط تحت فشار قرار می گیرد و ممکن است که عکس العملی نامناسب از خود نشان دهد. بنابراین به جای این که در همان روز اول تمام رازهایتان را با او در میان بگذراید، بگذارید که این صمیمیت به طور طبیعی در میان شما شکل بگیرد.

منبع : زندگی ایده آل

 
مطلب پیشنهادی سایت تنظیم خانواده
 
 
این مطلب در تاریخ 2018-10-24 19:12:18منتشر شده است

اشتراک گذاری مطلب
فیسبوک توییتر تلگرام
امتیاز:5
دسته بندی
مطالب قبل از ازدواج
تعداد بازدید
6992





نظر شما در مورد مطلب رفتارهایی در ابتدای رابطه که باعث دوری طرف مقابل می شود چیست



بازی شهر عشق
کانال تنظیم خانواده


بخش مشاوره و پرسش و پاسخ


شناسه کاربری 

رمز عبور             


   عضویت در سایت

دسته بندی مطالب


خدمات عمومی


 

در مورد ایدز بیشتر بدانیم

معرفی و دانلود کتاب

مطالب سایت جهت موبایل

بررسی وضعیت تناسب اندام

تخمین زمان زایمان




چی بگم از توقعات بالای دخترای دهه ی60
چی بگم از توقعات بالای دخترای دهه ی60

صحت بکار بردن واژه ی دوست دارم   ؟
صحت بکار بردن واژه ی دوست دارم ؟

مراحل درمان مشکلات جنسی
مراحل درمان مشکلات جنسی

علل خشکی واژن و کم شدن ترشحات آن
علل خشکی واژن و کم شدن ترشحات آن

چرا بعضی ها با خودشان حرف میزنند؟
چرا بعضی ها با خودشان حرف میزنند؟

روایت طلاق شماره 1
روایت طلاق شماره 1










کانال سایت تنظیم خانواده در تلگرام

بازی شهر عشق کلینیک لیزر شفا

 افراد آنلاین :

22240

بازدید امروز:

18688

بازدید دیروز:

266458178

آمار کل:

مشاوره ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

دنبال کردن تنظیم خانواده صفحه فیسبوک سایت تنظیم خانواده صفحه توئیتر سایت تنظیم خانوادهگروه تنظیم خانواده در تلگرام