مشاور سنتر

علت سرد مزاجی در زنان چیست

علت سرد مزاجی در زنان چیست

علت سرد مزاجی در زنان ، سرد مزاجی  در خانم‌ها خيلي پيچيده‌تر از آقايان است اما بسياري از آنها به راحتي و اغلب بدون مداخله‌هاي درماني و صرفا با دادن اطلاعاتي قابل‌حل هستند. تمايلات جنسي در زنان بيشتر ريشه در عوامل بيولوژيکي و رواني دارد. وقتي خانمي با مشکل کاهش سرد مزاجی  به کلينيک مراجعه مي‌کند، علاوه بر تمام جنبه‌هاي جسمي بايد به عوامل رواني، بيولوژيک، اجتماعي، فرهنگي، اقتصادي، طرز فکر، اعتقادها و ديدگاه‌هايش نسبت به روابط زناشويي نيز توجه ‌شود. اما اين عوامل بيولوژيکي و رواني کدامند؟ در «سلامت جنسي» اين هفته، پاسخ اين پرسش و پرسش‌هايي از اين قبيل را خواهيد گرفت.


به‌طور کلي زناني که دچار اختلال‌هاي هورموني‌اند، به هر دليلي از درد مزمن رنج مي‌برند، مبتلا به ديابت يا بيماري‌هاي روان همچون افسردگي و اضطراب هستند، به‌علت بيماري‌هاي بدخيم، شيمي‌درماني يا پرتودرماني مي‌شوند، دچار بيماري‌هاي قلبي-عروقي هستند، داروي خاصي مصرف مي‌کنند، تجربه ناخوشايندي از رابطه زناشويي با همسرشان دارند، رابطه عاطفي خوبي با همسر ندارند يا مورد سوء‌استفاده جنسي قرار گرفته‌اند، اعتماد به‌نفس پاييني دارند، مثلا فکر مي‌کنند سطح اجتماعي‌شان خيلي پايين‌تر از همسر است، تصوير ذهني بدي از اندام خود دارند و در نهايت انساني پرمشغله، گرفتار و از نظر اجتماعي و خانوادگي تحت فشارند، بيشتر دچار کاهش سرد مزاجی  مي‌شوند.



تشخيص سرد مزاجی  در زنان کمي دشوار است



اختلال سرد مزاجی  در زنان به راحتي قابل‌تشخيص نيست چون ممکن است اختلال‌هاي ديگري مثل اختلال در رسيدن به ارگاسم، اختلال در برانگيختگي و ارضا و احساس درد هنگام رابطه زناشويي، خشکي واژن و حتي نداشتن رابطه عاطفي با همسر باعث اختلال در سرد مزاجی  زن شود. اين نوع اختلال‌هاي سرد مزاجی  ثانويه محسوب مي‌شوند. اختلال ثانويه اختلالي است که از ابتدا وجود نداشته و بعدها به‌وجود آمده ولي در اختلال سرد مزاجی  اوليه بيمار از شروع اولين رابطه زناشويي دچار اين مشکل بوده است.




سرد مزاجی  2نوع است



حدود يک‌سوم از زناني که رابطه زناشويي دارند، دچار کاهش میل جنسی  هستند. وقتي خانم، هميشه دچار کاهش میل جنسی  است، کاهش سرد مزاجی  از نوع عمومي است. در نوع دوم زن واقعا کاهش سرد مزاجی  ندارد ولي به‌علت دوست نداشتن همسر (مثل عقد اجباري) در مواجهه با او دچار کاهش سرد مزاجی  مي‌شود. اين نوع کاهش، موقعيتي و رواني است. سرد مزاجی  از نظر شدت به 3 نوع تقسيم مي‌شود. اگر کاهش میل جنسی  خفيف باشد، اختلال چنداني در روابط زناشويي ايجاد نمي‌شود و همسر نيز معمولا مطلع نخواهدشد. خانم‌هايي که به‌طور متوسط دچار اين مشکل هستند، اغلب به‌عنوان يک وظيفه و بدون رضايت باطني رابطه زناشويي برقرار مي‌کنند اما در موارد شديد خانم اصلا حاضر به برقراري رابطه نيست و اين عمل ممکن است باعث از هم پاشيدگي زندگي زناشويي شود.



يائسگي و  سرد مزاجی



براي اينکه سرد مزاجی  در زن ايجاد شود، سيستم‌هاي هورموني، عصبي –عضلاني، عروقي و نهايتا رواني بايد هماهنگ عمل کنند. اختلال در اين مسير باعث اختلال در میل جنسی  مي‌شود. شايع‌ترين علت  سرد مزاجی  يائسگي است چون سرد مزاجی  رابطه بسيار نزديکي با سطح هورمون‌هاي زنانه و حتي هورمون‌هاي مردانه دارد زيرا در بدن همه زنان مقداري هورمون مردانه وجود دارد. در زناني که به علت بيماري تخمدان‌ها خارج مي‌شوند، ترشح هر دو هورمون قطع مي‌شود ولي در بدن زنان با يائسگي طبيعي، مقداري هورمون مردانه باقي مي‌ماند ولي ترشح دو هورمون کاهش مي‌يابد. افسردگي و بيماري ام‌اس دو علت شايع ديگر بعد از يائسگي هستند که بيماران را به دليل کاهش سرد مزاجی  به مطب پزشک مي‌کشانند.‌

اول تشخيص علت، بعد درمان ريشه‌اي

زناني که با شکايت کاهش میل جنسی  مراجعه مي‌کنند، در سه گروه سني قرار دارند. خانم‌هاي جوان، خانم‌هاي حول وحوش يائسگي و خانم‌هاي يائسه. براي بررسي علت  سرد مزاجی  ابتدا اين 3 عامل خيلي مدنظر قرار مي‌گيرد. هر بيمار بايد از نظر تمام علل گفته شده بررسي شود چون در خيلي از موارد اصلا بيمار  سرد مزاجی  ندارد و عاملي ديگر باعث شده اين مشکل به‌وجود آيد. به هر حال کاهش میل جنسی  مشهود در زنان مشکل مهمي است و بايد درمان شود. توصيه اکيد اين است زنان کاهش سرد مزاجی  را جدي بگيرند و درصدد رفع آن برآيند. زناني که به علت کاهش سرد مزاجی  از همسرشان جدا شده‌اند، نبايد دوباره ازدواج کنند مگر اينکه مشکلشان حل شده باشد. درمان موفق منوط به تشخيص درست نوع اختلال و علت آن است.

به نقل از هفته نامه سلامت

 

میل جنسی زنان در چه سنی بیشتر است

برای افزایش میل جنسی چی بخوریم

علت کاهش میل جنسی و درمان آن

علت دیر ارگاسم شدن زنان

سرد مزاجی همسرم در مقابل نیاز جنسی بالای من

رابطه جنسی

مشاوره ازدواج،مشاوره جنسی

آموزش زناشوئی

آموزشهای جنسی

مشاوره جنسی،مشاوره آنلاین

فیلم رابطه جنسی

رابطه جنسی

رابطه جنسی

امکانات فوق شامل خریدارای سی دی مقالات سایت و مجموعه آموزشی زوج خوشبخت نیز می شود

این مطلب در تاریخ 2015-02-24 09:51:40منتشر شده است

اشتراک گذاری مطلب
فیسبوک توییتر تلگرام
امتیاز:5
دسته بندی
مقالات پزشکی و بهداشتی
تعداد بازدید
141083





نظر شما در مورد مطلب علت سرد مزاجی در زنان چیست چیست



بازی شهر عشق
کانال تنظیم خانواده


بخش مشاوره و پرسش و پاسخ


شناسه کاربری 

رمز عبور             


   عضویت در سایت

دسته بندی مطالب


خدمات عمومی


 

در مورد ایدز بیشتر بدانیم

معرفی و دانلود کتاب

مطالب سایت جهت موبایل

بررسی وضعیت تناسب اندام

تخمین زمان زایمان




عشق به مرد متاهل
عشق به مرد متاهل

ظاهر مورد پسند زوجین برای انتخاب یکدیگر
ظاهر مورد پسند زوجین برای انتخاب یکدیگر

تاثیر اضافه وزن و چاقی در بارداری
تاثیر اضافه وزن و چاقی در بارداری

ترشحات قهوه ای قبل و بعد از قاعدگی
ترشحات قهوه ای قبل و بعد از قاعدگی

تاثیر انواع شخصیت بر سلامت
تاثیر انواع شخصیت بر سلامت

جنجال بر سر چند همسری
جنجال بر سر چند همسری










کانال سایت تنظیم خانواده در تلگرام

بازی شهر عشق کلینیک لیزر شفا

 افراد آنلاین :

649

بازدید امروز:

20226

بازدید دیروز:

266923203

آمار کل:

مشاوره ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

دنبال کردن تنظیم خانواده صفحه فیسبوک سایت تنظیم خانواده صفحه توئیتر سایت تنظیم خانوادهگروه تنظیم خانواده در تلگرام