مشاور سنتر

مسائل زناشویی در دوران نامزدی

مسائل زناشویی در دوران نامزدی

همه چیز درباره مسائل زناشویی در نامزدی،رابطه زناشویی در نامزدی، آیا رابطه غیردخولی در نامزدی مجاز است؟ آیا رابطه جنسی در دوران نامزدی اشکالی دارد؟علت اهمیت مسائل جنسی در دوره نامزدی چیست و چرا برخی مشاوره های جنسی ، دوطرف را از رابطه زناشویی در دوران نامزدی منع می کنند؟

همانطور که می دانید بسیاری از خانواده های ایرانی رسم دارند بعد از جاری شدن صیغه عقد ، دختر و پسر تا قبل از ازدواج در خانه پدر و مادرهایشان زندگی کنند. به نظر می رسد این زمان تا ازدواج زوجین را دچار بلاتکلیفی از لحاظ روابط جنسی می کند . درست است که آن ها قانونا زن و شوهرند اما از نظر عرف نباید رابطه زناشویی کامل برقرار شود. ممکن است این سوال در ذهن شما نیز به وجود آمده باشد که مسائل زناشویی در نامزدی تا چه حد و میزانی باید باشد ؟

 مطلب مرتبط بیشتر بخوانید: مسائل جنسی در دوران نامزدی

از نظر شرع و اسلام زن و شوهر پس از عقد دائم می توانند رابطه زناشویی آزادانه ای داشته باشند . این امر در دین پسندیده و نوعی عبادت محسوب می شود .برخی افراد و اکثر روانشناسان بر این باورند که تا قبل از ازدواج دائم زوجین بهتر است در حد امکان از مسائل زناشویی در نامزدی به دور باشند . دوران نامزدی زمانی برای شناخت زوجین است و گاهی تنش ها و اختلافات شدیدی به وجود می آید که منجر به جدایی و طلاق می شود . زمان نامزدی دوره شناخت خصوصیات ، مزاج ها ، علایق ، نقاط قوت و ضعف طرف مقابل است . پس بهتر است این روابط محدود باشد تا وابستگی کمتر و شناخت بیشتر و منطقی تری صورت گیرد .

مشکلات بعد از برقراری رابطه جنسی در دوران نامزدی

نزدیکی در نامزدی

پیش از داشتن رابطه جنسی با نامزدتان ، لازم است با مشکلاتی که ممکن است برایتان پیش بیاید آشنا شوید .

برخی از مهم ترین این مشکلات عبارتند از:

1. بارداری ناخواسته و زود هنگام خانم : در رابطه جنسی با نامزد خود ممکن است خانم ناخواسته باردار شود و اگر بنا به جدایی باشد ، زندگی با اجبار به خاطر جنین شکل می گیرد . در نتیجه پیش از رابطه به همه عواقب بیاندیشید .حال اگر قصد بچه دار شدن ندارید ، این رابطه را به بعد از ازدواج موکول کنید ؛ چرا که هیچ یک از راه های جلوگیری صد در صد تضمین شده نخواهند بود .

2. طلاق و جدایی بعد از برقراری رابطه جنسی : گاهی بعد از شناخت ، طرفین متوجه می شوند نمی توانند در زندگی با آرامش و سلامت روح و روان زندگی کنند و یا برای یکدیگر ساخته نشده اند . بنا بر این یکی از مسائل زناشویی در نامزدی که می بایست در نظر داشت طلاق احتمالی پس از روابط است .

 مطلب مرتبط بیشتر بخوانید: سطح ارضای جنسی در نامزدی

در دوران نامزدی زن و شوهر می توانند با معاشقه ، بازی و ملاعبه نیاز جنسی یکدیگر را بر طرف سازند . نکات مهم برقراری روابط زناشویی در نامزدی

با این تفاسیر چنانچه قصد برقراری رابطه جنسی با نامزد خود داشتید ، نکات زیر را رعایت نمایید :

رابطه زناشویی در نامزدی

  •  سنجیدن موقعیت: مکان و موقعیت خود را بسنجید .

  • روابط زناشویی ، در دوران نامزدی می بایست در مکانی آرام و به دور از استرس و مزاحمت باشد .استرس هنگام لذت جنسی سبب به وجود آمدن برخی اختلالات جنسی مانند زود انزالی ، عدم لذت و درست ارضا نشدن و سایر مشکلات می شود .

  •  هنگام دخول از کاندوم استفاده نمایید. در این صورت با درصد بالایی از بیماری های مراقبتی و باردار شدن به دور خواهید بود . البته خانم می تواند از قرص های ضد بارداری نیز استفاده کند .اما این نکته مهم را باید در نظر داشته باشید که مصرف طولانی مدت قرص های ضد بارداری عوارض منفی متعدد و فراوانی در پی خواهد داشت . لذا سعی کنید از خوردن این نوع قرص ها پرهیز کنید .

  •  اگر آقا هستید ، قبل از رابطه جنسی با نامزد خود معاشقه کنید و با او حرف بزنید . بگذارید احساس امنیت کند .

  •  مزاج یکسان طرفین بسیار مهم است و اگر نامزدتان سرد است و شما گرم و یا بالعکس الزامیست که با یک مشاور و یا متخصص در این حیطه مشورت کنید و در صورت یکسان نشدن این مزاج ها باید نامزد ها از یکدیگر جدا شوند .

  •  خواسته ها و علایق خود را از آمیزش جنسی و معاشقه با شریک خود در میان بگذارید .

  •  قبل و بعد از رابطه خود را تقویت کنید که انرژی داشته باشید.  در رابطه زناشویی زمان نامزدی یا عقد منطقی عمل کنید و آینده نگر باشید .

  •  آراسته باشید . همچنین به زیبایی و بهداشت خود رسیدگی کنید تا فرد مقابل دچار انزجار و دل زدگی نشود .

  •  همسرتان را خاطر جمع کنید که او را تنها برای خودش می خواهید نه صرفا ارضای نیاز های خود .

نگاه دین به برقراری روابط زناشویی در نامزدی،حکم دخول در نامزدی

دخول در نامزدی

همانطور که پیش از این نیز اشاره شد ، آمیزش جنسی و داشتن روابط زناشویی در دوران نامزدی شرعا و قانونا حلال می باشد . اسلام افراد را در این امر حلال آزاد گذشته است و عقیده دارد چه بهتر که فرد با شریک شرعی خود نیاز هایش را ارضا کند .اما باید توجه داشته باشید که برخی احتمالات ممکن است شما را دچار مشکل و جدایی کند.به نظر شما آن وقت از این همه دلبستگی و عادت می شود زود دل کند ؟

قطعا خیر. پس بهتر است در این امر منطقی برخورد کنید تا آینده دلنشینی داشته باشید .

همچنین گاهی برنامه های متعدد از جمله عروسی ، ادامه تحصیل ، اشتغال و غیره برای خود و نامزدتان در نظر می گیرد و آنگاه متوجه بارداری خانم می شوید!یادتان باشد همیشه می گویند : اگر عاقلانه تصمیم بگیریم و رفتار کنیم ، به مراتب پشیمانی کمتری را در آینده تجربه خواهیم کرد. سخن پایانی در پایان باید گفت چه بهتر که دوران نامزدی را غنیمت شمارید و به شناخت طرف مقابل که قرار است یک عمر با او زندگی کنید ، بپردازید .چنانچه نیاز بالایی داشتید رابطه ای محدود و در حد معاشقه برقرار کنید.  

 مطالب پیشنهادی

 مطلب مرتبط حد و حدود رابطه جنسی در دوران عقد

 مطلب مرتبط آیا برداشتن بکارت در دوران عقد صحیح است

این مطلب در تاریخ يكشنبه 1 شهريور 1399منتشر شده است

اشتراک گذاری مطلب
فیسبوک توییتر تلگرام
امتیاز:4.8
دسته بندی
مطالب قبل از ازدواج
تعداد بازدید
14896





نظر شما در مورد مطلب مسائل زناشویی در دوران نامزدی چیست



بازی شهر عشق
کانال تنظیم خانواده


بخش مشاوره و پرسش و پاسخ


شناسه کاربری 

رمز عبور             


   عضویت در سایت

دسته بندی مطالب


خدمات عمومی


 

در مورد ایدز بیشتر بدانیم

معرفی و دانلود کتاب

مطالب سایت جهت موبایل

بررسی وضعیت تناسب اندام

تخمین زمان زایمان




در چه سنی عاشق شدن ماندگار است
در چه سنی عاشق شدن ماندگار است

با چه مردانی ازدواج نکنیم؟
با چه مردانی ازدواج نکنیم؟

چطور بفهمیم به ایدز مبتلا شده ایم
چطور بفهمیم به ایدز مبتلا شده ایم

کاهش درد رابطه مقعدی
کاهش درد رابطه مقعدی

برای اطلاع از سلامت روان چکار باید کرد
برای اطلاع از سلامت روان چکار باید کرد

رشد آمار ایدز جنسی
رشد آمار ایدز جنسی










کانال سایت تنظیم خانواده در تلگرام

بازی شهر عشق کلینیک لیزر شفا

 افراد آنلاین :

22636

بازدید امروز:

17246

بازدید دیروز:

267081681

آمار کل:

مشاوره ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

دنبال کردن تنظیم خانواده صفحه فیسبوک سایت تنظیم خانواده صفحه توئیتر سایت تنظیم خانوادهگروه تنظیم خانواده در تلگرام