اصرار خانواده برای ازدواج مجدد

اصرار خانواده برای ازدواج مجدد

چند وقت پیش با درخواست خانمم برای طلاق موافقت کردم. دیگر چاره‌ای نداشتم. او زنی بی‌وفا بود البته خیلی دوستش داشتم. جدایی از پسر 2 ساله‌ام باعث شده است که در 29 سالگی، امید و انگیزه‌ام را در زندگی از دست بدهم. حالا خانواده‌ام اصرار به ازدواج مجددم دارند. نمی‌دانم چه کنم.

مخاطب گرامی، بعد از طلاق ممکن است هر روز احساسات جدید منفی یا مثبتی را تجربه کنید که گاهی خودتان هم در متضاد بودن‌شان مبهوت می شوید. احساسات بعد از طلاق هرکدام مثل یک خشت می‌ماند. می‌توانید این خشت‌ها را به صورت هرمی روی هم قرار دهید و به اوج برسید، ولی همیشه این‌طور نیست. شما می‌توانید مانند برخی افراد تا آخر عمرتان در انکار بمانید یا در غار تنهایی خودتان فرو روید یا هیچ‌وقت به جنس مخالف خود اعتماد نکنید یا می‌توانید با پذیرش این اتفاق و کنترل افکار مخرب به سمت قله حرکت کنید. انتخاب با شماست.

مراقب باشید افسرده نشوید

افسردگی نخستین اختلال روانی است که چه زن و چه مرد پس از دوران جدایی با آن دست و پنجه نرم می‌کنند. بنابراین تا اندازه‌ای داشتن احساس اندوه، غم، ناامیدی و حتی خشم بعد از طلاق، طبیعی به نظر می‌رسد اما انتظار می‌رود که با گذشت زمان این احساسات در شما کمتر شود، در غیر این صورت باید به مشاور مراجعه کنید.

با طلاق زندگی شما به پایان نرسیده است

سراسر پیامک‌تان، جمله‌های ناامیدانه است. این جملات افکاری مسموم هستند که تاثیر بسیار قوی بر احساسات شما دارند و حتی ممکن است که خودتان هم متوجه آثار منفی این جملات نشوید هرچند شاید ریشه بسیاری از مشکلات شما همین خطاهای فکری باشد که مدام به سراغ‌تان می‌آید. بدانید که با طلاق زندگی شما به پایان نرسیده است بلکه باید انتظار زندگی بهتری را داشته باشید.

معیارهای‌تان برای انتخاب همسر را واکاوی کنید

به نظر می‌رسد که عجله در ورود به رابطه دیگر بعد از طلاق، مشکلات شما را چند برابر می‌کند. قبل از آن‌که دوباره عاشق شوید، به خودتان برای پذیرش شرایطی که دارید و اتفاقاتی که پشت سرگذاشته‌اید، فرصت دهید. اشتباهات خود و طرف مقابل‌تان را مرور کنید و ببینید که چه مسیری شما را به این پایان رسانده است. اجازه دهید که افسردگی و اضطراب‌تان کمرنگ‌تر شود و اهداف و آن‌چه را که از زندگی می‌خواهید یک بار دیگر مرور کنید. همچنین معیارهای‌تان برای انتخاب همسر را واکاوی کنید. با عجله در ساختن یک زندگی دیگر، شما در کنار فرد دیگری قرار می‌گیرید که باید بار خستگی شما را به دوش بکشد و گاهی به اشتباه، تنها با دیدن تفاوت‌های یک فرد با همسر سابق‌تان، گمان می‌کنید که فرد ایده آلی برای زندگی با شماست. اگر نمی‌خواهید دوباره به این نقطه برگردید، مدتی دست نگه دارید و به فردی دل نبندید. شما درباره مدت زمانی که از طلاق‌تان گذشته است، چیزی نگفته‌اید. اگر این مدت زمان بیشتر از یک سال است، از همراهی خانواده‌تان برای ازدواج مجدد کمک بگیرید.

نویسنده : مصطفی نجمی | کارشناس‌ارشد روان‌شناسی

مطلب مرتبط بیشتر بخوانید: ازدواج مجدد بعد از طلاق

این مطلب در تاریخ يكشنبه 8 آذر 1399منتشر شده است

اشتراک گذاری مطلب
فیسبوک توییتر تلگرام
امتیاز:4.8
دسته بندی
مطالب قبل از ازدواج
تعداد بازدید
2932





نظر شما در مورد مطلب اصرار خانواده برای ازدواج مجدد چیست



بازی شهر عشق
کانال تنظیم خانواده


بخش مشاوره و پرسش و پاسخ


شناسه کاربری 

رمز عبور             


   عضویت در سایت

دسته بندی مطالب


خدمات عمومی


 

در مورد ایدز بیشتر بدانیم

معرفی و دانلود کتاب

مطالب سایت جهت موبایل

بررسی وضعیت تناسب اندام

تخمین زمان زایمان




آیا هدف طرف شما ازدواج است یا دوستی
آیا هدف طرف شما ازدواج است یا دوستی

رمز موفقیت در انتخاب همسر
رمز موفقیت در انتخاب همسر

 غذاهایی که باید در دوران بارداری خورده شوند
غذاهایی که باید در دوران بارداری خورده شوند

چطور صورت جذابی داشته باشیم
چطور صورت جذابی داشته باشیم

خطرات احساس تنهایی داشتن
خطرات احساس تنهایی داشتن

دلایل خیانت به همسر
دلایل خیانت به همسر










کانال سایت تنظیم خانواده در تلگرام

بازی شهر عشق کلینیک لیزر شفا

 افراد آنلاین :

25621

بازدید امروز:

18688

بازدید دیروز:

266461559

آمار کل:

مشاوره ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

دنبال کردن تنظیم خانواده صفحه فیسبوک سایت تنظیم خانواده صفحه توئیتر سایت تنظیم خانوادهگروه تنظیم خانواده در تلگرام