مشاور سنتر

اولین برخورد با مادر خواستگار

اولین برخورد با مادر خواستگار

نکاتی درمورد بهترین طرز برخورد با مادر شوهر آینده، همواره شنیده ایم که اولین برخورد، بسیار مهم و سرنوشت ساز است. شما تا چه میزان در برخوردهای اول خود مهارت دارید. آیا همیشه در اولین برخورد موفق بوده اید و به نتیجه رسیده اید یا کاملا بالعکس؟ بعضی برخوردهای اول مانند اولین برخورد با مادر خواستگار یا خود خواستگار می تواند اهمیت بیشتری داشته باشد. چراکه با این اولین برخورد، سرنوشت شما رقم می خورد. در اینجا نکاتی را در این مورد مطرح می کنیم که می تواند نتایج ثمربخشی برای شما به همراه داشته باشد.

اولین برخورد با مادر خواستگار

معمولا اولین برخورد با مادر خواستگار در یک مراسم غیر رسمی و قبل از خواستگاری رخ می دهد. بخصوص در فرهنگ ایرانی معمولا در بسیاری از خانواده ها اینگونه است که ابتدا مادر یا خواهر پسر به خانه ی دختر برای ملاقات و آشنایی با دختر و مادر او می روند. در چنین مراسمی دختر باید چگونه باشد؟ چه رفتاری از خود نشان دهد؟ چگونه لباس بپوشد؟ و درصورت رضایت از آنها چطور رضایت خود را نشان دهد که برداشت اشتباه درمورد او نشود؟ اینها و بی شمار سوال دیگر ممکن است برای هر دختری در جلسه اولی دیدار با مادر خواستگار پیش بیاید.

در این اولین ملاقات معمولا همه می خواهند بهترین نتیجه را بگیرند. خصوصا اگر مادر خواستگاری باشد که می دانید برای شما از هر لحاظ مناسب تر است. بنابراین، تمام سعی خود را می کنید که او را از دست ندهید و در این اولین برخورد، بصورت عالی جلوه کنید. در ادامه، نکات مهمی را در این مورد بررسی می کنیم.

مطلب مرتبط بیشتر بخوانید: رفتار دختر در جلسه خواستگاری چگونه باشد

بررسی نکات کلیدی اولین برخورد با مادر خواستگار

برخورد و آشنایی اولیه با مادر و خواهر خواستگار کمی نگران کننده است. بخصوص برای دخترانی که برای اولین بار خواستگار می پذیرند و قرار است در یک جلسه غیررسمی با مادر و خواهر خواستگار دیدار داشته و آشنایی پیدا کنند.

لبخند زدن را فراموش نکنید

یکی از مهمترین خصوصیاتی که همواره سبب جذب دیگران به شما می شود، لبخند زدن است. با لبخند زدن می توانید ۴ ویژگی مهم ازجمله اعتماد به نفس، خوشحالی، اشتیاق و پذیرش افراد را به دیگران نشان دهید. افرادی که لبخند می زنند معمولا دارای اعتماد به نفس بیشتری به نظر می رسند. همچنین دختری که در این مراسم لبخند می زند نشان می دهد نسبت به خودش و اطرافیانش مطمئن است و اعتماد بنفس کافی دارد. علاوه براین، لبند زدن و خوشحالی نشانه شادمانی است و همه افراد به انسان های شاد گرایش دارند.

مطلب مرتبط بیشتر بخوانید: حرف هایی که در خواستگاری نباید زد

اشتیاق داشتن برای ایجاد تاثیر مثبت در اولین برخورد با مادر خواستگار ضروری است. زیرا اشتیساق داشتن مسری است و به فرد مقابل سرایت خواهد کرد. اشتیاق داشتن و لبخند به لب داشتن نشان می دهد از مکانی که در آن هستید و فردی که ملاقات کرده اید راضی و خوشنود هستید. او نیز با دیدن چنین برخوردی، از دیدن شما خوشنودتر می شود. همچنین لبخند زدن نشانه پذیرش فرد مقابل است. فرد مخاطب با دیدن لبخند شما به این نتیجه می رسد که او را پذیرفته اید. اما تنها لبخند زدن و نشان دادن اشتیاق کافی نیست. بلکه باید اقدامات دیگری نیز انجام دهید.

ایجاد تاثیر اولیه مناسب در اولین برخورد با مادر خواستگار

ایجاد تاثیر اولیه مناسب در اولین برخورد با مادر خواستگار

دیگران ما را براساسا تاثیر اولیه ای که بر آنها می گذاریم می سنجند و رفتارهای متعاقب آنها براساس همین تاثیر اولیه خواهد بود. تاثیر اولیه در اولین برخورد با مادر شوهر به قدری اهمیت داردکه هرآنچه پس از آن می بینیم و می شنویم از فیلتر تاثیر اولیه ما گذر می کند. در اولین برخورد با هر شخصی، تصویری از آن فرد در ذهن حک می شود و رفتاریهای بعدی او ازطریق همین تصویر تعبیر و استنباط می گردد.

مطلب مرتبط بیشتر بخوانید: سوالات دختر در خواستگاری

بنابراین، اگر در اولین برخورد با مادر خواستگار بتوانید تاثیر مناسبی بر فرد مقابل بگذارید، رفتارهای بعدی شما نیز مطلوب به نظر می رسد. این تاثیر اولیه سبب می شود نظر دیگران نسبت به شما شکل گرفته و براساس آن درمورد شما حس مثبت یا منفی داشته باشند و شما را قضاوت کنند. بنابراین در اولین ملاقات خود بسیار خوب ظاهر شوید تا در ادامه گفتگو تاثیری مثبت از خود بجای گذارید.

اینجا تاثیر لبخند نیز مشخص می شود. زیرا لبخند زدن در اولین ملاقات سبب ایجاد تاثیر اولیه مناسب در فرد مقابل می شود. بنابراین با رعایت این دو نکته قادرید تا حدی مادر و خواهر خواستگار مناسب را جذب خود کنید و نظر آنها را نسبت به خود مثبت کنید.

لباس مناسب بپوشید

نحوه پوشش شما در اولین برخورد با مادر خواستگار نیز اهمیت فراوانی دارد. یکی از مهمترین نکاتی که از طرف مقابل در اولین دیدار می بینیم، ظاهر و نوع پوشش اوست. بنابراین پوشش شما در طرز فکر طرف مقابل درمورد شما بسیار موثر خواهد بود. لباس و پوشش شما نشان دهنده اعتقادات دینی و همچنین فرهنگ خانوادگی شما است. سعی کنید متناسب با عقاید و افکار و اعتقادات خودتان لباس بپوشید. از لباسها با رنگ پوست و اندام مناسب خود استفاده کنید. سعی کنید در جلسه اول خواستگاری زیاد از لباس های سفید رنگ استفاده نکنید.

لباس های متناسب با روحیات و سن خود را به تن کنید. بهتر است از پیراهن های اسپرت دخترانه، دامن و بلوز با رنگهای شاد و لباس های مشابه استفاده کنید. اما همواره لباس خود را متناسب با پوشش همیشگی خود انتخاب کنید.

نقش بازی نکنید

اینکه در اولین برخورد با مادر خواستگار سعی کنید لبخند بزنید و لباس خوب بپوشید و رفتار درستی نشان دهید، خیلی خوب و ایده آل است. اما باید سعی کنید زیاده روی نکنید. همواره به یاد داشته باشید نباید در تمامی این موارد زیاده روی کنید و خود را کاملا متفاوت از شخصیت واقعی، اعتقادات و افکار خود نشان دهید. نقش بازی نکنید. سعی کنید در کمال ادب و احترام، خود را آن گونه که هستید نشان بدهید. نقش بازی کردن و تعارف کردن را کنار بگذارید. چراکه این کارها درنهایت به ضرر خودتان تمام می شود. اگر از رفتار خانواده خواستگار خوشتان نیامد یا احساس می کنید اختلافات فرهنگی، اعتقادی و غیره دارید، دلیلی ندارد نظر او را به خود جلب کنید و تنها کافی است با او مانند یک میهمان در کمال ادب رفتار کنید، درعین حال طوری رفتار کرده و سخن بگویید که قانع شود مناسب هم نیستید.

بعضی برخوردهای اولیه مانند اولین برخورد با مادر خواستگار یا خود خواستگار می تواند اهمیت بیشتری داشته باشد

مطالب پیشنهادی

مطلب مرتبط سوالات مهم خواستگاری

این مطلب در تاریخ سه شنبه 19 خرداد 1399منتشر شده است

اشتراک گذاری مطلب
فیسبوک توییتر تلگرام
امتیاز:5
دسته بندی
مطالب قبل از ازدواج
تعداد بازدید
29050





نظر شما در مورد مطلب اولین برخورد با مادر خواستگار چیست



بازی شهر عشق
کانال تنظیم خانواده


بخش مشاوره و پرسش و پاسخ


شناسه کاربری 

رمز عبور             


   عضویت در سایت

دسته بندی مطالب


خدمات عمومی


 

در مورد ایدز بیشتر بدانیم

معرفی و دانلود کتاب

مطالب سایت جهت موبایل

بررسی وضعیت تناسب اندام

تخمین زمان زایمان




ویژگی های مهم در انتخاب همسر
ویژگی های مهم در انتخاب همسر

با شکست عشقی و تلخی برهم خوردن رابطه چگونه کنار بیاییم؟
با شکست عشقی و تلخی برهم خوردن رابطه چگونه کنار بیاییم؟

علت هم اندازه نبودن سینه ها
علت هم اندازه نبودن سینه ها

دوران قاعدگی وتوصیه های بهداشتی   قاعدگی‌ چیست‌؟
دوران قاعدگی وتوصیه های بهداشتی قاعدگی‌ چیست‌؟

در مورد مشاوره ازدواج و زناشویی بیشتر بدانیم
در مورد مشاوره ازدواج و زناشویی بیشتر بدانیم

رواج ناهمسانی جنسی
رواج ناهمسانی جنسی










کانال سایت تنظیم خانواده در تلگرام

بازی شهر عشق کلینیک لیزر شفا

 افراد آنلاین :

10854

بازدید امروز:

25654

بازدید دیروز:

266977349

آمار کل:

مشاوره ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

دنبال کردن تنظیم خانواده صفحه فیسبوک سایت تنظیم خانواده صفحه توئیتر سایت تنظیم خانوادهگروه تنظیم خانواده در تلگرام