بیماری چرخش آلت تناسلی

بیماری چرخش آلت تناسلی

چرخش یا پیچش آلت تناسلی یک بیماری مادرزادی است که معمولا همراه با سایر اختلالات مادرزادی آلت تناسلی مثل کجی آلت تناسلی و هیپوسپادیاس (باز شدن سوراخ مجرای ادرار پائین تر از محل طبیعی) می باشد.

چرخش ممکن است در دو بعد و یا سه بعد باشد. چرخش ممکن است فقط کلاهک آلت تناسلی را گرفتار کند و یا این که کل آلت تناسلی چرخیده باشد. این بیماری ممکن است بلافاصله پس از تولد و یا بعدها در سنی بالاتر تشخیص داده شود. نوع اکتسابی این بیماری نیز وجود دارد که معمولا ناشی از بدختنه شدن است. چرخش آلت تناسلی ممکن است در جهت یا خلاف جهت عقربه های ساعت باشد (شکل های 3-1). معمولا آلت تناسلی در خلاف عقربه های ساعت می چرخد.

میزان شیوع این بیماری را 20-2 درصد گزارش کرده اند و در حدود یک درصد موارد چرخش بیش از 90 درجه است (شکل 4). در یک بررسی 12 درصد مردانی که به علت اختلال جنسی مراجعه کرده بودند، دارای چرخش آلت تناسلی بودند. شدت چرخش از خفیف (30 درجه) تا بسیار شدید (180 درجه) (شکل 5) متفاوت است. میزان چرخش از روی میزان چرخش کلاهک آلت تناسلی تشخیص داده می شود نه میزان چرخش پوست ختنه گاه.


علت آن یک نقص تکاملی در دوران جنینی است. موارد خفیف سبب مشکل خاصی در کودک و بزرگسال نمی شوند ولی بیشتر والدین می خواهند مشکل فرزندشان حل شود. علامت آن در کودکان بیشتر به صورت کجی مسیر ادرار کردن می باشد. در یک بررسی، 12 درصد از مردان بالغ دارای چرخش آلت تناسلی بودند که از این مردان 80 درصد دارای کجی آلت تناسلی و 5 درصد دارای چرخش بیش از 60 درجه بودند. یکی از راه هایی که والدین می توانند پی به چرخش آلت تناسلی فرزند خود ببرند این است که سوراخ مجرای ادرار به جای عمودی بودن به صورت مایل قرار می گیرد. کلید تشخیصی دیگر، چرخش خط عمودی قسمت تحتانی آلت تناسلی است. والدین اکثرا به علت ظاهر نامناسب به دنبال اصلاح مشکل فرزند خود می باشند.
درمان


درمان چرخش آلت تناسلی توسط جراحی پلاستیک می باشد. اگر چرخش کمتر از 30-20 درجه است، نیازی به اصلاح ندارد. برای اصلاح چرخش آلت تناسلی روشهای جراحی مختلفی وجود دارند. بستگی به شدت چرخش و وجود یا عدم وجود هم زمان سایر اختلالات مثل کجی آلت تناسلی از روش مناسب جهت اصلاح چرخش آلت تناسلی باید استفاده نمود.

مطلب از : آقای دکتر صفری نژاد / سایت : 7sib.ir

این مطلب در تاریخ 2014-05-23 14:15:38منتشر شده است

اشتراک گذاری مطلب
فیسبوک توییتر تلگرام
امتیاز:5
دسته بندی
مقالات پزشکی و بهداشتی
تعداد بازدید
25354





نظر شما در مورد مطلب بیماری چرخش آلت تناسلی چیست



بازی شهر عشق
کانال تنظیم خانواده


بخش مشاوره و پرسش و پاسخ


شناسه کاربری 

رمز عبور             


   عضویت در سایت

دسته بندی مطالب


خدمات عمومی


 

در مورد ایدز بیشتر بدانیم

معرفی و دانلود کتاب

مطالب سایت جهت موبایل

بررسی وضعیت تناسب اندام

تخمین زمان زایمان




نشانه های قرار گرفتن در یک رابطه نامناسب با مردان
نشانه های قرار گرفتن در یک رابطه نامناسب با مردان

در انتظار خواستگار خوب هستید؟
در انتظار خواستگار خوب هستید؟

فواید رابطه جنسی در دوران بارداری
فواید رابطه جنسی در دوران بارداری

بهترین روش برای زدن موهای زائد بدن
بهترین روش برای زدن موهای زائد بدن

تاثیر داروهای ضد افسردگی بر رابطه زناشویی
تاثیر داروهای ضد افسردگی بر رابطه زناشویی

دخترانی که در خردسالی عروس می شوند
دخترانی که در خردسالی عروس می شوند










کانال سایت تنظیم خانواده در تلگرام

بازی شهر عشق کلینیک لیزر شفا

 افراد آنلاین :

891

بازدید امروز:

27715

بازدید دیروز:

266464544

آمار کل:

مشاوره ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

دنبال کردن تنظیم خانواده صفحه فیسبوک سایت تنظیم خانواده صفحه توئیتر سایت تنظیم خانوادهگروه تنظیم خانواده در تلگرام