تناسب اندام بعد از زایمان

تناسب اندام بعد از زایمان

Fitness After Pregnancy

کوچک کردن شکم بعد از زایمان چگونه

مادران برای رفع کمر درد، بدن درد و کوچک کردن شکم پس از زایمان، لازم است تمرینات ورزشی خاصی را با توصیه پزشک انجام دهند، افزود: انجام برخی ورزش‌ها، قدرت و توان عضلات شکمی را به تدریج به وضع اولیه بازمی‌گرداند و نیز در تن‌آرامی کمک‌ کننده هستند. یکی از حرکاتی که مادر در دوران پس از زایمان برای این منظور می‌تواند انجام دهد، این است که روی تخت دراز بکشد، یک بالشت زیر سر بگذارد، سر و دست‌ها را به طرف بالا و پاها را به طرف پایین تخت بکشد تا ستون مهره‌ها اصلاح شود. البته در حالت ایستاده نیز می‌تواند این کار را انجام دهد.
انجام حرکات چرخشی مچ‌ها نیز برای بهبود جریان خون‌رسانی مفید است. تنفس عمیق نیز دفع سموم بدن و برگشت‌پذیری سریع فعالیت روده‌ای را به دنبال دارد.
برای رفع درد کمر بعد از زایمان، تمرین‌هایی در نظر گرفته می‌شود؛ از جمله این‌ که به پشت کمر خوابیده و با فشار، باسن و کمر را از زمین بلند کنید. همچنین برای رفع بدن درد پس از زایمان به پشت خوابیده، دست‌ها در امتداد بدن باشد و کم‌کم دست‌ها را بلند کرده همزمان با تنفس دم و باز دم، دست‌ها در دو طرف بدن و در امتداد شانه‌ها قرار داده شود.
این متخصص زنان و زایمان عنوان کرد: در تمرین سوم، جهت کوچک کردن شکم بهتر است مادر در حالت ایستاده قرار گرفته و دست راست را به روی پهلوی چپ و دست چپ را به پهلوی راست به صورت ضربدری قرار داده و به طرف داخل فشار دهد تا عضلات شکم که در حین بارداری از هم باز شده‌اند، دوباره بسته شده و فرم اولیه خود را بگیرند.
راه دیگر برای کوچک کردن شکم پس از زایمان این است که مادر به پشت خوابیده، شانه‌ها را به زمین فشار داده و عضلات شکم، باسن و سینه را منقبض کند.
برای بازگشت لگن به شکل قبل از بارداری نیز لازم است این تمرین‌ها انجام شود؛ مادر در این شرایط به پشت خوابیده، زانوها خم و با تنفس دم، زانوها را به یک طرف چرخانده و با تنفس بازدم نیز به حالت اول بازگرداند. همچنین می‌تواند به پشت خوابیده و یک پا کشیده و پای دیگر را روی آن قرار دهد و به طرف مخالف بچرخاند.
این متخصص زنان و زایمان اظهار کرد: باید توجه داشت که تمرینات بهتر است تا شش هفته پس از زایمان انجام شوند. البته مادرانی که به روش سزارین زایمان می‌کنند باید با نظر پزشک و در زمان مناسب پس از زایمان، تمرینات لازم را انجام دهند
مقاله از : دکتر کبری شجاعی متخصص زنان و زایمان
منبع: ایسنا / بازنشر سلامت نیوز
گرداوری از : سایت تنظیم خانواده
این مطلب در تاریخ 2016-05-14 18:01:45منتشر شده است

اشتراک گذاری مطلب
فیسبوک توییتر تلگرام
امتیاز:5
دسته بندی
مقالات پزشکی و بهداشتی
تعداد بازدید
5172





نظر شما در مورد مطلب تناسب اندام بعد از زایمان چیست



بازی شهر عشق
کانال تنظیم خانواده


بخش مشاوره و پرسش و پاسخ


شناسه کاربری 

رمز عبور             


   عضویت در سایت

دسته بندی مطالب


خدمات عمومی


 

در مورد ایدز بیشتر بدانیم

معرفی و دانلود کتاب

مطالب سایت جهت موبایل

بررسی وضعیت تناسب اندام

تخمین زمان زایمان




شرایط ازدواج مجدد با همسر سابق
شرایط ازدواج مجدد با همسر سابق

بایدها و نباید ها در روابط دختران و پسران
بایدها و نباید ها در روابط دختران و پسران

روشهای زنانه و مردانه پیشگیری از بارداری
روشهای زنانه و مردانه پیشگیری از بارداری

تاثیر چاقی بر سلامت زنان
تاثیر چاقی بر سلامت زنان

چطور جواب افراد فضول را بدهیم
چطور جواب افراد فضول را بدهیم

انواع تجاوزجنسی
انواع تجاوزجنسی










کانال سایت تنظیم خانواده در تلگرام

بازی شهر عشق کلینیک لیزر شفا

 افراد آنلاین :

7663

بازدید امروز:

17146

بازدید دیروز:

266285426

آمار کل:

مشاوره ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

دنبال کردن تنظیم خانواده صفحه فیسبوک سایت تنظیم خانواده صفحه توئیتر سایت تنظیم خانوادهگروه تنظیم خانواده در تلگرام