ازدواج با پسر معتاد

ازدواج با پسر معتاد

مشاوره  ازدواج با پسری که اعتیاد دارد ؟ او می گوید اگر ازدواج کنیم ترک خواهم کرد، همه چیش خوبه اما اعتیاد دارد ،در این مطلب با  این دسته از سوالات ارسالی از سوی کاربران خانم برای سایت تنظیم خانواده  همراه و پاسخگو هستیم

فرقی ندارد به چی اعتیاد دارد ، اعتیاد کنترل رفتار و تصمیم گیری فرد را مختل می کند فرد معتاد آزاد نيست بلکه اسير مواد مخدر است. اگر عاشق يک معتاد هستيد در واقع عاشق يک زنداني شده ايد که هيچ وقت آزاد نيست و علاوه بر آن يک رقيب بسيار مقتدر و قوي نيز به نام مواد مخدر با شما رقابت مي کند.

 

فرد معتاد چه مشخصه هایی دارد ؟

 راه‌های شناخت فرد وابسته به مواد

1. به مدت طولانی در کنار فرد مقابل باشید: فردی که به مواد مخدر وابسته است (سیگار، تریاک و هر ماده اعتیادآور مضر) غالباً نمی تواند به مدت چندین ساعت در کنار شما حضور داشته باشد. برای شناخت او می‌توانید از صبح تا شب با او باشید یا یکی از اعضای خانواده تان به مدت 48 ساعت در کنار وی باشد.

2. بو: بوی لباس و دهان فرد معتاد بیشتر اوقات حالت زننده و نامناسبی دارد. این افراد حتی اگر برای خوشبو بودن از عطر یا مواد خوشبو کننده دهان استفاده کنند، باز هم نمی توانند برای چند ساعت از بوی تندی و نامطلوب دهان خود جلوگیری کنند.

3. غایب شدن بی‌مورد فرد: این افراد معمولاً پس از مدتی (چند ساعت) به صورت ناگهانی غایب شده و سپس باز می گردند. گاه حتی در بعضی از روزها فرد بی‌علت، یا با علت‌ها و بهانه های نامعقول غیب می‌شود.

4. اثرات بدنی: بینی زخم شده، جای سرنگ و کبودی در بازو ،گشادی مردمک، آب ریزش بینی و دهان، کند شدن حرکات بدن، حواس پرتی زیاد، کاهش وزن بدن و … از اثرات جسمانی مصرف مواد مخدر است.

5. اثرات روحی: نوسانات اخلاقی و رفتاری فرد از اثرات مواد مخدر است. مثلاً این گونه افراد معمولاً دمدمی هستند. یعنی یک لحظه شاد و لحظه دیگر غمگین اند. (همسر گزینی با عشق یا خرد، یونس نابدل، صص 105 – 104.)

مطلب مرتبط

 

 

پیامد های ازدواج با پسر معتاد ؟

هرگز نمی‌توانید با فردی که معتاد است رابطه‌ای موفقیت آمیز داشته باشید و باید او را ترک کنید. هنگامی که با فردی معتاد رابطه دارید گویی با آتش بازی می‌کنید. و کسی که با آتش بازی کند محکوم به سوختن است.

1- چنانچه نامزد یا همسرتان معتاد است در واقع او عاشق همان چیزهایی است که به آنان معتاد است. او عاشق الکل، مواد مخدر یا هر اعتیاد دیگری است که دارد. و با این کارش در عمل به شما خیانت می‌کند. شما در یک مثلث عشقی قرار گرفته‌اید. ماده‌ مخدر برای شما به شکل رقیبی درآمده، چرا که همه توجه، عشق، محبت و حتی روح نامزدتان را نیز از او گرفته است. در نهایت از این رقیبتان بدتان می‌آید. درست به مانند مرد یا زنی که رقیب عشقی و البته مورد تنفر شماست.

2- دومین نکته‌ای که باید به آن توجه کنید این است که عشق ورزیدن و ازدواج با فرد معتاد به معنای عشق ورزیدن به یک برده است. او برده مواد مخدر، الکل، اعتیاد جنسی، قمار یا هر نوع فعالیت دیگر از این دست است. او آزاد نیست، او اسیر و برده است. همانطور که می‌دانید برای فرد معتاد بسیار دشوار است که اعتراف کند برده است. اما خودش پنهانی و در قلب خود می‌داند که تحت فرمان آن ماده که حالا ارباب و رئیس اوست قرار دارد و می‌خواهد این ضعف خود را با انکار کردن بپوشاند. اعتراف فرد معتاد یعنی اعتراف به اینکه او ضعیف است و این صحه گذاشتن و اعتراف کردن، روندی دردناک و تحقیرآمیز است، اما در درمان او نقش حیاتی و اساسی دارد.

3- سومین اثر منفی اعتیاد بر رابطه‌اتان در ازدواج با فرد معتاد این است که اعتیاد توانایی نامزد یا همسرتان برای خلق صمیمیت و نزدیکی بیشتر با شما را مختل می‌کند. توانایی احساسی کسانی که به طور منظم از مواد مخدر استفاده می‌کنند به مرور کم‌رنگ و کم‌رنگ‌تر می‌شود و کم کم بی حس و کرخت می‌شوند. این اعتیاد آنان را از نظر روحی و عاطفی نیز سرد و کرخت می‌کند، چنان که برایشان سخت است مسایل را همانگونه که شما می‌بینید درک کنند. و سرانجام به جایی می‌رسید که احساس تنهایی می‌کنید.

اگر اطلاعات و دانش کافی نداشته باشید برقرار کردن رابطه‌ای موفق به اندازه کافی دشوار است، چه برسد به اینکه با فردی معتاد نیز درگیر شده باشید. گمان نکنید منظور این است که فرد معتاد استحقاق عشق و دوست داشته شدن را ندارد. بلکه منظور این است که فرد معتاد باید به طور کامل سالم و پاک شود و خودش را از شر اعتیادی که بدان مبتلا شده است خلاص کند و درد و مشکلی را که باعث شده است او به اعتیاد روی بیاورد، قبل از آنکه با کسی رابطه برقرار کند، درک کند و بفهمد.

اگر در دوره نامزدی یا شناخت متوجه اعتیاد او شدید

به جرأت مي توان گفت درصد قابل توجهي از متقاضيان طلاق، به خاطر اعتياد همسرشان تصميم به جدايي گرفته اند. وقتي که همسرتان معتاد است، شما در واقع در يک مثلث عشقي قرار گرفته ايد: شما، فرد مورد علاقه تان و آنچه او به آن اعتياد دارد. فرد معتاد به جاي اين که به همسرش عشق بورزد به مواد مخدر، الکل و... عشق مي ورزد. در واقع مواد مخدر رقيب شما در جذب ميزان عشق ورزي همسرتان خواهد شد.

اولين پيشنهاد اين است که از ازدواج با اين قبيل افراد چشم پوشي کنيد؛ اما اگر به هر دليلي مايل به چشم پوشي نيستيد بايد صبر داشته باشيد. ديدگاه فکري امروزي در مورد افراد معتاد اين است که: "معتاد بيماري است که تحت تاثير مسائل و مشکلات زندگي راه حل اشتباه را انتخاب کرده و به جاي انتخاب يک راه حل و چاره اساسي براي رسيدن به آرامش به مواد مخدر روي آورده است".

شما به عنوان يک انسان عاقل و بالغ مي توانيد ازدواج خود را به تعويق بيندازيد و از طريق کمک گرفتن از مراکز درمان تخصصي، يک معتاد را نجات دهيد و او را به آغوش جامعه باز گردانيد.

براي اين که کمک کنيد او دوباره سلامت خود را به دست آورد اين نکات را مدنظر داشته باشيد:

* به او بگوييد تصميم نداريد با يک فرد معتاد زندگي کنيد.

* به او بگوييد تنها به شرطي با او خواهيد ماند که موافقت کند تا براي ترک، کمک بگيرد و فورا اقدام کند.

* به او بگوييد اگر فورا کمک نگيرد او را ترک خواهيد کرد و هرگز باز نخواهيد گشت.

* به گفته خود پاي بند باشيد و چنان چه فورا کمک نگرفت، فرصت دوباره اي به او ندهيد .

* هرگز دوباره باز نگرديد، مگر اين که وي سالم، عاري از اعتياد و هوشيار شده باشد و در برنامه بهبود خود فعالانه شرکت کند.

منابع: سایت تنظیم خانواده / از باربارا بپرسید/ سایت ستاره / سایت تبیان / سایت پارس ناز

 

مطلب پیشنهادی سایت تنظیم خانواده

 

 


رابطه جنسی

مشاوره ازدواج،مشاوره جنسی

آموزش زناشوئی

آموزشهای جنسی

مشاوره جنسی،مشاوره آنلاین

فیلم رابطه جنسی

رابطه جنسی

رابطه جنسی

این مطلب در تاریخ 2018-12-09 07:15:37منتشر شده است

اشتراک گذاری مطلب
فیسبوک توییتر تلگرام
امتیاز:5
دسته بندی
مطالب قبل از ازدواج
تعداد بازدید
7570





نظر شما در مورد مطلب ازدواج با پسر معتاد چیست



بازی شهر عشق
کانال تنظیم خانواده


بخش مشاوره و پرسش و پاسخ


شناسه کاربری 

رمز عبور             


   عضویت در سایت

دسته بندی مطالب


خدمات عمومی


 

در مورد ایدز بیشتر بدانیم

معرفی و دانلود کتاب

مطالب سایت جهت موبایل

بررسی وضعیت تناسب اندام

تخمین زمان زایمان




عوامل زمینه ساز در ایجاد روابط نا سالم میان دختر وپسر
عوامل زمینه ساز در ایجاد روابط نا سالم میان دختر وپسر

نشانه های منصرف شدن نامزد از ازدواج
نشانه های منصرف شدن نامزد از ازدواج

ویار به شوهر ( نفرت از همسر در دوره بارداری)
ویار به شوهر ( نفرت از همسر در دوره بارداری)

چطور رابطه جنسی را ایمن کنیم
چطور رابطه جنسی را ایمن کنیم

جلوگیری از تکراری شدن و روزمرگی زندگی
جلوگیری از تکراری شدن و روزمرگی زندگی

عواقب عدم آموزش جنسی در جامعه
عواقب عدم آموزش جنسی در جامعه










کانال سایت تنظیم خانواده در تلگرام

بازی شهر عشق کلینیک لیزر شفا

 افراد آنلاین :

9591

بازدید امروز:

27715

بازدید دیروز:

266473244

آمار کل:

مشاوره ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

دنبال کردن تنظیم خانواده صفحه فیسبوک سایت تنظیم خانواده صفحه توئیتر سایت تنظیم خانوادهگروه تنظیم خانواده در تلگرام