علائم اولیه کرونا

علائم اولیه کرونا

علائم اولیه ویروس کرونا شامل تب ، سرفه و تنگی نفس است. اینها به محض 2 روز یا تا 14 روز پس از مواجهه با ویروس ظاهر می شوند. اما آسیب در سایر قسمتهای بدن به خصوص در هنگام بیماری جدی نیز می تواند ایجاد شود.

یک نکته واضح است که در موارد جدی ، ویروس می تواند تأثیر مخربی بر کل بدن داشته باشد و نه فقط روی ریه ها. آنچه در حال حاضر می دانیم در مورد چگونگی کرونا ویروس جدید که اکنون آن COVID-19 نام گرفته است در سیستم های مختلف بدن تأثیر می گذارد.

تأثیر COVID-19 بر ریه ها :

مانند سایر موارد ویروس کرونا از جمله بیماریهای SARS ، MERS و سرماخوردگی COVID-19 یک بیماری تنفسی است ، بنابراین معمولاً ابتدا ریه ها مبتلا می شوند. علائم شامل تب ، سرفه و تنگی نفس است. اینها به محض 2 روز یا تا 14 روز پس از مواجهه با ویروس ظاهر می شوند. شدت COVID-19 از علائم خفیف یا بدون علائم تا بیماری شدید یا بعضا کشنده متفاوت است. داده های مربوط به بیش از 17000 مورد گزارش شده در چین نشان داد که تقریبا 81 درصد موارد خفیف بوده است. بقیه شدید یا بحرانی بودند.

به نظر می رسد افراد مسن و افراد با بیماری مزمن پزشکی با خطر بالاتر برای ایجاد بیماری شدید هستند. این تغییر در نحوه تأثیر COVID-19 بر ریه ها نیز نشان می دهد. بعضی افراد فقط ممکن است علائم تنفسی جزئی داشته باشند، در حالی که دیگران دچار ذات الریه غیر خطرناک هستند. اما زیر مجموعه ای از افرادی وجود دارند که به آسیب شدید ریوی مبتلا می شوند. دکتر لورا ایوانز ، عضو انجمن مراقبت های بحرانی گفت: آنچه ما اغلب در بیمارانی که به شدت مبتلا به COVID-19 هستند می بینیم ، شرایطی است که ما آن را سندرم دیسترس حاد تنفسی یا ARDS می نامیم. ARDS فقط با COVID-19 اتفاق نمی افتد. تعدادی از حوادث می توانید آن را آغاز کند، از جمله عفونت، تروما و سپسیس. اینها باعث آسیب به ریه ها می شود ، که منجر به نشت مایعات از رگ های خونی کوچک در ریه ها می شود.


مایع در کیسه های هوایی ریه ها یا آلوئول ها جمع می شود. این باعث می شود که ریه ها انتقال اکسیژن از هوا به خون را دشوار کنند. در یک مطالعه اخیر از 138 بیمار بستری شده برای COVID-19 دریافتند که به طور متوسط ​​، 5 روز پس از نشان دادن علائم ، افراد در تنفس دچار مشکل شده اند. ARDS به طور متوسط ​​8 روز پس از علائم ایجاد می شود. درمان ARDS شامل اکسیژن اضافی و تهویه مکانیکی ، با هدف جذب اکسیژن بیشتر به خون است. ویروس کرونا و ریه ها , COVID-19 ریه ها ارگان های اصلی تحت تأثیر COVID-19 هستند

تاثیر کرونا بر ایران

اندامهای دیگر مبتلا به COVID-19 :

ریه ها ارگان های اصلی تحت تأثیر COVID-19 هستند. اما در موارد جدی ، بقیه بدن نیز می تواند تحت تأثیر قرار گیرد. در بیمارانی که به شدت بیمار می شوند ، بخشی از این بیماران در سایر سیستم های اندام نیز دچار اختلال عملکرد می شوند. با این حال ، این می تواند با هرگونه عفونت شدید اتفاق بیفتد. این آسیب به اندام ها همیشه به طور مستقیم در اثر عفونت ایجاد نمی شود ، اما می تواند ناشی از واکنش بدن به عفونت باشد.


معده و روده ها : برخی از افراد مبتلا به COVID-19 گزارش کرده اند علائم گوارشی مانند تهوع یا اسهال دارند، اگرچه این علائم بسیار کمتر از مشکلات ریه ها هستند. در حالی که به نظر می رسد کرونا ویروس ها زمان بیشتری از طریق ریه ها وارد بدن می کنند ، روده ها از دسترس این ویروس ها دور نیستند.دو مطالعه اخیر - یکی در مجله پزشکی نیو انگلستان و یک نسخه بر روی medRxiv - گزارش داده است که نمونه مدفوع برخی از افراد مبتلا به COVID-19 برای ویروس مثبت است.

قلب و عروق خونی : COVID-19 همچنین می تواند بر قلب و رگ های خونی تأثیر بگذارد. این ممکن است به عنوان ضربان قلب نامنظم ظاهر شود ، خون کافی به بافت ها نرسد یا فشار خون به اندازه کافی پایین باشد که به دارو نیاز داشته باشد. تاکنون ، اما هیچ نشانی وجود ندارد که ویروس کرونا مستقیماً به قلب آسیب می رساند. ویروس کرونا و ریه ها , COVID-19 ویروس کرونا و بیماران قلبی

کبد و کلیه ها : هنگامی که سلولهای کبدی التهاب یا آسیب دیده باشند ، می توانند بیش از مقادیر طبیعی آنزیم به جریان خون نشت کنند. آنزیمهای کبدی بالا همیشه نشانه مشکل جدی نیستند، اما این یافته آزمایشگاهی در افرادی که دارای SARS یا MERS هستند ، دیده می شود. یک گزارش اخیر علائم آسیب کبد را در فرد مبتلا به COVID-19 مشاهده کرد. پزشکان می گویند هنوز مشخص نیست اگر ویروس یا داروهایی که برای درمان فرد استفاده می شود باعث ایجاد خسارت شود.


برخی از بیماران بستری شده با COVID-19 نیز دچار آسیب حاد کلیه شده اند.گاهی نیاز به پیوند کلیه است. این اتفاق در SARS و MERS نیز رخ داده است. در حین شیوع SARS ، دانشمندان حتی ویروس ایجاد کننده این بیماری را در لوله های کلیه پیدا کردند.شواهد کمی وجود دارد که نشان می دهد ویروس مستقیماً باعث آسیب کلیه شده است. آسیب کلیه ممکن است به دلیل تغییراتی باشد که در طول عفونت کورنا ویروس اتفاق می افتد. هنگامی که شما پنومونی دارید ، اکسیژن کمتری در گردش است و این می تواند به کلیه ها آسیب برساند.


سیستم ایمنی : با هرگونه عفونت ، سیستم ایمنی بدن با حمله به ویروس یا باکتری های خارجی پاسخ می دهد. در حالی که این پاسخ ایمنی می تواند بدن را از عفونت خلاص کند ، اما گاهی اوقات می تواند باعث ایجاد آسیب در بدن شود. این می تواند به صورت یک واکنش التهابی شدید به وجود بیاید ، که گاهی اوقات طوفان سیتوکین نامیده می شود. سلولهای ایمنی بدن برای مقابله با عفونت سیتوکین تولید می کنند ، اما اگر تعداد زیادی آزاد شوند ، می تواند باعث ایجاد مشکلاتی در بدن شود. بسیاری از آسیب های بدن در طی COVID-19 ناشی از آن چیزی است که سندرم سپسیس نامگذاری شود ، که ناشی از واکنش های ایمنی پیچیده است.این عفونت به خودی خود می تواند یک واکنش التهابی شدید در بدن ایجاد کند که می تواند بر عملکرد سیستم های مختلف اندام تأثیر بگذارد.


نکته دیگر در مورد سیستم ایمنی بدن این است که تاکنون تقریباً هیچ موردی از COVID-19 در کودکان زیر 9 سال مشاهده نشده است. دانشمندان مطمئن نیستند كه كودكان به این ویروس آلوده نمی شوند یا علائم آنها آنقدر خفیف است كه كسی متوجه آن نمی شود . کودکان در ضمن انواع دیگر عفونت ها ، از جمله سرخک و عفونت های پنوموکوکی ، بیماری کمتری نسبت به بزرگسالان دارند. این ممکن است به این دلیل باشد که کودکان پاسخ ایمنی سر راست دارند ، در حالی که افراد مسن گاهی اوقات می توانند پاسخ بیش از حد داشته باشند. این پاسخ ایمنی بیش از حد است که باعث برخی از آسیب ها در هنگام عفونت می شود.

به نقل از بیتوته

این مطلب در تاریخ 2020-03-02 09:14:07منتشر شده است

اشتراک گذاری مطلب
فیسبوک توییتر تلگرام
امتیاز:4.5
دسته بندی
مقالات پزشکی و بهداشتی
تعداد بازدید
13750





نظر شما در مورد مطلب علائم اولیه کرونا چیست



بازی شهر عشق
کانال تنظیم خانواده


بخش مشاوره و پرسش و پاسخ


شناسه کاربری 

رمز عبور             


   عضویت در سایت

دسته بندی مطالب


خدمات عمومی


 

در مورد ایدز بیشتر بدانیم

معرفی و دانلود کتاب

مطالب سایت جهت موبایل

بررسی وضعیت تناسب اندام

تخمین زمان زایمان




دلیل تمایل مردان به زنان بزرگ‌تر از خودشان چیست؟
دلیل تمایل مردان به زنان بزرگ‌تر از خودشان چیست؟

آنچه مردهای تازه ازدواج کرده باید بدانند
آنچه مردهای تازه ازدواج کرده باید بدانند

نکات مهم زایمان طبیعی
نکات مهم زایمان طبیعی

مدت زمان نزدیکی در بارداری
مدت زمان نزدیکی در بارداری

چرا جذاب نیستم
چرا جذاب نیستم

نحوه پایان دادن به رابطه دوستی
نحوه پایان دادن به رابطه دوستی










کانال سایت تنظیم خانواده در تلگرام

بازی شهر عشق کلینیک لیزر شفا

 افراد آنلاین :

20469

بازدید امروز:

27715

بازدید دیروز:

266484122

آمار کل:

مشاوره ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

دنبال کردن تنظیم خانواده صفحه فیسبوک سایت تنظیم خانواده صفحه توئیتر سایت تنظیم خانوادهگروه تنظیم خانواده در تلگرام