مشاور سنتر

دوست صمیمی دوست پسرم از من خواستگاری کرده

دوست صمیمی دوست پسرم از من خواستگاری کرده

 

نزدیک دو  سال است با پسری ارتباط عاطفی دارم و به تازگی یکی از صمیمی‌ترین دوست‌هایش، هر روز برای من از خودش عکس می‌فرستد و می‌گوید دوستش پسر خوبی نیست و به درد من نمی‌خورد! بعدش هم می‌گوید عاشق من شده و ... . می‌ترسم به پسر مورد علاقه‌ام بگویم و دعوا راه بیفتد. چه کنم؟

 

مخاطب گرامی، در پیامک‌تان که به صورت کلی بیان کرده‌اید، این موارد مشخص نیست: چند سال‌تان است؟ هدف از ارتباط دو ساله شما با پسر موردعلاقه‌تان ازدواج است؟ علت این‌که دوست صمیمی او، عاشق شما شده احتمالا به واکنش‌های شما در برخورد با وی ارتباط داشته است یا خیر؟ آیا پسرمورد علاقه‌تان با این کار قصد امتحان کردن شما را ندارد؟ قبل از هر چیز، خودتان به این سوال‌ها فکر کنید تا شاید نیاز به مراجعه حضوری به یک مشاور متعهد را بیشتر احساس کنید. با این حال و با توجه به ابهامات فوق، چند نکته را بیان می‌کنیم.

  چرا ازدواج نمی‌کنید؟

دو سال زمان زیادی است، چرا در این مدت، تصمیم به ازدواج نگرفته‌اید؟ هرچه زودتر باید از پسر مورد علاقه‌تان بخواهید تکلیف شما را مشخص کند و به خواستگاری‌تان بیاید. شاید در همین بین، متوجه شوید که هدف او از این رابطه، ازدواج نیست و آن موقع، طبیعتا ادامه این رابطه به هیچ وجه توصیه نمی‌شود. در ضمن، رفتارهای دوست فرد مورد علاقه‌تان کمی مشکوک است. تلاش او برای این که دوستش را فردی نامناسب نشان دهد، باید بررسی شود. شاید حرفش راست باشد و شاید برای به دست آوردن شما به دروغ‌گویی و تهمت رو آورده باشد. توصیه اکید می کنم در اولین فرصت با مادرتان در این باره صحبت کنید و تصمیم نهایی را برای انتخاب همسر با کمک آن‌ها و یک مشاور بگیرید. هم اکنون شرایط شما، شرایط خاصی است به خصوص که پیش‌بینی می‌کنم در سن نوجوانی باشید و این، مسئله را مهم‌تر خواهد کرد.

  با دوست آن فرد، درد دل نکنید

به پیام‌های آن پسر تا اطلاع ثانوی جواب ندهید. به طور کلی توجه داشته باشید بعضی مواقع افراد ناخواسته وارد یک رابطه صمیمی با افراد غریبه می‌شوند و دراین ارتباط از همسر و ... پیش دوستان صمیمی همسر درد دل و از اختلافات‌شان صحبت می‌کنند تا این افراد مشکل آن‌ها را حل کنند. اما این افراد هم از این فرصت استفاده و برای برقراری رابطه عاطفی و صمیمی اقدام  و به دوست چند ساله‌شان خیانت می‌کنند. بنابراین پیشنهاد می‌شود برای حل مشکلات احتمالی با فرد مورد علاقه‌تان، رازهای خصوصی زندگی‌تان را پیش بقیه که تخصصی در این خصوص ندارند، چه امروز و به خصوص در آینده بازگو نکنید.

  متعهد بودن را شوخی نگیرید

طبق نظریه استنبرگ، عشق مرکب از سه بخش است: صمیمیت، شور و شوق و تعهد. مولفه سوم عشق، تعهد است که شامل تصمیم‌های خودآگاهانه و ناخودآگاهانه‌ای می‌شود که فرد برای دوست داشتن دیگری اتخاذ و خود را متعهد به حفظ آن می‌کند.  اگر تصمیم تان به ازدواج با این فرد قطعی است، در اولین فرصت به جمع بندی برسید و فراموش نکنید رمز پایداری یک زندگی مشترک، متعهد بودن به همسر است. این موضوع را نباید به شوخی بگیرید و آینده‌تان را به تباهی بکشانید.

  این ماجرا را به پسر مورد علاقه‌تان نگویید

توصیه می‌شود حرف‌ها و نظرات دوست صمیمی پسر مورد علاقه‌تان را به او نگویید. گاهی مطلع شدن یک پسر از خیانت دوستش به او در خصوص دختر مورد علاقه‌اش، باعث برانگیختن هیجانات منفی  از قبیل خشم، عصبانیت، نفرت و رفتاری ناپخته مثل پرخاشگری و انتقام و حتی منجر به اختلافات شدید، درگیری‌های خشونت‌آمیز و گاهی قتل می‌شود که خودتان هم به آن اشاره کرده‌اید. توصیه نهایی من این است ارتباط‌تان را تا اطلاع ثانوی با هر دوی این پسرها قطع کنید تا با کمک خانواده و یک مشاور، بهترین تصمیم را برای آینده تان بگیرید.

بیشتر بخوانید: پیشنهاد سکس دوست پسر و سردرگمیهای دختر

بیشتر بخوانید: دلایل دختران برای دوستی با پسر

نویسنده : حسین شرافتی| دانشجوی دکترای روان‌شناسی

 

این مطلب در تاریخ 2019-12-16 06:50:08منتشر شده است

اشتراک گذاری مطلب
فیسبوک توییتر تلگرام
امتیاز:5
دسته بندی
مطالب قبل از ازدواج
تعداد بازدید
6690





نظر شما در مورد مطلب دوست صمیمی دوست پسرم از من خواستگاری کرده چیست



بازی شهر عشق
کانال تنظیم خانواده


بخش مشاوره و پرسش و پاسخ


شناسه کاربری 

رمز عبور             


   عضویت در سایت

دسته بندی مطالب


خدمات عمومی


 

در مورد ایدز بیشتر بدانیم

معرفی و دانلود کتاب

مطالب سایت جهت موبایل

بررسی وضعیت تناسب اندام

تخمین زمان زایمان




فرستادن این پیام ها بعد از اولین قرار اشتباه است
فرستادن این پیام ها بعد از اولین قرار اشتباه است

رابطه با دوستان در دوران نامزدی
رابطه با دوستان در دوران نامزدی

عوامل موثر بر سلامت اسپرم‌ها
عوامل موثر بر سلامت اسپرم‌ها

چطور بفهمیم سرما خوردیم یا آنفولانزا گرفتیم
چطور بفهمیم سرما خوردیم یا آنفولانزا گرفتیم

خصوصیات افراد خودشیفته
خصوصیات افراد خودشیفته

تاثیر خانواده در فرار دختران از خانه
تاثیر خانواده در فرار دختران از خانه










کانال سایت تنظیم خانواده در تلگرام

بازی شهر عشق کلینیک لیزر شفا

 افراد آنلاین :

7020

بازدید امروز:

20514

بازدید دیروز:

267110557

آمار کل:

مشاوره ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

دنبال کردن تنظیم خانواده صفحه فیسبوک سایت تنظیم خانواده صفحه توئیتر سایت تنظیم خانوادهگروه تنظیم خانواده در تلگرام