مشاور سنتر

درد زایمان طبیعی چه مدت و چقدر است

درد زایمان طبیعی چه مدت و چقدر است

اگر زایمان اول باشد، درد زایمان ممکن است حدود هشت ساعت طول بکشد

زمان زایمان طبيعی حدود هفته چهلم بارداری اتفاق می افتد و امکان دارد بطور طبیعی چند روز زودتر یا چند روز دیرتر انجام شود.

یک خانم باردار معمولاً حدود 280 روز یا 40 هفته تا زایمانش انتظار میکشد تا فرزندش را در اغوش بگیرد. اما زایمان طبيعی امکان دارد چند روز زودتر از زمان گفته شده و یا چند روز دیرتر رخ بدهد. معمولاً خانم های باردار باید از 38 هفته و 1 روز آماده براي درد باشند و با مشاهده علایم درد زایمان به پزشک مراجعه کنند و تا 40 هفته تمام و در بعضی موارد دیده شده که زایمان به 41 هفته رسیده که در این مواقع خانم باردار باید تحت مراقبت روزانه باشد.

چنانچه نوزادی پیش از هفته 37 بارداری و بین هفته 29 تا 33 بارداری به دنیا بیاید به آن نوزاد نارس یا زودرس ميگويند. و چنانچه نوزاد از هفته 23 تا 28 بارداری به دنیا بیاید نوزاد بسیار زودرس گفته ميشود خانم هایی که بارداری اولشان است و می خواهند بصورت طبيعي زایمان کنند. در هفته 41 و روز نخست معمولاً درد زایمان آن ها آغاز میشوند . ولی خانم هایی که بارداری اولشان نیست، معمولاً در حدود هفته 40 و روز سوم زایمان ميکنند.

بیشتر بخوانید: نحوه کاهش درد زایمان

و مشاهده شده است که حدود 10% ازخانم ها بیش از 42 هفته بارداریشان زمان میبرد. تحقيقات نشان ميدهد که 15 تا 16 درصد از نوزادان اول دیرتر به دنیا می آیند. تنها 5% از نوزادان در وقت تعيين شده به دنیا می آیند و معمولاً نوزادان سه هفته پیش از تاریخ تعيين شده یا دو هفته پس از آن به دنیا می آیند.

نوزاد نارس یا زودرس پیش از هفته 37 بارداری به دنیا مي‌ايد . نوزادان بسیار زودرس از هفته 23 تا 28 بارداری به دنیا می آیند. نوزادان زودرس بین هفته 29 تا 33 بارداری به دنیا می آیند.

 جنین در هفته چندم کامل است؟

 3 هفته به پایان زمان زایمان مانده، جنین رشدش کامل ميشود. ولی بخاطر وزن گیری تا آخرین لحظه مجاز زایمان را انجام نمی دهند. براي این سزارین یک الی دو هفته سریعتر انجام ميشود تا از عوارض غیرقابل پيش بيني جلوگيري شود. براي همین افرادی که سزارین میشوند یا قبلا سزارین شده اند و در زایمان دوم هم سزارین میشوند زایمان زودتر انجام ميشود . پس از پایان 38 هفتگی و در ابتدای 39 هفتگی جنین رسیده است.

سایر سوالات رایج شما درباره زایمان طبیعی


به طور متوسط زایمان چقدر طول می کشد؟
پس از باز شدن کامل دهانه رحم، وقت آن رسیده است که به نوزاد کمک کنیم به طرف کانال تولد وارد شود. در کل زایمان معمولاً ۳۰ دقیقه تا یک ساعت طول میکشد ( نوزادان دوم و پس از آن معمولاً سریعتر از نوزاد اول به دنیا می آیند)، ولی امکان دارد چند دقیقه یا چند ساعت بیش تر طول بکشد.


زایمان چقدر دردناک است؟
هر چند درد زایمان زیاد است ولی عشق به فرزند تجمل این درد را براي مادر، اسان ميکند. ادعایی وجود دارد که ” بدن یک انسان میتواند تا ۴۵ دل( واحد) درد تحمل کند. ولی در هنگام زایمان، مادر تا ۵۷ دل( واحد درد) درد را تحمل ميکند .

زایمان طبیعی حدود هفته چهلم بارداری اتفاق می افتد

چه مدت طول می کشد تا نوزاد به دنیا بیاید؟

براي زایمان اول، میانگین ۱۴ ساعت است، اما میتواند خيلي طولانی‌تر یا خيلي کوتاه تر باشد. براي زایمان های بعدی، متوسط زایمان حدود ۸ ساعت است. چنانچه زایمان اول باشد، درد زایمان ممکن است حدود هشت ساعت طول بکشد. این عدد میانگین است، ولی میتواند زایمان بیش تر یا کم تر طول بکشد. بعید است زایمان از ۱۸ ساعت بیش تر طول بکشد. زمانی که دهانه رحم شما تا ۱۰ سانتیمتر گشاد ميشود ، ممکن است پیش از این که نوزاد متولد شود، یک یا دو ساعت تلاش کنید. نتایج تحقيقات پزشکان نشان ميدهد احتمال ۱۵ تا ۱۶ درصد وجود دارد که نوزاد اول دیر به دنیا بیاید. در مقایسه با این مسأله احتمال ۹ یا ۱۰ درصد براي نوزادان ديگر وجود دارد. اغلب نوزادان در هفته ۳۹ بارداری به دنیا می آیند.


چه مدت طول می کشد تا مادر پس از زایمان بهبود یابد؟
آیا می دانستید! فورا بعد از زایمان، رحم به سطح ناف پائین میرود و طی ۶ تا ۱۰ هفته آينده به میزان اصلی خود باز می گردد. با این وجود، بیش تر طول میکشد تا پوست به وضعیت پیش از حاملگی بازگردد. همچنين واژن شما حتی پس از این که بهبود یابید، نسبت به پیش از بارداری گشادتر است. پروینوم هم در طول زایمان کشیده ميشود و در موقع زایمان زخمی ميشود بدین ترتیب حداقل ۲ هفته متورم است و حداقل ۶ هفته طول خواهد کشید تا کاملاً بهبود یابد.


نوزادان اول زود به دنیا می آیند یا دیر؟
نتایج نشان داد احتمال 15 تا 16 درصد وجود دارد که نوزاد اول دیر به دنیا بیاید. در مقایسه با این مسأله احتمال 9 یا 10 درصد براي نوزادان ديگر وجود دارد. اغلب نوزادان در هفته 39 حاملگی به دنیا می آیند. این مطالعه نشان داد نخستین فرزند به احتمال زیاد زود، در هفته 37 بارداری یا پیش از آن به دنیا مي‌ايد .


آیا مادران در زایمان اول زود دچار درد زایمان می شوند؟
مادران در زایمان اول، اگر بصورت طبيعي زایمان کنند در هفته 41 و روز اول دچار درد زایمان میشوند. زناني كه قبلا زایمان داشته اند، در حدود هفته 40 و روز سوم زایمان ميکنند. تنها حدود 10٪ از زنان بیش از 42 هفته بارداریشان طول میکشد.


چه مدت طول می کشد تا نوزاد از بدن مادر خارج شود؟
پس از باز شدن کامل دهانه رحم، وقت آن رسیده است که به نوزاد کمک کنیم به طرف کانال تولد وارد شود. در کل زایمان معمولاً 30 دقیقه تا یک ساعت طول میکشد ( نوزادان دوم و پس از آن معمولاً سریعتر از نوزاد اول به دنیا می آیند)، ولی ممکن است چند دقیقه یا چند ساعت بیش تر طول بکشد.

در چه مواردی مرگ مادر در هنگام زایمان رخ می دهد؟

اما امروزه با پیشرفت علم و تجهيزات مرگ مادر در موقع زایمان بسیار کم شده است و مثل زمان های قدیم ديگر به ندرت شاهد این موضوع هستیم. همچنين به جز مادرانی که در موقع زایمان فوت ميکنند ، گاهی خانم‌ها ممکن است دچار اسیب، عفونت و یا بیماري بشوند. در اغلب موارد مرگ مادران به دلیل خون ريزي، عفونت، سقط جنین، فشار خون بالا که منجر به تشنج مادر ميشود و یا بهداشت نامناسب مادر در زمان بارداری میباشد . که با پيش‌گيري های لازم این خطرات رفع ميشود .

زمان به دنیا آمدن نوزاد با زایمان طبیعی
 

چند واحد درد در هنگام زایمان طبیعی تجربه می شود؟

ادعایی وجود دارد که " بدن یک انسان میتواند تا 45 دل( واحد) درد تحمل کند. ولی در موقع زایمان، مادر تا 57 دل (واحد درد) درد را تحمل ميکند. درد زایمان طبیعی شبیه درد شکستن 20 استخوان بصورت هم زمان است.


دهانه رحم چند سانتیمتر باید باز شود تا در بیمارستان بستری شوید؟

فاز زودرس زایمان- زمان آغاز زایمان هنگامی است که دهانه رحم تا 3 سانتیمتر گشاد شود. فاز فعال زایمان- 3 سانتیمتر ادامه دارد تا زمانیکه دهانه رحم تا 7 سانتیمتر گشاد شود. مرحله انتقال- ادامه 7 سانتیمتر تا زمانیکه دهانه رحم به 10 سانتیمتر برسد.

چقدر طول می کشد تا پس از تحریک زایمان رخ دهد؟
القاء درد میتواند چند ساعت یا 2 یا 3 روز طول بکشد. این بستگی به این مسأله دارد که بدن شما به درمان چطور جواب ميدهد. اگر زایمان اول باشد یا بچه شما کم تر از 37 هفته داشته باشد، امکان دارد القاء درد بیش تر طول بکشد.


چه مدت طول می کشد تا بعد از زایمان شکم شما پایین برود؟
بلافاصله بعد از زایمان، رحم به سطح ناف پائین میرود و طی 6 تا 10 هفته آينده به میزان اصلی خود باز می گردد. با این وجود، بیش تر طول میکشد تا پوست تا به وضعیت پیش از بارداری بازگردد.


آیا نوزادان در رحم گریه می کنند؟
کودک ها ممکن است در رحم گریه کردن را آغاز کنند. نخستین گریه نوزاد ممکن است در رحم رخ دهد. تحقيقات جدید نشان ميدهد که جنین ممکن است نارضایتی خود را از طريق گریه در سکوت در رحم در ابتدای هفته بیست و هشتم بارداری نشان دهد.


چه تعداد از نوزادان در زمان مشخص شده متولد می شوند؟
تنها تعداد اندکی از زنان- 5 درصد، بر اساس تاریخ تعيين شده زایمان ميکنند. بطور سنتی، نوزادان سه هفته پیش از تاریخ تعيين شده یا دو هفته بعد از آن متولد میشوند.


چرا برای داشتن رابطه جنسی  6 هفته پس از زایمان باید صبر کرد؟

شما باید منتظر بمانید تا خون ريزي بعد از تولد( لوچیا) متوقف شود، که حدود سه هفته بعد از تولد نوزاد طول میکشد . این به این دلیل است که زخم در رحم شما بخاطر خارج شدن جفت هنوز بهبود نیافته است. اگر پیش از این که خون ريزي متوقف شود، روابط جنسی داشته باشید، ممکن است عفونت ایجاد شود.


چرا حرکات کودکم دردناک است؟
بسياري از زنان درد و ناراحتی ناشی از حرکات کودک خود را تجربه ميکنند. گرچه لگدهای مستمر میتواند ناراحت کننده باشد، ولی علامت وجود مشکل نیست. در واقع، جنبش بچه شما علامت خوب بودن وی است.

بیشتر بخوانید: برای زایمان طبیعی چکار کنیم

بیشتر بخوانید: نحوه کاهش درد زایمان

بیشتر بخوانید:   فیلم زایمان طبیعی


منبع : زندگی آنلاین

این مطلب در تاریخ 2019-09-11 05:56:21منتشر شده است

اشتراک گذاری مطلب
فیسبوک توییتر تلگرام
امتیاز:4.8
دسته بندی
مقالات پزشکی و بهداشتی
تعداد بازدید
9223





نظر شما در مورد مطلب درد زایمان طبیعی چه مدت و چقدر است چیست



بازی شهر عشق
کانال تنظیم خانواده


بخش مشاوره و پرسش و پاسخ


شناسه کاربری 

رمز عبور             


   عضویت در سایت

دسته بندی مطالب


خدمات عمومی


 

در مورد ایدز بیشتر بدانیم

معرفی و دانلود کتاب

مطالب سایت جهت موبایل

بررسی وضعیت تناسب اندام

تخمین زمان زایمان




نامزدم از لحاظ عاطفی و جنسی سرده
نامزدم از لحاظ عاطفی و جنسی سرده

عاشق شدن در دوران شناخت
عاشق شدن در دوران شناخت

کیست سینه در زنان
کیست سینه در زنان

شناسایی و تاثیر رفتارهای پر خطر جنسی
شناسایی و تاثیر رفتارهای پر خطر جنسی

چطور فردی را از خودکشی منصرف کنیم
چطور فردی را از خودکشی منصرف کنیم

آیا آشپزی یک وظیفه زنانه است؟
آیا آشپزی یک وظیفه زنانه است؟










کانال سایت تنظیم خانواده در تلگرام

بازی شهر عشق کلینیک لیزر شفا

 افراد آنلاین :

1847

بازدید امروز:

25654

بازدید دیروز:

266968342

آمار کل:

مشاوره ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

دنبال کردن تنظیم خانواده صفحه فیسبوک سایت تنظیم خانواده صفحه توئیتر سایت تنظیم خانوادهگروه تنظیم خانواده در تلگرام