ازدواج با فردی که زگیل تناسلی دارد

ازدواج با فردی که زگیل تناسلی دارد

دوستش دارم، اما زگیل دارد!

 پرسش: برادرم با يک دختری نامزد هست كه فهميد زگیل تناسلی داره. برای برادرم مهم نيست كه اون دختر از راه ارتباط جنسى مبتلا شده چون هردو به هم گفته بودن که قبل از این رابطه داشته اند. اما برادرم ميترسه از سرايتش. دختره رو هم دوست داره. نظر شما چیه؟

 پاسخ دکتر شکیب:

اولا برادرتان و نامزدش را تحسین می کنم برای شفافیت و منطقی که به خرج داده اند.



اما در مورد زگیل تناسلی این واقعیت ها را در ذهن تان مرور کنید:



۱- ویروس زگیل خیلی شایع تر از آن است که بتوانید مطمئن شوید هرگز به آن مبتلا نمی شوید. در آمریکا ۸۰ میلیون نفر، یعنی به اندازه کل جمعیت ما، آلوده به HPV هستند. تماس پوست با پوست، می تواند ویروس را منتقل کند، حتی اگر فرد هیچ علامتی نداشته باشد. یعنی ممکن است شما کسی را لمس کنید و ویروس را دریافت کنید. الان معلوم شده که انواعی از ویروس که قبلا فکر می کردند فقط در ناحیه تناسلی ضایعه ایجاد می کنند، در جاهای دیگر هم ضایعه می دهد و برعکس. دقیقا از چی فرار می کنیم؟



۲- ممکن است فردی آلوده به ویروس باشد و حتی سالها هیچ ضایعه ای نشان ندهد. این اشتباه است که فکر کنیم اگر من تا الان ضایعه پوستی نداشته ام، یعنی مبتلا نیستم. هرکسی ممکن است مبتلا باشد، حتی شما!



۳- اغلب اوقات، ویروس بعد از مدتی از بدن می رود. پس این طور نیست که فکر کنیم ویروس «همیشه» در بدن می ماند. اما ممکن هم هست که نرود و سالها باقی بماند. رفتار ویروس را نمی شود پیش بینی کرد.



۴- تنها بعضی از انواع ویروس، و نه همه آنها، ممکن است زمینه ساز سرطان باشند. سرطان دهانه رحم، سرطان پوست ناحیه تناسلی و سرطان های دهان و حلق، ممکن است سالها بعد ایجاد شوند. ارتباط بین ابتلا به بعضی از انواع ویروس و این سرطان ها به اثبات رسیده، اما معنایش این نیست که هرکس زگیل گرفت، سرطان می گیرد. جالب است که خانم ها و آقایان بسیاری، سیگار می کشند و به این فکر نمی کنند که زمینه ساز سرطان ریه است، اما وقتی اسم زگیل تناسلی می آید، برق سه فازشان می پرد.



۵- واکسن برای انواع خطرناک و رایج ویروس ساخته شده و مخصوصا به دختران در نوجوانی توصیه می شود که واکسن بزنند. برای غربالگری سرطان دهانه رحم هم، تست بسیار عالی «پاپ اسمیر» وجود دارد که به همه خانم ها از ۲۰ سالگی یا از شروع زندگی جنسی توصیه می کنیم به صورت سالانه و زیر نظر ماما یا متخصص زنان انجامش دهند. اگر ضایعه مشکوکی وجود داشته باشد، برداشته می شود. این جوری خیال خانم ها از سرطان هم راحت می شود.



۶- تا امروز آزمایش در دسترسی ابداع نشده که با آن بتوان فهمید ویروس در دهان و حلق وجود دارد یا نه. آزمایش ها برای تشخیص نوع ویروس در ترشحات دهانه رحم هم، ممکن است قابل اطمینان نباشند. برای همین، وسواس در مورد تشخیص دقیق انواع ویروس، حتی در دهانه رحم، توصیه نمی شود.



حالا با این اوصاف، خودتان تشخیص بدهید که آیا منطقی است وقتی در یک ازدواج، همه چیز خوب است، آن را به خاطر یک «زگیل» به هم بزنیم؟



دکتر شکیب

 
مطلب پیشنهادی سایت تنظیم خانواده
 
 
مشاوره ازدواج و زناشویی - تلفنی - آنلاین - حضوری
این مطلب در تاریخ 2018-07-08 06:56:42منتشر شده است

اشتراک گذاری مطلب
فیسبوک توییتر تلگرام
امتیاز:5
دسته بندی
مقالات پزشکی و بهداشتی
تعداد بازدید
21765





نظر شما در مورد مطلب ازدواج با فردی که زگیل تناسلی دارد چیست



بازی شهر عشق
کانال تنظیم خانواده


بخش مشاوره و پرسش و پاسخ


شناسه کاربری 

رمز عبور             


   عضویت در سایت

دسته بندی مطالب


خدمات عمومی


 

در مورد ایدز بیشتر بدانیم

معرفی و دانلود کتاب

مطالب سایت جهت موبایل

بررسی وضعیت تناسب اندام

تخمین زمان زایمان




محاسن و معایب خواستگاری سنتی
محاسن و معایب خواستگاری سنتی

ازدواج آسان و مزایای آن از نظر اسلام
ازدواج آسان و مزایای آن از نظر اسلام

نکته بهداشتی برای خانم ها قبل از نزدیکی
نکته بهداشتی برای خانم ها قبل از نزدیکی

آیا زمین خوردن باعث آسیب بکارت می شود
آیا زمین خوردن باعث آسیب بکارت می شود

من نمیتوانم از حق خودم دفاع کنم
من نمیتوانم از حق خودم دفاع کنم

پاسخ به برخی از سوالات کاربران
پاسخ به برخی از سوالات کاربران










کانال سایت تنظیم خانواده در تلگرام

بازی شهر عشق کلینیک لیزر شفا

 افراد آنلاین :

10140

بازدید امروز:

27715

بازدید دیروز:

266473793

آمار کل:

مشاوره ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

دنبال کردن تنظیم خانواده صفحه فیسبوک سایت تنظیم خانواده صفحه توئیتر سایت تنظیم خانوادهگروه تنظیم خانواده در تلگرام