مشاور سنتر

مشاوره ازدواج:دختر مورد علاقه ام بی پولی سرش نمی شود

دختر مورد علاقه ام بی پولی سرش نمی شود

 

وقتی شرایط مالی مانع ازدواج می شود،با دختری که بی پولی سرش نمی شود چکار باید کرد ؟ به همین دلیل به مشاوره ازدواج مراجعه کرده ام 

حدود دو سال با دختری آشنا بودم و تقریبا از شش ماه پیش، تصمیم‌مان برای ازدواج قطعی شد اما من بعد از بررسی پیش‌نیازهای ازدواج، متوجه شدم که شرایط مالی مناسبی برای متاهل شدن ندارم. بنابراین منصرف شدم و به او گفتم که این ماجرا تمام شود اما او بی‌پولی سرش نمی‌شود و می‌گوید که عاشقت هستم و در هر شرایطی کنارت خواهم ماند. چه کنم؟

در جامعه ما بعضی جوانان، مجرد ماندن را به ازدواج ترجیح می‌دهند و دلایل خاص خود را دارند مثل مسائل اقتصادی،  سربازی و ... . البته که نمی‌توان این دلایل را منکر شد اما هر مشکلی راه‌حل خاص خودش را دارد.

  همه جوانب را در نظر بگیرید 

شما دو سال با دختری در ارتباط بوده‌اید و شش ماه اخیر به طور جدی به ازدواج فکر کرده‌اید اما بعد از آن مسائل اقتصادی را بررسی کرده‌اید و منصرف شدید. به نظر می‌رسد یک روز خودتان ارتباط را خواسته‌اید و یک وقت دیگر هم خودتان انصراف‌تان را اعلام کرده اید، بدون توجه به این‌که طرف مقابل شما هم یک انسان است، او هم احساس دارد و چه بسا طی این مدت دو سال به خاطر شما موقعیت ازدواج دیگری را رد کرده باشد. بهتر است قدری هنگام تصمیم‌گیری جوانب را در نظر بگیرید نه صرفا تصمیم خودتان یک نفر. در ضمن و در پیامک‌تان از سن، وضعیت فرهنگی و اقتصادی خانواده‌تان و...  چیزی نگفته‌اید که باید برای تصمیم نهایی بررسی شود. 

  از خانواده‌ها کمک بگیرید

مشکلات و معضلات اقتصادی متاسفانه کم نیست و حق دارید که نگران باشید. گرانی، هزینه‌های گزاف مراسم و جشن، طلا و... واقعا کمرشکن است. در ضمن، این ادعای دختر مورد علاقه تان که «عاشقت هستم و در هر شرایطی کنارت خواهم ماند»، برای خوشبخت شدن کافی نیست. برای این که ازدواج سر بگیرد، خانواده‌های دو طرف باید همکاری زیادی با هم داشته باشند. شرایط خودتان را کاملا شفاف به خانواده و خود دختر مورد علاقه‌تان بازگو کنید و بپرسید تا چه اندازه توان پذیرش دارد؟ در مراسم خواستگاری رسمی، دقت کنید خانواده‌اش تا چه حد سخت‌گیر یا  آسان‌گیر برای ازدواج هستند. تمام خانواده‌ها شرایط خیلی سخت و مهریه‌های سنگین برای دخترشان طلب نمی‌کنند و ممکن است شرایط برای تاهل‌تان فراهم باشد. در ضمن باید بررسی کنید که خانواده خودتان تا چه اندازه می‌توانند دست شما را بگیرند؟

  گرانی‌ها دلیل قاطعی برای ازدواج نکردن نیست

متاسفانه سنت‌های دست‌و‌پا گیر خیلی زیاد است.  یک ازدواج ساده با مهریه معقول، جهیزیه متوسط و ... را باید جایگزین تجملات کنیم. مخلص کلام این‌که داشتن مشکل اقتصادی دلیل قاطعی برای ازدواج نکردن نیست. اگر درایت کافی وجود داشته باشد، گرانی ها قابل مدیریت است.

 
مطلب پیشنهادی سایت تنظیم خانواده

نویسنده : فریبا البرز| کارشناس‌ارشد مشاوره خانواده  منبع

این مطلب در تاریخ 2019-12-23 06:58:26منتشر شده است

اشتراک گذاری مطلب
فیسبوک توییتر تلگرام
امتیاز:5
دسته بندی
مطالب قبل از ازدواج
تعداد بازدید
3970





نظر شما در مورد مطلب مشاوره ازدواج:دختر مورد علاقه ام بی پولی سرش نمی شود چیست



بازی شهر عشق
کانال تنظیم خانواده


بخش مشاوره و پرسش و پاسخ


شناسه کاربری 

رمز عبور             


   عضویت در سایت

دسته بندی مطالب


خدمات عمومی


 

در مورد ایدز بیشتر بدانیم

معرفی و دانلود کتاب

مطالب سایت جهت موبایل

بررسی وضعیت تناسب اندام

تخمین زمان زایمان




کدام مسائل را قبل از ازدواج مطرح کنیم؟
کدام مسائل را قبل از ازدواج مطرح کنیم؟

رابطه جنسی قبل از ازدواج
رابطه جنسی قبل از ازدواج

درمان بی میلی جنسی
درمان بی میلی جنسی

مواد غذایی که میل جنسی را کاهش می دهد
مواد غذایی که میل جنسی را کاهش می دهد

نشانه های افسردگی
نشانه های افسردگی

فعالیت دختران مجرد در سایتهای صیغه
فعالیت دختران مجرد در سایتهای صیغه










کانال سایت تنظیم خانواده در تلگرام

بازی شهر عشق کلینیک لیزر شفا

 افراد آنلاین :

1202

بازدید امروز:

17246

بازدید دیروز:

267060247

آمار کل:

مشاوره ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

دنبال کردن تنظیم خانواده صفحه فیسبوک سایت تنظیم خانواده صفحه توئیتر سایت تنظیم خانوادهگروه تنظیم خانواده در تلگرام