وظایف مرد در دوران عقد و نامزدی چیست؟

وظایف مرد در دوران عقد و نامزدی چیست؟


دوران عقد و نامزدی فصلی جدید از زندگی هر زوجی است. دوره ای است تفاوت ها و چارچوب های جدیدی را برای زوجین ایجاد می کند. طول مدت زمان دوران عقد برای همه یکسان نیست. این مدت بستگی به موقعیت زن و مرد و شرایط خانواده ها و اوضاع اجتماعی و اقتصادی دارد. دوارن عقد چه کوتاه باشد و چه طولانی باشد، هریک از مرد و زن وظایفی را در این دوران برعهده دارند. دوران عقد به همان میزان که برای زوجین دوران به یادماندنی و شیرینی است، به همان میزان حساس است. کوتاهی یا شکست در انجام وظایف، عواقب جبران ناپذیری را برای هریک از زوجین به همراه دارد. در این مقاله به بررسی وظایف مرد در دوران عقد می پردازیم.


وظایف مرد در دوران عقد


وقتی زن و مرد عقد می کنند ممکن است موجی از نصیحت های مختلف که در اغلب موارد بسیاری از آنها اشتباه هستند، به سمت آنها بیاید. برخی فکر میکنند صرفا دختران در معرض چنین نصیحت هایی هستند. اما باید بدانید مردان نیز به نوبه خود ممکن است نصیحت های مختلفی بشنوند و تحت تاثیر قرار گیرند. این حرف و حدیث ها درصورتی ممکن است بر شما تاثیر گذارد و گوش به آنها بسپارید که خودتان آگاهی کافی درمورد زندگی مشترک نداشته باشید. وظایف مرد در دوران عقد نیز درمیان حرف ها به چشم میخورد. پس قبل از گوش سپردن به این حرف ها و تاثیرپذیری از آنها، سعی کنید با مطالعه این نکات، دوران شیرین و کم خطری را با نامزد خود بسازید.

مطلب مرتبط مخارج دختر در دوران عقد با پسر است یا پدر دختر ؟ مقاله آیا مخارج دختر در دوران عقد با پسر است را بخوانید


حفظ حریم ها؛ از وظایف مرد در دوران عقد


ایجاد ارتباطی صمیمانه بین زن و مرد دردوران عقد، کمی زمان بر است و بهتر است تدریجی باشد. بسیاری از زوجین دوست دارند هرچه سریع تر بایکدیگر صمیمی شده و این امر گاهی سبب می شود به حد و مرزها توجه نکنند.
یکی از وظایف مرد در دوران عقد این است که توقع نداشته باشد از تمام حیطه های شخصی و امورات زن آگاهی یابد. همچنین به تمایلات نامزد خود درمورد انجام یک رفتار یا کار خاص باید توجه ویژه ای داشته باشد. زن نیز متقابلا باید به این نکته توجه و عمل کند.
همچنین، گاهی باید خود را به تغافل بزنید، یعنی نشان ندهید از همه چیز آگاهی دارید. برخی مسائل را نباید دید. برخی حرف ها را نباید شنید و درمورد برخی مسائل نباید دانست. با این کار، به نامزدی که دوستش دارید فرصت می دهید تا از خطای خود گذر کرده و به اشتباه خود پی برده و خود را اصلاح کنید. این کار به پیشرفت شما نیز منجر خواهد شد.

مطلب مرتبط بیشتر بخوانید: رفتار با همسر در دوران عقد


پذیرش خطاها و اشتباهات

پذیرش خطاها و اشتباهات


هر انسانی مرتکب نقص و اشتباه می شود. این را بدانید هیچ گاه نمی توانید انسانی بدون نقص را بیابید. همسر شما نیز از این قاعده مستثنی نیست. تمامی معیارها و خواسته های شما بطور کامل بدست نمی آید. زمانی که تصمیم ازدواج با یک فرد موردنظر دارید که شناخت کافی را از او بدست آورده اید یعنی حاضر شده اید نقص های او را نیز بپذیرید.


بنابراین بعنوان وظایف مرد در دوران عقد متقابلا متقاعد کردن همسر در این مورد، سعی کنید این مورد را به یاد داشته باشید. با این کار آرامش و اطمینان در رابطه خود را افزایش داده و توقع خود را به واقعیت نزدیک تر می کنید. اگر سطح توقع شما بالا و زیادی کمال گرایانه باشد، سبب ایجاد تنش، فشارهای روانی شده و منجر به تخریب رابطه شما خواهد شد.


صداقت داشتن و دوری از پنهان کاری


در دوران عقد، دختر و پسر بیشتر با یکدیگر آشنا می شوند. اما این شناخت صحیح درصورتی مقدور است که هریک کاملا صداقت داشته باشند و برای یکدیگر نقش بازی نکنند. در بسیاری موارد، زن یا مرد یا هردو پیش از ازدواج و رفتن به خانه ی بخت، چهره واقعی خود را نشان نمی دهند و سعی می کنند رفتارهای ایده آلی از خود نشان دهند که موردتایید دیگری باشد.

مطلب مرتبط بیشتر بخوانید: حداکثر مدت زمان دوران عقد


آنها ضعف ها یا رفتار واقعی خود را پنهان می کنند. اما باید بدانید که صادق نبودن در این دوران سبب کاهش ثبات رابطه شما در آینده ای نزدیک خواهد شد. این که خود را انسانی نشان دهید که دارای کمال مطلق است، درواقع هم خود و هم طرف مقابل را گول می زنید. افرادی که در این دوران نقشس بازی می کنند مطمئنا به بلوغ و رشد طبیعی کافی نرسیده اند و تصور می کنند این کار باعث پایداری رابطه و جذب بیشتر همسر می شود، اما این اشتباه است. بنابراین از وظایف مرد در دوران عقد و همچنین وظایف زن این است که با یکدیگر صداقت داشته و از پنهان کاری دوری کنند. آنها نه تنها با یکدیگر بلکه با خانواده یکدیگر نیز با صداقت رفتار کنند.

آگاهی درمورد رفتار جنسی در دوران عقد

آگاهی درمورد رفتار جنسی در دوران عقد


دختر و پسر پس از عقد بطور کامل بر هم محرم شده و زن و شوهر محسوب می شوند. آنها هیچ محدودیتی درمورد برقراری رابطه جنسی نخواهند داشت. اما بهتر است حدوحدودها در رابطه جنسی را رعایت کرده و آرام آرام به سمت رابطه کامل رفته و رابطه کامل را تا زمان برگذاری عروسی و رفتن به خانه خودشان به تعویق بیندازند.


همچنین یکی از وظایف مرد در دوران عقد این است که زن را تحت فشار قرار ندهد که یک باره از تمام جسم او دیدن کرده یا آن را لمس کند. برای دختران چنین حرکتی بسیار مشکل است و این کار باید آرام آرام صورت گیرد. به یاد داشته باشید در تمامی مراحل زندگی قرار است با یکدیگر کنار بیایید و همدیگر را تحت فشار قرار ندهید. چنین رفتاری پسندیده تر بوده و زندگی با دوام تری برای شما به ارمغان خواهد آورد.

مطلب مرتبط بیشتر بخوانید: آیا برداشتن بکارت در دوران عقد صحیح است


توجه به وابستگی دختر به خانواده


دختران معمولا به خانواده خود وابسته تر هستند. دختر انس بیشتری با پدر و مادر خود دارد و جدایی از آنها برای او مشکل است. بنابراین فکر مناسبی نیست که بلافاصله و بطور ناگهانی از خانواده اش جدا شود.
به همین دلیل، دوران عقد سبب می شود این جدایی کم کم ایجاد شود و دختر بتواند این جدایی را تحمل کرده و در کنار همسر خود با اطمینان و آرامش زندگی کند. بنابراین از وظایف مرد در دوران عقد این است که دوران طبیعی عقد را با صبر کافی سپری کرده و به دختر این فرصت را بدهد.


دوران عقد به همان میزان که برای زوجین دوران به یادماندنی و شیرینی است، به همان میزان حساس است. در این مقاله به بررسی وظایف مرد در دوران عقد اشاره کردیم

مطالب پیشنهادی

مطلب مرتبط رابطه جنسی در دوران عقد


این مطلب در تاریخ چهارشنبه 3 تير 1399منتشر شده است

اشتراک گذاری مطلب
فیسبوک توییتر تلگرام
امتیاز:5
دسته بندی
مطالب قبل از ازدواج
تعداد بازدید
15737





نظر شما در مورد مطلب وظایف مرد در دوران عقد و نامزدی چیست؟ چیست



بازی شهر عشق
کانال تنظیم خانواده


بخش مشاوره و پرسش و پاسخ


شناسه کاربری 

رمز عبور             


   عضویت در سایت

دسته بندی مطالب


خدمات عمومی


 

در مورد ایدز بیشتر بدانیم

معرفی و دانلود کتاب

مطالب سایت جهت موبایل

بررسی وضعیت تناسب اندام

تخمین زمان زایمان




دلایل محکم برای ازدواج
دلایل محکم برای ازدواج

شرایطی که دختر برای ازدواج نیاز به اجازه پدر ندارد
شرایطی که دختر برای ازدواج نیاز به اجازه پدر ندارد

فیلم روند گسترش کرونا در ایران
فیلم روند گسترش کرونا در ایران

نقش کم شدن رابطه جنسی در تنگ شدن واژن
نقش کم شدن رابطه جنسی در تنگ شدن واژن

چرا همش غمگینیم
چرا همش غمگینیم

تاثیر تلفن همراه بر روابط زوجین
تاثیر تلفن همراه بر روابط زوجین










کانال سایت تنظیم خانواده در تلگرام

بازی شهر عشق کلینیک لیزر شفا

 افراد آنلاین :

19096

بازدید امروز:

27715

بازدید دیروز:

266482749

آمار کل:

مشاوره ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

دنبال کردن تنظیم خانواده صفحه فیسبوک سایت تنظیم خانواده صفحه توئیتر سایت تنظیم خانوادهگروه تنظیم خانواده در تلگرام