چطور در خواستگاری نظر دختر را جلب کنیم

چطور در خواستگاری نظر دختر را جلب کنیم

خواستگاری موفق تنها نیازمند داشتن مزایای اخلاقی نیست زیرا گاهی حتی افراد با داشتن نقاط مثبت فراوان ناخواسته و ندانسته در مراسم خواستگاری مشکلاتی به وجود می آورند. در ادامه این بخش شما را با 10 اصل مهم برای داشتن یک خواستگاری خوب و موفق را معرفی می کنیم.

با همه مهربان و خوشرو باشید

هنگامی که به خواستگاری می روید به نحوه برخورد خود با دیگران دقت کنید زیرا آنها شما را زیر نظر دارند و کوچکترین رفتاری در شما آنها را به فکر وا می دارد . پس دقت کنید که بهترین رفتار را داشته باشید و با تمام افراد با خوشرویی صحبت کنید تا او متوجه ارزش و اعتبار شما بشود.

هرگز سعی نکنید که در او تاثیر بگذارید

خانم ها می دانند اغلب مردانی که می خواهند تاثیر گذار باشند دارای ضعف و تزلزل شخصیتی هستند. پس هنگامی که به خواستگاری می روید و چیزی مانند یک ماشین زیبا و یا یک خانه بزرگ برای تاثیر گذاری دارید اجازه دهید طرف مقابلتان خود این مسئله را کشف کند و شما درباره آن صحبتی نکنید زیرا این کار نشان دهنده تواضع و فروتنی شماست و این تواضع و فروتنی می تواند از هر چیزی تاثیرگذارتر باشد.

گفتگو را به مصاحبه تبدیل نکنید

بیشتر مردان در خواستگاری سوالاتی تکراری مانند یک مصاحبه کاری می پرسند و گفتگو را کسل کننده می کنند زیرا هر خانمی در مواجهه با سایر مردها نیز بیش از 100 بار آنها را شنیده است. پس با سوالاتی مانند :" شما چند سال دارید؟" " چه کاری می کنید؟" "چند تا خواهر و برادر دارید؟"، گفتگو را کسل کننده نکنید و مغایر با سایرین رفتار نمایید و گفتگو را به سمت یک گفتگوی جذاب هدایت کنید.

با نشاط و شوخ طبع باشید

اگر می خواهید نسبت به مردان دیگر متفاوت عمل کنید گفتگویتان را در یک مراسم خواستگاری به سمت یک بحث داغ و سرگرم کننده هدایت کنید و به گفتگو درباره علایق شخصی خانم ها بپردازید . در قرارهای بعدی خواستگاری درباره علایق طرف مقابلتان حرف بزنید مثلا سوالاتی نظیر:" رنگ مورد علاقه ات چیست؟" " چه نوع بستنی را دوست داری؟" " چند تا حیوان خانگی داری ؟" را بپرسید و هیچ ابایی نداشته باشید و گفتگوی موجود را تبدیل به یک بحث سرگرم کننده کنید.

گفتگو و صحبت را هدایت کنید

هدایت گفتگویتان را خود برعهده بگیرید و مسیر گفتگو را تغییر دهید مثلا اگر احساس کردید که مکالمه به سمت مسائل خسته کننده مانند مسائل کاری کشیده شده و بگویید:" کافیه، اجازه بده در مورد مسئله جالب تری صحبت کنیم". چنین کاری می تواند یک بحث خسته کننده را به یک گفتگوی مهیج تبدیل کند.

از بحث در مورد مسائل پیچیده و نامهم خودداری کنید

در همان جلسه ابتدایی خواستگاری صحبت دو نفره خود را به سمت سیاست یا مذهب نکشید زیرا صحبت درباره چنین مطلبی تنها مشکلات را به جمع دونفره خود دعوت کرده اید پس این موضوعات را برای زمان دیگری نگه دارید.

بیشتر بخوانید: درخواستگاری چه بپرسیم

ارتباط چشمی برقرار کنید

هنگام حرف زدن با طرف مقابلتان با او ارتباط چشمی برقرار کنید و این ارتباط را برای چند دقیقه برقرار نگه دارید زیرا این کار نشان می دهد شما مرد مطمئن و بی پروایی هستید و می دانید از زندگیتان چه می خواهید.

در مورد سکوت ها نگران نباشید

هنگامی که می خواهید در جلسه خواستگاری با طرف مقابلتان صحبت کنید از سکوت ایجاد شده در بینتان لذت ببرید چون شما مجبور نیستید تمام مدت صحبت کنید و اجازه دهید طرف مقابلتان آغازگر باشد و کسی که بحث را مجددا به جریان می اندازد او باشد پس از سکوت بینتان نگران نباشید زیرا این کار نشان دهنده این است که شما با خودتان راحت هستید و او نیز با شما احساس راحتی بیشتری می کند.

از پرسیدن سوالات نابود کننده دوری کنید

سوالاتی مانند " آیا من همانی هستم که تو به دنبال او بودی؟" " آیا از من خوشت اومده؟" " می خواهی باز هم همدیگر را ببینیم؟" که ناخودآگاه مردان در جلسه خواستگاری می پرسند می تواند به قدری مخرب باشد که طرف مقابل را به مرز جنون و دیوانگی بکشاند و موجب تغییر نظر او شود.پرسیدن این سوالات نشان می دهد که شما فاقد اعتماد به نفس مورد نیاز برای یک مرد مستقل و مطمئن هستید .

از پرسیدن سوالات مبهم بپرهیزید

فراموش نکنیم مراسم خواستگاری از قداست، اهمیت و حساسیت ویژه ای برخوردار است و برخورد صادقانه و شرافتمندانه در آن از ضروریات اخلاقی و و جدانی است که نتیجه آن به طور مستقیم به آینده و حتی سرنوشت شما ربط دارد؛ بنابراین یادمان باشد که قرار نیست از طرف مقابل بازجویی کنیم و با طرح سۆالات کلی و مبهم او را در محاق و فشار قرار دهیم.

بیشتر بخوانید: دلیل شکست پسران در خواستگاری

بیشتر بخوانید: سوالات مهم خواستگاری

 


منبع : نمناک

این مطلب در تاریخ 2019-10-28 07:32:15منتشر شده است

اشتراک گذاری مطلب
فیسبوک توییتر تلگرام
امتیاز:5
دسته بندی
مطالب قبل از ازدواج
تعداد بازدید
6880





نظر شما در مورد مطلب چطور در خواستگاری نظر دختر را جلب کنیم چیست



بازی شهر عشق
کانال تنظیم خانواده


بخش مشاوره و پرسش و پاسخ


شناسه کاربری 

رمز عبور             


   عضویت در سایت

دسته بندی مطالب


خدمات عمومی


 

در مورد ایدز بیشتر بدانیم

معرفی و دانلود کتاب

مطالب سایت جهت موبایل

بررسی وضعیت تناسب اندام

تخمین زمان زایمان




ازدواج با کسی که از روابط گذشته اش خبر داریم
ازدواج با کسی که از روابط گذشته اش خبر داریم

صحبت راجع به مسائل مالی در خواستگاری
صحبت راجع به مسائل مالی در خواستگاری

بیماری هایی که از طریق مقاربت جنسی منتقل می شوند چه هستند؟
بیماری هایی که از طریق مقاربت جنسی منتقل می شوند چه هستند؟

آیا رابطه جنسی باعث لاغری می شود
آیا رابطه جنسی باعث لاغری می شود

چرا در مکان جدید خوابمان نمی برد
چرا در مکان جدید خوابمان نمی برد

نحوه برخورد دختر و پسر در دانشگاه
نحوه برخورد دختر و پسر در دانشگاه










کانال سایت تنظیم خانواده در تلگرام

بازی شهر عشق کلینیک لیزر شفا

 افراد آنلاین :

18095

بازدید امروز:

18688

بازدید دیروز:

266454033

آمار کل:

مشاوره ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

دنبال کردن تنظیم خانواده صفحه فیسبوک سایت تنظیم خانواده صفحه توئیتر سایت تنظیم خانوادهگروه تنظیم خانواده در تلگرام