تاثیر گذشته افراد در ازدواج

تاثیر گذشته افراد در ازدواج

گذشته همسر چقدر بر ازدواج تاثیر دارد؟آیا معیار و مبنای قضاوت برای انتخاب همسر باید گذشته او باشد ؟

گاها دیدم که بعضی از مشاورین عزیز توصیه میکنن: برای شناخت اصلا به گذشته طرف مقابل سر نزنید، سرک نکشید، شخم نزنید، بهرحال هرکسی تو‌زندگیش خطاها و بدی هایی داشته که نمیشه انکار کرد. با این‌کار فقط باعث میشه تا در آینده دچار بددلی، شک کردن، افکار منفی و ... شود. اما از طرف دیگه گاها من خودم شنیدم از بعضی مشاورین میگن: اگه میخای کسی رو بشناسی برو ببین چه گذشته ای داشته. از گذشته طرف میشه خوب و منطقی خیلی چیزها رو شناخت. بنظر شما کدوم روش بهترین نتیجه روخواهد داشت؟؟بنظر خودم باید گذشته طرف مقابل رو کامل شناخت و‌ طرف مقابل رو با تمام خوبی ها و‌ بد هاش قبول کرد.

پاسخ مشاور درباره تاثیر گذشته بر ازدواج

گاهی وقتها افراد در طول زندگی که دارند تصمیماتی می گیرند که منجر به رفتن به مسیر اشتباه می شود و زمانی که متوجه این اشتباهات شدند آنرا تکرار نمی کنند فرض کنید فردی در گذشته اشتباهی مرتکب شده و خطایی داشته است اما بعد از اینکه متوجه آن اشتباه شده آنرا ادامه نداده است فرضا دختری که وارد یک رابطه شده و رابطه جنسی داشته ( چون این مورد زیاد است ) و بعد به هر دلیل رابطه منجر به ازدواج نشده بعد از آن دختر دیگه با فرد دیگری رابطه جنسی نداشته چون همان مرتبه اول متوجه تصمیم اشتباه خود شده حال فرد دیگری ( چه دختر چه پسر ) را در نظر بگیرید که از یک رابطه اشتباه خارج شده وارد یک رابطه اشتباهی دیگه شده دوباره همین روال را تکرار کرده و یک رویه اشتباه را بارها و بارها تکرار می کند یا اصلا بحث رابطه نباشد ، فرضا یک رفتار و عمل اشتباه را بارها و بارها انجام می دهد این گذشته با آن گذشته متفاوت است

 مطلب مرتبط ازدواج با کسی که از روابط گذشته اش خبر داریم

بک باور اشتباه درباره تاثیر گذشته بر آینده ازدواج

خیلی ها تصور می کنند، دختر و پسری که قبل از ازدواج رابطه با جنس مخالف داشته اند، بعد از ازدواج خیانت می کنند، در واقع بهتر است بدانید دلایل خیانت گسترده است و خیلی از افرادی که پیش از ازدواج نیز رابطه ای با جنس مخالف نداشتند هم بعد از ازدواج خیانت کرده اند و برعکس افرادی که با جنس مخالف رابطه داشته اند پایبند و متعهد بوده اند، بنابراین نمی توان آنچنان در این باره از گذشته افراد در مورد آنها قضاوت کرد .

برخی گذشته ها اهمیت دارد، نظیر سابقه محکومیت،اعتیاد،ازدواج قبلی،تجاوز و از این قبیل، اما در صورتی که خود فرد حاضر به گفتگو در این موارد باشد.

نحوه گفتن برخی موارد از گذشته اهمیت دارد

برخی ها از اینکه از روابط قبلی خود به طرف مقابل حرفی نزنند احساس عذاب وجدان دارند، یا فردی که مورد تجاوز قرار گرفته است نمی داند در اینباره چطور با طرف مقابل صحبت کند یا دختری که باکره نیست، اصلا آیا باید در اینباره صحبت کرد ؟ پاسخ کلی اینست که تا جایی از گذشته باید گفت که اطمینان دارید بر روابط آینده تاثیر دارد، گذشته ای که بر رابطه شما در آینده تاثیری ندارد گفتن هم ندارد،از طرفی برخی مسائل را  نباید بازگو کرد چرا که باعث بی اعتمادی یا حتی سو استفاده طرف مقابل می شود، در اینباره لازم است حتما با مشاور صحبت کنید، چرا که هم نحجوه گفتن و هم اینکه چه مورد را بگویید و چه مورد را نگویید بسیار مهم است.

 مطلب مرتبط ازدواج با دختری که قبلا رابطه جنسی داشته

مطلب مرتبط ازدواج نکردن بهدلیل نداشتن پرده بکارت

این مطلب در تاریخ شنبه 15 فروردين 1399منتشر شده است

اشتراک گذاری مطلب
فیسبوک توییتر تلگرام
امتیاز:5
دسته بندی
مطالب قبل از ازدواج
تعداد بازدید
4340





نظر شما در مورد مطلب تاثیر گذشته افراد در ازدواج چیست



بازی شهر عشق
کانال تنظیم خانواده


بخش مشاوره و پرسش و پاسخ


شناسه کاربری 

رمز عبور             


   عضویت در سایت

دسته بندی مطالب


خدمات عمومی


 

در مورد ایدز بیشتر بدانیم

معرفی و دانلود کتاب

مطالب سایت جهت موبایل

بررسی وضعیت تناسب اندام

تخمین زمان زایمان




چه مسائلی را در ازدواج نباید پنهان کرد
چه مسائلی را در ازدواج نباید پنهان کرد

نقش سن همسر در ازدواج
نقش سن همسر در ازدواج

آلرژی به رابطه جنسی
آلرژی به رابطه جنسی

ادرار کردن حین رابطه جنسی
ادرار کردن حین رابطه جنسی

رایج ترین اختلالات روانپزشکی
رایج ترین اختلالات روانپزشکی

زن جوان: وقتی داخل خانه شدم دیدم ماساژور یک مرد است!
زن جوان: وقتی داخل خانه شدم دیدم ماساژور یک مرد است!










کانال سایت تنظیم خانواده در تلگرام

بازی شهر عشق کلینیک لیزر شفا

 افراد آنلاین :

5500

بازدید امروز:

17146

بازدید دیروز:

266283263

آمار کل:

مشاوره ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

دنبال کردن تنظیم خانواده صفحه فیسبوک سایت تنظیم خانواده صفحه توئیتر سایت تنظیم خانوادهگروه تنظیم خانواده در تلگرام