با خودش ازدواج می کنم نه خانوادش

با خودش ازدواج می کنم نه خانوادش

خانواده‌ها می‌توانند در ازدواج فرزندانشان، هم نقش مثبت و هم نقش منفی داشته باشند. ازدواج موفق ضامن می خواهد و خانواده در موفقیت ازدواج جوانانشان نقش بسزایی دارند.

نقش خانواده همسر در موفقیت ازدواج

در فرهنگ ما، ازدواج انتخاب یک شریک برای زندگی نیست؛ بلکه انتخاب یک خانواده و یک قوم است و به همین دلیل است که خانواده نقشی بسیار مهم را در آینده زندگی مشترک بازی می کند. قبل از ازدواج دقت کنید که خانواده طرف مقابل، یک خانواده سالم و منسجم باشد. این که بگویید من قرار نیست با خانواده اش زندگی کنم، خود او با خانواده اش متفاوت است و... شاید توجیهات عاشقانه ای باشند اما در عمل زندگی شما را به نابودی می کشد.

هر فردی حتی اگر بسیار از خانواده اش متفاوت باشد، باز در مواقع بحرانی همان طوری رفتار می کند که در خانواده اش مرسوم بوده. کنترل یک فرد و تعقل و انتخابگری او روی رفتارهایش همیشه ادامه نخواهد داشت و زمان هایی هم هست که او مطابق آنچه از کودکی در ضمیر ناخودآگاهش ثبت شده رفتار می کند. آن طوری که پدر و مادرش رفتار کرده اند نه آن طوری که منطق و آموخته هایش به او می‌گوید.

یک خانواده محکم و منسجم، خانواده ای است که همه اعضای آن در جای اصلی خود قرار دارند، همواره می کوشند در همه موارد پشت یکدیگر باشند. در چنین خانواده هایی ارزش ها و قابلیت های هرشخص اعم از بزرگ و کوچک کشف و شکوفا می شود. در نتیجه هر مرحله از زندگی به گونه و شیوه ای مرتب پیش خواهد رفت و چنانچه مشکلی هم پیش آید، همه با همفکری و همیاری یکدیگر بسرعت مانع به وجود آمده را برطرف خواهند کرد.

تناسب فرهنگی در بین خانواده های زوجین از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است به گونه ای که آینده و سرنوشت یک ازدواج را به مخاطره می اندازد و فرهنگ یعنی بایدها و نبایدهایی که به ما می‌گوید چه چیزی درست است و چه چیزی غلط. فرهنگ به ‌معنای مجموعه آداب و رسوم، سنت‌ها، اخلاقیات، مراسم‌ها و… یک قوم و ملت است. از آنجا که فرهنگ‌ها با هم متفاوت هستند، بایدها و نبایدهای آنها نیز فرق می‌کند. حتی گاهی نباید یکی، باید دیگری است.

اهمیت شناخت خانواده  همسر

خانواده از دو جهت بر فرزندان تأثیر می گذارد: نخست تأثیری که والدین به لحاظ ژنتیک دارند و فرزندان خصوصیات جسمانی و روانی خویش را از آنان به ارث می برند.از سوی دیگر آنها برای فرزندان محیطی فراهم می کنند تا آنها بتوانند در چنان فضایی به رشد و شکوفایی دست یابند. در نتیجه فرزندان غالباً متأثر از والدین و خانواده خویش هستند و اغلب از رو حیات حاکم بر آن تأثیر پذیرفته اند. لذا با تأمل در فضا و جو خانواده و همچنین در رفتار والدین طرف مقابل میتوان به پیامد اثرات چنین رفتارهایی بر فرزندان پی برد.

شناخت خانواده  همسرتان بسیار اهمیت دارد، آیا شرایط و بافت خانوادگی خواستگارتان را می شناسید؟ آیا می دانید او در چه فرهنگی بزرگ شده است؟عقاید و باورهای خانواده شما همسو با خواستگارتان است یا دقیقا خلاف جهت هم حرکت میکند؟ یکی از سوالاتی که اغلب از سوی جوانان مطرح می شود، این است که چگونه می توانیم فرد مورد نظر خود را برای ازدواج بشناسیم.

این گونه سوالات عمدتاً از نگرانی های رایج جوانان در آستانه ازدواج است. وضعیت حاکم بر خانواده یکی از راه های کسب شناخت فردی که قصد انتخاب او را دارید، میتوانید از وضعیت  حاکم بر خانواده او کمک بگیرید.

ارتباطات بین فردی او و اطرافیانش نیز مهم است. اگر این ارتباطات درست و مناسب است و فرد به خوبی نقش خود را در آنها ایفا می کند، می تواند از این جهت فرد مناسبی برای انتخاب باشد، این موضوع نشان دهنده داشتن  سلامت روحی و روانی است.شناسایی میزان استقلال فرد در خانواده کمک می کند فردی که در خانواده رفتار مستقلانه ای دارد، قطعاً بعد از ازدواج هم تمایل به حفظ این استقلال رأی دارد.

نتیجه آنکه، اگر می خواهیم فرد را در متن خانواده اش بشناسیم، دست یافتن به شناخت، گام اول است. اما قطعاً گام دوم، آن است که ببینیم آیا ما که طرف مقابل او هستیم می توانیم هم کفو و هم تای او باشیم؟ اگر چنین است این ازدواج می تواند معنا دار و پایدار باشد.

ضرورت رضایت خانواده ها

روابط خانوادگی زن و شوهر با افراد خانواده خود نیازی طبیعی است و این در صورتی برآورده و یا ممکن خواهد شد که هر دو خانواده با ازدواج فرزندان موافق باشند. اما اگر فرزندان بدون رضایت خانواده ی خود ازدواج کند، باید به پیامد های آن از قبیل عصبانیت والدین آگاهی داشته باشند که بسته به شدت و ضعف آن، واکنش هایش نیز متفاوت خواهد بود.

در بحث آسیب شناسی ازدواج به دلایل مختلف علمی جامعه شناسی، روان شناختی توصیه کارشناسان این است که نباید پیوند ازدواج، با ساختار و چارچوب خانواده قطع شود و این مسئله بر نقش خانواده در موفقیت ازدواج تاکید دارد.

این مطالب مرتبط را بخوانید

نقش خانواده در انتخاب همسر

اهمیت خانواده همسر در ازدواج

ازدواج و مخالفت خانواده

منبع : زندگی آنلاین

این مطلب در تاریخ 2019-05-06 06:58:16منتشر شده است

اشتراک گذاری مطلب
فیسبوک توییتر تلگرام
امتیاز:5
دسته بندی
مطالب قبل از ازدواج
تعداد بازدید
3585





نظر شما در مورد مطلب با خودش ازدواج می کنم نه خانوادش چیست



بازی شهر عشق
کانال تنظیم خانواده


بخش مشاوره و پرسش و پاسخ


شناسه کاربری 

رمز عبور             


   عضویت در سایت

دسته بندی مطالب


خدمات عمومی


 

در مورد ایدز بیشتر بدانیم

معرفی و دانلود کتاب

مطالب سایت جهت موبایل

بررسی وضعیت تناسب اندام

تخمین زمان زایمان




آنچه در روابط دوستی مانع ازدواج می شود
آنچه در روابط دوستی مانع ازدواج می شود

ملزومات ازدواج مجدد بعد از طلاق
ملزومات ازدواج مجدد بعد از طلاق

نحوه استفاده از اسپری تاخیری
نحوه استفاده از اسپری تاخیری

خونریزی سه ماهه اول و دوم بارداری
خونریزی سه ماهه اول و دوم بارداری

شخصیت‌ شناسی بر اساس رفتارهای روزانه افراد
شخصیت‌ شناسی بر اساس رفتارهای روزانه افراد

چطور زیبا به نظر برسیم
چطور زیبا به نظر برسیم










کانال سایت تنظیم خانواده در تلگرام

بازی شهر عشق کلینیک لیزر شفا

 افراد آنلاین :

6792

بازدید امروز:

17146

بازدید دیروز:

266284555

آمار کل:

مشاوره ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

دنبال کردن تنظیم خانواده صفحه فیسبوک سایت تنظیم خانواده صفحه توئیتر سایت تنظیم خانوادهگروه تنظیم خانواده در تلگرام