خطرات تاتو در دوران بارداری

خطرات تاتو در دوران بارداری

 هنوز تاثیر جوهر و رنگ های تاتو روی جنین مشخص نشده است. اما رسیدن میزان کمی از مواد شیمیایی به جنین می تواند تاثیر بسیار خطرناکی روی بدن او داشته باشد.

 از آنجا که پوست در دوران بارداری تغییر می کند، اگر در این دودران تاتو کنید مطمئن باشید تاتو  پس از زایمان دفرمه می شود و شکل خود را از دست می دهد.

عفونت هایی مانند هپاتیت B و اچ.آی.وی ازجمله عفونت هایی هستند که بعد از تاتو زنان باردار یا زنانی که در دوران شیردهی بسر می برند، تهدید می کند؛ این عفونت ها می توانند در دوران بارداری به جنین نیز منتقل شوند.

 

 تاتو یا خال کوبی یک تغییر دائمی در بدن فرد ایجاد می کند که رهایی از آن اجتناب ناپذیر است.


اولین نگرانی که انجام تاتو به ویژه در دوران بارداری و شیردهی می تواند داشته باشد خطر ابتلا به عفونت است.هرچند با رعایت فرآیندهای ضدعفونی می توان این خطر را کاهش داد اما هرگز نمی توان آن را به طور کامل از بین برد.
از سوی دیگر، علائم این عفونت ها چند سال بعد از ابتلا مشخص می شوند؛ این عفونت ها را با انجام یک آزمایش از عملکرد کبد می توان تشخیص داد.
همچنین یک تاتوی تازه در واقع یک زخم روباز محسوب می شود و بنابراین مستعد ابتلا به عفونت است. تب ولرز، چرک و بروز زخم های قرمز در محل تاتو و یا اطراف آن از علائم تاتوی عفونی شده است.
ازسوی دیگر تحقیقات اندکی در مورد بی خطری و ایمنی رنگ های مورد استفاده در تاتو و دوران بارداری زنان انجام شده است.این احتمال وجود دارد که مواد شیمیایی موجود در رنگ های تاتو به جنین منتقل شود و بر رشد و تکامل وی به ویژه در 12 هفته اول بارداری تاثیر گذارد.
همچنین شکل تاتو بسته به محلی که در بدن انجام می شود در دوران بارداری با بزرگ شدن اندازه بدن تغییر می کند و بعد از بارداری نیز هرگز به شکل اولیه خود باز نمی گردد.

آیا تاتو های قبلی هم خطر دارد

تاتوهایی که شما در گذشته انجام دادید بر جنین فعلی‌تان اثر نمی‌گذارد اما تاتو جدید در بارداری بر رشد او اثرگذار است. حالت ارتجاعی پوست در بارداری سبب می‌شود تا تاتوی قدیمی شما از شکل طبیعی خارج یا حتی محو شود. یک متخصص پوست به نام دایان می‌گوید: زنان باردار باید به صورت مرتب پوست خود را مرطوب کنند؛ پیشنهاد من دوبار در روز است. لوسیون‌های شرکت های مختلف تبلیغات گسترده‌ای را در این زمینه می‌کنند اما بهتر است از روغن‌های طبیعی مانند کره درخت روغن قلم استفاده کنند زیرا مانند یک سد، از پوست محافظت می‌کند. روغن بچه هم برای این کار مفید است؛ بهتر است در حمام کمی از روغن را روی دست‌تان بریزید و به صورت دایره‌ای و آهسته روی پوست‌تان بمالید.

منبع : ایرنا

 
مطلب پیشنهادی سایت تنظیم خانواده
 
این مطلب در تاریخ 2018-03-31 07:00:50منتشر شده است

اشتراک گذاری مطلب
فیسبوک توییتر تلگرام
امتیاز:5
دسته بندی
مقالات پزشکی و بهداشتی
تعداد بازدید
5910





نظر شما در مورد مطلب خطرات تاتو در دوران بارداری چیست



بازی شهر عشق
کانال تنظیم خانواده


بخش مشاوره و پرسش و پاسخ


شناسه کاربری 

رمز عبور             


   عضویت در سایت

دسته بندی مطالب


خدمات عمومی


 

در مورد ایدز بیشتر بدانیم

معرفی و دانلود کتاب

مطالب سایت جهت موبایل

بررسی وضعیت تناسب اندام

تخمین زمان زایمان




ازدواج با خواستگار سرد مزاج
ازدواج با خواستگار سرد مزاج

وقتی دختر نوجوان عاشق پسر جوان می شود
وقتی دختر نوجوان عاشق پسر جوان می شود

تاثیر دیابت بر رابطه زناشویی
تاثیر دیابت بر رابطه زناشویی

نشانه های بارداری
نشانه های بارداری

آیا خیانت ژنتیکی است
آیا خیانت ژنتیکی است

تمرینی برای شناخت بهتر همسر
تمرینی برای شناخت بهتر همسر










کانال سایت تنظیم خانواده در تلگرام

بازی شهر عشق کلینیک لیزر شفا

 افراد آنلاین :

16609

بازدید امروز:

18688

بازدید دیروز:

266452547

آمار کل:

مشاوره ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

دنبال کردن تنظیم خانواده صفحه فیسبوک سایت تنظیم خانواده صفحه توئیتر سایت تنظیم خانوادهگروه تنظیم خانواده در تلگرام