سوالات دختر در خواستگاری

سوالات دختر در خواستگاری

از خواستگار چی بپرسیم ؟بررسی سوالات مهمی که حتما دختر باید از خواستگار خود بپرسد، خواستگاری یکی از اتفاقات جذابی است که هر زوجی قبل از ازدواج خود تجربه می کند. اما در این شیوه آشنایی بسیارمهم است که درمورد چه موضوعاتی با خواستگار خود صحبت می کنید. جلسات خواستگاری اهمیت زیادی دارد و انتخاب همسر و تغییر مسیر زندگی شما وابسته به همین خواستگاری است. برخی سوالات دختر در خواستگاری بسیارمهم و سرنوشت ساز است. موضوعات بسیارمهمی وجود دارد که بخصوص دختر در جلسه خواستگاری حتما باید مطرح کند و درمورد آینده خود مطمئن تر شود.

سوالات دختر از خواستگار

اشتباهات نادرست و سوالات نادرست در جلسه خواستگاری ممکن است سبب بروز سرنوشت نامناسب برای هریک از دختر و پسر شود. بنابراین مهم است که سوالاتی را بپرسید و حتی از پرسیدن برخی سوالات اجتناب کنید.

شروع صحبت دختر و پسر

در جلسه اول و سایر جلسات خواستگاری سوالات مهمی از سوی دختر و پسر مطرح می شود. برخی سولات به خانم ها اختصاص دارد و بهتر است حتما بپرسند و برخی سوالات به پسرها اختصاص دارد. در این مقاله، سوالات دختر در خواستگاری را بررسی می کنیم که بهتر است از سوی دختران مطرح و پرسیده شود. اما بهتر است شروع گفت و گو از سوی پسرها باشد. زیرا پسر است که درخواست خواستگاری خود را به دختر مطرح می کند و دست نیاز همیشه از سوی پسرها به سمت دخترها گشوده می شود. اما برخی سوالات مهم وجود دارد که باید حتما از سوی دخترها مطرح شود و پاسخ دریافت شده از سوی پسر بسیار سرنوشت ساز خواهد بود.

مهمترین سوالات دختر در جلسات خواستگاری

بهتر است بدانید فرقی ندارد تعداد جلسات خواستگاری ۲ جلسه طول بکشد یا 6 تا 10 جلسه باشد. همه چیز به میزان آشنایی خانواده و فرهنگ خانواده ها بستگی دارد. معمولا در مواردی که خانواده ها کاملا غریبه باشند و هیچ شناختی از یکدیگر نداشته باشند، تعداد جلسات افزایش می یابد. مهمترین سوالات دختر در خواستگاری در ادامه بررسی می شود که در 7 حوزه مهم مطرح شده اند.

اعتقادات و مسائل مذهبی

هم کفو بودن دختر و پسر ازلحاظ سطح مذهبی و اعقادی بسیار مهم است و یکی از مواردی که طی سالیان اخیر بین زوجین و خانواده ها ایجاد اختلاف نموده، مسئله اعتقادات است. پس این نیز ازجمله سوالات دختر در خواستگاری با اهمیت بسیار زیادی است. درمورد اعتقاد به دین یا نظرات او درمورد دین بپرسید. درمورد حلال حرام، محرم یا نامحرم و جزئیات آن بپرسید. درمورد آرایش یا پوشش خانم موردنظر او در بیرون از منزل آگاهی بدست آورید. درمود نحوه ارتباط با نامحرم و موارد مشابه نظر او را جویا شوید. خود شما هر سطح مذهبی که دارید، بهتر است با فردی هم کفو خود ازدواج کنید. این مسالمت آمیزترین حالت ممکن است.

مطلب مرتبط بیشتر بخوانید: سوالات مهم خواستگاری

سوالات دختر در خواستگاری درمورد محل زندگی

سوالات دختر در خواستگاری درمورد محل زندگی

یکی از سوالات دختر در خواستگاری، درمورد اطمینان یافتن برای محل زندگی آینده است. درمورد محل زندگی پسر یا شهری که قصد دارد در آینده در آنجا زندگی کند مطمئن شوید. این مسئله همچنین برای حالتی مهم تر است که دختر و پسر همشهری نباشند. یا در مواردی ممکن است پسر به دلیل اشتغال خود یا محل کار خود، مجبور به زندگی در شهری دیگر باشد. همچنین ممکن است پسری درحال ادامه تحصیل باشد و یا بخواهد در شهر یا کشوری دیگر به تحصیلات خود ادامه دهد. ممکن است شما نخواهید از خانواده ی خود دور باشید و همین مسئله درصورت چشم پوشی، بعدها سبب ایجاد مشکلات فراوانی خواهد شد. پس در این مورد حتما مطمئن شوید.

استقلال پسر

یکی از دغدغه هایی که هر دختری در ازدواج دارد و یکی از مهمترین سوالات دختر در خواستگاری این است که آیا پسر به استقلال مالی رسیده است یا خیر؟ آیا می تواند در آینده نیازهای مالی شما را تامین کند؟ یا اینکه به دلایل اقتصادی یا حتی فرهنگی، قرار است شما با خانواده پسر و در یک مکان زندگی کنید. این موضوع، اهمیت و حساسیت زیادی برای برخی دختران و خانواده هایشان دارد. درنهایت، اینکه بخواهید در آینده مستقل زندگی کنید یا مدتی را در کنار خانواده همسر زندگی کنید، کاملا بستگی به روحیه شما دارد. رسیدن به پاسخ و نتایج موردنظر به خود شما و فرهنگ و روحیات شما بستگی دارد.

شغل و شرایط شغلی پسر

یکی از سوالات دختر در خواستگاری که بسیار اهمیت دارد، شغل و شرایط شغلی پسر است. البته موضوع اصلی توجه به جزئیات است. چراکه قبلا در تماس های اولیه و صحبت های والدین، شغل پسر مشخص و مطرح شده است. در اینجا دختر باید به جزئیات بپردازد. مثلا آیا دارای شغل قراردادی است یا کارمند پیمانی یا کارمند رسمی و طولانی مدت است؟ آیا بصورت ساعتی حقوق دریافت می کند یا ماهیانه یا غیره؟ همچنین، اگر خواستگار دانشجو است و هنوز مشغول به کار نشده، دختر باید بداند که او چه شغلی را درنظر دارد یا چه تصمیمی در این زمینه گرفته یا اصلا به شغل و غیره فکر کرده یا خیر؟ درنهایت، تصمیم نهایی با شماست که چه معیارهایی برای شغل یا میزان حقوق داشته باشید یا با چه مسائلی کنار بیایید.

مطلب مرتبط بیشتر بخوانید: آنچه درخواستگاری باید پرسید

کار، تحصیل و فعالیت های دختر

یکی از مهمترین سوالات دختر در خواستگاری این است که باید درمورد تحصیل، کار و سایر فعالیتهای جانبی خود از پسر سوال کند. ممکن است در حال تحصیل باشید یا قصد ادامه تحصیل داشته باشید. ممکن است کارمند باشید و مشغول به کار در محیطی خاص باشید. حتی ممکن است اهل فعالیت های بشردوستانه باشید. در این صورت، باید نظر پسر را در این موارد جویا شوید و در این موارد اطمینان کافی را بدست آورید.

اگر پاسخ پسر این باشد که مشکلی ندارد، بازهم شما باید وارد جزئیات بیشتری شوید. مثلا ممکن است با کار کردن شما درحالت کلی مشکلی نداشته باشد اما برای محیط ها یا جمع های خاص حساسیت داشته باشد. در مورد تحصیلات نیز با جزئیات و دقیق بپرسید. مثلا برخی پسرها از ادامه تحصیل همسرشان راضی نیستند. اما برخی بالعکس، مایلند به اجبار همسرشان حتما ادامه تحصیل دهد. برخی خانواده ها برایشان ادامه تحصیل بسیار اهمیت دارد و ممکن است پس از ورود به چنین خانواده هایی تحت فشار قرار گیرد. پس مساله صرفا اجازه دادن برای ادامه تحصیل نیست. گاهی هم باید پرسید آیا برایشان پررنگ و جزو ضروریات هست یا خیر.

ازجمله سوالات دختر در خواستگاری، علاوه بر کار و تحصیل، مربوط به فعالیتهای جانبی دختر در جامعه است. برخی پسرها مخالف هرگونه فعالیت دختران در جامعه هستند. اگر فعالیت های جانبی، مانند فعالیت های ورزشی، هنری، کمک های بشردوستانه یا زیست محیطی برای شما مهم است و نمی تواند اینگونه فعالیت ها را رها کنید، حتما در این مورد با پسر با تمامی جزئیات و دقیق صحبت کنید.

مطالب پیشنهادی

مطلب مرتبط سوالات جنسی مناسب برای خواستگاری

مطلب مرتبط در خواستگاری به چه مواردی توجه کنیم

این مطلب در تاریخ چهارشنبه 30 ارديبهشت 1399منتشر شده است

اشتراک گذاری مطلب
فیسبوک توییتر تلگرام
امتیاز:5
دسته بندی
مطالب قبل از ازدواج
تعداد بازدید
31129





نظر شما در مورد مطلب سوالات دختر در خواستگاری چیست



بازی شهر عشق
کانال تنظیم خانواده


بخش مشاوره و پرسش و پاسخ


شناسه کاربری 

رمز عبور             


   عضویت در سایت

دسته بندی مطالب


خدمات عمومی


 

در مورد ایدز بیشتر بدانیم

معرفی و دانلود کتاب

مطالب سایت جهت موبایل

بررسی وضعیت تناسب اندام

تخمین زمان زایمان




اطمینان از پیشنهاد ازدواج به شما از جانب طرف مقابل
اطمینان از پیشنهاد ازدواج به شما از جانب طرف مقابل

دخترها چطور همسر پیدا کنند؟
دخترها چطور همسر پیدا کنند؟

تغییرات بدن بعد از ابتلا به کرونا
تغییرات بدن بعد از ابتلا به کرونا

گیاهان مخصوص زنان
گیاهان مخصوص زنان

مبتلایان به اختلال پدوفیلی در کمین کودکان
مبتلایان به اختلال پدوفیلی در کمین کودکان

طلاق به دلیل فالوورهای اینستاگرام
طلاق به دلیل فالوورهای اینستاگرام










کانال سایت تنظیم خانواده در تلگرام

بازی شهر عشق کلینیک لیزر شفا

 افراد آنلاین :

6776

بازدید امروز:

17146

بازدید دیروز:

266284539

آمار کل:

مشاوره ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

دنبال کردن تنظیم خانواده صفحه فیسبوک سایت تنظیم خانواده صفحه توئیتر سایت تنظیم خانوادهگروه تنظیم خانواده در تلگرام