علت درد و سوزش درهنگام نزديكي

علت درد و سوزش درهنگام نزديكي

آیا هنگام نزدیدی درد دارید ؟برخی زنان هنگام دخول و نزدیکی احساس درد دارند ، درد حین رابطه جنسی دلایل مختلفی می تواند داشته باشد ، گاهی وقتها ترس ناشی از درد نزدیکی باعث میشود تا عضلات منقبض شده و درد تشدید شود لازم است بدانید درد نزدیکی دو نوع است درد نزدیکی داخلی و درد نزدیکی از نواحی خارج واژن نظیر تاحیه لگن

دلایل درد هنگام نزدیکی

- عدم آماده سازی و پیشنوازی

اغلب رابطه جنسی خشن و سریع، عدم آماده سازی و پیشنوازی قبلی و علت روانکاری ایجاد درد در زنان است. اغلب زنان برای این که آمادگی دخول را پیدا کنند نیاز به 10 تا 15 دقیقه پیش نوازی دارند.

-عفونت

درد در حین رابطه جنسی می‌تواند به دلیل عفونت باشد که با ترشحاتی نیز همراه است. اگر ترشح سفید، غلیظ و فوق العاده خارش دار است احتمالا عفونت قارچی است، رشد بیش از حد مخمرهایی که به طور معمول در واژن تکثیر می شوند.

باکتری واژینال، که معمولا مایل به خاکستری است، ترشحات آبکی بوده و بوی ماهی می دهند. بیماری های مقاربتی نظیر سوزاک یا کلامیدیا که اغلب هیچ نشانه ای ندارند اما می توانند باعث ایجاد درد لگنی و ترشحات زرد مایل به سبز شوند.

راه حل: به توصیه دکتر دویک برای معاینه به پزشکتان مراجعه کنید. با این که در هر گوشه کناری می توانید یک کرم برای درمان عفونت قارچی پیدا کنید ولی بهتر است از راه درست وارد شده و برای دکترتان توضیحات لازم را ارائه کنید تا از درمان خود مطمئن شوید.

- خشکی واژن

هنگامی که یک زن تحریک می شود، قسمت های مختلف اندام تناسلی اش کمی متورم می شود و مایعی به طور طبیعی از داخل واژن ترشح می شود. به همین ترتیب  به حفاظت از یک زن در طول رابطه جنسی کمک می کند.بدون این مکانیسم های محافظت طبیعی، بافت واژن ممکن است خشک و نازک باشد و باعث اصطحکاک ناخوشایند یا حتی جراحت شود.متاسفانه خانم هایی که چنین مشکلاتی دارند، درد را تحمل می کنند. این کار باعث تشدید درد می شود.

راه حل: از پمادهای مخصوص روان کننده برای مقاربت استفاده کنید. و یا 20 تا 30 دقیقه قبل از مقاربت به عشق بازی بپردازید.

این مطلب مفید را بخوانید : درمان خشکی واژن

- آلت بزرگ مرد

درحالی که مردان نگرانی های زیادی بابت کوچک بودن آلت تناسلی شان دارند، بسیاری از زنان از زیاد بزرگ بودن آلت تناسلی همسرشان شکایت می کنند. بزرگ بودن آلت تناسلی مرد چه به لحاظ ضخیم بودن چه بلند بودن، می تواند رابطه ی جنسی را دردناک کند.

راه حل: از یک متخصص جنسی کمک بگیرید. تا متوجه شوید که چه در چه وضعیت و پوزیشنی و یا ریتمی رابطه ی جنسی راحت تری را خواهید داشت.

- کیست تخمدان

درد تیر کشنده بسیار شدید قبل از ارگاسم می تواند نشانه کیست تخمدان باشد که شریکتان حین رابطه تصادفی به آن ضربه وارد کرده. وجود یک کیست پر از مایع در تخمدان غیر معمول نیست و اگر لمس شده یا فشاری به آن وارد شود حتی از طریق واژن ممکن است درد بگیرد.

راه حل: اگر حین رابطه ضربه ای حس کردید حتما با پزشکتان مشورت کنید. پزشک شما با آزمایشات لازم کیست را تشخیص داده و راه های درمانی را پیش پایتان می‌گذارد.

- اختلال واژینیسموس

زن در ابطه ی جنسی می تواند اضطراب باشد. زنانی که به اختلال واژینیسموس مواجه هستند، از تامپون ها، آزمایش های زنان، مقاربت و به طور کلی هر نفوذی به داخل واژن شان می ترسند.

راه حل: درمان جنسی می تواند علت اصلی ترس را کشف کند. و از طرفی با طراحی مراحلی منظم از دخول بدون درد را میسر می کند.

این مطلب مفید را بخوانید : درمان واژینیسموس

- پایین آمدن سطح استروژن

در برخی دوره های زندگی زنان احتمال درد هنگام رابطه جنسی بیشتر است. دو سوم از زنانی که به کودکشان شیر می دهند به دلیل پایین آمدن سطح استروژن در بدن و در نتیجه کم شدن ترشحات و انعطاف پذیری واژن هنگام رابطه جنسی واژینال و دخول احساس درد واضحی دارند.

بیشتر بدانید :

تاثیر درد دخول در زنان بر روی مردان

ترس از نزدیکی و جمع کردن پاها حین نزدیکی

 

 

این مطلب در تاریخ 2019-04-20 06:24:54منتشر شده است

اشتراک گذاری مطلب
فیسبوک توییتر تلگرام
امتیاز:5
دسته بندی
مقالات پزشکی و بهداشتی
تعداد بازدید
23277





نظر شما در مورد مطلب علت درد و سوزش در هنگام نزديكي چیست



بازی شهر عشق
کانال تنظیم خانواده


بخش مشاوره و پرسش و پاسخ


شناسه کاربری 

رمز عبور             


   عضویت در سایت

دسته بندی مطالب


خدمات عمومی


 

در مورد ایدز بیشتر بدانیم

معرفی و دانلود کتاب

مطالب سایت جهت موبایل

بررسی وضعیت تناسب اندام

تخمین زمان زایمان




علت و جلوگیری از یکنواختی و دلزدگی در روابط عاشقانه
علت و جلوگیری از یکنواختی و دلزدگی در روابط عاشقانه

عواملی که سبب انتخاب همسر می شود
عواملی که سبب انتخاب همسر می شود

رابطه جنسی در زمان عفونت واژن
رابطه جنسی در زمان عفونت واژن

نشانه های بارداری
نشانه های بارداری

چطور فردی را از خودکشی منصرف کنیم
چطور فردی را از خودکشی منصرف کنیم

چرا آرایش کردن برای زنان مهم است
چرا آرایش کردن برای زنان مهم است










کانال سایت تنظیم خانواده در تلگرام

بازی شهر عشق کلینیک لیزر شفا

 افراد آنلاین :

14568

بازدید امروز:

17146

بازدید دیروز:

266292331

آمار کل:

مشاوره ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

دنبال کردن تنظیم خانواده صفحه فیسبوک سایت تنظیم خانواده صفحه توئیتر سایت تنظیم خانوادهگروه تنظیم خانواده در تلگرام