مشاور سنتر

چطور بفهمیم فردی مبتلا به کرونا است

چطور بفهمیم فردی مبتلا به کرونا است

تشخیص افراد مشکوک به کرونا،چطور بفهمیم از اطرافیان چه کسی مبتلا به کرونا است

یک متخصص داخلی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی نحوه شناسایی افراد مشکوک به کرونا را تشریح کرد.

دکتر پیرصالحی با بیان اینکه بیماری کرونا علایمی دارد، گفت: ما افرادی را مشکوک تلقی می‌کنیم که دچار علائمی مانند سرماخوردگی اما شدیدتر باشند. علائمی مانند سرفه خشک، گلو درد، بدن درد، تعریق و در نهایت تنگی نفس که علائم یک عفونت ویروسی است را از خود نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه کسی که این علائم را دارد، مشکوک به کرونا تلقی می‌شود، اظهارکرد: حال باید پرسید آیا هر کس که دچار این علایم شد، کرونا دارد؟ خیر. زیرا در فصلی قرار داریم که آنفلوآنزای نوع B و سرماخوردگی هم شایع است. حال چگونه تشخیص دهیم که آیا علابمی که داریم مربوط به کرونا است یا خیر و آیا نیاز به درمان بستری یا سرپایی دارد یا خیر؟

این متخصص داخلی تصریح کرد: اگر افرادی که علایمی مانند گلودرد، تب، سرفه خشک، خستگی، بدن درد و ... دارند و البته ممکن است به میزان کمتر هم علائمی چون عطسه و آبریزش بینی دیده شود، با افرادی که کرونا مثبت بودند، تماس داشتند، افراد محتمل از نظر ابتلا به کرونا در نظر گرفته می‌شوند.

پیرصالحی در پایان گفت: اگر این افراد مشکوک به نقاطی مسافرت کردند که کرونا در آن‌جا شایع است مانند قم، استان‌های شمالی و... این‌ها هم افراد محتمل در نظر گرفته می‌شوند. همچنین افرادی که ممکن است دچار علائم تنفسی شدید شوند که به درمان‌های معمول پاسخ نمی‌دهند نیز محتمل در نظر می‌گیریم.

مطلب مرتبط کرونا اینگونه از فردی به فرد دیگر منتقل می شود

دکتر حوریه محمدی کناری معاون آموزشی دانشکده طب ایرانی در گفتگو با خبرنگار روابط عمومی گفت: بیماری کرونا بیماری ویروسی است که میزان سرایت و قدرت انتقال آن نسبت به سایر ویروسهای مشابه بیشتر است. ولی با این وجود، میزان خطر سرایت و شدت بیماری ایجاد شده در همه افراد یکسان نیست.

انتقال کرونا

وی افزود: برخی افراد با وجود تماس با فرد مبتلا یا بیمار نمی شوند و یا با کمترین علائم بالینی خود به خود درمان می شوند. درحالیکه در برخی افراد علائم بالینی شدید و حتی مرگ ایجاد می کند. دکتر محمدی افزود: طب ایرانی دلیل این رفتار چندگانه ویروس را به علت نحوه برخورد طبیعت یا قوه مدبره بدن هر فرد می داند.

معاون آموزشی دانشکده طب ایرانی خاطر نشان کرد: قوه مدبره بدن همان نیرویی است که کارهای طبیعی بدن را در زمان سلامت، مدیریت می کند و در زمان بیماری نیز با انجام برخی از اقدامات بدن را مدیریت می کند تا سلامت از دست رفته برگردد. با این دیدگاه بیماری وقتی به وجود می‌آید که قوه مدبره ضعیف شود، یا عامل بیماری‌زا قوی‌تر از قوه مدبره باشد و یا عاملی مانع از عملکرد صحیح قوه مدبره شود.

وی کلیدی‌ترین کار برای حفظ سلامتی و مقابله با بیماری‌ها را تقویت قوه مدبره دانست و گفت: البته در صورت وجود مانع، رفع آن از اولویت برخوردار است.

دکتر محمدی در پایان اظهار داشت: مهمترین کار در تقویت طبیعت، مراعات کامل اصول سبک زندگی سالم است که در طب ایرانی در غالب 6 اصل ضروری آمده است:

1- هوای سالم از اصلی ترین اصول سلامت است که در این روزها هوای منزل از بیرون سالم تر است. لذا ضمن تاکید بر رعایت نکات بهداشتی و پرهیز از خارج شدن از منزل و دوری از تجمعات، برای پاکسازی محیط منزل نیز می توان اقداماتی را انجام داد از جمله بخور سرکه یا اسپری آن در منزل، اسپری گلاب یا بهار نارنج، گذاشتن پیاز ورقه شده در اطراف منزل.

2- نحوه صحیح خوردن غذا یکی از این اصول است که قوانین خاصی بر آن مترتب است و عدم رعایت این قوانین، مانع سلامت و باعث ضعف طبیعت و ایجاد بیماری خواهد شد. یکی از مهم‌ترین قوانین تغذیه، خوردن غذا در زمان گرسنگی و اشتهای حقیقی است زیرا گرسنگی و پرخوری هر دو باعث ضعف و اختلال عملکرد طبیعت در بدن خواهند شد. در یک وعده غذایی، غذاهای مختلف و متفاوت مصرف نشود مثلاً در یک وعده غذای دریایی با گوشت پرندگان یا پستانداران مصرف نشود. غذاهای فست فود و چرب مصرف نشود. بهتر است آش و سوپ سبزیجات و حبوباتی مثل جو، نخود، ماش، گشنیز و جعفری استفاده شود. سبزیجات و میوه های تازه مثل سیب، گلابی، لیمو و انار مصرف شود.

3- خواب مناسب در شب یکی دیگر از این امور ضروری برای بدن است، زیرا در هنگام خواب طبیعت خود را تقویت می‌کند. اما خواب در حالت گرسنگی، خوابیدن بلافاصله بعد از غذا، بی‌خوابی یا کم‌خوابی عامل ضعف طبیعت است. از طرفی خواب زیاد و بخصوص خواب در روز نیز مضر است و توصیه می شود مخصوصا در این روزهایی که به اجبار در منزل هستیم از خوابیدن در طول روز پرهیز شود.

4- ورزش یکی دیگر از این اصول مهم حفظ سلامتی است که به پاکسازی بدن کمک می کند. استراحت نیز در حد مناسب باید باشد و استراحت زیاد باعث افزایش رطوبتهای غیر طبیعی بدن شده و بدن را مستعد بیماری می کند. ورزشهای سبک مثل راه رفتن تند دور اتاق،دو درجا، یوگا و حرکات کششی در منزل توصیه می شود.

مطلب مرتبط احتمال انتقال کرونا از طریق رابطه جنسی

5- دفع مواد زاید نیز یکی از این اصول است که اگر درست و کامل انجام شود باعث تقویت طبیعت می شود. این کار به کمک تعریق، دفع ادرار و مدفوع و ... انجام می شود که باید در حد متعادل باشد.

6- حالات روحی و روانی نیز یکی دیگر از این اصول مهم سلامتی هستند. حکمای طب ایرانی معتقدند حالات روانی تغییرات عمیق و بسیار سریعی در طبیعت ایجاد کرده و به همین علت تاثیر زیادی در بهبود یا تشدید بیماری دارند. لذت و شادی طبیعت را تقویت می‌کنند و بدین طریق طول مدت بیماری و شدت آن را کم خواهند کرد. غم و اندوه نیز به هر واسطه که به وجود بیایند (تنهایی، حسرت، حسادت و ...) باعث تضعیف طبیعت شده و فرد سالم را مستعد بروز بیماری و فرد بیمار را به سوی تشدید بیماری پیش می‌برد و بیماری‌‌ای که به واسطه اعراض نفسانی در بدن به وجود آمده باشد، تا وقتی که آن اعراض مسبب برطرف نشوند، ‌همچنان پابرجا خواهد بود و به زور دارو یا روش‌های دیگر نمی‌توان پاسخ درمانی مطلوب گرفت. لذا تاثیر باور بیمار مبنی بر بهبودی و عدم ترس از بیماری می تواند در بهبود وی موثر باشد. گاهی نیز این اثر باور مثبت بیمار بر تقویت طبیعت در تاثیر دارونما (پلاسبو) بر بدن خود را نشان می‌دهد. شنیدن موسیقی‌های دلنشنین، شنیدن صوت زیبای قران و ادعیه نیز باعث تقویت طبیعت می‌شوند.

منبع: سینا پرس / سایت دانشگاه علوم پزشکی ایران

این مطلب در تاریخ يكشنبه 24 اسفند 1398منتشر شده است

اشتراک گذاری مطلب
فیسبوک توییتر تلگرام
امتیاز:3
دسته بندی
مقالات پزشکی و بهداشتی
تعداد بازدید
12259





نظر شما در مورد مطلب چطور بفهمیم فردی مبتلا به کرونا است چیست



بازی شهر عشق
کانال تنظیم خانواده


بخش مشاوره و پرسش و پاسخ


شناسه کاربری 

رمز عبور             


   عضویت در سایت

دسته بندی مطالب


خدمات عمومی


 

در مورد ایدز بیشتر بدانیم

معرفی و دانلود کتاب

مطالب سایت جهت موبایل

بررسی وضعیت تناسب اندام

تخمین زمان زایمان




انتخاب همسر مناسب
انتخاب همسر مناسب

شناخت پسرها در دوره های مختلف (ویژه خانمها)
شناخت پسرها در دوره های مختلف (ویژه خانمها)

چرا در زمستان چاق می شویم
چرا در زمستان چاق می شویم

چطور بفهمیم به ایدز مبتلا شده ایم
چطور بفهمیم به ایدز مبتلا شده ایم

بیماری های جسمانی که منشا روانی دارد
بیماری های جسمانی که منشا روانی دارد

بررسی کانال های مستهجن تلگرام
بررسی کانال های مستهجن تلگرام










کانال سایت تنظیم خانواده در تلگرام

بازی شهر عشق کلینیک لیزر شفا

 افراد آنلاین :

19109

بازدید امروز:

17246

بازدید دیروز:

267078154

آمار کل:

مشاوره ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

دنبال کردن تنظیم خانواده صفحه فیسبوک سایت تنظیم خانواده صفحه توئیتر سایت تنظیم خانوادهگروه تنظیم خانواده در تلگرام