مشاور سنتر

گزینه های پر خطر برای ازدواج

گزینه های پر خطر برای ازدواج

 

بعضی دختر و پسرها هنگام انتخاب همسر، افرادی را انتخاب می‌کنند که پایین‌ترین شانس را برای خوشبختی در زندگی مشترک با آن‌ها خواهند داشت اما ویژگی این گزینه‌ها چیست؟

 رفتن به خانه بخت و بعدش هم خوشبختی در زندگی مشترک، آرزوی همه دختر و پسرهای جوان است. در این بین، هر دختر و پسری آزاد است تا با کمک خانواده‌اش و یک سری تحقیقات، چندین و چند گزینه‌ را بررسی و در نهایت بهترین فرد را با توجه به ملاک‌های مد نظرش برای یک عمر زندگی زیر یک سقف انتخاب کند. با این حال، بعضی جوانان پرخطرترین شیوه‌ها و البته گزینه‌ها را برای ازدواج انتخاب می‌کنند و در خیال این‌که دوست داشتن یا به عبارتی دیگر، عشق حلال همه مشکلات است به شیوه انتخاب یا معایب گزینه مدنظر‌شان، فکر نمی‌کنند. در ادامه به ۴ مورد از این عوامل پر خطر اشاره می‌کنیم و امیدواریم جوان‌های دم بخت با در نظر گرفتن‌ این نکات، تصمیمی عاقلانه‌تر برای داشتن زندگی عاشقانه‌تر بگیرند.

   ازدواج با فردی که از او زیان دیده‌اید


برخی از افرادی که خواهان ازدواج هستند خود را ناچار به ازدواج با یک شخص خاص می‌بینند زیرا گمان می کنند چاره دیگری ندارند. این افراد ممکن است خودشان هم  بدانند که برخلاف میل باطنی شان دارند با آن فرد ازدواج می‌کنند. برخی از این افراد، قربانی روابط عاشقانه یک طرفه هستند و در این رابطه مخرب عاشقانه، زیان دیده‌اند. عواملی مثل شراکت اقتصادی با طرف مقابل، اعتیاد، بارداری و ... از جمله این موارد هستند. در این شرایط بهتر است فرد به پیامدهای این تصمیم بیشتر بیندیشد. برای مثال یک عمر زندگی مشترک با فردی که به او علاقه ندارد و از دست او آسیب هم دیده است در یک کفه و زیان‌های اجتماعی یا اقتصادی تمام کردن رابطه را در کفه دیگر بگذارد. راهکار دیگر این است که زندگی خود را در پنج سال آینده، در10 سال آینده و در سن پیری در کنار این آدم تصور کند. خوب است فهرستی از پیامدهای مثبت ازدواج با فرد مقابل تهیه و با کمک یک مشاور راه‌حل‌های احتمالی این مشکل یا حتی راه‌های کاهش آسیب این مسئله ارزیابی شود. پیشنهاد دیگر این است که فرد تصور کند این مسئله برای یکی از اقوام یا دوستان او اتفاق افتاده و فرد قربانی درخواست کمک دارد. آیا به دوست خود نیز پیشنهاد ازدواج در این شرایط را می‌دهد؟ با فکر کردن به این موضوع فرد درمی‌یابد که گاهی درباره خود سخت گیرتر از دیگران است.

 بیشتر بدانید : ازدواجهایی که ریسک بالاتری دارند


   ازدواج برای فراموش کردنشکست عشقی


گروه دیگر، افرادی هستند که برای انتقام‌ گرفتن یا فراموش کردن عشق قدیمی خود ازدواج می کنند. به طور مثال پسری می‌خواهد از دختری که در کنار ارتباط با او، با پسر دیگری هم بوده است، انتقام بگیرد و برایش دردسر درست کند، پس با او ازدواج می‌کند! مورد دیگر هم که کمی رایج‌تر است، ازدواج برای فراموش کردن شکست عشقی است. پر واضح است که دلیل آن هرچه باشد، چنین دختر یا پسری راه‌حل اشتباهی را انتخاب کرده‌اند و تصمیمی که گرفته‌اند مانند از چاله به چاه افتادن است. بهتر است بین یک رابطه به پایان رسیده و شروع یک رابطه جدید برای آغاز  زندگی مشترک، شش ماه تا یک سال فاصله باشد زیرا افراد باید به خود فرصت بدهند که دوره سوگواری برای رابطه از دست رفته را سپری و برای عشق و احساسات مچاله شده خود سوگواری کنند. در غیر این صورت نمی‌توان رابطه عاطفی جدیدی را بدون گرد و غبار حاصل از رابطه قبلی تداوم بخشید.


   ازدواج از سر دلسوزی برای طرف مقابل


گروه سوم افرادی هستند که از سر دلسوزی تن به ازدواج می‌دهند. این افراد اغلب می گویند می‌دانند فردی که قرار است با او ازدواج کنند چه مشکلاتی دارد اما دل‌شان برای او می‌سوزد. این مورد معمولا در بین خانم‌ها شایع تر است. البته یکی از دلایل بعضی پسرهای امروزی با خانم‌هایی که فاصله سنی زیادی با آن‌ها دارند و بزرگ‌تر هستند، همین دلسوزی است. افراد دلسوز، مدتی بعد از ازدواج در قالب خشونت، طلبکاری و توقع‌گیر می‌کنند و از طرف مقابل انتظار اطاعت دارند چون بر این باورند که بر سر طرف مقابل منت گذاشته و به او لطف کرده‌اند و طرف مقابل باید هر شرایطی را از طرف آن‌ها قبول و رفتارهای نامناسب آن‌ها را تحمل کند. در بعضی موارد هم بعد از گذشت زمانی از زندگی مشترک، آن‌ها از تصمیم خود پشیمان می شوند و به سرزنش خود می‌پردازند و در دام افسردگی گرفتار می‌شوند.


   ازدواج از ترس مجرد ماندن


بالا رفتن سن ازدواج به خصوص برای دخترها، نگرانی‌هایی ایجاد کرده است. انتخاب یک پسر که حداقل ملاک‌های مورد نیاز برای تشکیل یک خانواده را ندارد، سرانجام خوبی نخواهد داشت. البته که نباید سخت گیری زیادی در این بین توسط خود دختر و پسرها و البته خانواده هایشان انجام شود اما ترس از مجرد ماندن، ممکن است باعث ازدواج با گزینه‌ای شود که فرد را از مسیر پیشرفت دور می کند.
نکته: با توجه به نکات مطرح شده، مهم است که در تصمیم‌گیری برای ازدواج دقت کنیم که خود جزو این دسته‌ها نباشیم یا در دام این افراد نیفتیم!

بیشتر بدانید : 4 دلیل اشتباه برای ازدواج

 بیشتر بدانید : اشتباهات مهم در ازدواج

نویسنده : نگار مظلوم‌حسینی| دانشجوی دکترای روان شناسی بالینی

این مطلب در تاریخ 2019-07-17 05:44:55منتشر شده است

اشتراک گذاری مطلب
فیسبوک توییتر تلگرام
امتیاز:5
دسته بندی
مطالب قبل از ازدواج
تعداد بازدید
4735





نظر شما در مورد مطلب گزینه های پر خطر برای ازدواج چیست



بازی شهر عشق
کانال تنظیم خانواده


بخش مشاوره و پرسش و پاسخ


شناسه کاربری 

رمز عبور             


   عضویت در سایت

دسته بندی مطالب


خدمات عمومی


 

در مورد ایدز بیشتر بدانیم

معرفی و دانلود کتاب

مطالب سایت جهت موبایل

بررسی وضعیت تناسب اندام

تخمین زمان زایمان




صحبت در مورد مادیات در ازدواج
صحبت در مورد مادیات در ازدواج

گاموفوبیا مانع جدید ازدواج جوانان ایرانی
گاموفوبیا مانع جدید ازدواج جوانان ایرانی

هزینه تست و درمان کرونا
هزینه تست و درمان کرونا

چرا زنان از رابطه جنسی کمتر لذت می برند
چرا زنان از رابطه جنسی کمتر لذت می برند

زن و مرد چطور حس بهتری بهم بدهند
زن و مرد چطور حس بهتری بهم بدهند

«body language» (زبان حرکات بدن ) چیست ؟
«body language» (زبان حرکات بدن ) چیست ؟










کانال سایت تنظیم خانواده در تلگرام

بازی شهر عشق کلینیک لیزر شفا

 افراد آنلاین :

3706

بازدید امروز:

17266

بازدید دیروز:

266987467

آمار کل:

مشاوره ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

دنبال کردن تنظیم خانواده صفحه فیسبوک سایت تنظیم خانواده صفحه توئیتر سایت تنظیم خانوادهگروه تنظیم خانواده در تلگرام