آیا بند انداختن صورت  برای پوست ضرر دارد

آیا بند انداختن صورت  برای پوست ضرر دارد

بند انداختن صورت ؟یا استفاده از وکس و موبر موم انداختن ، یا زدن موهای صورت با تیغ ؟ کدام بهتر است و هر کدام چه عوارضی دارد

بند انداختن صورت از گذشته تاکنون در ایران مرسوم بوده و اکثر خانم ها صورت خود را بند می اندازند. بند انداختن صورت به وکس برتری دارد زیرا زمان انجام برداشتن موها را کاهش داده و در آن از هیچ ماده شیمیایی استفاده نمی شود. همچنین در بند انداختن هیچ زخم خطرناکی در طی انجام کار به وجود نمی آید.

اکثر خانمها برای از بین بردن موهای زائدصورت ترجیح می دهند این کار را از طریق بند انداختن انجام دهند حتی اگر به جوش زدن و یا متورم شدن پوست شان بیانجامد اما عده ای هم برای اینکه از جوش زدن پوست جلوگیری کنند یا تنها پیشانی و پشت لب را بند می اندازند و یا راه دوم که شیو یا تیغ زدن است را ترجیح می دهند. حال کدام برای صورت یک خانم مناسبتر است؟آیا تیغ زدن رشد موها را زیاد کرده و باعث کلفت و ضخیم شدن موی صورت می شود؟ آیا تحت هر شرایطی بهتر است موها از ریشه خارج شده و روش بند انداختن ارجحتر است؟

پاسخ : شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید طبق آخرین تحقیق محققان پوست و زیبایی بین رفع موهای زائد صورت از طریق بند و یا زدن آنها بوسیله ی تیغ تفاوتی در نحوه ی رشد مجدد آنها وجود ندارد و طبق نظریه ی همین محققان در هر دو صورت موها با یک ضخامت و به یک اندازه دوباره رشد خواهند کرد و اینکه بوسیله ی تیغ زدن موها هم زیادتر شده و هم ضخیمتر کاملا رد شده است تنها تفاوت در زمان رویش موهاست که البته بوسیله ی بند این زمان می تواند کمی طولانی تر شود که این هم برای افراد کم مو که صورتشان تنها دارای کرکهای کمرنگی از موهاست تفاوتی نخواهد داشت.


مطلب مرتبط



چرا بند انداختن بهتر از وکس دزن است


اگر شما نیز موهای ناخواسته در صورت خود دارید، احتمالا هم بند انداختن و هم وکس صورت را امتحان کرده اید.  متاسفانه وکس صورت روی پوست کمی حساسیت زا بوده و به خصوص در طولانی مدت منجر به آسیب دیدن پوست می شود. از طرفی گاهی اوقات مواد وکسی که در یک سالن زیبایی به کار می رود هم برای آرایشگر و هم برای مشتری خطرناک است.
در این مقاله به برخی از مزایای بند صورت می پردازیم.

5 دلیل برتری بند نسبت به وکس


1. نداشتن مواد شیمیایی خطرناک
وکس های صنعتی و برخی از وکس هایی که در سالن های زیبایی به کار می روند، برای سلامتی ضرر دارند. منظور از این مواد شیمیایی خطرناک صمغ های آلوده، پارابن های سرطان زا و رنگ ها و رایحه های مصنوعی و حساسیت زاست.
اما در بند انداختن نیازی به نگرانی در مورد مواد شیمیایی که روی پوست به کار برده می شود نیست. زیرا در بند انداختن تنها از نخ پنبه ای استفاده شده و هیچ ماده شیمیایی حساسیت زایی در بند انداختن به کار برده نمی شود.


2. مناسب پوست های حساس
کسانی که پوست های حساسی دارند معمولا برای از بین بردن موهای زائد صورت و بدن خود دچار مشکل می شوند. وکس، استفاده از کرم های موبر و حتی استفاده از موچین نیز منجر به قرمزی و حساسیت این پوست ها می شود.
اما با بند انداختن، پوست هیچ آسیبی نمی بیند. به خصوص کسانی که پوست حساسی داشته و تحت درمان آکنه هستند بهترین روش برداشتن موهای زائد برای آن ها استفاده از بند است زیرا پوست نازک تر شده و سریع تر تحت نفوذ مواد شیمیایی قرار می گیرد.


3. عملکرد سریع
یکی از دیگر مزایای بند انداختن صورت و به خصوص بند ابرو عملکرد سریع آن در برداشتن موهای صورت است. زیرا در بند انداختن به جای کندن یک تار مو در هر بار یک ردیف مو کنده شده و سرعت کار را بالا تر می برد.
کندن موهای زائد صورت و به خصوص ابرو با بند بهتر از روش های مختلف وکس صورت است زیرا مشتری مجبور نیست صبر کند تا چیزی خشک شود و یا سفت گردد و موها خود به سرعت از بین می روند.


4. ماندگاری بیشتر
یکی دیگر از مزایای بند انداختن در مقابل وکس صورت این است که بند انداختن ماندگاری بیشتری داشته و موها در آن دیرتر رشد می کنند. به خصوص در ابرو برداشتن، موهای زاید ابرو تا 3 تا 4 هفته بعد نیز رشد نمی کنند.


5. ارزش بیشتر
با وکس صورت در سالن های زیبایی گاهی اوقات پوست حساس شده و قسمتی از آن به همراه موها کنده می شود و در آن محل منجر به به وجود آمدن سوزش می شود.
با بند انداختن ابرو این اتفاق نیافتاده و مشتری علاوه بر این که درد کمتری تحمل می کند مدت زمانی ماندگاری بیشتری نیز دارد.
روش های زیادی برای از بین بردن موهای صورت وجود دارد که انتخاب آن ها بسته به میزان پولی است که برای این کار در نظر گرفته شده است. همچنین حساسیت و آستانه تحمل فرد نیز در این انتخاب دخیل است. 
برداشتن ابروها با بند یکی از روش هایی است که کمتر از موچین درد داشته و ماندگاری بیشتری دارد و اگر یک بار آن را امتحان کنید، دیگر نمی خواهید که از روش های دیگر استفاده کنید.

توصیه های مفید در بند انداختن صورت

خانمهای دارای موهای زیاد و تیره و ضخیم بهتر است برای رفع موهای زائد روش اول یعنی همان بند انداختن را انجام دهند و در صورت مستعد بودن برای جوش تمهیدات قبل و بعد از بند انداختن از قبیل استفاده کردن از محلولهای ضد جوش با استفاده از پنبه به بند و پوست را در نظر بگیرند که خود در پیشگیری از جوش زدن موثر خواهد بود.

خانمهای با موهای نازک اما زیاد بهتر است این کار را از طریق بند انداختن اما دیر به دیر انجام دهند که حتی در مواقعی بین این زمان می توانند از روش شیو کردن نیز استفاده نمایند.

خانمهایی که موهای زیاد اما کمرنگ و بوری دارند می توانند به راحتی روش دوم یا شیو کردن را مورد استفاده قرار دهندو نگران پر یا ضخیم شدن آنها نباشند.

افراد با پوستهای چرب و مختلط که صورتشان برای جوش زدن، بعد از بند مستعد تر است و شاید به همین دلیل تمام صورتشان را بند نمی اندازند بهتر است بدانند که می توانند تیغ را جایگزین بند کنند .

روش نهایی که بیشتر برای خانمهایی است که به طور طبیعی دارای موهای بسیار کلفت، ضخیم و تیره هستند و از اینکه مجبورند زود به زود برای رفع آنها اقدام کنند و به نوعی خسته شده اند لیزر کردن است که آن هم پیشنهاد می شود حتما تحت نظر و با مشاوره ی پزشکان متخصص پوست و مو انجام گیرد که خود طی مراحلی چند تا رسیدن به نتیجه انجام خواهد گرفت.

تیغ زدن صورت زنان

اما این فرضیه، سال گذشته کنار گذاشته شد. هنگامی که نیویورک تایمز مطلب جالبی منتشر کرد که آرایشگر ستاره ها، کیت سامرویل فاش کرد که مشتری های او مانند جسیکا آلبا و دبرا مسینگ و بسیاری دیگر مراجعانش طرفدار تراشیدن صورت با تیغ بودند. سامرویل به تایمز گفت که با آزمایش و خطا متوجه شد که موم انداختن، صورت او را تحریک می کرد و به همین دلیل او شروع به تراشیدن موهای پشت لبش با تیغ کرد.


سامرویل در مورد این روش گفت:«در ابتدا به خاطر موها این کار را کردم، اما بعد متوجه شدم که لایه بردار خوبی هم هست، و از آن پس بهتر می توانستم آرایش کنم!» او همچنین اضافه کرد که توسط منابع موثق می داند که لیز تیلور و مریلین مونرو هم، موهای صورتشان را مخفیانه با تیغ می تراشیدند، و به این ترتیب، آرایش ساده تر روی صورتشان می نشست.

تیغ زدن صورت زنان

و البته او تنها کسی نیست که اخیرا پیدا شده تا در مورد این روش صحبت کند. میشل مانی، بلاگر معروف و چهره مشهور برنامه تلویزیونی Bachelor in Paradise هم ویدیویی منتشر کرده که در آن روش اصلاح صورت خود را نشان می دهد، و نیز کارولین مانزو، ستاره برنامه The Real Housewives of New Jersey گفته که بیش از یک دهه است که این کار را انجام می دهد!

مانزو، در شوی Reality Tea گفت:من بیش از ده سال است که این کار را انجام می دهم. الان دیگر در صورتم مو ندارم و با کمترین چروک، پوست زیبایی دارم. فکر می کنم این بتواند هر سوالی را پاسخ دهد.
بعد از مطلب تایمز، در بسیاری از سایت های زیبایی روش هایی برای «چطور صورتمان را تیغ بزنیم؟» ظاهر شد که با داستان زن هایی همراه بود که می گفتند تیغ زدن صورت روش متداولی است که حتی با نزدیکترین دوستانشان هم آشکارا درباره آن صحبت نمی کردند.

 

زنان، به دلایل مختلفی روی صورتشان مو در می آورند. در حالی که اندکی موی نازک طبیعی است، اما موهای زائد بیش از اندازه که روی بدن و صورت زنان رشد می کند، هیرسوتیسم نام دارد. سندروم تخمدان پلی کیستیک (PCOS)، به همراه بارداری و دیگر شرایطی که باعث عدم تعادل هورمونی می شوند، از دلایل رایج هیرسوتیسم هستند.
هرچند اصلاح صورت اجباری نیست، اما بسیاری از زنان مخالف داشتن خط ریش یا موی زیر لب هستند. موم انداختن دردناک است و می تواند باعث قرمزی یا موی زیر پوستی شود. لیزر هم برای هر نوع پوستی قابل استفاده نیست و ممکن است باعث تجمع رنگدانه های پوستی شود. پس تیغ زدن مخفیانه، می تواند انتخاب خوبی باشد.

پس باید امتحانش کنیم؟


کلی بیکر متخصص زیبایی، می گوید که خانم ها، از اصلاح با تیغ دوری کنید. کلی می گوید:«من واقعا عاشق این روش جدید و عجیب و غریب شدم که نتیجه را تضمین می کند و همین طور هم هست، اما متاسفانه من با تیغ صورتم را اصلاح نمی کنم و به شما هم این کار را توصیه نمی کنم.» با این که طرفداران اصلاح با تیغ از آن به عنوان انتخابی عالی برای لایه برداری دفاع می کنند، چون موها و پوست مرده روی صورت را از بین می برد، به نظر کلی، روش های امن تری برای این کار وجود دارد.
«در واقع، این یعنی چهره شاداب تر و درخشان تر و این خیلی خوب است، اما راه های فراوان دیگری هست که بدون آسیب احتمالی به پوست، این کار را انجام می دهد. پس چرا خطر کنیم؟»

خطری که کلی درباره آن حرف می زند احتمال بیرون زدن موهای بیشتر بعد از تیغ زدن نیست. مثلا شما بعد از اینکه پاهایتان را تیغ می زنید، رشته موهای بیشتری سبز می شوند؟ اما تیغ زدن می تواند باعث تحریک پوست، بوجود آمدن موهای زیر پوستی، و عفونت ریشه ی موها شود.

اما به نظر نیکولا جانسون، آرایشگر خبره استرالیایی آن طور که آنها که مخالف تیغ زدن هستند می گویند، جای نگرانی نیست. پس بهتر است روشی را ادامه دهیم که بسیاری والدین برای نوجوانان با نشاط به کار می برند؛ اگر می خواهید این کار را انجام دهید، به شما می گوییم چطور آن را به شیوه ای امن انجام دهید.

نیکولا می گوید:«برای از بین بردن کامل موها، من توصیه نمی کنم تیغ زدن را بعد از روش هایی مانند بند انداختن انجام دهید، چون ممکن است که پوست کشیده و تحریک شود. با این همه، روش هایی وجود دارند که این کار را با کمترین تبعات منفی که تیغ زدن صورت برای زنان دارد، انجام دهید.»


ابزار خود را بررسی کنید، یک تیغ معمولی بدن، برای اصلاح موی پشت لب مناسب نیست. نیکولا می گوید:«شما به یک تیغ مخصوص صورت نیاز دارید».

در غیر این صورت، برای اصلاح صورت، تیغ ریش تراشی مردانه بهتر از تیغ اصلاح بدن زنانه است. پیش از اصلاح، صورت خود را تمیز و مرطوب کنید تا موها نرم شده و سطح تمیزی داشته باشند. نیکولا اضافه می کند:« صورت واقعا تمیز بسیار مهم است، چون در صورت وجود آلودگی احتمال جوش زدن افزایش می یابد.»

«وقتی تیغ را روی صورت می کشید، پوست را به آرامی بکشید و در جهت رویش مو اصلاح کنید تا از بروز موهای زیر پوستی پیشگیری کنید. از محصولات قوی برای موهای زیر پوستی که برای خط مایو یا بدن مناسب هستند، روی صورت استفاده نکنید.» نیکولا توصیه می کند:«تیغ زدن روی پوست خشک باعث رویش کمتر مو می شود، اما باید تجهیزات مناسب داشته باشید و پوست خود را به درستی آماده کنید». او می گوید اگر نیاز دارید روغن های طبیعی یا فوم های مخصوص اصلاح مردان وجود دارد و اگر الکل نداشته باشند، برای زنان مناسب هستند چون PH پوستتان را بهم نمی زنند.

منابع : سایت رژ لب دات کام - سایت سیمرغ -سایت نمناک

 

 


 

این مطلب در تاریخ 2019-01-30 07:34:19منتشر شده است

اشتراک گذاری مطلب
فیسبوک توییتر تلگرام
امتیاز:5
دسته بندی
مقالات پزشکی و بهداشتی
تعداد بازدید
68218





نظر شما در مورد مطلب آیا بند انداختن صورت برای پوست ضرر دارد چیست



بازی شهر عشق
کانال تنظیم خانواده


بخش مشاوره و پرسش و پاسخ


شناسه کاربری 

رمز عبور             


   عضویت در سایت

دسته بندی مطالب


خدمات عمومی


 

در مورد ایدز بیشتر بدانیم

معرفی و دانلود کتاب

مطالب سایت جهت موبایل

بررسی وضعیت تناسب اندام

تخمین زمان زایمان




ازدواج با کسی که در دوران عقد جدا شده
ازدواج با کسی که در دوران عقد جدا شده

چرا نباید با دختر پولدار ازدواج کرد
چرا نباید با دختر پولدار ازدواج کرد

4 سبزی که زنان را جوان نگه می دارد
4 سبزی که زنان را جوان نگه می دارد

نشانه های دوقلوزایی
نشانه های دوقلوزایی

نشانه های سلامت روان
نشانه های سلامت روان

خودکشی یکی از دانش‌آموزان ماجرای کودک‌آزاری در اصفهان
خودکشی یکی از دانش‌آموزان ماجرای کودک‌آزاری در اصفهان










کانال سایت تنظیم خانواده در تلگرام

بازی شهر عشق کلینیک لیزر شفا

 افراد آنلاین :

10746

بازدید امروز:

27715

بازدید دیروز:

266474399

آمار کل:

مشاوره ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

دنبال کردن تنظیم خانواده صفحه فیسبوک سایت تنظیم خانواده صفحه توئیتر سایت تنظیم خانوادهگروه تنظیم خانواده در تلگرام