تاثیر کمر درد بر رابطه جنسی

تاثیر کمر درد بر رابطه جنسی

 

تاثیرکمردرد بر رابطه جنسی،تاثیر کمردرد بر عملکرد جنسی،کمردرد و رابطه زناشویی،در کمردردهایی که باعث بروز مشکلات جنسی می شوند، معمولا بیشترین تاثیر در روابط بین فردی و عاطفی زوج دیده می شود و زندگی جنسی آنها تحت تاثیر قرار می گیرد. فرد بیمار با وجود داشتن میل و انگیزه جنسی، به دلیل درد ناشی از بیماری قادر نیست رابطه زناشویی داشته باشد یا بهتر است رابطه زناشویی نداشته باشد اما ممکن است این موضوع باعث نارضایتی جنسی طرف مقابل شود. بررسی اندک مطالعات و پژوهش های انجام شده در این زمینه نشان می دهد به طور کلی کمردرد می تواند از 2 جنبه بر زندگی جنسی تاثیر بگذارد.

 

اثرات کمر درد بر رابطه زناشویی

 

1- آثار فیزیولوژیک
به طور کلی هر نوع تغییر فیزیولوژیکی ممکن است بر عملکرد جنسی تاثیر بگذارد. دردهای شدید و از جمله کمردرد به خصوص اگر ناشی از سوانحی نظیر تصادف، عمل جراحی، دیسک کمر یا شکستگی باشد، باعث آسیب به اعصابی می شود که در شکل گیری میل و انگیزه جنسی نقش دارند.


داروهایی هم که افراد برای کاهش درد مصرف می کنند، در این زمینه تاثیر دارند. مطالعات نشان داده است برخی مسکن ها ممکن است باعث کاهش سطح تستوسترون در زنان و مردان شوند. مصرف مسکن های قوی تر نیز تاثیرهای به مراتب عمیق تری دارد و باعث خستگی، خواب آلودگی، افسردگی و کاهش انرژی می شود که این مسائل خود باعث کاهش میل و انگیزه جنسی فرد خواهد شد.


2- آثار روانشناختی
دردهای مزمن نظیر کمردرد و دردهای مرتبط با کمر، معمولا باعث ایجاد اضطراب و نگرانی می شود. بخشی از این نگرانی ناشی از ترس تشدید درد و ناراحتی هنگام برقراری رابطه زناشویی است که در این صورت فرد ممکن است از برقراری روابط زناشویی پرهیز کند و این موضوع خود به تدریج باعث تضعیف روابط عاطفی و بین فردی می شود.

 

بخش دیگر مربوط به تاثیراتی است که کمردرد بر فعالیت جنسی می گذارد و ترس ناشی از نداشتن عملکرد جنسی لذتبخش و رضایت بخش. نگرانی در این موارد در نهایت باعث شکل گیری اضطراب عملکرد در فرد و کاهش کیفیت فعالیت و عملکرد جنسی می شود. از سوی دیگر، مصرف داروهای ضد درد نیز ممکن است باعث بروز افسردگی شود که مستقیم یا غیرمستقیم بر عملکرد جنسی فرد تاثیر می گذارد.

 

3 توصیه کاربردی به همسرانی که کمردرد دارند
1) به نظر می رسد برخی از انواع کمردرد ناشی از مشکلات جنسی و وجود نداشتن رابطه شکوفاست. در برخی شرایط، داشتن رابطه زناشویی رضایت بخش می تواند به تخلیه هیجان ها کمک کند و باعث آرامش جسم شود. به عبارتی، رابطه زناشویی مناسب خود نوعی مسکن است.


2) اگر دچار کمردرد خفیف هستید، هرگز نباید رابطه زناشویی را کنار بگذارید، کافی است از حرکات شدید و ناگهانی پرهیز کنید. هرگونه حرکت آکروباتیک یا حرکاتی که به پایین کمر فشار وارد می کند، می تواند درد را تشدید کند. مثلا در وضعیتی که خانم به شکم خوابیده؛ بهتر است بالشی زیر شکم او قرار داده شود. بهترین وضعیت که فشاری به کمر وارد نمی کند، خوابیده به پهلو است.


3) اگر دچار کمردرد شدید، فورا وضعیتی را که در آن هستید تغییر دهید و در مورد مشکلی که دارید، برای همسرتان توضیح دهید و حتما با پزشک در مورد دلیل کمردرد و محدودیت های لازم مشورت کنید.

منبع :هفته نامه سلامت

 

رابطه جنسی

مشاوره ازدواج،مشاوره جنسی

آموزش زناشوئی

آموزشهای جنسی

مشاوره جنسی،مشاوره آنلاین

فیلم رابطه جنسی

رابطه جنسی

رابطه جنسی

امکانات فوق شامل خریدارای سی دی مقالات سایت و مجموعه آموزشی زوج خوشبخت نیز می شود

این مطلب در تاریخ 2015-01-24 09:57:46منتشر شده است

اشتراک گذاری مطلب
فیسبوک توییتر تلگرام
امتیاز:5
دسته بندی
مقالات پزشکی و بهداشتی
تعداد بازدید
64318





نظر شما در مورد مطلب تاثیر کمر درد بر رابطه جنسی چیست



بازی شهر عشق
کانال تنظیم خانواده


بخش مشاوره و پرسش و پاسخ


شناسه کاربری 

رمز عبور             


   عضویت در سایت

دسته بندی مطالب


خدمات عمومی


 

در مورد ایدز بیشتر بدانیم

معرفی و دانلود کتاب

مطالب سایت جهت موبایل

بررسی وضعیت تناسب اندام

تخمین زمان زایمان




پیش شرطهای مهم برای ازدواج موفق
پیش شرطهای مهم برای ازدواج موفق

چگونه در دوره نامزدی یکدیگر را بشناسید
چگونه در دوره نامزدی یکدیگر را بشناسید

نقش رابطه جنسی در سلامتی
نقش رابطه جنسی در سلامتی

درد زایمان طبیعی چه مدت و چقدر است
درد زایمان طبیعی چه مدت و چقدر است

مضرات دیر خوابیدن
مضرات دیر خوابیدن

هر جنس گرایی و انواع گرایشات جنسی
هر جنس گرایی و انواع گرایشات جنسی










کانال سایت تنظیم خانواده در تلگرام

بازی شهر عشق کلینیک لیزر شفا

 افراد آنلاین :

6590

بازدید امروز:

17146

بازدید دیروز:

266284353

آمار کل:

مشاوره ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

دنبال کردن تنظیم خانواده صفحه فیسبوک سایت تنظیم خانواده صفحه توئیتر سایت تنظیم خانوادهگروه تنظیم خانواده در تلگرام