افزایش آمار ازدواج به دلیل شرایط کرونا

افزایش آمار ازدواج به دلیل شرایط کرونا


به نظر می‌رسد آمار ازدواج و طلاق با قبل از اپیدمی کرونا متفاوت باشد؛ در همین زمینه علی مظفری رئیس کانون سردفتران ازدواج و طلاق گفت: در چهار ماه نخست سال جاری و همزمان با شیوع ویروس کرونا در کشور حدود ۲۰۰ هزار واقعه ازدواج و ۳۵ هزار واقعه طلاق ثبت شده در حالیکه در مدت مشابه سال قبل ۱۶۷ هزار ازدواج و ۳۷ هزار طلاق ثبت شده بود.


وی خاطرنشان کرد: شرایط کرونا جلوی رشد مورد انتظار ازدواج را گرفت زیرا پیش بینی می شد که در این مدت ۲۵۰ هزار ازدواج ثبت شود اما از سویی دیگر یکی از دلایل رشد ازدواج با وجود شرایط کرونا این است که تجملات و هزینه های اضافی زوج ها کاسته شده و از عروس و داماد کسی انتظار ندارد که برای آغاز زندگی مشترک هزینه مراسم آنچنانی پرداخت کنند.


رئیس کانون سردفتران ازدواج و طلاق با تاکید بر ازدواج آسان و دور از تجمل گرایی اظهار داشت: بیماری کرونا هزینه های زاید را از شروع زندگی های مشترک حذف کرد و اگر عروس ها و دامادهایی منتظر از بین رفتن محدودیت ها برای برگزاری مراسم ازدواج هستند، پیشنهاد می شود به دلیل نداشتن مراسم صبر نکنند و مانع شروع زندگی مشترک نشوند زیرا به نظر می رسد این شرایط و محدودیت ها دست کم تا پایان سال جاری ادامه یابد.


مظفری اضافه کرد: در دفاتر ازدواج و طلاق طبق پروتکل های تدوین شده از سوی وزارت بهداشت مطابق با دستور ستاد ملی کرونا عمل می شود. این پروتکل ها از طریق سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به دفاتر ازدواج و طلاق ابلاغ شده است.


رئیس کانون سردفتران ازدواج و طلاق افزود: یکی از موارد تعیین شده در پروتکل های بهداشتی این است که هنگام مراسم عقد حضور بیش از ۶ نفر ممنوع است.
مظفری اضافه کرد: علاوه بر ضدعفونی مکرر و مرتب دفاتر ازدواج و طلاق، نوبت دهی برگزاری آیین ازدواج و طلاق نیز در ساعت اداری انجام می شود و آزمایش های پیش از مراسم با زمان از قبل تعیین شده انجام می شود تا مانع تجمع و ازدحام شود.


در اوج کرونا چند ایرانی ازدواج کردند و طلاق گرفتند؟


سیف الله ابوترابی سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور در مورد آمار ازدواج در زمان کرونا گفت: در این مدت میانگین سن دامادها ۲۹.۵ سال و میانیگن سن عروس ها ۲۴.۶ سال بوده است؛ همچنین از ابتدای فروردین تا ۲۰ مرداد سال جاری میانگن سن زن و شوهر در زمان وقوع طلاق به ترتیب ۳۲.۶ و ۳۷.۴ و میانگین طول مدت ازدواج در طلاق های ثبت شده نیز در این مدت ۱۰سال بوده است.ابوترابی تصریح کرد: اطلاعات جمعیتی و مهاجرت سازمان ثبت احوال در دسترس عموم مردم است.


وی اعلام کرد: بر پایه قانون و مصوبه شورای عالی آمار، سازمان ثبت احوال کشور مرجع رسمی آمارهای ازدواج و طلاق است و این آمارها به تفکیک سال، سن و سایر اقلام مورد نیاز در وب سایت دفتر آمار و اطلاعات جمعیتی و مهاجرت سازمان ثبت احوال در دسترس عموم مردم است.
سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور، ازدواج و طلاق را به عنوان مقوله های اجتماعی بخش عمده ای از آمارهای تولیدی ثبت احوال برشمرد.


ابوترابی تصریح کرد: گام بزرگی در توسعه دولت الکترونیک در حوزه ثبت ازدواج و طلاق و تولید آمارهای آن در سال ۹۵ صورت گرفته که اعلامیه های کاغذی از چرخه ثبت اعلام ازدواج و طلاق حذف شد و این دو رویداد به صورت برخط به پایگاه اطلاعات جمعیت کشور منتقل می شود.
سخنگوی سازمان ثبت احوال افزود: بر اساس توصیه های بین المللی و اصول علمی، مقایسه مقادیر وقایع حیاتی در دو بازه مختلف بدون توجه به تغییرات ساختار سنی و دیگر مولفه های جمعیتی و نیز بدون توجه به تحولات اجتماعی، فرهنگی از روایت کافی برخوردار نیست بنابراین این قبیل مقایسه ها باید در بازه های سالانه یا چند ساله انجام شود.


کرونا و بهانه‌ای برای ازدواج


به نظر می‌رسد کرونا باعث شد تا تجمل گرایی از بین برود و جوانان ساده تر و راحت تر وارد زندگی یکدیگر شوند، موضوعی که باید خیلی زودتر به آن توجه می‌شد، باتوجه به شرایط اقتصادی موجود در جامعه آغاز زندگی ساده تر و فارغ از هرگونه تجمل گرایی باید در دستور کار خانواده‌ها و جوانان قرا بگیرد تا بتوانند زندگی ساده تری را برای خود برگزینند؛ امید است کرونا ویروس حداقل برای ازدواج جوانان اتفاق خوبی را رقم زده باشد تا بتوانند وارد زندگی مشترک خود شوند.

منبع: سلامت نیوز/ خبرگزاری آنا

 مطالب پیشنهادی

 مطلب مرتبط استفاده از شیوع کرونا برای ازدواج

مطلب مرتبطرابطه جنسی با فرد مشکوک به کرونا

این مطلب در تاریخ پنج شنبه 9 مهر 1399منتشر شده است

اشتراک گذاری مطلب
فیسبوک توییتر تلگرام
امتیاز:4.8
دسته بندی
مطالب قبل از ازدواج
تعداد بازدید
8039





نظر شما در مورد مطلب افزایش آمار ازدواج به دلیل شرایط کرونا چیست



بازی شهر عشق
کانال تنظیم خانواده


بخش مشاوره و پرسش و پاسخ


شناسه کاربری 

رمز عبور             


   عضویت در سایت

دسته بندی مطالب


خدمات عمومی


 

در مورد ایدز بیشتر بدانیم

معرفی و دانلود کتاب

مطالب سایت جهت موبایل

بررسی وضعیت تناسب اندام

تخمین زمان زایمان




حـد و مـرز آشنایی دختـر و پـسر پیـش از ازدواج
حـد و مـرز آشنایی دختـر و پـسر پیـش از ازدواج

ازدواج سنتی زیباترین نوع ازدواج است
ازدواج سنتی زیباترین نوع ازدواج است

درمان اختلال نعوظ در آقایان میانسال
درمان اختلال نعوظ در آقایان میانسال

ارگاسم خشک و بدون انزال
ارگاسم خشک و بدون انزال

رایج ترین اختلالات روانپزشکی
رایج ترین اختلالات روانپزشکی

مردها چطور با لباس روزمره شیک دیده شوند
مردها چطور با لباس روزمره شیک دیده شوند










کانال سایت تنظیم خانواده در تلگرام

بازی شهر عشق کلینیک لیزر شفا

 افراد آنلاین :

2975

بازدید امروز:

27715

بازدید دیروز:

266466628

آمار کل:

مشاوره ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

دنبال کردن تنظیم خانواده صفحه فیسبوک سایت تنظیم خانواده صفحه توئیتر سایت تنظیم خانوادهگروه تنظیم خانواده در تلگرام