نکات مهم در مورد سلامت زنان

نکات مهم درمورد سلامت زنان

این فقط خوردن یک سیب به طور روزانه نیست که می‌تواند شما را از مراجعه به پزشک دورنگه دارد. توصیه‌های بسیاری هستند که پزشکان می‌خواهند، شما آن‌ها را بدانید تا سلامت بمانید. چند مورد از حقایقی را که پزشکان می‌خواهند، زنان درمورد سلامت خود بدانند، در مطلب زیر بخوانید.

تاریخچه پزشکی خانواده

دکتر «یائل وارنادو» متخصص بی‌هوشی و مشاور سلامت، توصیه می‌کند برای اینکه پایه‌های سلامت تان را محکم تر کنید، درباره مسایل مرتبط با سلامت والدین تان از قبیل فشارخون، کلسترول و هرگونه سرطان یا بیماری‌های مزمن آن‌ها بیشتر بدانید و اگر امکان دارد، دلیل مرگ پدربزرگ و مادربزرگ تان و سن آن‌ها به هنگام وفات را جویا شوید. دانش بیشتر در این زمینه حقیقتاً به معنی قدرت بیشتر است.
میزان کلسترول، فشارخون و شاخص توده بدنی (BMI)، سه موردی هستند که زنان در همه سنین، باید چشم از آن‌ها برندارند. کلسترول بالا و پرفشاری خون هردو می‌توانند، از تاریخچه خانوادگی شما تأثیر بپذیرند.

بیشتر دانستن دراین موارد در سنین جوانی، به شما کمک می‌کند تا از طریق رژیم غذایی و ورزش آن‌ها را کنترل کنید. گفتنی است، شاخص توده بدنی، سنجشی است که پزشک انجام می‌دهد تا به شما بگوید آیا اضافه وزن دارید یا چاق هستید.

نقاط سرطان خیز


دکتر «کنت مارک»، متخصص پوست و لوازم آرایشی و استادیار بالینی بخش پوست دانشگاه «نیویورک» می‌گوید، زنان ازمناطق دیگری از پوست مثل پوست سر، پشت و گردن و حتی کف پا که در معرض این بیماری قرار دارند، غافل هستند. علاوه بر مراجعه منظم به پزشک، بهترین راه برای کنترل سرطان پوست، توجه به بافت پوست و بروز هرگونه مورد غیرعادی است. البته بهترین شکل حمایت از پوست در مقابل سرطان، استفاده روزانه از کرم ضد آفتاب دست کم با SPF 30 است.

فشار چشم


دکتر «جیم شیدی»، اپتومتریست و مدیر مؤسسه «عملکرد بینایی» از دانشگاه «پاسیفیک» آمریکا می‌گوید، هرچیزی از نور اداره محل کار گرفته تا موقعیت رایانه تان و گذراندن یک بعد ازظهر به مطالعه کتاب، می‌تواند باعث اضافه کاری چشمان شما شود. تأثیر شدت نور خانه یا محل کار را روی راحت تر شدن چشم هایتان آزمایش کنید. مطمئن شوید که صفحه رایانه، درست درمقابل شما قرار دارد و قسمت بالای صفحه همتراز با چشمان شماست. استراحت دادن به چشمانتان را هم فراموش نکنید. قانون 20/20/20 را در این زمینه رعایت کنید: هر 20 دقیقه یک بار، دست کم برای 20 ثانیه به چیزی که در فاصله حداقل 20 فوتی
( تقریباً 6 متری) شما قراردارد، نگاه کنید. چون زنان بویژه در سنین بالاتر، بیشتر از مردان در معرض خشکی چشم قرار دارند، رعایت این قانون برای آن‌ها اهمیت بیشتری دارد.

آلرژی و عوارض آن


دکتر «سوزان بنت» نویسنده کتاب «درمان 7 روزه حساسیت» معتقد است که آلرژی‌ها علاوه بر علایم معمولی مثل عطسه و آبریزش چشم، می‌توانند، باعث بروز خستگی، سردرد، مشکلات هاضمه و حتی درد مفاصل شوند. دکتر بنت توصیه می‌کند، در صورت مشاهده هریک از این علایم، به سراغ آزمایش حساسیت بروید. درمورد حساسیت‌های غذایی نیز، بهترین راه یافتن عامل مشکل ساز، امتحان کردن یک رژیم غذایی حذفی است.

منابع: sheknows.com - قدس آنلاین - سلامت نیوز
این مطلب در تاریخ 2016-05-10 19:02:53منتشر شده است

اشتراک گذاری مطلب
فیسبوک توییتر تلگرام
امتیاز:5
دسته بندی
مقالات پزشکی و بهداشتی
تعداد بازدید
12819





نظر شما در مورد مطلب نکات مهم در مورد سلامت زنان چیست



بازی شهر عشق
کانال تنظیم خانواده


بخش مشاوره و پرسش و پاسخ


شناسه کاربری 

رمز عبور             


   عضویت در سایت

دسته بندی مطالب


خدمات عمومی


 

در مورد ایدز بیشتر بدانیم

معرفی و دانلود کتاب

مطالب سایت جهت موبایل

بررسی وضعیت تناسب اندام

تخمین زمان زایمان




شناخت احساس واقعی یک مرد با زبان بدن
شناخت احساس واقعی یک مرد با زبان بدن

وقتی جشن ازدواج مهمتر از ازدواج است
وقتی جشن ازدواج مهمتر از ازدواج است

احساس درد در زمان رابطه جنسی
احساس درد در زمان رابطه جنسی

بیماریهای مقاربتی2
بیماریهای مقاربتی2

چطور حال خوبی داشته باشیم
چطور حال خوبی داشته باشیم

مجردها خوشبخت ترند یا متاهل ها
مجردها خوشبخت ترند یا متاهل ها










کانال سایت تنظیم خانواده در تلگرام

بازی شهر عشق کلینیک لیزر شفا

 افراد آنلاین :

15297

بازدید امروز:

17146

بازدید دیروز:

266293060

آمار کل:

مشاوره ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

دنبال کردن تنظیم خانواده صفحه فیسبوک سایت تنظیم خانواده صفحه توئیتر سایت تنظیم خانوادهگروه تنظیم خانواده در تلگرام