مراحل انتخاب همسر

مراحل انتخاب همسر

هفت مرحله در انتخاب همسر

1. مرحله اول :خودتان را درست بشناسید و دلیل ازدواج خود را مشخص کنید و این سوالات را از خود بپرسید :آیا به علت وضعیت مالی ، چهره و یا شخصیت طرف مقابلتان می خواهید با اوازدواج کنید؟ و یا صرفا برای اینکه از خانه پدری فرار کنید؟ خودشناسی سبب تعیین هدف و برنامه ریزی برای زندگی می شود .

2.مرحله دوم :همسر آینده تان را بر اساس خواسته ها و موقعیت فعلی خود تصور کنید. کسی که خواهان زندگی با یک فرد تحصیل کرده هنردوست است، بهتر است خود نیز تحصیل کرده و هنر دوست باشد.

3. مرحله سوم: معیارهای اولیه برای همسریابی انتخاب کرده و آنها را آزمایش کنید. رایجترین معیارها (تفاوت سن، تفاوت قد، تفاوت ظاهر، تفاوت تحصیلات، تفاوت طبقاتی، تفاوت قومی، تفاوت زبانی و در نهایت تفاوت دینی) هستند.

4. مرحله چهارم :اجتماعی باشید تا تا دایره ی انتخاب های خود را وسیع تر کنید . محیط کار، تحصیل یا تفریح خود را به گونه ای انتخاب کنید که حداکثر احتمال ممکن را برای دیده شدن توسط همسر احتمالی آینده تان به شما بدهد.

به عنوان مثال کسی که می خواهد با یک موسیقیدان ازدواج کند، یا در کلاسهای متعدد موسیقی شرکت می کند یا عضو انجمنی می شود که موسیقی دانان معمولا عضو آن می شوند. و یا اینکه خصوصیت اصلی همسر آینده تان را به نزدیکان و دوستان بگویید اگر آنان با چنین کسی در آینده برخورد کردند شما را به او معرفی کنند.

5. مرحله پنجم :وقتی با کسی به قصد ازدواج دوست شدید یا از او خواستگاری کردید، فکرتان فقط مشغول ظواهر امر (مانند کافی شاپ رفتن و کادوهای رمانتیک دادن یا نحوه چای آوردن عروس خانم موقع خواستگاری و مراسم عروسی) نباشدو عاقلانه فکر و رفتار کنید.

6. مرحله ششم :شناخت بهتر همسر احتمالی تان از طریق برقراری ارتباط کلامی یا غیر کلامی می باشد. شما می توانید با معاشرت در دوران نامزدی و یا پرسش سوالات اساسی در طول جلسات خواستگاری ، صحبت نمودن با طرف مقابل و... شناخت زیادی از او به دست آورید.

7.مرحله آخر :جمع بندی وضعیت وگرفتن تصمیم نهایی است. تمام نظرات و تفکرات را کنار هم بچینید و جنبه های مثبت و منفی ازدواج با این فرد را کنار هم مقایسه کنید و سپس با ارزیابی درست آن ها تصمیمتان را به والدینتان اعلام کنید.

ازدواج موفق، زمینه تکامل مادی و معنوی افراد خانواده را فراهم می‌سازد

10 وضعیت مهم و خطرناک برای انتخاب همسر

1- زیبایی خیره کننده

2- پرستیژ و موقعیت اجتماعی ویژه

3- شیفتگی و عشق بی اندازه

4- احساس تنهایی شدید

5 - عجله

6- سن پایین

7- شناخت ناقص

8- بحران روحی

9- سرخوشی و هیجان

10- چشم و هم چشمی

نظر نهایی درباره معیار انتخاب همسر مناسب

اگر واقعاً در جستجوی عشق هستید و در هنگام انتخاب همسر می‌خواهید فردی را پیدا کنید که بتوانید بقیه زندگی خود را با او بگذرانید، به یاد داشته باشید که این شما هستید که سازش و تفاهم را ایجاد می‌کنید. بنابراین هیچ فرمول جادویی یا راز و رمزی برای دستیابی به ازدواج موفق و ایجاد یک رابطه مثبت با همسر آینده وجود ندارد. بله، شما باید شخص دیگری که برایتان جذاب باشد را پیدا کنید و در عین داشتن دیدی مثبت به او، یک حس قوی آشنایی نسبت به او داشته باشید، اما بدانید که این‌ها فقط بخشی کوچک برای دستیابی به ازدواج موفق و پایدار می باشند.

بنابراین اگر شخصی توجه شما را جلب کرد و از سر علاقه و شور و شوق مردمک چشمانتان بزرگ شدند، توجه کنید که آیا او می‌تواند رؤیاهای شما را ببیند یا خیر. اگر می‌توانید علایق و خوشی‌های مشترکی داشته باشید و او می‌تواند شما را آن‌طور که هستید بپذیرد، پس شما در انتخاب همسر مناسب خود درست تصمیم گرفته‌اید.

منبع : سایت بیتوته
 

مطلب پیشنهادی سایت تنظیم خانواده
 
 
 

رابطه جنسی
مشاوره ازدواج،مشاوره جنسی
آموزش زناشوئی
آموزشهای جنسی
مشاوره جنسی،مشاوره آنلاین
فیلم رابطه جنسی
رابطه جنسی
رابطه جنسی
 
این مطلب در تاریخ 2019-01-22 07:25:20منتشر شده است

اشتراک گذاری مطلب
فیسبوک توییتر تلگرام
امتیاز:5
دسته بندی
مطالب قبل از ازدواج
تعداد بازدید
5685





نظر شما در مورد مطلب مراحل انتخاب همسر چیست



بازی شهر عشق
کانال تنظیم خانواده


بخش مشاوره و پرسش و پاسخ


شناسه کاربری 

رمز عبور             


   عضویت در سایت

دسته بندی مطالب


خدمات عمومی


 

در مورد ایدز بیشتر بدانیم

معرفی و دانلود کتاب

مطالب سایت جهت موبایل

بررسی وضعیت تناسب اندام

تخمین زمان زایمان




دودلی در مورد ازدواج با کسی که با او رابطه داریم
دودلی در مورد ازدواج با کسی که با او رابطه داریم

عواملی که تاثیر منفی در ازدواج دارند
عواملی که تاثیر منفی در ازدواج دارند

عمل کاشت آلت مردانه
عمل کاشت آلت مردانه

غذاهای مناسب در دوران بارداری
غذاهای مناسب در دوران بارداری

چرا همش بدشانسیم و بدمیاریم
چرا همش بدشانسیم و بدمیاریم

خواستگاری های عجیب افراد مشهور (سلبریتی) ایران
خواستگاری های عجیب افراد مشهور (سلبریتی) ایران










کانال سایت تنظیم خانواده در تلگرام

بازی شهر عشق کلینیک لیزر شفا

 افراد آنلاین :

19357

بازدید امروز:

18688

بازدید دیروز:

266455295

آمار کل:

مشاوره ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

دنبال کردن تنظیم خانواده صفحه فیسبوک سایت تنظیم خانواده صفحه توئیتر سایت تنظیم خانوادهگروه تنظیم خانواده در تلگرام