خواستگارم سراغی نگرفته

خواستگارم سراغی نگرفته

خواستگاری دارم که خیلی او را پسندیده‌ام ولی از آخرین جلسه‌ای که به خانه ما آمدند، سه هفته می‌گذرد و می‌ترسم که برنگردد. دختری 21 ساله‌ام و پدرم فرهنگی و مادرم هم خانه‌دار است. از 18 سالگی خواستگار راه می‌دهیم اما چون کمی در ملاک‌هایم حساس هستم تا حالا پسری را نپسندیدم به جز این مورد آخری که چهار جلسه هم آمدند و الان نزدیک سه هفته است از آن‌ها خبری نداریم. پدر و مادرم راضی نمی‌شوند به آن‌ها زنگ بزنند. به نظرتان خودم زنگ بزنم؟ نمی‌خواهم از دستش بدهم.

برای این‌که بتوانید تصمیم درستی بگیرید، لازم است بررسی کنید در جلساتی که این فرد و خانواده‌اش به منزل شما آمدند و به خصوص در جلسه آخر، مسائل بین شما و خواستگارتان چطور پیش رفته است؟ آیا می‌توانید دلیل متقاعد کننده‌ای برای رفتار آنان بیابید؟ فاصله ملاقات‌های قبلی‌تان از یکدیگر چقدر بوده است؟ آیا این‌طور بوده است که هر بار که منزل شما را ترک می‌کنند، شما در تماس با خانواده آن‌ها یا شخص خواستگارتان باشید؟ ‌در واقع پاسخ به این سوالات می‌تواند تا اندازه‌ای روشن کند که موقعیت فعلی شما چیست و پس از تشخیص، می‌توان تصمیم صحیح‌تری گرفت. در صورتی‌که قادر به تشخیص نیستید، بهتر است کمی به بافت فرهنگی خانواده خواستگارتان و نیز خانواده خودتان در گرفتن تصمیم نیز دقت کنید. تا چه اندازه خانواده یا خود ایشان پذیرای تماس مستقیم از سوی شماست؟

   به آینده رفتار فعلی‌تان فکر کنید

از آن جا که این ارتباط با چشم‌انداز یک رابطه بلندمدت در نظر گرفته می‌شود، دقت کنید که رفتار فعلی شما می‌تواند چه تاثیری بر ادامه این رابطه در آینده با فرض ادامه یافتن آن بگذارد. در واقع شاید مهم‌ترین مسئله برای گرفتن این تصمیم این است که چقدر می‌توانید دلایل ایجاد موقعیت فعلی را برای خودتان تحلیل و بررسی کنید و بعد از تماس، احساس نکنید که کار اشتباهی انجام دادید.

   با خانواده‌تان به توافق برسید

در نهایت مسائل را به صورت عمیق بررسی کنید زیرا انتخاب شریک زندگی یک تصمیم سرنوشت‌ساز است. اجازه ندهید تنها احساسات‌تان تصمیم های شما را هدایت کند. دلایل والدین‌تان را برای امتناع از تماس با این خانواده و درخواست توضیح جویا شوید و به دقت به آن گوش دهید. دلایل خودتان را برای اصرار مطرح و سعی کنید با خانواده‌تان به یک توافق برسید. این‌که خانواده شما خواهان توضیح برای قطع ملاقات‌ها به صورت ناگهانی پس از چهار جلسه ملاقات باشند، می‌تواند گزینه مناسبی باشد به شرط آن‌که بررسی دلایل قطع کردن ملاقات‌ها از سوی شما و خانواده‌تان کاملا به بن بست بخورد. بهتر است پس از بررسی سوالاتی که در این‌جا مطرح کردم با یک مشاور یا روان شناس مجرب مشورت دقیق‌تری انجام دهید.

بیشتر بدانید: دلایل رفتن خواستگار

بیشتر بدانید: چراخواستگارام منصرف می شوند

نویسنده : تینا امیری | روان‌شناس بالینی و دانش‌آموخته انستیتو روان‌پزشکی

این مطلب در تاریخ 2019-07-28 10:05:06منتشر شده است

اشتراک گذاری مطلب
فیسبوک توییتر تلگرام
امتیاز:5
دسته بندی
مطالب قبل از ازدواج
تعداد بازدید
3289





نظر شما در مورد مطلب خواستگارم سراغی نگرفته چیست



بازی شهر عشق
کانال تنظیم خانواده


بخش مشاوره و پرسش و پاسخ


شناسه کاربری 

رمز عبور             


   عضویت در سایت

دسته بندی مطالب


خدمات عمومی


 

در مورد ایدز بیشتر بدانیم

معرفی و دانلود کتاب

مطالب سایت جهت موبایل

بررسی وضعیت تناسب اندام

تخمین زمان زایمان




همسر خوب میخواهم
همسر خوب میخواهم

تصمیم پسر مورد علاقه‌ام برای ازدواج جدی نیست!
تصمیم پسر مورد علاقه‌ام برای ازدواج جدی نیست!

وازکتومی هیچ تاثیری بر میل جنسی ندارد
وازکتومی هیچ تاثیری بر میل جنسی ندارد

علت سردرد بعد از ارگاسم
علت سردرد بعد از ارگاسم

زوجهای خوشبخت هم خیانت می کنند
زوجهای خوشبخت هم خیانت می کنند

بیشترین طلاق و ازدواج در کدام شهرهای ایران
بیشترین طلاق و ازدواج در کدام شهرهای ایران










کانال سایت تنظیم خانواده در تلگرام

بازی شهر عشق کلینیک لیزر شفا

 افراد آنلاین :

27531

بازدید امروز:

18688

بازدید دیروز:

266463469

آمار کل:

مشاوره ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

دنبال کردن تنظیم خانواده صفحه فیسبوک سایت تنظیم خانواده صفحه توئیتر سایت تنظیم خانوادهگروه تنظیم خانواده در تلگرام