به خاطر ظاهرم خواستگاری نمیرم

به خاطر ظاهرم خواستگاری نمیرم

پسری ۲۵ ساله‌ام که تصمیم به ازدواج گرفتم ولی به خاطر ظاهرم از رفتن به خواستگاری امتناع می‌کنم و اعتماد به نفس خودم را از دست دادم. کمی ریزش مو دارم، بینی‌ام خوش فرم نیست، ابروهایم خیلی پر است و روی صورتم چند جوش بدخیم دارم. با این احساسم چه کنم؟ آیا مشکلم حل شدنی است؟ 

اولین سوال این‌که تعریف شما از اعتماد به نفس چیست؟ آیا اعتماد به نفس ظاهری، نقش مهمی در انتخاب شما دارد یا باطنی؟ نام دیگر اعتماد به نفس، خودباوری است یعنی قبول کردن خود. خودباوری یا اعتماد به نفس یکی از شرایط روانی است که شخص در آن به دلیل تجربه‌های قبلی، به توانایی‌ها و استعدادهای خود در موفقیت انجام کارها اعتماد و باور دارد. در ادامه، یک نکته درباره اعتماد به نفس خواهم گفت و سپس چند توصیه به شما دارم.

   اعتماد به نفس 4 قسمت دارد

اعتماد به نفس از چهار قسمت تشکیل شده: باور، رفتار، احساس و عشق. هر باور و طرز تفکر مثبت، رفتار مثبتی به دنبال می‌آورد و بروز این رفتار، احساس مثبت خاصی در شخص ایجاد می‌کند. این احساس مثبت، آن باور اولیه را تقویت می‌کند و باورهای استوار، رفتارهای استوارتر و گسترده‌تری به دنبال دارند؛ که به نوبه خود سبب ایجاد احساسی خوب و عالی‌ خواهد شد.

   سرتان را بالا نگه دارید!

ابتدا تمام توانایی‌های خودتان را بنویسید و به همه آن‌ها فکر کنید که چقدر به شما در موقعیت‌های مختلف کمک کرده اند. در ضمن در ارتباط با دیگران، با اعتماد به نفس رفتار کنید یعنی سرتان را بالا نگه دارید، قوز نکنید، شانه‌هایتان را عقب ببرید و مستقیم به مخاطب‌تان نگاه کنید.

   به بلوغ روانی و فکری رسیده‌اید؟

در پیامک‌تان هیچ اشاره‌ای به آمادگی‌هایتان برای ازدواج نکرده‌اید. آیا به بلوغ فکری، اقتصادی، روانی و ... برای ازدواج رسیده‌اید؟ یقیناً شخصیت و عملکرد شما در زندگی و داشتن اخلاق درست و آمادگی کامل شما برای ازدواج، تاثیری بهتری بر شما خواهد داشت تا ظاهرتان. 

   از تکنیک‌های ان‌ال‌پی استفاده کنید

خودتان را دوست داشته باشید و تصویری را که از خود دارید، بهبود دهید. اگر قصد دارید در جمعی حاضر شوید یا فعالیت جدیدی انجام دهید اما از انجام آن هراس دارید، از تکنیک‌های ان‌ال‌پی استفاده کنید. تصویری را که از خود دارید ویرایش کنید، بدین صورت که به یک رفتار در گذشته فکر کنید که در آن مهارت داشتید. سپس حس خوب را به اکنون بیاورید و جایگزین تصویر فعلی کنید. خواهید دید اضطراب شما کاهش می یابد  و عملکرد بهتری خواهید داشت.

در خصوص ازدواج و ظاهر مطالب ذیل را بخوانید :

 

نویسنده : دکتر سیدعلی ظریفی| روان‌شناس

 

این مطلب در تاریخ 2019-12-01 11:15:41منتشر شده است

اشتراک گذاری مطلب
فیسبوک توییتر تلگرام
امتیاز:5
دسته بندی
مطالب قبل از ازدواج
تعداد بازدید
3619





نظر شما در مورد مطلب به خاطر ظاهرم خواستگاری نمیرم چیست



بازی شهر عشق
کانال تنظیم خانواده


بخش مشاوره و پرسش و پاسخ


شناسه کاربری 

رمز عبور             


   عضویت در سایت

دسته بندی مطالب


خدمات عمومی


 

در مورد ایدز بیشتر بدانیم

معرفی و دانلود کتاب

مطالب سایت جهت موبایل

بررسی وضعیت تناسب اندام

تخمین زمان زایمان




با شکست در عشق چه باید کرد ؟
با شکست در عشق چه باید کرد ؟

نامزدم از لحاظ عاطفی و جنسی سرده
نامزدم از لحاظ عاطفی و جنسی سرده

وازکتومی هیچ تاثیری بر میل جنسی ندارد
وازکتومی هیچ تاثیری بر میل جنسی ندارد

مشکلات رایج در دوران بارداری
مشکلات رایج در دوران بارداری

مواد غذایی برای کاهش استرس
مواد غذایی برای کاهش استرس

قتل خواستگار سمج
قتل خواستگار سمج










کانال سایت تنظیم خانواده در تلگرام

بازی شهر عشق کلینیک لیزر شفا

 افراد آنلاین :

19512

بازدید امروز:

27715

بازدید دیروز:

266483165

آمار کل:

مشاوره ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

دنبال کردن تنظیم خانواده صفحه فیسبوک سایت تنظیم خانواده صفحه توئیتر سایت تنظیم خانوادهگروه تنظیم خانواده در تلگرام