درد واژن ناشی از اسپاسم (واژینیسموس)

درد واژن ناشی از اسپاسم (واژینیسموس)

انقباضات می‌توانند از ارتباط زناشویی جلوگیری یا آن را بسیار دردناك كنند.واژینیسموس معمولا هنگام رابطه زناشویی و نیزاستفاده از تامپون واژینال یا معاینه واژینال توسط متخصص زنان رخ می‌دهد.

این اختلال معمولا بعد از ازدواج و با شروع اولین رابطه زناشویی مشخص می‌شود و در صورت عدم پیگیری و درمان، گاهی اختلال شدید در رابطه زناشویی پدید می‌آورد. نكته مهم درك متقابل همسر است و توجه به این قضیه است كه زن در ایجاد این مشكل عمد و تقصیری ندارد و بروز این انقباضات دور از اراده اتفاق می‌افتد.واژینیسموس به دو نوع تقسیم می‌شود:

واژینیسموس اولیه: زمانی كه دخول به واژن به هیچ عنوان امكان‌پذیر نباشد.

واژینیسموس ثانویه: زمانی كه دخول به واژن یك بار موفقیت‌آمیز بوده، اما دیگر امكان‌پذیر نیست، به طور بالقوه به دلیل عواملی مانند جراحی زنان، شوكه شدن، یا پرتودرمانی اتفاق می‌افتد.

در بعضی زنان پس از یائسگی، واژینیسموس گسترش می‌یابد. وقتی سطوح استروژن كاهش می‌یابد و ترشحات واژن و قابلیت ارتجاعی آن كاهش یافته و باعث می‌شود كه مقاربت دردناك، استرس‌زا یا غیرممكن شود.

دیسپارونیا

دیسپارونیا اصطلاح پزشكی برای مقاربت دردناك جنسی است. این اغلب با واژینیسموس اشتباه گرفته می‌شود، اما دیسپارونیا می‌تواند به علت كیست‌ها بیماری التهابی لگن یا آتروفی واژن باشد.

علل واژینیس

واژینیسموس كاملا مشخص نیست و این وضعیت ممكن است به سوابق جنسی و آسیب‌های روحی یا رابطه جنسی دردناك مرتبط باشد. برای تشخیص، اخذ شرح حال دقیق و معاینات فیزیكی می‌تواند كمك كند.

علائم واژینیس

موسسفت شدن غیرارادی عضلات واژن از علائم اولیه واژینیسموس است. اما شدت این بیماری بین زنان متفاوت است و انقباضات ناشی از آن غیرقابل كنترل است. زنان دارای واژینیسموس اغلب هنگام رابطه زناشویی درد، سوزش یا خارش واژن دارند.

تشخیص واژینیسموس

واژینیسموس

تشخیص بر اساس شرح حال بالینی و علائم فرد صورت می‌گیرد. بررسی سابقه جنسی و احتمال سوء‌استفاده مهم است.

درمان واژینیسموس

واژینیسموس یك اختلال قابل درمان است. درمان معمولا شامل آموزش، مشاوره و تمرین است و گاهی استفاده از روش‌های لیزر درمانی.

درمان جنسی و مشاوره

آموزش به طور معمول شامل یادگیری در مورد آناتومی سیستم تناسلی و آنچه در طول تحریك جنسی و رابطه جنسی اتفاق می‌افتد، است.

به طور معمول مشاوره به صورت زوج‌درمانی انجام می‌شود. تكنیك‌های آرامش بخش و هیپنوتیزم همچنین ممكن است باعث آرامش و كمك به شما در رابطه جنسی راحت‌تر شود.

دیلاتور واژن

پزشك یا مشاور ممكن است توصیه به استفاده از دیلاتور واژن (گشادكننده) داشته باشد.دیلاتور مخروطی است که در واژن قرار داده می‌شود. دیلاتور‌ها به طور پیوسته بزرگ‌تر می‌شوند.

این به عضلات واژن كمك می‌كند تا انعطاف‌پذیر باشند.تمرینات كگل انجام دهیدبرای انجام تمرینات كگل، ماهیچه‌های لگن خود را سفت سپس شل كنید. وقتی ادرار می‌كنید، می‌توانید این عضلات را پیدا كنید. پس از شروع ادرار، جریان را متوقف كنید. برای انجام این كار از عضلات كف لگن استفاده می‌كنید. شما ممكن است حركت و سفتی این عضلات را احساس كنید.

این عضلات به صورت گروهی حركت می‌كنند، به همین ترتیب همگی در یك زمان استراحت می‌كنند. این تمرینات كمك می‌كند تا زمانی كه عضلات شما استراحت می‌كنند، كنترل شوند. این مراحل را دنبال كنید:مثانه خود را خالی كنید.عضلات لگن را منقبض كرده و تا 10 بشمارید.عضلات خود را آرام كنید و تا 10 بشمارید.این چرخه را 10 مرتبه، سه بار در روز تكرار كنید.

اختلالات جنسی می‌تواند عواقب بدی روی روابط داشته باشد. پیشگیری و درمان در رابطه بسیار مهم است. مهم این است كه به خاطر داشته باشید چیزی برای شرمساری و قابل درمان نبودن وجود ندارد.صحبت كردن با شریك زندگی خود در مورد احساسات و ترس در مورد روابط زناشویی ممكن است به شما كمك كند احساس آرامش بیشتری كنید.

بیشتر بخوانید: علت درد و سوزش هنگام نزدیکی

بیشتر بخوانید: کدام حالت جنسی درد کمتری دارد

منبع: سلامت نیوز

این مطلب در تاریخ 2019-11-07 17:15:17منتشر شده است

اشتراک گذاری مطلب
فیسبوک توییتر تلگرام
امتیاز:5
دسته بندی
مقالات پزشکی و بهداشتی
تعداد بازدید
4069





نظر شما در مورد مطلب درد واژن ناشی از اسپاسم (واژینیسموس) چیست



بازی شهر عشق
کانال تنظیم خانواده


بخش مشاوره و پرسش و پاسخ


شناسه کاربری 

رمز عبور             


   عضویت در سایت

دسته بندی مطالب


خدمات عمومی


 

در مورد ایدز بیشتر بدانیم

معرفی و دانلود کتاب

مطالب سایت جهت موبایل

بررسی وضعیت تناسب اندام

تخمین زمان زایمان




هشدارهای دوره نامزدي
هشدارهای دوره نامزدي

مهارتهای دخترانه در رابطه با جنس مخالف
مهارتهای دخترانه در رابطه با جنس مخالف

چرا زنان بیشتر از مردان چاق می شوند
چرا زنان بیشتر از مردان چاق می شوند

فواید ریش و سبیل برای مردان
فواید ریش و سبیل برای مردان

علت زود عصبانی شدن
علت زود عصبانی شدن

مسائل جسمانی که مردان از آن خجالت می کشند
مسائل جسمانی که مردان از آن خجالت می کشند










کانال سایت تنظیم خانواده در تلگرام

بازی شهر عشق کلینیک لیزر شفا

 افراد آنلاین :

19641

بازدید امروز:

27715

بازدید دیروز:

266483294

آمار کل:

مشاوره ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

دنبال کردن تنظیم خانواده صفحه فیسبوک سایت تنظیم خانواده صفحه توئیتر سایت تنظیم خانوادهگروه تنظیم خانواده در تلگرام